Formulamatkat

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Huppe
  • Aloitettu Aloitettu

Huppe

Iso Kingi H.
VIP
Ikä
48
Onko joku ollut, mimmoista on katsella Formuloita livenä? Ei varmastikaan näe yhtä hyvin kuin telkkarista mutta varmaan kokemuksena mainio? Onko alueella bisseä hyvin tarjolla? Kokemuksia?

Itse varasin juuri hotellin Hockenheimista 18.-20.7.2008, kisaliput pitäisi vielä haalia. Aika kallistahan tuo on, liput jotain 300-500e/hlö ja hotellit luokkaa 300e/yö (normihinnat toki jotain 60e/yö). :curs:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Joskus olin katsomassa CART sarjaa (nykyiseltä nimeltään Champ Car) missä Mika Salokin ajoi aikanaan. Ratana oli Mexico Cityn katurata (ei ovaali).

Porukkaa oli kun meren mutaa mikä toki tuossa kaupungissa ei ole ihme. Tunnelma oli äärimmäisen hyvä vaikka liput ostettiin viime tingassa ja paikkana oli kaarre ennen maalisuoraa joten kovimmat nopeudet jäi näkemättä. Siinä ne parhaat kolarit kuitenkin taisi tapahtua mistä yleisö kovasti ainakin tykkäsi.

Oheistoimintaa oli ennen kisaa mukavasti esim. parit Nascar auto kierrokset nähtiin ja kumin sudittelua pyörillä. Kaljaa pyöri ympärillä ja tarvittaessa sitä aina liikeni halukkaille ilman, että tarvi persettään penkistä nostaa.

Varmasti ihan ratakohtaisesti vaihtelee mitä kaikkea toimintaa paikalta löytyy mutta kokemuksena aika monelle varmasti hieno. Itse en yhtään diggaile esim. formuloita töllöstä mutta kyllä paikan päällä meno on mukavaa. Toista kertaa tosin en ehkä lähtisi jos pitäisi itse maksaa ;)

Mä kuulun yhteen sellaiseen kerhoon, joka tekee mm. noita formulamatkoja. Tosin olen niin tuore jäsen, etten ole vielä ehtinyt yhdellekään reissulle. Tänä vuonna olisi ollut mahdollisuus lähteä Unkariin sekä Belgiaan, mutta jätän molemmat väliin muiden menojen takia. Esimerkiksi Belgiaan olisin päässyt kerhon kanssa 120 eurolla (matkat, autonvuokraus, majoitus) ja siihen päälle kisaliput, jotka taitavat olla jotain 300 eurosta ylöspäin.

Eräs monissa kisoissa ollut kerhon jäsen kertoi, että siellä kisapaikalla kisoja katsotaan screeniltä ja että niitä autoja ehtii katsomaan livenä noin puolen minuutin verran. Ilmeisesti se fiilis on siellä kisapaikalla se tärkein.

Mä kävin Unkarissa katsomassa, silloin kun asuin Unkarissa. Ihan mukava kokemus oli ja on se tunnelma aivan mahtava paikanpäällä!

Olutta on tarjolla, mutta hinta on sitten "kohdallaan", Unkarissa ainakin oli oluet Suomen hinnoissa, kun normaalisti hinta oli huomattavasti halvempi.

No jos liput maksaa 300-500 egee ja hotelli 300 egee per yö niin siinä konkurssissa ei pari 5-10e tuoppia kyllä missään tunnu enää.

Vai etta formulat :)

Oon kayny Monacossa kerran katsomassa. Ostettin kahden kaverin kanssa liput lontoosta joltain lippujen valittajalta. 300 eur oli liput kipale.
Sitten aika-ajoihin katsomoon yrittaessa meille turvamies sano etta ei nailla lipuilla tanne. Nama liput kelpaavat tuonne. Se naytti yhden maen paalle ihan helevetin kauas. Siella ei ollut edes katsomoa, ja ihmiset oli kiivenny puihin etta nakisivat jotain !!!
Sinne maki oli kuitenkin aidattu alue, mihin myytiin niita samoja lippuja siita portilta hintaa 40eur. :curs:

Kisojen jalkeen sitten otetiin yhteytta lippuja valittaneeseen firmaan, sita ei sitten ollut enaa tietysti olemassakaan.

Joku teki tuossakin sitten ihan kivasti taskurahaa.

Tasta oppineena suosittelen etta ostatte liput josta kunnolla rekisteroidysta firmasta.

Mita muuta ?
Itse luulin etta kisan jalkeen olisi Monacossa ollut ihan helevetisti ihmisia, ja hyvat bileet, mutta kadut olivat enemman ja vahemman tyhjia 3 tuntia kisan jalkeen.
Auto kannattaa sitten formulan aikoihin unohtaa. Juna toimii parhaiten ainakin nizzasta.
Liftaaminen on Monacossa sitten laitonta, kerran meni baari-ilta pitkaksi, ja liftailin kotiin. Poliisit noukki kyytiin selittaen etta liftaaminen on laitonta. Nooh he veivat minut monacon rajalle. Matkaa tais tosiaankin olla melkein 500metria:)

No jos liput maksaa 300-500 egee ja hotelli 300 egee per yö niin siinä konkurssissa ei pari 5-10e tuoppia kyllä missään tunnu enää.

Maksaako ne liput oikeasti nykyään noin paljon?
Itse ostin silloin suoraan Unkarilaisesta lipunmyyntifirmasta ja hintaa tais tulla jotain 100€ luokkaa.

edit:
tokihan tuosta on jo aikaa 8 vuotta, eli hinnat lienee hieman nousseet ;)

Hmmm, oon Nizzassa kisoja edeltävällä viikolla. Pitäisköhän viettää vielä viikonloppukin...

E: auts minkä hintaiset liput! En mene.

Noniin, nyt on viikonlopun formulareissu varattu Hockenheimiin. Hotellin etsin netistä ja varasin puhelimella suoraan, hintaa kertyi kahdelle yölle paskassa hotellissa 600e (2aik + lapsi).
Liput ostettu ei parhailta paikoilta myös, toivottavasti lähettävät ne myös, ostin ne www.eventim.de palvelusta, kai tuo on joku Saksan "Lippupalvelu". Noi maksoivat 624e.
Lennot tuohon päälle edestakaisin niin ei tuo kovin halpaa lystiä ole, en usko että koskaan menen uudelleen mikäli itse maksan.

Olen käynyt katsomassa kisoja Montrealissa. Suomestakin käsin kannattaa tutkia tuo jos haluaa formulat nähdä - lennot eivät maksa alkukesästä maltaita (esim. Bostonin kautta jos menee), kisalippujen hinnat olivat sopuisat, majoitus puoli-ilmaista keskellä kaupunkia ja radalle pääsee metrolla. Kaupunki on hyvin "eurooppalainen" eli autoa ei tarvitse.

Ei sitä telkkarista tajua, miltä tuo livenä näyttää ja kuulostaa, eikä sitä kyllä oikein tahdo tajuta paikanpäälläkään. Hidastuvuus jarrutuksessa ja mutkanopeudet ovat epätodellisen näköisiä.

Otin liput kun suosittelivat, mutkasta 1. (C1)
hockenheim2.gif

Vaikuttaisi ainakin "kartalla" hyvältä paikalta josta näkeekin jotain. Käsittääkseni lähtökuhinan tuosta näkee ainakin parhaimmillaan, lähtösuoran vauhtia hieman, jarrutusta ja uutta kiihdytystä. Screeni on katsomon edessä. Pitää varoa lenteleviä autojen kappaleita vain tuossa paikassa jos jotain sattuu :eek:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom