Formula 1 - kausi 2012

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Roku
  • Aloitettu Aloitettu
Unohtui mainita, että ajoi jo toisena kisaviikonloppuna peräkkäin sadekelillä perjantain harjotuksissa ulos. On kyllä aika jäätävä ero Kimin ja Michaelin paluun jälkeisessä suoritustasossa, eikä se Mersu ole joka kisassa niin huono ollut kuin Unkarissa viime viikonloppuna. Alkaa tässä eliminaatioprosessilla aika hyvin paljastua, kuka Schumacherin mestaruuksien arkkitehti todellisuudessa oli. Ei ainakaan Brawn eikä Schumi itse vaikuta enää miltään sateentekijöiltä kumpikaan.
 
Unohtui mainita, että ajoi jo toisena kisaviikonloppuna peräkkäin sadekelillä perjantain harjotuksissa ulos. On kyllä aika jäätävä ero Kimin ja Michaelin paluun jälkeisessä suoritustasossa, eikä se Mersu ole joka kisassa niin huono ollut kuin Unkarissa viime viikonloppuna. Alkaa tässä eliminaatioprosessilla aika hyvin paljastua, kuka Schumacherin mestaruuksien arkkitehti todellisuudessa oli. Ei ainakaan Brawn eikä Schumi itse vaikuta enää miltään sateentekijöiltä kumpikaan.

Johan molemmat alkavat olla vanhoja ukkoja ja kulta-ajasta on 10 vuotta. Ei kukaan pysy huipulla ikuisesti. Michael meni Benettonilta Ferrarille ja teki siitä ylivoimaisen mestarin. Sama Rossin Honda --> Yamaha vaihdoksen kanssa. Eikä nyt kulje Ducatilla.
 
Benettonilla Schumin menestysvuosina ja myöhemmin lähes voittamattomilla Ferrareilla on kolmaskin yhteinen nimittäjä: pääsuunnittelija Rory Byrne.
 
Yks iso tekijä tohon Schumin valtakauteen oli se, että ei oltu rajotettu testaamista ja Ferrarihan testasi Schumin kanssa ihan perkeleesti. Myös vankka ykköskuskin status oli iso apu.

Ei voi Schumia silti huonoksi haukkua, mutta olosuhteet oli mitä oli.
 
Noi testirajotukset on kyllä ihan perseestä. Ei kyllä voida puhua kuninkuusluokasta enää kun rajotuksia on niin saakelisti. Ennen oli ennen.
 
Testirajoitukset selkeästi auttavat Kimiä ja haittaavat Schumia. Kimiä ei juuri huvittanut ajaa testiradoilla ympyrää silloinkaan kun rajoituksia ei ollut, mutta Schumin piti ajaa aamusta iltaan Fioranoa ympäri, että luotto limitillä löytyi. Tosin kun Schumi palasi radoille, testirajoitukset olivat yksi hänen mainitsemistaan seikoista, jotka mahdollistivat paluun - kuskeilla on paljon enemmän vapaa-aikaa nykyään. Sen jälkeen on kyllä ääni kellossa muuttunut. Schumi ei pysty ajamaan simulaattorissa eikä Kimiä taas vieläkään huvita sekään.
 
Kuinkahan paljon ajavat noita testejä jossai virtuaalimaailmassa. Varmaan 5-7 päivänä viikossa.
Bottas kuulemma käytännössä asuu Williamsin simulaattorissa. Tuotahan ei ole säännöissä rajoitettu mitenkään. Kimin ajotyylillä simulaattorista ei juuri ole hyötyä ja jotkut alkavat voida noissa pahoin - Schumi esimerkiksi.
 
Kyllähän ne jonki verra noissa simulaattoreissa harjottelee just nää tulokkaat. Ei nää kisakuskit niis vissii hirveesti ajele. Ellei oo just uus rata tulossa ni sit sitä veivaavat..

Mun mielest ihan hyvä et on noita testirajotuksia ni eipä oo niin, että mitä suurempi talli niin sitä paremmin pärjää. Mut voishan noita testejä tietysti olla pari enemmän tos keskellä kautta ja ei varmaan olis yhtään pahitteeks antaa esim. Caterhamille, Marussialle ja HRT:lle muutama extra päivä testata..
 
Mutta onko niillä edes varaa testata. Ei nuo testipäivät taida ihan ilmaisia olla.
 
Maldonadon imago ja maine f1:ssä vaan heikkenee kokoajan. Eipä se oo mun mielestä Sennakaan vakuuttanut eli tilaa Bottakselle olis kyllä. En kyllä tiedä kuinka pitkiä sopimuksia noilla on mutta ainahan niitä voi poikki pistää. Rahasta se ei oo kuitenkaa noissa piireissä ikinä kiinni.
 
Rahastahan se Bottaksen paikka nimenomaan on kiinni.

Maldonado ja Senna tuo molemmat isot rahat Williamsille kun saavat ajaa. Toivottavasti ens kaudelle olis Williamsilla varaa jättää toinen maksukuski pois kuvioista ja ottaa Bottas puikkoihin. Autokin on nyt yllättävän hyvä niin olisi myös hyvä jos siellä olisi edes yksi hyvä kuski napsimassa tasaisen varmasti pisteitä.

Varmaan Sennan tilalle tulee jos tulee. Maldonadolla taitaa olla isommat tukijat.
 
Kyllä niillä sitä rahaa meneekin ihan perkeleesti ku joka kisaan pitää rakentaa auto uusiks maldonadon jäliltä. Kait siellä nyt voitas aatella asiaa niinkin, että otettas talliin kuskeja jotka osaa ajaa, ja tuo sitä kautta rahaa talliin hyvillä sijoituksilla. Sen sijaan nyt tuossa ei ole mitään järkeä, että otetaan jotai suhareita sinne autoa hajottamaan. Ensi vuonna Bottas siirtyy varmasti kisakuskiksi, koska williams luultavasti haluaa myös tuloksia!
 
F1-sarjassa kilpailevan Williams-tallin osaomistaja Toto Wolff myöntää, että taloudelliset seikat painavat vaakakupissa tallin valitessa ensi kauden kuljettajiaan.

Wolff manageroi Williamsin testikuskia Valtteri Bottasta. Häntä ollaan huhuissa tuomassa kovaa kyytiä tallin kisakuljettajaksi Bruno Sennan paikalle, mutta Wolff muistuttaa vaakakupissa painavan kuljettajan nopeuden lisäksi myös muita seikkoja.

Bottaksen taidot korkealle arvostava Wolff myöntää, että tallilla voi olla edessään kiperä paikka ensi kauden kuljettajavalintojen suhteen.

– Hän on mahtava kyky ja haluamme pitää hänet, mutta asioilla on myös taloudellinen puolensa. Haluaisin mieluummin kolme autoa ensi kaudeksi, kertoi Wolff brasilialaiselle TotalRacelle.

Viikko vielä ja sitten Spa!
 
Joo on kyllä persuksista tämmöset tauot... Talleille ja kuskeille tekee varmasti hyvää mutta katsojana ei jaksais odotella näin pitkiä aikoja :D
 
Moro!

Ekan kerran eksyn tälle osiolle ja on hienoa, että täällä on muitakin Formuloista diggaavia henkilöitä. Muuten pakkis vaikuttaa aika kamppailu/ bodauspainotteiselta foorumilta.
Jotta sais eloon tän threadin, kun kerran Span osakilpailukin on kohta tulossa, niin mitä mieltä jengi on? Tuleeko suomeen koskaan F 1 kilpailua ja olisiko se kannattavaa?
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom