Freddie metsätöissä?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jarre55
  • Aloitettu Aloitettu
Onko muistikuvani oikea...? Olikos jossain videopätkää Freddistä pöllimettässä, kanniskelemassa järkyttävän isoa koivupölliä/tukkia...?

Kiitos, jami2003! Tää se just on!

Moni ei muuten ymmärräkään, kuinka järkyttävän painava tuonkokoinen tuore koivupölli(tukki) oikein on.

Oltiin kans mettähommis ja joka vkl parinkuukauden ajan pitäs käydä. Itte tykkään käydä niin rankamettäs ku tukkimettäs jota nyt tehään koivusta (painaa kyllä ihan mukavasti). Eväät mukaan ja nuotio mettään, makkaraa, leipää ja lämmintä mehua...... melkein odottaa ens vkl:a.
Tulee mukavasti treenattua koko kroppa päivän aikana.

Loistomeininkiä! On varmaan Freddilläkin (mikäli muulloinkin kun tällä videolla tekee:) ) aika iso hyöty voimanostoon mettähommista. Parasta mahdollista pohjaa/peruskuntoa voimailuun tai mihin vaan..voi kun pääsis/ehtis itsekin tekemään.

Hahahahaha, ja parasta on että videossa laulan oma tekemä biisi "power to bench" :)
Jos tuo Jaakkon mäntytukki painaa 240kg niin minun koivutukki pitäisi olla painavampi. koivu on paljon painavampi kuin mänty.

Hahahahaha, ja parasta on että videossa laulan oma tekemä biisi "power to bench" :)
Jos tuo Jaakkon mäntytukki painaa 240kg niin minun koivutukki pitäisi olla painavampi. koivu on paljon painavampi kuin mänty.
Onks tota biisiä missään kuunneltavana kokonaan tai ladattavana? :D Kuulostaa hyvältä, mitä nyt videolla moottorisahan pärinä peittää vähän tota musiikkia, heh.

Pessisen tukki on suuri, nuo koivutukit on aivan nakkeja siihen verrattuna. Ei millään pahalla, mutta ei pidä vähätellä väärässä paikassa.

Koivun tiheys toki suurempi, eli ainakin viidenneksen painavampi, kg/m3. Eli Pessisen tukin tilavuus pitäisi olla melko lähellä puolikasta kuutiota?

Tänään alko ittellä sahatavaran lujuuslajittelukurssi jossa mentiin noita tiheyksiä läpi eli vähä nippelitietoo jollekki

Mänty 490kg/m3
Kuusi 460kg/m3
Koivu 600kg/m3
Huom. tiheydet ovat ilmakuivilla koekappaleilla.

En minä missään tapaukissa vähtellyt hänen suoritus! Se on todella kova. Mutta "mun" tukki oli 3,5m pitkä ja vähän ohuempi. Tarkoitin että aika lailla saman painoisina pitää olla. Tämä ei ole minulle mitään kisa.

kyllä se poijjat on sillälailla,että pessinen on tehny elämänsä metsätöitä,ni oli se penkki kuinka paljon tahansa ni sen miehen kanssa tulee metsä töissä hopeatila.

Sama mieltä Antti65 kans. Se metsämies voittaa minua milloin tahansa metsätöissä. Mietin vain mitä se tukki mitä mä kannoion painaa. Ja se voi olla sama verran kuin tuo isompi mäntytukki? Vai?

Sama mieltä Antti65 kans. Se metsämies voittaa minua milloin tahansa metsätöissä. Mietin vain mitä se tukki mitä mä kannoion painaa. Ja se voi olla sama verran kuin tuo isompi mäntytukki? Vai?

Jos osaat arvioida paksuudet tyvestä ja latvasta + pituuden, niin saat arvion painosta. :)

Back
Ylös Bottom