Fyssariksi/urheiluhierojaksi kouluttautuminen?

En tiedä meneekö oikeaan osoitteeseen tämä kysymys tai oikeaan lankaan mutta tässä tämä sitten on!
Vinkkejä? Linkkejä? Kiinnostus olisi kova opiskella iltapainotteisesti/päiväopiskeluna joko tai fyssariksi tai urheiluhierojaksi ja tässä menee pää pyörälle erivaihtoehdoista mitä netistä löytää..
Olen vielä toistaiseksi espoolainen mutta ehkä piakkoin helsinkiläinen. Tässä lähellä olisi hyvä jos saisi luoettua ja jos jollain vaivaa on tai tietoa entuudestaan niin mikä olisi hyvä paikka missä hyvä koulutus eikä liirumlaarum ja kestohan näissä taitaa molemmissa olla se 3,5 v vähintään.

Kiitos jo etukäteen! :)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Eipä tuo urheiluhierojakoulutus taida ees kokonaista vuotta kestää. Opiskelen ite fyteks täl hetkel, ja muutama koulukaveri on pohjakoulutukselt urheiluhieroja. Ainaki anatomia on niil sellane, missä on jo tän ekan vuoden aikana tullu fyteopinnois hurjasti syvennystä. Näil ammattikorkeakouluil on vissii erilaisii painotuksii fytehommis, ainaki tornarin mukaa meil Karelias panostettas enempi vanhusten kans toimimisee. Eli kunnon pohjatyöt alle ja sit miettimää, et mitä haluat. On kuitenki aika pitkälti tosi erilaisia toimenkuvia sit tuo urheiluhieronta ku fysioterapia työmaailmas.

Ainakin vuonna 99 kesti Urheiluhieroja opinnot allekirjoittaneella 1vuoden,täyspäiväistä opiskelua.Elikkä ei mitään mahkuja käydä esim töissä tossa ohella.Toki koulutuksen taso oli kirjavaa koulusta riippuen.Kannattaa varmistaa,että koulusta valmistuu laillistetuksi hierojaksi,eikä esim "hierontaterapeutiksi".Ja ainakin omat kurssikaverit,jotka jatkoivat fyssareiksi saivat aikaisemman koulutuksen perusteella tenttiä anatomian.Nykypäivästä en tiedä,kun oon tälläinen entinen nuori.

Okei, hyvä tietää! joo mä oon kyselly ihmisiltä jotka työkseen hieroo mutta sitte ku ei tunne tai oo muutenkaa kontakteissa kauheesti fyssareiden kanssa nii vähä hankalampi.. Vuoden urheiluhieroja? Meinaatko sitten kurssiluontoista opiskelua joka sitte maksaa x määrän nollia vai mitä kautta? Kattelin että tossa lähellä 3500 maksas päiväkoulutuksena hieroja + urheiluhieroja mutta aikaa ei näkynyt tai muutakaan ihmeempää... Mietityttää että haluais painottuu tietenkin ja oikeesti osata asia eikä vaan sitte maksais turhasta...

- - - Updated - - -

Okei, joo emmä löytänytkään iltakursseja tai muuta, on se kuitenki nii iso alue mikä pitää oppia ja taitaa emmä ainakaan haluis mennä " auttamaan " ketään jos en jostain tietäs perusteellisesti ja oikeasti taitaisi asiaa :D

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom