Gallub: Paras urheilulaji

No, niin mimmit. Kertokaas mulle mikä on Teidän mielestä paras urheilulaji ja miksi.
Yksilölaji vai sellainen missä valmentaja "piiskaa" urheilijat kuntoon :whip:

Odotan innolla vastauksianne :lol2:

Joukkuelajeista mielestäni ehdottomat suosikit ovat jalkapallo ja jääkiekko; jääkiekko siksi, että sitä on niin mukava katsella ja toivoa aina epätoivoisesti Suomen voittavan ja sitten taas jalkapallo siksi, että se on vaan niin sairaan hauskaa pelata.

Tuun aina niin hyvälle tuulelle harjoitusten jälkeen, kun on juossut pallon perässä ihan hullun lailla, eikä kerkee ajattelemaan mitään muuta kun sitä typerää palloa, niin on kuule aivokoppa niin lepuutettu kaiken maailman huolista, että ei paremmasta väliä...

Yksilölajit menee tietysti voimailun ja fitnessin puolelle, mitä tulee seurattua, kaikki vähänkin alaan liittyvä kiinnostaa aina.

Annan ääneni telinevoimistelulle. Vaatii tasapainoa, koordinaatiokykyä, kehon hallintaa, notkeutta, taitoa jne. Tämä laji antaa loistavan pohjan lajille kuin lajille :thumbs:

Esteettiset lajit kuten tanssi. Erityisesti kilpatanssi josta latinalaistanssi sekä baletti.
Upeata katsottavaa on myös capoeira ja break, ja nämä kaksi yhdistettynä, wow!!!:worship:
Sokerina pohjalla fitness, erityisesti ammattilaistasolla.Mulla on muutama kisa videolla ja niitä vapareita jaksaa katsoa aina vain uudestaan...kunnon showmeininkiä.

Originally posted by fitnesspimu
Annan ääneni telinevoimistelulle. Vaatii tasapainoa, koordinaatiokykyä, kehon hallintaa, notkeutta, taitoa jne. Tämä laji antaa loistavan pohjan lajille kuin lajille :thumbs:

Oon täysin samaa mieltä.

Paras katsoa, harrastaa itse vai muuten vain terveyden kannalta?

Eka määritelmän mukaan paras on yleisurheilu. Jos sieltä pitäisi valita joku tietty laji, se olisi luultavasti miesten 10-ottelu, kattaa mukavasti koko kirjon. Ja yleisurheiluhan on sitä alkuperäisintä urheilua: juoksua, hyppyä, heittämistä.

Toka määritelmän mukaan paras on varmaan puntinnosto. Jos taas sieltä pitäisi valita suosikki, se olisi varmaan penkkipunnerrus.

Kolmannen määritelmän mukaan kai se jo mainittu telinevoimistelu. Perustelutkin on jo mainittu. Tiesikö porukka, että ruotsalaiset Kallurin siskokset sekä suomalaiset Boscon siskokset (yl.urh. sprintti- ja aitajuoksijoita) ovat aloittaneet urheilunsa telinevoimistelijoina?

Mun mielestä parasta urheilua on sellainen, jossa ihan perinteisesti "otetaan miehestä mittaa". Lajit, joissa tulos on kiistatta mitattavissa sekunneissa, kiloissa tai senteissä, ja joissa ei käytetä sen kummempia välineitä (esim. autot, hevoset) tai joissa välineet ovat periaatteessa täysin samat kaikille kilpailijoille.

Yleisurheilu on lähellä sydäntä, samoin perinteiset voimalajit. Erilaisia pallopelejä (futis ykkösenä) on kyllä kiva katsoa, mutta ne nyt ovat pelejä. Kaiken maailman arvostelulajit saavat niskakarvat kyllä pystyyn meikäläisellä. Urheilusuoritusten paremmuus pitäisi pystyä selvittämään objektiivisesti.

Mun mielestä ihan paras laji on ratsastus (enkä TIETENKÄÄN oo puolueellinen itse lajia reilut 10v.harrastaneena;) )
Mutta ihailen kyllä ehdottomasti fitness-tyttöjä, koska tiedän miten paljon töitä sen kunnon eteen on tehty! (Omia läskejäni tuskalla sulatellen tulee joskus mieleen miten hullu homma siinä on..):)

Kilpa-aerobic (ja myös fitness) on melkeinpä ainoa urheilulaji, jota jaksan seurata...

Muutenkin itellä rulettaa paremmin yksilölajit. Oma napa paras napa :thumbs:

Ite oon kans yksilölajien kannalla, joukkuelajit ei oo koskaan oikein ollu se mun juttu.. Judo on ehdottomasti paras, jos kunnon salitreeniä ei oteta mukaan. Pyöräily on kans todella hauskaa, vaikkei sitä tv:stä jaksais millään katsoa. En muutenkaan ole koskaan ollut penkkiurheilija. Lätkää tulee ehkä joskus katottua.

Latsi on ihan oikeassa tossa, että suorituslajeissa urheilun oikea ominaisuus tulee objektiivisella tavalla esille. Näytöslajeissa kun taasen se tuomariston mielipide jms. saattaa vaikuttaa radikaalistikin tulokseen, ja voi helpommin olla epäonnistunut.

Olen ehdoton näytöslaji ihminen. Tanssi on yksi monipuolisimmista ja kauneimmista lajeista jota tiedän. Siinä yhdistyy suorituksen ilo, kunnianhimo, taito, .."performance", kauneus, notkeus, sekä se luo normaalielämään upeita piirteitä.
Itse vannoudun joukkuelajeihin. Toisen tuki, yhteinen riemu, hillitön yhteishenki, yhteiset travoitteet, voitot ja tappiot, sekä läheisyyden tunne, parhaat ystävät jakamassa parhaimmat ilot ja surut päivittäin, se tekee joukkueurheilusta uskomattoman kokonaisuuden.

Nyt parin vuoden jälkeen luistelun lopettamisesta, muita lajeja läpikäyneenä korostuu, kuinka olin kuin syntynyt luistelijaksi ja joukkueurheilijaksi, vaikka halusinkin sooloilla:). En unohda koskaan niitä muistoja jotka sieltä on jäänyt ja jos saisin nyt valita ihan mitä vain maailmasta, luistelisin edelleen. :eek:

Lapseni laittaisin, pojan jääkiekkoon, tytön balettiin.:D

Paras harrastaa itse: Kuntosali, koska siellä voi kulkea milloin huvittaa ja on aikaa. Ei ole mitenkään sidottu tiettyyn aikaan. Tulokset nopeasti saavutettavissa, mukavaa.

Kaunista katseltavaa: Baletti. Jotenkin vain minun silmääni hilevää. Joskus penskana harrastin sitä itsekin vaikka eipä tulisi enää mieleen...

Tykkään pelata tennistä, samoin skössiä ja sulkapalloa. Pingistäkin olen opetellut, yläkierre menee jo! Salitreenistä tykkään, jos saan tehtyä sen ns. kiertoharjoitteluna.

Juoksu ja spinning ovat sitten taas puhtaista aerobisista ne, joista itse tykkään noin treenin kannalta, mutta pitkän matkan juoksukilpailu on tosi tylsä katseltava...

Telkkarista mieluiten ehkä tennistä, jääkiekkoa ja yleisurheilua. Livenä on kiva katsoa tennistä ja jalkapalloa, skössiäkin.

Ja olen samaa mieltä siitä, että telinevoimistelu on hieno laji. Siitä olisi niin paljon hyötyä, että olisin toivonut harrastaneeni sitä nuorena. Eli tulevat lapseni, varokaa...;);)

Spinning. Vuoden olen harrastanut aktiivisesti enkä vieläkään ole kyllästynyt. Nyt on pieni ongelma, että mitä teen kun olen Itävallassa eräässä pikkuisessa kaupungissa mistä en ko lajin harrastuspaikkaa ole vielä löytänyt. Kai sitten alan punttaamaan.

Nyt kun MM-kisatkin ovat käynnissä, niin täytyy kyllä sanoa että 7- ja 10-ottelijoita ei voi muuta kuin ihailla! Hallitsevat melkein lajin kuin lajin, eli aika monipuolista on heidän treeninsä. Muutenkin pidän enemmän yksilölajeista, sekä TVssä että itse harrastettuna! :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom