GOOD MORNING

BCAA, EAA, MSM, GLUTAMIINI, VIHERJAUHEET

-40%

Gallup: herkutteletko treenin jälkeen?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Sakkeus
  • Aloitettu Aloitettu
Ikä
45
Miten on herkutteletteko treenin jälkeen, silloin kun se kaikkein järkevintä on?

Tuli vain mieleen tänään kun pohdin sitä kun ei olla ostettu maltoa varmaan puoleen vuoteen, mieluummin ottaa palautusjuoman hiilarit aina jostain muusta. Hidastahan on hyvä syödä kanssa esim hapankorppuja tai kaurahiutaleita kunhan juomasta on muutamia (kymmeniä) minuutteja aikaa, mutta nopeita hiilareita on täällä mennyt mm. marjojen, hedelmien, karkin, jäätelön, vanukasten ym. muodoissa.

Eikä haitannut dieettiäkään herkuttelu, kun määrät vain pitää järkevinä, eikä syö vain nopeita hiilareita vaan hidasta sekaan myöhemmin kanssa + rasvaa + hidasta protskua jne x 77, jotta verensokeri ei pääse laskemaan.

Vai haluatteko tehdä kaiken viimeisen päälle tip top ettei edes treenin jälkeen voi herkkuja syödä? Tietysti jatkuva herkuttelu kuluttaa pennosiakin jonkin verran..

Vedän aika tiukkaa linjaa nyt dietillä. On jääny pitämättä lauantain karkkipäiväkin muutaman kerran siinä toivossa että fläsät palaa. Sitten kun alkaa "massakausi" niin varmaa tota treenin jälkee herkutteluu vois kokeilla.

Kovasti tulee vkoloppusin vuokrattua leffoja ja samalla ostettua välillä irtokarkkeja pien pussukka, eli treenin jälkeen ite mässyttelen ja lähinnä vkoloppusin.
Tosin arkisin jos tekee mieli jotain hyvää mässyteltävää niin vetelen lähinnä marjoja, hedelmiä ja niitten päälle jotain herkkukastiketta.
:offtopic: Tänää mittautin rasvat ja oli 8.7, joten ajattelin että ois varaa ostaa pien pussi karkkia ;)

En herkuttele.
Herkuttelen edelleenkin siinä max. yhtenä päivänä viikossa ja silloinkin lähinnä parilla aterialla - tyyliin 1 pizza ja jäätelöä. Hiilaria yleisesti ottaen vähän vapaammin, ja becelia paahtoleivän päälle aamiaisella kaakaokupin kera.

Palautusjuoma on se tuttu 40g heraa, n.30 min siitä banaania tms nopeaa hiilaria ja n.30 min siitä rahkaa ja kaurahiutaleita, aspartaamikeiton kanssa.

Sinänsä järkevää toki se palautusjuoman yhteydessä herkuttelu, mutta ei sovi mun ajattelumalliin ja elämiseen niin sitten millään.

Joskus tulee treenin jälkeen vedettyä 400-500g karkkia maksimaaliseen glykogeenitankkaukseen. Paha olohan siitä yleensä tulee :jahas:

Originally posted by XTR
Joskus tulee treenin jälkeen vedettyä 400-500g karkkia maksimaaliseen glykogeenitankkaukseen. Paha olohan siitä yleensä tulee :jahas:

mulla tulee aina huono olo kun ostan irtokarkkia..ei vaan malta lopettaa syömistä..énnen kuin tulee..:urjo: mut nyt nuo onkin jääny vähemmälle nuo karkit..

Ihan normaalisti siistinpuoleisesti nopeita hiilihydraatteja vältellen syön aina palautusjuoman jälkeen. Viikonloppuna syön sen 1 tai 2 päivää hiilihydraattivoittoisesti kaikkea mitä haluan ja niin paljon kuin haluan.

Joo, maanantaisin. On meinaan pikkuinen pakko herkutella pizzalla. Ajan autolla treenipaikkakunnalle, lähimpään kaupunkiin, ja noin 1,5 tuntia treenien jälkeen menen kansalaisopistolle viroa pänttäämään. Pakko herkutella, jottei mahapahalainen ala sussiunattua möyryämistä. Pizzan päälle napostan joskus vielä jonkin pikkusuklaapatukan kahvin kera. Johan jaksaa opiskella.

Jees. Bulkkijaksolla ehdottomasti heseen treenipäivinä jos vaan lompakko sietää. Tai vaihtoehtosesti pizzalle mestaripizzaan, ja pizzaan tietty mahd. paljon tunaa ja kebabbia :)

Tyttöystävä leipoo usein sellaisia herkkuja, että oravatkin tippuvat puista. Niistä kieltäytyminen harmittaisi liikaa, joten syön niitä sitten palautusjuoman kanssa treenien jälkeen. On muuten paljon parempaa kuin malton ahtaminen.

Anabolic Overdrive

2 kg, Orange

-30%
Minä olen kyllä melkoinen herkkusuu, siksi ei varmaan onnistu minkäänlainen kunnon ruokavalio. Jos rupeaa tekemään mieli roskaruokaa, niin vaikea siitä on pidättäytyä.

Noo, mulla on paha tapa että onnistuneen reenin (ainakin omasta mielestäni) jälkeen tekisi niin perkeleesti mieli jotain hyvää esim. suklaata(levy) tai karkkipussi(n.100g) noin niinkun palkkioksi hyvästä työstä. Joskus tuohon olen sortunutkin.. mutta on se aikamoista itseään vastaan taistelemista että menee suoraan kotiin eikä käy kaupassa matkalla ja kotona sitten vaikka tekee itsellensä herkullisen leivän jossa on esim. juustoa, tomaattia ja sen sellaista. On vähän terveellisempää kuin nuo edellä mainitut "palkinnot"...

Millä hitolla te saatte hillittyä hyvännälkänne yleensäkin? Hyviä neuvoja kaivataan :wall:

Originally posted by [ZannaZ]
Millä hitolla te saatte hillittyä hyvännälkänne yleensäkin? Hyviä neuvoja kaivataan :wall:

Syömällä oikein ja hyvin. Tuota kun jatkaa jonkin aikaan niin ei tee edes mieli makeaa. Ja sitten kun "erehtyy" vähänkään enemmän makeaa syömään, jos sitä edes syö, niin tulee oikein ällö olo...
Pidä muutama kuukausi tiukkaa linjaa niin kyllä se siitä. Näin ainakin minulla, mutta naisilla taitaa olla vähän vaikeampaa tuon makean jättämisen suhteen?

Originally posted by cartman74

Pidä muutama kuukausi tiukkaa linjaa niin kyllä se siitä. Näin ainakin minulla, mutta naisilla taitaa olla vähän vaikeampaa tuon makean jättämisen suhteen?

Jep noin se onnistuu. Tosin mulla ei ole ikinä makean suhteen mitään himoja ollutkaan. Väittäisin syöpöttelyn olevan miehillä, sekä naisilla ihan vaan tottumiskysymys..

Huitasin puoli kiloa tiramisukakkua naamaan ennen ja jälkeen treenin. Se ennen ei ehkä ollut niin hyvä idea...

Todennäköisesti kuitenkin jätän kerta viikkoon, koska herkuista erossa pysyminen on IMO niin helpompaa.

Originally posted by cartman74
Syömällä oikein ja hyvin. Tuota kun jatkaa jonkin aikaan niin ei tee edes mieli makeaa. Ja sitten kun "erehtyy" vähänkään enemmän makeaa syömään, jos sitä edes syö, niin tulee oikein ällö olo...

Juu, niin varmaankin. Mutta mun onkelma on se et en tiedä miten pitäisi syödä että söisi "oikein ja hyvin".. :confused:

Mä ainakin oon tosi perso makealle. Niin kuin jo sanoin se on vähän niinku "palkinto" mulle. Ja sit se on paha juttu et syö makeeta jos on paha olo (henkisesti), lohduttautuu sillä. Ja jälkeenpäin on sitten vitutus :curs: ja kauhea toruminen että taas meni rahaa ja sit lihoo kans...

Originally posted by [ZannaZ]
miten pitäisi syödä että söisi "oikein ja hyvin".. :confused:

Lue palstaa niin täällä on paljon vinkkejä "oikeaan" ruokavalioon.
Mutta pääpiirteittäin:

-syö 5-6 pientä ateriaa päivässä, noin 3:n tunnin välein
-pyri saamaan joka aterialla proteiinia vähintään 30 grammaa
-vältä huonoja hiilareita (vaalea leipä) ja suosi mieluummin hitaampia kuten täysjyväleipä, tumma riisi, ruis makaroni, kaurahiutaleet
-nauti hyviä rasvoja eli kylmäpuristettua oliivi- ja rypsiöljyä sekä kalaöljyä
-syö kasviksia ja vihanneksia paljon sekä muutama hedelmä päivässä
-juo runsaasti vettä

Ja kun tekee mieli makeaa niin syö ensin jotain kunnollista ruokaa, odota hetki ja kuulostele vieläkö tekee makeaa niin paljon mieli.
Vältä turhia pieniä välipaloja ja pyri syömään nuo 5 pientä ateriaa päivässä tasaisin väliajoin.
Älä kokonaan välttele makeaa vaan vaikka kerran viikossa (aluksi) syöt makeaa ja et muulloin.

Tässä perusohjeita eli lue palstaa ja opi... :thumbs: Tsemiä!

juu kiitti vinkeistä. otan vaarin niistä ja yritän alkaa syömään "terveellisesti". ehkä sillä (toivottavasti) pääsen eroon myös makeannälästäni

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom