Formula1 - Kausi 2007

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Pyranha
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Onko oikeesti niin, että Kimi on keskeyttänyt tällä kaudella kaksi kertaa tekniseen vikaan ja Monacossa oman mokan takia. Sitten on vielä sekoilu Japanissa renkaiden kanssa. Ja silti Kimin on vielä mukana mestaruus taistossa.

Elämä on...

kimi ei keskeyttänyt monacossa, ajoi aika-ajossa kaidetta päin mutta ajoi maaliin sijalla 8 eli sai yhden pisteen. ilman ferrarin teknisiä ongelmia kimi todennäköisesti johtaisi mm-sarjaa. ei voi mitään, autourheilu on tiimipeliä jossa autonkin pitää toimia.
 
kimi ei keskeyttänyt monacossa, ajoi aika-ajossa kaidetta päin mutta ajoi maaliin sijalla 8 eli sai yhden pisteen. ilman ferrarin teknisiä ongelmia kimi todennäköisesti johtaisi mm-sarjaa. ei voi mitään, autourheilu on tiimipeliä jossa autonkin pitää toimia.

Jotenkin mä pystyin hyväksymään sen, että McLarenilla ne moottorit pamahteli, kun ne oli niin viritettyjä, kun haettiin etua muihin nähden. Nykyään moottorit ei pahemmin hajoile, tai ei ainakaan sais, koska niistä ei voi saada etua juurikaan, kun kierrokset on rajotettu.

Kerran Kimi on ainakin keskeyttänyt säkövikaan tällä kaudella. Se on jo aika käsittämätöntä. No mokia sattuu, kun ihmiset tekee.

Mikä oli muuten syynä siihen toiseen keskeytykseen?
 
Mikä oli muuten syynä siihen toiseen keskeytykseen?

laturi hajos toisella kerralla ja toinen oli jonkin sortin hydrauliikkavika, ilmeisesti jotakin vaihteistoon liittyvää koska kimin vauhti hyytyi.

ferrari repii kimin, todennäköisesti myös massan, moottorista viimeiseen kisaan lisää tehoa luotettavuuden kustannuksella. se miten tämä tehdään olisi mukava tietää. valmistajien mestaruutta kun eivät voi enään hävitä niin ei ole muuta kuin voitettavaa tällä uhkapelillä.
 
ferrari repii kimin, todennäköisesti myös massan, moottorista viimeiseen kisaan lisää tehoa luotettavuuden kustannuksella. se miten tämä tehdään olisi mukava tietää. valmistajien mestaruutta kun eivät voi enään hävitä niin ei ole muuta kuin voitettavaa tällä uhkapelillä.

Joo, kuulin saman. Olis tosiaan todella mielenkiintoista kuulla, että mitä ne tekee niille moottoreille ja minkä verran ne saa lisää tehoja.

Ei varmaan ole pelkoa siitä, että noita kerrottas :)

EDIT: pakko laittaa, jos joku ei ole nähnyt: Renaultin 3 litranen V10 vuodelta 2004

http://www.youtube.com/watch?v=Eo-9Io41bt8
 
Kannattaakohan liikaa riskiä ottaa niiden tehojen repimisten suhteen. Mestaruustoive lepää ainoastaan siinä, että Hamilton keskeyttää. Tuon jälkeen on päästävä maaliin vähintään kakkosena. Eli jos Hami sattuisi keskeyttämään niin tuo kakkostila napataan vaikka puolilla tehoilla.

Mclaren itse pitänee huolen siitä, että Alonso on ulkona pelistä jo aika-ajojen jälkeen :)
 
Joo, kuulin saman. Olis tosiaan todella mielenkiintoista kuulla, että mitä ne tekee niille moottoreille ja minkä verran ne saa lisää tehoja.

Ne vaan kato käskee Kimiä polkemaan kaasun pohjaan saakka :dance: Mutta että riskillä on mentävä. Tosiaan kiva nähdä missä kohtaa niitä riskejä otetaan. Ilmeisesti viimeiseen kisaan saadaan taas verekset veekasit eli sen osaston pitäisi nyt ainakin kestää.

Kimin mestaruus meni (jos meni) siinä Barcelona–Indianapolis-akselilla, kun oli Ferrarilla se tuulitunnelikin paskana :david: Neljästä kisasta huikeat 10 pistettä. Hirveän loppukirin on Kimi kyllä järjestänyt. Ennen Ranskaa ero kärkeen oli vaivaiset 26 pistettä, mutta Ranskasta lähtien Kimi on ollut yksiselitteisesti paras.
 
Viimeksi muokattu:
Onko tossa kirjoitusvirhe? 1,5, 0,2 sijaan? Luulis, että tollasen eron huomaa jo melkeen katsomosta.


Olisko oikeesti 1,5, 1,2 sijaan?!

EDIT:
Originally Posted by http://www.f1technical.net/articles/1
Measuring the tyre pressure as often as possible is also a priority. Although low pressure (of about 1.1 kg/cm2) allows the envelope to grip the track better and provides a greater contact area, a variation of just 0.2 kg/cm2 can “ruin” the performance of the car. In order to ensure the lowest possible variations in tyre pressure (heat increases the pressure), F1 tyres are filled with a special mixture.

Mosley määräsi Alonson auton tiedot tutkittavaksi ja huomasi, että jostain syystä McLarenilla oli espanjalaiselle varattuna kaksi rengasta, joiden ilmanpaineet olivat peräti seitsemän kertaa korkeammat kuin muissa.
- Iltalehti

Miten tuo homma nyt menee. Oliko Alonsolla 7-kertaa korkeammat paineet vai 0,3 baria korkeammat. Aika hullulta kuulostaa, että F1 renkaissa olisi normaalisti vain 0,2 baria ylipainetta, vaikkakin se olisi mitattu kylmillä renkailla. :wtf:

Taitaa Iltalehti vedellä ihan omiaan.
 
Eiköhän se ole aika selvää, että normaali paine on n. 1,1-1,2 baaria.

Eivät varmasti ole laittaneet 7 kertasia paineita. Sehän olis varmaan vaarallistakin. Eiköhän se 0,2-0,3 baaria ylimääräistä ole lähempänä totuutta.
 
Prodrive ei voi käyttää asiakasautoja

Ensi kauden uudeksi F1-talliksi tarkoitetun Prodriven suunnitelmat ovat mutkistuneet. Keskiviikkona Prodrive-pomo David Richards vahvisti, ettei talli pysty käyttämään McLarenilta ostettuja valmiita asiakasautoja ensi kaudella.

- Me emme voi nyt toteuttaa suunnitelmaamme, joka meillä oli McLarenin kanssa, Richards kommentoi.

Prodriven asiakasautosuunnitelma nojasi siihen, että F1:n kaupallisia asioita koskevaa Concorde-sopimusta muutettaisiin ensi kaudeksi sallimaan asiakasautot. Williams-talli on kuitenkin ollut vahvasti muutosta vastaan ja asia on viety Kansainvälisen autoliiton FIA:n vetoomustuomioistuimeen.

(MTV3-Reuters)


Takapakkia Prodrivelle....
 
Eiköhän se ole aika selvää, että normaali paine on n. 1,1-1,2 baaria.

Eivät varmasti ole laittaneet 7 kertasia paineita. Sehän olis varmaan vaarallistakin. Eiköhän se 0,2-0,3 baaria ylimääräistä ole lähempänä totuutta.
Suomalaiset mediat on itse laittaneet tuon barin yksiköksi.
Jutun lähdetekstihän on espanjaksi, ja siinä sanotaan:

"Las ruedas de Alonso, en lugar de encontrarse a 0,2 libras de presión, estaban a más de 1,5"
pienen selvitystyön jälkeen tulin siihen tulokseen, ettei jutun alkuperäisen jutun kirjoittajalla (joka on espanjalainen) ole mitään käsitystä rengaspaineista tai niiden yksiköistä.

Hän puhui käytti alkuperäisessään tekstissään "libras"-paineen yksikkönä, joka tarkoittaa paunaa, josta päästään pounds per square inch yksikköön (PSI), ja pikaisella googlettamisella kerrotaan että f1 auton rengaspaineet PSI yksikköinä lienee jossain 30-50 hujakoilla.

Libras on ikivanha yksikkö ja lienee tämä "ammattitaitoinen" toimittaja sekoittanut sekoittanut baarin paunaan per tuuma.
F1-auton rengaspaineet lienee jossain 1,2-1,4 barin paikkeilla.
Vedän johtopäätökseni, että normirengaspaineena tarkoitettiin 1,5 baaria ja 0,2, jota käytettiin epämääreisnä yksikkönä alkuperäisessä teksissä, olisi tämän normipaineen ylitys. Eli Alonsolla olisi ollut 1,7 baarin paineet renkaissa.

Mitään muuta virallista tekstiä aiheesta ei ole muutakuin se espanjalaisen AS -nettisivun teksti, josta mm. IS on kirjoittanut ja sekoittanut yksikötkin.
 

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
noista rengaspaineista sen verran että huomioikaa ettei niissä käytetä ihan tavallista ilmaa vaan jotakin erikoiskaasua joka on ominaisuuksiltaan erilaista kuin se ilma jota tungemme omiin renkaisiimme.

http://www.f1technical.net/articles/1
Measuring the tyre pressure as often as possible is also a priority. Although low pressure (of about 1.1 kg/cm2) allows the envelope to grip the track better and provides a greater contact area, a variation of just 0.2 kg/cm2 can “ruin” the performance of the car.
 
Se aine oli jokin nitro-alkuinen sana. Ja eihän f1:ssä tarvitse olla kuin puolet siitä mitä normihenkilöauoton renkaissa on painetta, koska f1:t painaa about 600kg
 
Mites sitten nuo kumit ovat vanteella? Ei kai se voi olla samanlainen systeemi kuin perusnakeissa. Kenties joku tuubi? Ja liimaillaanko näitä renkaita jotenkin?
 
McLaren erikoistarkkailussa

Fernando Alonso ei jättänyt Kiinassa epäselväksi, että hän epäilee omaa talliaan sabotaasista.

- Luottoni talliin on puhdas nolla, hän puhisi aika-ajon jälkeen.

Maailmanmestari jäikin lähes seitsemän kymmenystä Lewis Hamiltonista ratkaisevassa aika-ajossa, vaikka aiemmin ero oli ollut minimaalinen, eikä espanjalainen omasta mielestään sortunut yhteenkään ajovirheeseen.

- Taistelimme Alonsoa vastaan, emme Kimiä, tallipäällikkö Ron Dennis lipsautti kisan jälkeen suustaan englantilaistoimittajille.

Freudilainen virhe vai raaka totuus? Joka tapauksessa FIA aikoo pistää yhden ratatuomarin tarkkailemaan pelkästään McLaren-tallin työskentelyä Sao Paolon päätöskilpailussa.

Mosley lupasi suojella

FIA-presidentti Max Mosley lupasi suojella Alonsoa sen jälkeen, kun espanjalaista syytettiin vakoilutodisteiden antamisesta. Sen jälkeen McLaren on siirtynyt enemmän tai vähemmän julkisesti yhden kuljettajan talliksi - ja tuo onnekas on MM-sarjaa johtava Lewis Hamilton.

- Haluamme vahvistaa, että molemmilla kuljettajilla on tasapuoliset mahdollisuudet Brasiliassa. Olemme käyttäneet tätä politiikkaa koko kauden ja haluamme varmistaa, että sekä Lewisilla että Fernandolla on tasapuolinen mahdollisuus voittaa, McLaren tiedotti eilen.

Tiedotus olisi tietenkin täysin turha, jos kukaan ei edes epäilisi päinvastaista.
 
Aika odotettua .

Kimi Ferrarilla ja Heikki mäkillä näyttämässä Hamille miten autoa ajetaan. Kunhan tuo toteutuu niin maikkarilla saa yksi jos toinenkin kunnon orkut. Menee varmaan maxia taas kaupaksi vaikka tuplahinnalla.
 
Kuka on lukenu tän päivän iltasanomia? siellä oli, että alonso siirtyy kaudella 09 ferrarille räikkösen tallikaveriks...sanomien nettisivuilla ei lue tuosta mitään, mutta lehessä kylläkin
 
Kuka on lukenu tän päivän iltasanomia? siellä oli, että alonso siirtyy kaudella 09 ferrarille räikkösen tallikaveriks...sanomien nettisivuilla ei lue tuosta mitään, mutta lehessä kylläkin

niin? mitähän kaikkea muuta f1 aiheista paskaa iltasanomissa on viimeaikoina ollut... massa toyotalle, kovalainen toyotalle, nico toyotalle, nico mclarenille, kovalainen mclarenille, alonso toyotalle, alonso ferrarille, alonso renaultille.

joku on taas keksinyt miettiä mikä kaikki voisi teoriassa olla mahdollista. huhujen mukaan renault on tarjonnut alonsolle 1 vuoden sopimusta ja massan sopimus ferrarilla loppuu 2008. todtin siirtymisestä toyotalle on myöskin puhuttu ja että muka veisi massan mukanaan. aika kaukaa haettua ja rankkaa paskapuhetta.
 
niin? mitähän kaikkea muuta f1 aiheista paskaa iltasanomissa on viimeaikoina ollut... massa toyotalle, kovalainen toyotalle, nico toyotalle, nico mclarenille, kovalainen mclarenille, alonso toyotalle, alonso ferrarille, alonso renaultille.

joku on taas keksinyt miettiä mikä kaikki voisi teoriassa olla mahdollista. huhujen mukaan renault on tarjonnut alonsolle 1 vuoden sopimusta ja massan sopimus ferrarilla loppuu 2008. todtin siirtymisestä toyotalle on myöskin puhuttu ja että muka veisi massan mukanaan. aika kaukaa haettua ja rankkaa paskapuhetta.

Niin, siellä luki että alonsoa huhuillaan ferrarille. Se vaan pisti silmään, että ei ollu mitään kysymysmerkkejä perässä vaan otsikko: ''alonso- räikkösen tallikaveriks -09''
 
Niin, siellä luki että alonsoa huhuillaan ferrarille. Se vaan pisti silmään, että ei ollu mitään kysymysmerkkejä perässä vaan otsikko: ''alonso- räikkösen tallikaveriks -09''

ja sitten seuraavassa lausessa todennäköisesti luki jotakin "...tämä saattaa tapahtua jos..." jokainen tietää miten luotettavaa juttua iltasanomilta tulee ihan yleisesti, saati sitten kun kyse on jostakin f1 jutuista. jos formulajuttuja tulee seurattua päivittäin ja ensimmäistä kertaa kuulee jostakin jutusta iltapäivälehtien paperiversiosta niin aika suoralta kädeltä voi teilata paskapuheeksi tai jutuksi joka on kirjoitettu äärimmäisen niukalla lähdetiedolla.

ja alonso ei missään nimessä siirry ferrarille niin kauan kuin räikkönen on siellä. alonso haluaa ehdottoman ykköskuskin aseman ja sitä ei räikkösen tallikaverina ferrarilla saa.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom