Gallup: Hieronta

Ajattelin pistää pystyyn tällaisen threadin:

Kuinka usein käyt hierottavana?

Oma vastaukseni on liian harvoin treenimäärään nähden! Hierotan niska-hartia-selän about kerran 1-2 kk:n aikana. Kokovartalo hieronnassa käyn lähinnä fiiliksen mukaan ts. silloin kun olen erittäin tukossa...fiksua! :(

Viimeksi eilen jalkahieronnassa. Jalkoja tulee hierottua harvemmin, nelisen kertaa vuodessa. Riippuu tarpeesta. Ylävartaloa käyn hierottamassa noin joka kolmas viikko, kesällä harvemmin, kun en treenaakaan kovin rankasti. Mielestäni siihen kannattaa satsata. Yleensä otan puolihieronnan, joskus harvemmin niska-hartiaseutu + kädet. Kokovartalohieronnassa en käy enää, koska siellä ei ehdi saada kunnon hoitoa oikein millekään kehonosalle, porhalletaan vain kropassa eteenpäin.

Minkälaisiin hintoihin olette törmänneet. Meilläpäin hierojilla on hyvin erilaisia taksoja. Kallein ottaa 25 € 45 minuutista (puolihieronta). Halvin ottaa 18 € n. 50 minuutista. Yksi hieroo tunnin tai ylikin 23 eurolla (hänellä käyn useimmin, lujakourainen mies, ei urh.hieroja mutta taitaa nekin metkut). Neljäs ottaa tasan 20 € noin tunnista.

Mulle puolihieronta maksaa 10€ ja koko 30€. Tosin hierojani on ystävä/valmentaja, joten ehkä se selittää paljonkin!

Toisessa paikassa olen maksanut puolihieronnasta 20€ (mutta tämäkin hieroja on "puoli"tuttu)

Tulee käytyä tosi harvoin, ehkä 2-6 krt/vuosi. Ja joka kerran jälkeen ajattelen, että nyt ryhdistäydyn ja käyn useammin kun paikat on aina niin kestojumissa että etenkin mm. takareisien ja pakaroiden hierominen tekee järjettömän kipeetä!

Hinnoista: en oo koskaan löytänyt paikkaa, jossa 45 min maksais vähemmin kuin 25 EUR. En kyllä myöskään tunne henkilökohtaisesti ketään alan ammattilaista joten alennuksia ei tipu.

Heippa täältä taustalta... jonkin aikaa olen täällä hiippaillut, nyt ajattelin jo ilmiantaa itseni ja osallistua johonkin keskusteluun.

Hierojalla tulee käytyä aika säännöllisesti, kerran kolmessa viikossa tjsp. Kaveri on urheiluhieroja joten hinnat ovat kohtuullisia; kokovartalohoito 20€ ja jalat tai yläkroppa 5€. Nyt olen keskittynyt noiden jalkojen hierottamiseen, puolimaraton vetäs ne aika tukkoon ja muutenkin kun työ ja harrastukset ovat aikalailla jaloille käyviä... Ja mikä ihaninta; jos en jaksa kaverille hivuttautua hierottavaksi(1km matkaa) niin hän tulee kotiin pöytänsä kanssa!:)

Pari viikkoa sitten kävin elämäni ensimmäisen kerran hierojan pöydällä. Kokovartalohieronnasta typy otti 32 euroa. Oli ihan riuskaotteinen ihminen,tuntui hyvältä ja ajattelin nyt ottaa vaikka joka kolmas viikko ajan. Vois pari kertaa ottaa aina ihan vaan ton hartiat+yläselkä-osaston kun ne mulla on enemmän tukossa. Jalat on tosin ihan yhtä tukossa. En ole noihin muihin hintoihin niin tutustunut mutta varmaan siinä 20-30 euron hinnoissa pomppii kaikki.
Oli tosi ihananainen kokemus..reilu tunti meni ihan huminalla ja olo oli kuin uudestisyntyneellä.Vähän ramaisi mutta kuulunee asiaan :D

Alan olla jo niin jumissa, että on pakko alkaa käymään säännöllisesti hierojalla. Muutaman kerran olen vasta käynyt ja kyllä eron huomaa entiseen tilanteeseen. Jos kerran pari kuukaudessa ryhtyis käymään, jotta pystyy vielä jatkamaan harrastusta. Ja ilman punttiharrastusta minusta tulee :evil:

:)

Minäkin nyt sitten ilmiannan itseni täältä taustalta. :)

Käyn hierojalla yleensä kevyellä viikolla eli noin kerran kuussa. Nyt en tosin ole vaivautunut hierottavaksi puoleen vuoteen ja sen kyllä huomaa. Paikat on niin jumissa, että kunnon lämmittelystä ja venyttelystä huolimatta vesi melkein valuu silmistä treenatessa -ja jälkeenkin. Oma moka.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom