Galaxy-kisat

Noh ni...aloitetaanpas taas tämä kisojen kommentointi. Kuinkas moni mimmeistä oli katsomassa kisoja? Mitäs tykkäsitte?

Minä olin ja olin hyvin pettynyt Galaxy-kisoihin. Toki esterataosuus on hyvin vaativa, enkä sen osalta arvostele tätä lajia, mut heidän fysiikka ts. bikinikierros oli minun mielestäni aivan naurettava. Varsinkin haastatteluosuus! Toki fitnessliiton kisat ja Galaxy ovat totally erikisoja, mutta en mahda mitään sille että mulle ainakin tuli sellanen tunne, et kisat oli melkosta sirkushuvia. Ihan kuin joku huono kauneuskilpailu, missä tyyliin kysellään et mikä on sinun lempi ruoka jne?
Joskus jopa olin ajatellu, et ottaisin osaa kyseiseen kisaan, mut tän kokemuksen jälkeen en ikinä nousisi lavalle!!!

Jotain positiivista: Irmeli "Immu" Sundström näytti tosi hyvältä...respect :worship: Valitettavasti hänen osaltaan esterataosuus meni persiilleen, mutta ymmärtää kai tuon kun Immu ei ollu aiemmin edes nähny koko rataa! :D mut tuli silti neljänneksi. Hän oli lähtenyt kisaan 2vk:n varoitusajalla, joten se kertoo kai jotain kisan tasosta...

Mut Immuhan osallistu galaxyyn vuonna 2001 ja sijoitus oli hopeaa eli toinen. Et ei se ensimmäinen kerta ollu! Ite en kisoja ollu kattomassa, harmi kun niitä ei näe mistään myöhemmin.:itku:

Minäkin kävin katsomassa Galaxy-kisat....ja kyllä tyttöjen joukosta löytyi oikein hyväkuntoisia ja hyvin kisaan valmistautuneitakin kilpailijattaria. Mielestäni Sanna Karhinen ja Johanna Hellgren (?) olivat oikein edustavia. Molemmilla oli treenatun näköinen fysiikka ja hyvä esiintyminen sekä kisa look kunnossa. Sen sijaan Heini Koivuniemi hieman ihmetytti lähinnä esiintymisellään....hän on käsittääkseni aiemminkin kilpaillut, joten odotin että poseeraminen olisi luontevaa ja kenkävalinta oli myös hieman omituinen. Jotenkin olemuksesta jäi sen sellainen puolihuolimaton kuva. Mutta kaikkinensa ihan kiva kisa ja varmasti järjestelyt vuosien saatossa kehittyvät ja rutinoituvat.

Täytyy kyllä sanoa kisoista sen verran, että Karhisen Sannan olisi pitänyt ehdottomasti voittaa. Fysiikka oli mahtava. Sanna on tehnyt äärettömän kovaa duunia radan(vaikka menikin vähän huonosti) ja fyysiikan eteen ja työ on todella tuottanut tulosta! Vyötärön kapeus, takapuoli oli upea jne. Sannassa on potentiaalia!Pimu on vielä sotilaspenkin suomenmestari, joten voimaakin löytyy pienestä pakkauksesta.
Irmelistä sen verran, ettei se pimu ole todellakaan enää mitään muuta kuin nimi. Vaikka galaxykisoissa ei vaadita kireyttä, Immu oli suoraan sanottuna ihan löysä. Rakenne on hyvä, mutta missä oli vatsat ja käsilihakset??Immu oli aikanaan hyvä ja silloin pärjäsi ja varmasti olisi potentiaalia jatkossakin, jos tekisi töitä fyysikan eteen. Ei sinne lavalle enää mennä yhtäkkiä treenaamatta ja kunnolla valmistautumatta voittamaan. Yleisesti fitnessin taso paranee jatkuvasti ja siellä on tyttöjä, jotka todella tekevät töitä!

Tämä tyttö oli kanssa katsomassa ja hieman vaisuksi jäi kisat omastakin mielestäni.
Esteradalla erottuivat selkeästi kyllä ne joilla kuntoa oli. Fysiikkakierros oli kanssa aika mitäänsanomaton. Ei sillä että itse olisin ihan valmis lavalle, mutta parempia kisojakin oon Suomessa nähnyt.

No, saipa ainakin runsaasti motivaatiota jatkaa treeniä :D

Voisiko joku ystävällinen laittaa tulokset näkyville, alkoi kiinnostaa kommentteja ja nimiä lukiessä!

Mahtaisikohan jostain sivuilta löytyä kuvia kisoista? :confused:

Originally posted by SAFIIRI
Sen sijaan Heini Koivuniemi hieman ihmetytti lähinnä esiintymisellään....hän on käsittääkseni aiemminkin kilpaillut, joten odotin että poseeraminen olisi luontevaa ja kenkävalinta oli myös hieman omituinen. Jotenkin olemuksesta jäi sen sellainen puolihuolimaton kuva.

Samat sanat. Ihmettelen suuresti hänen kenkävalintaansa. Heini näytti melkoselta "honkkelilta", kun yritti sipsuttaa niillä kengillään. Noin pitkän tytön ei ois tarvinnu laittaa niin hirveitä korkoja jalkaansa!

Monesko oli se pieni vaalea tukkainen tyttö, joka päästi melkosia sammakoita suustaan haastattelukierroksella?..."yritän tässä poseerata mahdollisimman luonnollisesti"...he hee ja katsomoon asti näki miten kintut tutisi ja ääni värisi. En ehtinyt näkemään palkintojen jakoa, joten jos joku viitsii kertoa minulle hänen sijoituksensa.

Originally posted by fitnesspimu
Samat sanat. Ihmettelen suuresti hänen kenkävalintaansa. Heini näytti melkoselta "honkkelilta", kun yritti sipsuttaa niillä kengillään. Noin pitkän tytön ei ois tarvinnu laittaa niin hirveitä korkoja jalkaansa!

Monesko oli se pieni vaalea tukkainen tyttö, joka päästi melkosia sammakoita suustaan haastattelukierroksella?..."yritän tässä poseerata mahdollisimman luonnollisesti"...he hee ja katsomoon asti näki miten kintut tutisi ja ääni värisi. En ehtinyt näkemään palkintojen jakoa, joten jos joku viitsii kertoa minulle hänen sijoituksensa.

Joo tosiaan tämä kyseinen tapaus oli Noora Wennström ja taisi tulla viimeseksi. Oli kyllä todella hermostunut. Poseeraukset ihan kateissa, kädet haki ja haki koko ajan asentoa ja muutenkin pyöriminen lavalla oli hänellä ihan holtitonta!!!Fyysikka oli sitten mitä oli...

Olen TODELLA pettynyt siihen että Sanna jäi kakkoseksi!!!! Sillä naisella kun on kaikki kohdallaan....

Myöskin jäi häiritsemään ettei ollut sitä ns.pakollista iltapuki-kierrosta,mikä esim. oli viime syksynä Karjaalla,minkä kisan Sanna silloin voitti!!!

Kävin tosiaan syksyllä jo katsomassa kisoja,missä oli myöskin Noora W. kisaamassa...jännittäminen vie tai jättää hänet AINA viimeiseksi..ja se olematon fysiikka. Mutta kuitenkin..kai se vaatii kanttia aika paljon astua kisaamaan kerta toisensa jälkeen.

Sitten Piia Tolosesta..silläkin naisella on todella upea fysiikka. Sain kuvia missä näkyy Piian selkä,voi luoja
:worship:
Mutta mun mielestä Piian fysiikka menisi jo lähemmäs fitness kisoja kuin galaxy...jos tyttönen vain tajuaisi vaihtaa alaa :D

Ja vielä pakko avautua...ihmettelen että millä ihmeelisellä taktiikalla Riikka sijottui toiseksi..ne kuvat mitä sain ja näin Riikasta...poseeraukset oli päin v****a..mun mielestä siis
;)

Kai noi jotkut sijoitukset ymmärtäisi paremmin jos muistaisi miten pisteytys menee galaxyssa. Olihan Heini ja Riikka parhaat radalla..

Mun on pakko avautua myös... Olettekohan kaikki kommentoineet muistaneet, että tähän Punttimimmien yhteisöön saattaa hyvinkin kuulua noita mainitsemianne henkilöitä? Toki kritiikkiä saa antaa, mutta miltä itsestänne tuntuisi tuollaiseen sävyyn tehdyt kommentit?

Nimimerkillä tiukkapipoko :confused:

Et ole tiukkapipo,vaan tuot oman mielipiteesi esiin.
Kuten jo laitoin,vaatii se kanttia lähteä edes kisaamaan.
Monesta ei siihen kuitenkaan ole,vaan haaveeksi jää.
Ja omat kommenttini voi osin olla loukkaavia,anteeksi siitä,mutta positiivistakin löytyy..

Mutta kun olen muutamat kisat nähnyt kyseisen alan osalta,harmittaa niiden tyttöjen puolesta ketä oisi voinut pärjätä paremmin..juuri esim. fysiikassa..tai olisi ollut oikeutettuja parempiin pisteisiin..

Jep, eli kohdistat kritiikin kisan järjestäjiin tai tuomareihin (tai jotain, en tiedä organisaatiosta tai järjestelyistä mitään) ja se onkin mielestäni ihan asiallista kritiikkiä. Kuitenkin joissakin tämän threadin kirjoituksissa on jotenkin hurjan henkilökohtainen sävy, eihän se ole kilpailijan vika, jos hän pärjää, vaikka monien ja vaikka kilpailijan itsensäkin mielestä olisi aivan surkeassa kunnossa.

Enpä tiedä, tuntuisi kyllä aika pahalta lukea näitä jos olisin joku nimeltä mainituista henkilöistä.

Edit: niin, ja en kohdistanut näitä kommentteja pelkästään sinulle, Maaru :) Huomasin kyllä, että toit myös positiivista esiin kirjoituksessasi.

Tiukkis, mulle tuli tätä threadia lukiessa ihan sama mieleen, että ei olis mukava näitä lukea, jos itse olisi ollut kisaamassa...

Mutta toisaalta, on se niinkin, että joka leikkiin lähtee, sen kestäköön. Eiköhän jokaisella lavalle nousijalla ole tiedossa, että palautetta tulee, niin positiivista kuin negatiivistakin. Jokaisella kisaajalla varmaan on myös omakohtaisia kokemuksia muiden arvostelemisesta... sellaisiahan me mimmit ollaan ;)

Rakentava palaute on varmasti aina kohdallaan, tsempit sitäkin enemmän. Suoranainen haukkuminen ei varmaan auta ketään...

Originally posted by Tiukkis
Mun on pakko avautua myös... Olettekohan kaikki kommentoineet muistaneet, että tähän Punttimimmien yhteisöön saattaa hyvinkin kuulua noita mainitsemianne henkilöitä? Toki kritiikkiä saa antaa, mutta miltä itsestänne tuntuisi tuollaiseen sävyyn tehdyt kommentit?

Nimimerkillä tiukkapipoko :confused:

Kyllä se pimut vaan niin on, että jos lähtee mukaan mihin tahansa kauneuskisoihin, fitnesskisoihin jne., täytyy olla valmistunut siihen, että kaikenlaista palautetta tulee. Miettikääpä nyt, fitnesskisoissa bikinikierroksellahan arvostellaan sun fysiikkaa, poseerauksia ja ulkonäköä usein aika kriittisestikin. Itse kisoissa käyneenä tiedän kuinka vaikeaa on lavalle nouseminen, mutta tiesin silloin ihan tarkkaan, että tulisin saamaan sekä huonoa että hyvää palautetta. Osasin myös ottaa negatiiviset asiat rakentavana, että tiedän seuraavia kisoja varten mitä pitää tehdä toisella tavalla. Tällaista tää fitnessmaailma vaan on ja turha sitä on kaunistella...

Kävin katsomassa lauantain esteradan, mutta valitettavasti sunnuntain bikinikierros jäi väliin. Ihan täyttä katsojien rahastusta jakaa kisa kahdelle päivälle...

Ja mitä kilpailijoiden arvostelemiseen tulee, niin kyllä se niin on, että jos kisoihin lähtee itseään esittelemään niin kyllä jokaisen täytyy sietää itseensä kohdistuvaa arvostelua ja kritiikiä. Niin kauan kun arvostelu kohdistuu esim. fysiikkakierroksella kilpailijan fysiikan ja kokonaisuuden arvosteluun niin hyvä niin. Mutta johonkin se raja täytyy vetää, ettei arvostelu sentään mene ihan henk.kohtaisuuksiin.
Suomalaisethan on tunnetusti kateellista porukkaa, varsinkin naisten välinen kateus/kilpailu on ihan uskomatonta :curs:
Sitä paitsi yleensä suurimmat päänaukojat ja arvostelijat eivät ikinä ole itse kilpailleet eikä heillä edes pokka riitä lavalle puhumattakaan potentiaalista :)

Back
Ylös Bottom