Hamilton on muutenkin kyseenalainen..FIA kohtelee silkkihansikoiden kanssa sitä miestä..Ajelee lähdöissä toisten päälle ja rikkoo kuljettajien kesken sovittuja herrasmies-sääntöjä..Lisäksi viime kisan Kubicalle tullut rangaistus on aikamoista pelleilyä..Kubica vaan piti autonsa siinä mutkassa tiukasti omalla ajoväylällään ja Hamilton kesken kurvin päätti estää sen ajamalla tiukemmin..
Ensinnäkin, ne Hamiltonin leikkaukset ovat täysin sääntöjen mukaisia. Eli "one-move" säännön mukaan kuski saa kerran peittää kaverin kaistan ja sitten vielä palata omalle ajolinjalle. Käytännössä voi siis estää kaksi kertaa, mutta elämä on. Lewis nyt vain tuntee tämän säännön yhtä hyvin kuin Schumi aikoinaan (josta tulee liikkeelle nimikin: "Schumi chop"). Kubican tilanne oli joo valitettava, ja Hamster pahoitteli. Heikkikin totesi, että puolivälin jälkeen ei peileistä näkynyt yhtään mitään (eli aika pätevä suoritus Kimiä vastaan
![Rock :rock: :rock:](/smilies/rock.gif)
), joten Kubica saattoi hyvinkin tulla aivan puun takaa.
Lisäksi nykyään sadekelillä turha jarruttelu turva-auton takana on hieman outoa, koska renkaita ei saa lämmitettyä sillä tavalla tuolla kelillä yhtään ja lisäksi se aiheutti kolarin takana..
No se Vettelin sooloilu, jos sitä meinaat, meni pitkälti omaan piikkiin. Sen verran pitäisi voida keskittyä ettei toisten konttiin ajele. Siinähän kävi niin, että Hamilton meinasi ohittaa turva-auton (todella iso nicht nicht) ja jarrutti. Tämän vuoksi Webber meinasi ohittaa Hamiltonin ja jarrutti, koska hetkellisestäkin ohittamisesta olisi voitu lätkäistä rangaistus. Miten reagoi Webberin jarrutukseen Vettel, joka ihaili Hamiltonin ajolinjoja? Niin. Vettelhän kuului itkeskelevän varikolla, joten taisi hänkin tietää, että vituix män.
Hamiltonista halutaan mestari koska se tuo lisää katsojia..Ihan sama, että juuri syytesuojan perusteluna oli se, että FIA ei halua ratkaista mestaruutta, mutta jo se, että Ferrari sai uuden säännön tietoonsa 1h muita myöhemmin niin on aikamoista mestaruuden petaamista..
Katsojia mistä? Britit kyllä innostuu väijymään taas formulaa, mutta tuskin esim. muualla Euroopassa homma heilahtaa mihinkään suuntaan. Totta kai kiristyvä kilpailu kiinnostaa, mutta kovaa se skaba on ollut joka kaudella vuoden 2004 jälkeen.
Tuosta salaliittomeiningistä sen verran, että kyseessä ei ollut uusi sääntö, vaan kilpailun johtajan päätös. Todtkin totesi, että tästä olisi kyllä hyvä tehdä sääntö, mutta sääntö se ei siis vielä ole. Kyllähän näinkin tärkeät asiat pitäisi ehdottomasti viedä tiimeille henkilökohtaisesti ja ottaa kuittaus asiasta. Monet muutkin tiimit saivat tiedon todella myöhään, mutta vain Ferrari sai sen myöhässä. Eipä sillä väliä. Näkihän sen, miten vaikka Massa luisteli välikelin renkailla jo turva-auton takana. Joka tapauksessa ne olisi pitänyt käydä vaihtamassa, vaikka rata vähän kuivuikin.