SUPERCARB 1kg -40%

Gallup: 2 krt viikossa puntti, saako paremmin tulosta 1-vai 2-jakoisella ohjelmalla?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mopsy80
  • Aloitettu Aloitettu
Supermass Nutrition: Super Meal 1 KG -30%
1-jakosella. Muutenkin olen vähäjakoisten ohjelmien kannalla. Ite oon käyttänyt 2-jakoista vasta kun viikossa tulee 4 salitreeniä.

3 kpl Basic Nutrition Whey (3 kg) -25%
Mä taas vänkään vastaan ja sanon 2-jakoisella :D Tai näin ainakin olen huomannut, että on itselle parempi. Pääsen vuorotyön ja koirien yksinhuoltajuuden vuoksi salille melkosen epäsäännöllisesti. Harrastan myös jujutsua, joka myös syö osansa salitreeneihin käytettävästä ajasta. Pääsen siis salille vaihdellen noin 2 kertaa viikossa, hyvällä lykyllä kolme. Joskus teen myös kahden treenin päivässä; salin ja jujutsun. Ohjelman olen jakanut pääpiirteittäin ylä/alavartalo ja jos salille pääsen kolme kertaa viikkoon, saatan treenata keskimassan omana treeninä.

Miksi siis en tee salitreeniä yksijakoisena? Joskus käyn salilla peräkkäisinä päivinä, joten tuntuu, että palautuminen yksijakoisella olisi huonompaa. Tykkään treenata lihakset "loppuun" eli kivut on seuraavana päivänä sellaiset, ettei treeni samoille lihaksille ihan heti käy mielessä. Tällä jaolla olen kevään aikana onnistunut nostamaan sarjapainojakin, joten tehoton tuo ei ole. Pidän myös siitä, että pystyn tekemään ylä- ja alavartalolle useampia liikkeitä toisin kuin yksijakoisella. Paljon varmasti vaikuttaa se, että salitreeni ei ole ainoa liikuntaharrastus, joten lihakset saa jonkinmoista treeniä myös salin ulkopuolella.

Miltä kuulostaa semmonen, että teen kummallakin kerralla koko kropan liikkeitä, mutta painotus on joko ala- tai yläkropassa? Ja kun joskus ehdin kolmannen kerran, painotus on keskivartalossa. Hmm, kuulostaa suunnitelmalta! Kiitos vastauksista :)

Suositut

Back
Ylös Bottom