Meah sanoi:Sanon etten pidä kahvista. Teetä kiitos;)
Heh. Nimenomaan.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
HeatN sanoi:Miten kieltäydytte kylässä kahvista? Tai jos kahvihammasta kolottaa niin maitokahvi kenties mutta vehnähiilimössöbulla ei maistu, miten sanoa kohteliaasti ettei maistu tai halua. Siinä katsotaan, että oletko jollakin dieetillä vai miksi ei.
Rae- sanoi:jep.. mutta kyllä ne keksit ym. silti siihen eteen lykätään, vaikka teetä jois, mutta jos ei halua sitten ottaa niin joutuu vaan kieltäytyy niin monta kertaa kohteliaasti kunnes se tarjoaja tajuu, että "ei kiitos" tarkottaa just sitä..
kerran jäi töissä jäätelö pöydälle sulamaan, kun duunikaverit oli kieltäytymisestäni huolimatta laittanu mullekin.. sanoin monta kertaa, että ei kiitosta vaan ja meni hermot, kun eivät tajunneet :jahas: siihen jäi..
hassua, että tulee huono omatunto, jos eivät pullat ym. maistu kylässä ja "joutuu" kieltäytyy.. etenkin, jos on jossain ikäihmisten luona, niin tuntuu, että ne pettyy jos ei ota.. töissä kyllä yks vanhempi mamma sai mut kerran hyvälle tuulelle, kun tarjosi jotain suklaakonvehteja ja kieltäydyin kauniisti, niin se sitten sano, että on hyvä juttu, että osaa kieltäytyä jos ei maistu :D
justiin niin!
Mä sanon, että kiitos, näyttää hyvältä mutten syö juurikaan makeita. Yleensä se riittää eikä kukaan ihmettele. Jos kyselee, sanon, että mä en syö pullaa, keksejä kuin hyvin harvoin, koska mä olen muuten kuin lapset sokerihumalassa tai sitten jos kunnolla vedän niin vanne alkaa kiristää päätä kun sokerit heittelee. Näin mun kroppa toimi raskausdiabeteksen aikaan, oikeastikin, kylmä hiki vaan valui jätskin syönnin jälkeen... Turha sitä on käydä testailemaan tulisko vieläkin öllö olo, tuskinpa vaan koska raskausdiabetes nimensä mukaisesti on vain raskausajan, mutta en mä niitä pullia tarvitse niin jääkööt muille vieraille enemmän.HeatN sanoi:Asiaa hieman sivuten eli Miten kieltäydytte kylässä kahvista? Tai jos kahvihammasta kolottaa niin maitokahvi kenties mutta vehnähiilimössöbulla ei maistu, miten sanoa kohteliaasti ettei maistu tai halua. Siinä katsotaan, että oletko jollakin dieetillä vai miksi ei.
Meah sanoi:Mua ainakin hävettää sukulaisten esim. syntymäpäivillä ollessakun sanotaan 7 kertaan ota nyt, kyllä sä voit syödä. Ota nyt yksi. Ota nyt vähän kakkua, ja sit yrittää sanoo en mä kiitos..
fitnesspimu sanoi:Oikeesti, kaatuuko se teidän elämä/ruokavalio siihen jos silloin tällöin kylässä ottaa hyvällä omalla tunnolla sitä pullaa tai kakkua? Tuskin niitä kyläreissuja nyt ihan joka viikko on? Tämähän on tietenkin jokaisen oma asia, miten haluaa elämänsä elää, mutta liika nipotus menee jossain vaiheessa yli ja saatat huomata ettet kertakaikkiaan jaksakaan enää tätä fitness-lifestyleä.
Dieetit ovat sitten asia erikseen ja silloin minun mielestäni ihmisten tulisi ymmärtää, miksi joku kieltäytyy jostain herkuista. Normaalissa arkielämässä voi ottaa vähän rennommin. Painotan edelleen sitä että kun ruokavaliopaletti pysyy kasassa koko ajan, niin yksi kyläreissu ei maailmaa kaada! Mun mielestä on kohteliasta edes vähän maistella mitä talon emäntä on vieraita varten tehnyt.
Meah sanoi:Ei tosiaankaan kaadu mihinkään, mutta kyllä se ärsyttää koska silloin kun herkuttelen, haluan ne valita itse kaupasta ja syödä just niitä parhaita herkkuja, enkä niitä ihan ok herkkuja jolloin pitäs jättää ne omat herkut poies:D Ahne mikä ahne, katsos ei kelpaa mitkä tahansa herkut:D
Rae- sanoi:juurikin näin
fitnesspimulle vielä lohdutukseksi, että tottakai normaalisti syön jos tarjotaan ja jos oikeesti tekee mieli jotain esim. keksiä kahvin kanssa, mutta nyt oon viimesten kuukausien aikana koittanu vähän karsia noit herkkuja ja nyt on herkuton huhtikuuu :D
vieläkös muut mimmit on muuten saanu päänsä pidettyä? mulla ainakin sujunu oikeen hyvin..
Rae- sanoi:juurikin näin
fitnesspimulle vielä lohdutukseksi, että tottakai normaalisti syön jos tarjotaan ja jos oikeesti tekee mieli jotain esim. keksiä kahvin kanssa, mutta nyt oon viimesten kuukausien aikana koittanu vähän karsia noit herkkuja ja nyt on herkuton huhtikuuu :D
vieläkös muut mimmit on muuten saanu päänsä pidettyä? mulla ainakin sujunu oikeen hyvin..