Galaxy-kisat

Itse olin ensimmäistä kertaa katsomassa ko. kisoja lauantaina (tai ylipäätään mitään vastaavia kisoja) ja kyllä siinä suu loksahti auki: tiukan näköisiä naisia kaikki ja ketterästi selviytyivät mm. verkkoesteestä..Ite olisin jäänyt about puoliväliin roikkumaan
:D

No niinhän se on, että kuka leikkiin lähtee, sen kestäköön ja kyllä kaikki kisaajat varmasti tietävät, että lunta voi tulla tupaan rankastikin. Mutta kuten jo moneen kertaan moni on todennut, palautetta saa antaa, mutta parasta olisi, jos se olisi asiallista ja rakentavaa.

Kertokaahan muuten kisailleet (siis jossain fitness-tyylisissä kisoissa, joissa arvioidaan kroppaa/fysiikkaa), miltä se oikeasti tuntuu lukea tai kuulla arviointeja? Osaatteko ottaa ne ei-niin-henkilökohtaisesti? Jotenkin tuntuu, että vartalo on ihmiselle tosi henkilökohtainen asia ja voisin kuvitella, että tuollaista lajia harrastavan on jotenkin erotettava se fyysinen vartalo siitä psyykkisestä minästä. Äh, en osaa nyt oikein selittää, ymmmärsiköhän joku?

Jos leikkiin lähtee, niin on henkisesti varauduttava myös siihen, että kritiikkiä voi tulla jos minkälaista. Mutta kuten Tiukkis tuossa äsken ehdotti, niin fyysinen ja psyykkinen minä on pidettävä erossa toisistaan, eli se mimmi, joka on siellä kisalavalla on se "kilpailija-minä" joka on siellä tuomareiden ja katsojien kriittisten katseiden kohteena, ja sitten se "todellinen-minä" palaa taas kehiin kun kisa on käyty. Eli en ota kriitiikistä itseeni, vaan tiedän sen kohdistuvan kilpailuvälineeseen, joka fitnessissä sattuu olemaan kroppa ja koko muu ulkoinen olemus.

Ja dietillä olen aina asettanut itselleni sen tavoitteen, että kunto, asut, olemus jne. on oltava niin hiottuja, että niistä ei "kukaan" pääse lehteen tai tälläiselle palstalle :D huomauttelemaan. Tähän asti homma on toiminut, ja olen toistaiseksi säästynyt ikävältä kritiikiltä.

En tiedä miten muut kilpailijat suhtautuvat ulkonäköön suhtautuvaan kritiikkiin, mitä saa kisojen ulkopuolella. Eli silloin, kun ei pakarasta säikeitä löydä edes suurennuslasilla?!? Sellainen kritiikki satuttaa varmasti enemmän, kuin kisoista annettu, luulisin.

Ja yksi asia, mikä myös auttaa kestämään muiden kritiikkiä tosi hyvin, on se, että on itse itselleen se kaikkein kovin kriitikko. :rolleyes:

Kertokaahan muuten kisailleet (siis jossain fitness-tyylisissä kisoissa, joissa arvioidaan kroppaa/fysiikkaa), miltä se oikeasti tuntuu lukea tai kuulla arviointeja? Osaatteko ottaa ne ei-niin-henkilökohtaisesti? Jotenkin tuntuu, että vartalo on ihmiselle tosi henkilökohtainen asia ja voisin kuvitella, että tuollaista lajia harrastavan on jotenkin erotettava se fyysinen vartalo siitä psyykkisestä minästä. Äh, en osaa nyt oikein selittää, ymmmärsiköhän joku? [/B][/QUOTE]

Ymmärsin, ymmärsin Tiukkis !Itse olen kilpaillut ennen fitness:tä muissakin urheilulajeissa kilpaa ja niissä olen tottunut arvostelijoihin ja ilman niitä mielestäni lajissa ei voi kehittyä tarpeeksi ja toinen on hyvä juttu oppia/tottua pettymyksiin niitä tulee lajissa kuin lajissa. Se tekee ihmisestä vaan vahvemman ja lisää treeneihin "tatsia" eri tavalla !!!

Originally posted by Tiukkis
Kertokaahan muuten kisailleet (siis jossain fitness-tyylisissä kisoissa, joissa arvioidaan kroppaa/fysiikkaa), miltä se oikeasti tuntuu lukea tai kuulla arviointeja? Osaatteko ottaa ne ei-niin-henkilökohtaisesti? Jotenkin tuntuu, että vartalo on ihmiselle tosi henkilökohtainen asia ja voisin kuvitella, että tuollaista lajia harrastavan on jotenkin erotettava se fyysinen vartalo siitä psyykkisestä minästä. Äh, en osaa nyt oikein selittää, ymmmärsiköhän joku?

Juu tärkeää on pitää järki päässä ja jalat maassa!!! Hyvää henkistä vahvuuttahan tämä laji vaatii ja tässä lajissa ei pitkälle pötki, jos ei sellasta omista. Kun on vahva, kestää myös kritiikin.

"Ja dietillä olen aina asettanut itselleni sen tavoitteen, että kunto, asut, olemus jne. on oltava niin hiottuja, että niistä ei "kukaan" pääse lehteen tai tälläiselle palstalle huomauttelemaan. "

That's true! En minäkään pahalla tarkoittanut sitä kommenttia esim. Heini Koivuniemen kengistä ja hänen kävelytyylistään, mutta ihmettelen suuresti ettei hän ole itse tajunnut sitä tai edes kukaan lähipiiristä huomauttanut asiasta. Taustajoukot ovat hyvinkin suuressa roolissa tämmöisissä asioissa ja minä ainakin kyselen paljon mielipiteitä läheisiltä ihmisiltäni, jotta juuri tällaisilta turhan päiväisiltä kommentoinneilta vältyttäisiin!

Itse ainakin harjoittelin yleistä esiintymistä lavalla. Ihan kengillä kävelyä jne. Tämä on sitä pientä hiontaa, mutta kuten huomaatte myös hyvin tärkeä asia lavalla esiintyessä. Yleisö kiinnittää huomiota mitä ihmeellisimpiin asioihin!

Ainakin minä valmistaudun kisoihin todella huolella, että kaikki on kohdillaan. Kaikki bikineistä, kengistä ja kampauksesta lähtien pitää olla kunnossa.

Tottakai dieetillä tulee seurattua itseään kovasti ja kyllä minä ainakin tiesin ihan tarkkaan jo itse, että mitä mitä puutteita minulla oli(ajatellen fysiikkaa) lavalle noustessani. Ja niistä samoista asioista sain sitten palautetta. Todella kisoissa kaikki palaute kohdistuu siihen ulkokuoreen, joten en ota kritiikkiä itseeni.

Niinkun Vilma-Liina aikaisemmin mainitsi, jotenkin sitä osaa erottaa kisa-minän ja tavallisen-minän. Ei mua haittaa, jos kommenteja tulee vapaaohjelmastani tai fysiikastani, mutta off-seasonilla, jos joku puhuu, että oletpas sä muuttunut niistä kisoista, ni se taas ehkä pikkasen kirpasee...

Fiksuja kommentteja olette kisailijat antaneet, kiitokset! Kyllä tuollainen laji vaatii todella kovan itsetunnon eikä siihen vähän herkemmän ihmisen varmaan kannata lähteä. Myös tuo kisakunnon ja off-kunnon välinen ero olisi varmaan ainakin minulle todella vaikeasti sulatettava asia, voisin kuvitella, että helposti jotenkin "ihastuisin" siihen tiukkaan ulkomuotoon ja sitten pieni löysääminen tuntuisi tosi vaikealta.

No, siinähän niitä syitä tulikin miksi minä en aio koskaan mennä kilpailemaan (toki syitä on muitakin eikä niistä vähäisimmät liity fyysisiin tekijöihin), tsemiä vaan kaikille rohkeille :kippis1:

Originally posted by Pinja
Ainakin minä valmistaudun kisoihin todella huolella, että kaikki on kohdillaan. Kaikki bikineistä, kengistä ja kampauksesta lähtien pitää olla kunnossa.

Tottakai dieetillä tulee seurattua itseään kovasti ja kyllä minä ainakin tiesin ihan tarkkaan jo itse, että mitä mitä puutteita minulla oli(ajatellen fysiikkaa) lavalle noustessani. Ja niistä samoista asioista sain sitten palautetta. Todella kisoissa kaikki palaute kohdistuu siihen ulkokuoreen, joten en ota kritiikkiä itseeni.

Niinkun Vilma-Liina aikaisemmin mainitsi, jotenkin sitä osaa erottaa kisa-minän ja tavallisen-minän. Ei mua haittaa, jos kommenteja tulee vapaaohjelmastani tai fysiikastani, mutta off-seasonilla, jos joku puhuu, että oletpas sä muuttunut niistä kisoista, ni se taas ehkä pikkasen kirpasee...

Yhdyn tohon täysin. Kyllä sitä itse tietää omat heikkoudet, joten mahd. palaute ei tule salamana kirkkaalta taivaalta.

"oletpas sä muuttunut niistä kisoista, ni se taas ehkä pikkasen kirpasee... "

Se on sitä "satuttavinta" kritiikkiä, mut sillo tulee fiilis, et perskule minäpäs näytän teille taas ens kisoissa!:D Mä otan sen lähinnä tsemppinä, en itteeni, koska tiedän et sit kun päätän taas lähteä kisaamaan->annan sille projektille kaikkeni ja se on sitten menoa! Silloin kun on laittanu kaiken likoon ja tehnyt parhaansa pystyy myös ottamaan paremmin vastaan palautetta, koska ei ole tarvis jossitella mahd.sijoitusta ja menestystä...tietää tehneensä kaikkensa!

Itse henkilökohtaisesti olisi kiinnostusta osallistua galaxyyn mutta mitenpä osallistut kun sit saa kilpailukieltoa KP:n kisoihin eli en voi osalistua IFBB:n kisoihin :curs:
Älytöntä että ihmiset ei saa kisata niin paljon kuin haluaa, vaan siitä rankaistaan ihan kuin olis joku rikos :curs:

Oletko Mimmi selvittänyt sen? Kun mun mielestä..se kyllä menee niin että voi ottaa osaa molempiin??
Noi kuvat tuolla go:ssa... On siellä fysiikassa tajuttomia eroja!!!!!!!
Ja tosiaan Johanna on ollut oikein säteilevä,sellaista on ilo katsoa.
Nyt ulos,kevät auringon syleilyyn :kippis1:

Vai niin, olisikohan säännöt muutuneet. Koska aikaisemmin joskus oli ainakin ettei saa osallistua IFBB:n kisoihin siitä olen varma. Mutta selvitän ja infoan siitä sitten muitakin :confused:

Originally posted by MIMMI
Vai niin, olisikohan säännöt muutuneet. Koska aikaisemmin joskus oli ainakin ettei saa osallistua IFBB:n kisoihin siitä olen varma. Mutta selvitän ja infoan siitä sitten muitakin :confused:

Itsekkin olen elänyt jonkun vuotta siinä uskossa, että jos olet kilpaillut IFBB:n kisoissa ja osallistut sitten muihin kuin kyseisen liiton kisoihin, niin kilpailukieltoa tulee kaksi vuotta IFBB:n kisoihin. Mutta jos taas olet ennen kilpaillut muiden liittojen kisoissa, niin voit kyllä osallistua IFBB:n kisoihin ilman mitään ns. karenssiaikaa. En ole kuullut, että käytäntö olisi muuttunut?

Hiukan off topic, mutta laitoin muutama päivä sitten linkin tähän threadiin, tonne go4fit sivuille, kun Saaga kyseli kisatuloksia. Nyt se postaus on poistettu...

No, kaikki kai jo muutenkin lienee tietää, että mistä tulokset ja kuvat löytyy... :) Mutta olis kiva tietää jos postin poistamiselle on jokin syy...

Originally posted by Maiju28
Hiukan off topic, mutta laitoin muutama päivä sitten linkin tähän threadiin, tonne go4fit sivuille, kun Saaga kyseli kisatuloksia. Nyt se postaus on poistettu...

No, kaikki kai jo muutenkin lienee tietää, että mistä tulokset ja kuvat löytyy... :) Mutta olis kiva tietää jos postin poistamiselle on jokin syy...

Taitaa syynä olla lisäravinnepalvelun sponssi tälle forumille...
Huom. go4fit on kilpaileva yritys!

Originally posted by fitnesspimu
Taitaa syynä olla lisäravinnepalvelun sponssi tälle forumille...
Huom. go4fit on kilpaileva yritys!

Tämä kävi kyllä itsellänikin mielessä.. täytyypä pitää mielessä myös jatkossa :)

Katsoikos kukaan lauantaina sen Fit4you.tv -jutun? Eipä siinä kyllä paljon mitään näistä kisoista ollutkaan, höh. Mutta video löytyi tuolta elisa.net (valikko: videot) sivuilta. Kuvan laatu ainakin mun koneella oli melko heikko, mutta kyllähän siitäkin jotain käsitystä tyttöjen kunnosta sai.

Suositut

Back
Ylös Bottom