GOOD MORNING

BCAA, EAA, MSM, GLUTAMIINI, VIHERJAUHEET

-40%

Gallup: Alkoholivero laskee

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Sale
  • Aloitettu Aloitettu
Eli alkoholivero laskee ensi vuoden maaliskuussa. Mitä mieltä olette asiasta? Olisiko ehkä parempi, ettei se laskisi ollenkaa tai vaikka mahdollisesti enemmänkin mitä nyt on päätetty?
Lopullisissa hinnoissahan kossupullo tulee maksamaan reilu 9 € ja olut 1€/pullo. Mitä arvelette baarejen juomien hintojen muutokseen? Tuleeko drikeistä ja paukuista sitä perusjuomaa mikä on tähän asti ollut olut? Oluen hinnan alennus on minimaalinen verrattuna viinoihin.

Henkilökohtaisesti olisin halunnut, että olut olisi laskenut vielä alemmas, mutta viinan hinta on aika sopiva. Toki oishan sitäkin voinu pudottaa nii ois jääny enemmän rahaa lisäravinteisiin:)

Nojaa, mun mielestä aika sama. Mielestäni alkoholivero ei ole ollut liian korkea. Entisilläkin hinnoilla raaski vielä juoda silloin tällöin ja eihän sen alkoholin kanssa pidä koko aikaa lutrata.

Eu:ssa Eu:n säännöillä, eli hinnat samalle tasolle.

Originally posted by Sale

Lopullisissa hinnoissahan kossupullo tulee maksamaan reilu 9 € ja olut 1€/pullo. Mitä [/B]

No ei vaikuta ainakaan mitenkään mun elämään... pari kertaa vuodessa kun ryyppää niin se on sama mitä se maksaa, tosin mielummin juon vodkaa kuin kaljaa, jos satun juomaan.
Ja nyt kun finlandia vodka halpenee niin valinta osuu yllättäen siihen:D

Mulle: EVVK. Ei heilauta elämääni suuntaan eikä toiseen.

Suomelle kokonaisuutena arvelen olevan huono juttu. Alkoholi aiheuttaa niin paljon paskaa jo nyt, saati sitten kun on paljon halvempaa.

Aika paska juttu. Kakaroitten rahat riittää entistä paremmin viinaan ja ne aloittaa todennäköisesti juomaan vielä nuorempina. :curs:

Viinan ja tupakan hintaan olisi voinut laittaa 300% lisää veroa.

Laadut parenee, baarikaappi kasvaa. Kännien määrää ei nykyään määrää rahatilanne vaan sosiaaliset olot - krapula vaivaa liikaa iloihin nähden. Nuoremmilla lisää varmaankin juopottelua, tosin vähentää varmaan kiljujen ja kotioluiden -ja viinien tekoakin.

Eipä tuota alkoholiaveroa olisi tarvinnu laskea. Päätös vaan lisää nuorien alkoholinkäyttöä, muilla laadut paranee.
Olisivat hieman nostaneet veroa, kun jokatapauksessa alkoholin vuosikulutus ei tule laskemaan.

osa alkoholin kulutuksen "noususta" johtuu varmasti siitä kun juopot saattaa ostaa pullon "valtion viinaa" lasolin sijasta.
Onko se sitte hyvä asia niin sen voi jokainen itsekseen päätellä.

Anabolic Overdrive

2 kg, Orange

-30%
Ihme valitusta, että kun hinta laskee niin kakarat ryyppää enemmän ja siten pitäisi hintaa jopa nostaa.
Tämä alkaa näyttämään jo kunnon holhous yhteiskunnalta.:curs:

Originally posted by HooEee
Ihme valitusta, että kun hinta laskee niin kakarat ryyppää enemmän ja siten pitäisi hintaa jopa nostaa.
Tämä alkaa näyttämään jo kunnon holhous yhteiskunnalta.:curs:

Tyhmiä ihmisiä pitääkin holhota...kuten juuri tässä viinahommassa on ollutkin.

Arvatenkin puuttuvat verotulot haetaan autoilijoilta taas kerran.

Viinaa kyllä pitää saada suomalaisille halvalla, mutta uudempia, turvallisempia ja vähäpäästöisempiä autoja ei! On siinäkin sitten taas kerran linjaus valtiolta verojen suhteen :down:

Nyt viinan halpenemisen johdosta kulutus kasvaa ja haittavaikutukset ja niiden lasku tulee entisestään nousemaan yhteiskunnalle. Ja samaan aikaan suomen autokannan ikä vain nousee...ja sen seurauksena mm kolareista ja vammatumisista etc etc tuleva lasku yhteiskunnalle nousee.

Jippii, kaikki häviää :D

Originally posted by Rice
Tyhmiä ihmisiä pitääkin holhota...kuten juuri tässä viinahommassa on ollutkin.
...

Kyllä holhoamista pitäisi lisätä. Jokaiselle tyhmälle ihmiselle pitäisi määrätä valtion puolesta holhoaja, joka kertoisi holhottavalle kuinka tulee missäkin tilanteessa käyttäytyä ja toimia. Suomi on täynnä kouluttamattomia ja lukutaidottomia tyhmyreitä joiden ei pitäisi saada itse päättää asioistaan, ei mistään.
Kyllä asiantuntijat tietää parhaiten mikä sopii kullekkin yksilölle paremmin kuin yksilö itse. :zzzz:

Originally posted by JohnnyB
Kyllä holhoamista pitäisi lisätä. Jokaiselle tyhmälle ihmiselle pitäisi määrätä valtion puolesta holhoaja, joka kertoisi holhottavalle kuinka tulee missäkin tilanteessa käyttäytyä ja toimia. Suomi on täynnä kouluttamattomia ja lukutaidottomia tyhmyreitä joiden ei pitäisi saada itse päättää asioistaan, ei mistään.
Kyllä asiantuntijat tietää parhaiten mikä sopii kullekkin yksilölle paremmin kuin yksilö itse. :zzzz:

No olin lukevinani rivien välistä jotain pientä "oireilua" joten vastataan nyt sitten kun en ihan varmaksi sano että todella tuota mieltä olet...

Ei ole montaakaan kuukautta sitten kun oli joku hutkimus eri medioissa että tupakan REILU hinnan nousu alentaa nuorten polttamisen aloittamista. IMo tämä on hyvä esimerkki miten niin fiksun oloisia suomen teinejäkin pitää "holhota" verotuksella kun järki ei mene päähän. IMO voisivat nostaa vaikka tupakkaveroa sen verran kuin nyt alensivat alekoholin veroa :D

Eli kyllä todellakin holhousta tarvitaan. Järkipuheella ei mene asiat jakeluun mutta kun alkaa fyrkat loppumaan niin suurinosa tekee ihan järkeviäkin valintoja elämässä.

Originally posted by n00kie
Ihan helmi homma.
Mitä te parutte jostain nuorten ryyppäämisestä. Jos on idiootti ni sitten on.

Se vaan että jos joku on idiootti niin yleensä siitä joutuu muut kärsimään ja sen maksamaan.

Niin, on varmasti todennäköistä että nuorilla viinanjuonti kasvaa, mutta toisaalta ainakin mun kotonurkilla jannut saa joka tapauksessa joltain tutulta kototekoista vahvaa vinkkua litrakaupalla pikkurahalla tai jos tykkää niin laatan makuista pontikkapaskaa jne. He juovat viinaa muodossa tai toisessa. Jos viinan hinta ei alenisi, jatkuisi vinkku/ponu/pirtu-linja niinkuin ennenkin. Nyt vaan säästyy se vaiva ettei tarvi alkaa läträämään vinkkupakettien kanssa jos ei aina jaksa.

Itse en mikään säännöllinen suurkuluttaja olekaan, mutta senkin kerran kun otan niin onhan se mukavaa tehdä sekin vastaisuudessa hieman halvemmalla.

Muille veroa, mulle ei -> kova alkoholivero saisi pysyä. Kansanterveyden ja -talouden kannalta ajatellen samoin.

:offtopic: Muusta veropolitiikasta, jos jostain saisi ottaa pois kunhan siirtää toisaalle, niin esim kunnallisverot ylös ja tuloverot alas :D (progressio haisee) Ja vastaavasti ALV ylös, työnantajamaksut alas. Siinä ugan veroprinsiipit lyhyesti. :offtopic:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom