Gallup: Houkutukset ja Hullujen Päivien donitsit...

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
HeatN sanoi:
Miten kieltäydytte kylässä kahvista? Tai jos kahvihammasta kolottaa niin maitokahvi kenties mutta vehnähiilimössöbulla ei maistu, miten sanoa kohteliaasti ettei maistu tai halua. Siinä katsotaan, että oletko jollakin dieetillä vai miksi ei.

Minä yleensä totean kylässä tmv. etten juuri syö makeaa (mikä on muuten ihan totta, makea ei ole tämän mimmin sudenkuoppa ruokavaliossa) ja yleisesti ottaen sukulaiset ja kaverit tietävätkin tämän.

Kahvia kyllä juon, vaikka sitten muidenkin edestä.

Meah sanoi:
Sanon etten pidä kahvista. Teetä kiitos;)

jep.. mutta kyllä ne keksit ym. silti siihen eteen lykätään, vaikka teetä jois, mutta jos ei halua sitten ottaa niin joutuu vaan kieltäytyy niin monta kertaa kohteliaasti kunnes se tarjoaja tajuu, että "ei kiitos" tarkottaa just sitä..
kerran jäi töissä jäätelö pöydälle sulamaan, kun duunikaverit oli kieltäytymisestäni huolimatta laittanu mullekin.. sanoin monta kertaa, että ei kiitosta vaan ja meni hermot, kun eivät tajunneet :jahas: siihen jäi..

hassua, että tulee huono omatunto, jos eivät pullat ym. maistu kylässä ja "joutuu" kieltäytyy.. etenkin, jos on jossain ikäihmisten luona, niin tuntuu, että ne pettyy jos ei ota.. töissä kyllä yks vanhempi mamma sai mut kerran hyvälle tuulelle, kun tarjosi jotain suklaakonvehteja ja kieltäydyin kauniisti, niin se sitten sano, että on hyvä juttu, että osaa kieltäytyä jos ei maistu :D
justiin niin!

Rae- sanoi:
jep.. mutta kyllä ne keksit ym. silti siihen eteen lykätään, vaikka teetä jois, mutta jos ei halua sitten ottaa niin joutuu vaan kieltäytyy niin monta kertaa kohteliaasti kunnes se tarjoaja tajuu, että "ei kiitos" tarkottaa just sitä..
kerran jäi töissä jäätelö pöydälle sulamaan, kun duunikaverit oli kieltäytymisestäni huolimatta laittanu mullekin.. sanoin monta kertaa, että ei kiitosta vaan ja meni hermot, kun eivät tajunneet :jahas: siihen jäi..

hassua, että tulee huono omatunto, jos eivät pullat ym. maistu kylässä ja "joutuu" kieltäytyy.. etenkin, jos on jossain ikäihmisten luona, niin tuntuu, että ne pettyy jos ei ota.. töissä kyllä yks vanhempi mamma sai mut kerran hyvälle tuulelle, kun tarjosi jotain suklaakonvehteja ja kieltäydyin kauniisti, niin se sitten sano, että on hyvä juttu, että osaa kieltäytyä jos ei maistu :D
justiin niin!

No toi on kyllä totta. Mua ainakin hävettää sukulaisten esim. syntymäpäivillä ollessakun sanotaan 7 kertaan ota nyt, kyllä sä voit syödä. Ota nyt yksi. Ota nyt vähän kakkua, ja sit yrittää sanoo en mä kiitos.. :rolleyes:

Mä haen tsemppiä tätä ketjua lukemalla kun olen menossa pääsiäiseksi anoppilaan.
He ovat kerrassaan ihania ihmisiä ja siellä on aina rentouttavaa olla, mutta herkkuja on tarjolla enemmän kuin tarpeeksi. Ja siellä vietetään paljon aikaa yhdessä ruokapöydässä ja kahvia juoden. Onneksi ovat jo vähän tottuneet, etten kertakaikkiaan syö kaikkea mitä eteen kannetaan.

Itsellä kun ei ole hulluja kisatavotteita niin olen sumplinut tän niin, että jos jotain tarjotaan niin otan siitä jaffakeksi/marspatukka/kaurakeksi vadilta sen "terveellisimmän" yhden kappaleen, nautin sen hyvällä omallatunnolla, kaikki ilosia ja sitten jos alkaa vituttamaan niin pidempi treeni, auttoi tai ei :D Tietysti kisadieetillä jne homma hiukan tiukempaa

HeatN sanoi:
Asiaa hieman sivuten eli :offtopic: Miten kieltäydytte kylässä kahvista? Tai jos kahvihammasta kolottaa niin maitokahvi kenties mutta vehnähiilimössöbulla ei maistu, miten sanoa kohteliaasti ettei maistu tai halua. Siinä katsotaan, että oletko jollakin dieetillä vai miksi ei.
Mä sanon, että kiitos, näyttää hyvältä mutten syö juurikaan makeita. Yleensä se riittää eikä kukaan ihmettele. Jos kyselee, sanon, että mä en syö pullaa, keksejä kuin hyvin harvoin, koska mä olen muuten kuin lapset sokerihumalassa tai sitten jos kunnolla vedän niin vanne alkaa kiristää päätä kun sokerit heittelee. Näin mun kroppa toimi raskausdiabeteksen aikaan, oikeastikin, kylmä hiki vaan valui jätskin syönnin jälkeen... Turha sitä on käydä testailemaan tulisko vieläkin öllö olo, tuskinpa vaan koska raskausdiabetes nimensä mukaisesti on vain raskausajan, mutta en mä niitä pullia tarvitse niin jääkööt muille vieraille enemmän.

Mä en ole dieetillä tms. mutta en koe silti tarpeelliseksi syödä paljon kakkuja ja pullia, enemmän mä olen heikkona suolaisiin tarjottaviin. Että jos on tarjolla vaikka karjalanpiirakkaa ja graavilohta päällä, kuten vaaripuolellani aina kahvilla, niin kiskon ihan kaksin käsin... Mut en kovin monta...

Meah sanoi:
Mua ainakin hävettää sukulaisten esim. syntymäpäivillä ollessakun sanotaan 7 kertaan ota nyt, kyllä sä voit syödä. Ota nyt yksi. Ota nyt vähän kakkua, ja sit yrittää sanoo en mä kiitos..

Oikeesti, kaatuuko se teidän elämä/ruokavalio siihen jos silloin tällöin kylässä ottaa hyvällä omalla tunnolla sitä pullaa tai kakkua? Tuskin niitä kyläreissuja nyt ihan joka viikko on? Tämähän on tietenkin jokaisen oma asia, miten haluaa elämänsä elää, mutta liika nipotus menee jossain vaiheessa yli ja saatat huomata ettet kertakaikkiaan jaksakaan enää tätä fitness-lifestyleä.

Dieetit ovat sitten asia erikseen ja silloin minun mielestäni ihmisten tulisi ymmärtää, miksi joku kieltäytyy jostain herkuista. Normaalissa arkielämässä voi ottaa vähän rennommin. Painotan edelleen sitä että kun ruokavaliopaletti pysyy kasassa koko ajan, niin yksi kyläreissu ei maailmaa kaada! Mun mielestä on kohteliasta edes vähän maistella mitä talon emäntä on vieraita varten tehnyt.

No mulla ei kaadu elämä, mut kun tiedän ettei ne mössöt mulle sovi niin en viitti kokeilla... Ja just jossain työpaikan kahvipöydässä, valikoimaa on pullapitko tai keksi. Kumpikaan ei erityistä herkkua ole. Ehkä jos olis joku kinuskileivos niin vois sen vanteen ottaa toviksi kiristämään päätä... :) Kun mulla siis tuo tarjonta on jokapäiväistä, työpäivinä siis.

Meillä on kyllä sillä lailla omituinen suku, että muillekaan ei makeat maistu. Aina jää juhlista yli. Kun taas suolaiset menee kaikki ja enempikin olis monesti mennyt vaikka kuinka tekee.

Niin ja jos mies joskus leipoo (on nyt kotona lasten kanssa ollessaan yllättänyt mut esim. kahvilla ja kakulla kun tuun töistä), niin en kyllä nyrpistele vaan nykäisen sokerihumalan uhallakin oikein kunnon siivun. Sit oon :hyper:

No en minäkään töissä sorru niihin pullamössöihin, koska niitähän nyt on joka päivä tarjolla! :lol2: Tarkoitin lähinnä tuollaisia kyläkeikkoja, kun mennään varta vasten jonkun luo, niin en minä kyllä niissä merkeissä nipota!

Zone-sarja -42%

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
fitnesspimu sanoi:
Oikeesti, kaatuuko se teidän elämä/ruokavalio siihen jos silloin tällöin kylässä ottaa hyvällä omalla tunnolla sitä pullaa tai kakkua? Tuskin niitä kyläreissuja nyt ihan joka viikko on? Tämähän on tietenkin jokaisen oma asia, miten haluaa elämänsä elää, mutta liika nipotus menee jossain vaiheessa yli ja saatat huomata ettet kertakaikkiaan jaksakaan enää tätä fitness-lifestyleä.

Dieetit ovat sitten asia erikseen ja silloin minun mielestäni ihmisten tulisi ymmärtää, miksi joku kieltäytyy jostain herkuista. Normaalissa arkielämässä voi ottaa vähän rennommin. Painotan edelleen sitä että kun ruokavaliopaletti pysyy kasassa koko ajan, niin yksi kyläreissu ei maailmaa kaada! Mun mielestä on kohteliasta edes vähän maistella mitä talon emäntä on vieraita varten tehnyt.

Ei tosiaankaan kaadu mihinkään, mutta kyllä se ärsyttää koska silloin kun herkuttelen, haluan ne valita itse kaupasta ja syödä just niitä parhaita herkkuja, enkä niitä ihan ok herkkuja jolloin pitäs jättää ne omat herkut poies:D Ahne mikä ahne, katsos ei kelpaa mitkä tahansa herkut:D

Meah sanoi:
Ei tosiaankaan kaadu mihinkään, mutta kyllä se ärsyttää koska silloin kun herkuttelen, haluan ne valita itse kaupasta ja syödä just niitä parhaita herkkuja, enkä niitä ihan ok herkkuja jolloin pitäs jättää ne omat herkut poies:D Ahne mikä ahne, katsos ei kelpaa mitkä tahansa herkut:D

juurikin näin :)
fitnesspimulle vielä lohdutukseksi, että tottakai normaalisti syön jos tarjotaan ja jos oikeesti tekee mieli jotain esim. keksiä kahvin kanssa, mutta nyt oon viimesten kuukausien aikana koittanu vähän karsia noit herkkuja ja nyt on herkuton huhtikuuu :D
vieläkös muut mimmit on muuten saanu päänsä pidettyä? mulla ainakin sujunu oikeen hyvin..:)

Rae- sanoi:
fitnesspimulle vielä lohdutukseksi, että tottakai normaalisti syön jos tarjotaan ja jos oikeesti tekee mieli jotain esim. keksiä kahvin kanssa, mutta nyt oon viimesten kuukausien aikana koittanu vähän karsia noit herkkuja ja nyt on herkuton huhtikuuu :D
vieläkös muut mimmit on muuten saanu päänsä pidettyä? mulla ainakin sujunu oikeen hyvin..:)

Sama täälä. Eli jos nyt sitä keksiä tekee mieli niin ei maailma siihen kaadu jos syön sen. Ja voin ottaa vielä pari lisääkin tarpeen vaatiessa;)Mul alkaa nyt herkuton aika, maanantaista 17.4 - 10.6...Ja kyllä kaloreitakin nyt sitten lasketaan alaspäin, saa nähä miltä sitten näyttää kesäkuussa. Ja tästä pidetään kiinni enkä aio lipsua. Tuskaset 9 viikkoa mutta kyllä mä jaksan kun olen näin päättänyt!:love:
Tänään on kyllä niin mahtava ilma että jossain vaiheessa päivää lenkille on päästävä!:haart:
Kesä tuleeee!!

Rae- sanoi:

Ei oo täysin herkuton ollut, mutta ei oo tullut samalla tavalla kaksin käsin syötyä kuin pahimmassa vaiheessa maaliskuussa... Nyt mun ei oo viikkoon tehnyt YHTÄÄN mieli karkkia. MITÄ IHMETTÄ??!:eek: Ilmeisesti säännölliset ruoka-ajat on tehneet tehtävänsä... Oon myös yrittänyt syödä enemmän kasviksia/hedelmiä, että ehkäpä ne kuidut on pitäneet himot loitolla. Vai oisko kyse siitä, et oon antanut itelleni luvan ostaa, jos OIKEESTI tekee mieli ja nyt tuntuu sit siltä, ettei oikeesti teekään mieli... (menipä analysoimiseksi :rolleyes: )

Mun pahe on roskaruoka:kuola: mutta päätin että nyt on vähennettävä..kyllä olen totellut itseäni ja motivaationa on treenin ja paremman ruokavalion tulokset.
karkki ja muu makea ei ole ongelma eikä mikään. karkkipussi säilyy mulla ainakin viikon. ja en edes osta karkkia useasti. tosin tänään mussuttelen hedelmäkarkkeja tyytyväisenä...mut saahan sitä joskus:rolleyes:

Eihän se kahvittelu pullinen sinällään mitään kaataisi, muttakun olen käymässä kotopuolessa ja vierailen muutaman viikon sisällä päivittäin eri sukulaisten luona ja jos joka paikassa söisi kahvin keksineen poikineen voisi homma käydä hankalaksi.

Ja siksi toisekseen ONKO TÄÄLLÄ muita, jotka ovat huomanneet, että karkit, keksit ja muut hölynpöly ei vain yksinkertaisesti sovi omalle kropalle saati mielelle ja jättäneet tuollaiset hötöt kokonaan ruokavaliosta???
Itse en yksin eläessäni karkkeja yms. ostele, mutta kun pääsen kotiin ja siellähän on jos jonkin sortin kaffitteluleipää meinaa mieli ja kroppa hajota sellaisten syömisten jälkeen.
Olen miettinyt, että josko minun elimistöni ei yksinkertaisesti kestä tuollaisia sokeripommeja.:eek:

Latest posts

Back
Ylös Bottom