Formula 1 - 2013

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Berof
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Vähän jäi paska maku suuhun, että mitä jos... No ei auta valittaa. Päästiin vähän lähemmäs ja tallipojoissa otettiin kiinni muita. Muilla foorumeilla porukat taas vähän ihmettelee Lotuksen strategioita. Ja aina loppuu kierrokset kesken. Olis kiva nähdä kunnon vääntöä Vettelin ja Räkän välillä. Kultapoju pääsee aina ajelemaan rauhassa maaliin yksinään. Unkarissa on hyvät saumat voittaa, viime vuonna sijoitukset 2. ja 3. , Hamilton voittaessa Mäkillä. Tänä vuonna Mersu ei voita kun renkaat kuluu kuumissa keleissä ja lämmintä on Unkarissa taas.

Kolmen viikon tauko taas. Aivan perseestä. Sitten Unkariin ja siitä taas kuukauden breikki.
 
Jos Grosjean olisi älynnyt päästää Räikkösen ohi heti kun käskettiin, niin olisi ollut paljon paremmat mahdollisuudet voittaa. Grosjean jumitti Räikköstä juuri sen tarvittavan pari kierrosta ja Vettel saatiin kiinni vasta viimeisellä kierroksella eikä sitten kerennyt edes yrittämään ohi.
 
Jotenkin noloa että tallimääräyskin kämmätään.
Vetsku voittaa mestaruuden tänäkin vuonna. Kannattaako oikeasti Kimin mennä sinne?
Jos tallikaveri on voittanut tallissa 4 edellistä mestaruutta niin on aivan 100% varmaa että täysin tasaista kohtelua
ei tule.
Toivoisin että Kimi jää Lotukselle. Musta/kulta on hieno väritys ja melko legendaarinen merkki.

Aiemmin F1 on aina kulkenut sykleissä. Kauanko Red Bull vielä hallitsee? Tosin nykyään sykleihin vaikuttaa entistä enemmän
raha ja se ei taida RBltä loppua. Toisaalta jos menestys loppuisi niin kauanko jatketaan panostusta?
 
Kyllä se rb on kovin jengi nyt ja luultavasti pitkään tulevaisuudessakin. Ei pelkästään se raha, vaan se koko jengi siellä. Puol sekuntia nopeemmat varikkostopit, arvostetuimmat teknikot/insinöörit, fiksu tallipäällikkö jne. Ens kaudeks tuo moottori kun vaihtuu, voisin veikata, että rb, ferrari ja mclaren vetää alkukaudesta pisimmän korren.
 
Kyllä se rb on kovin jengi nyt ja luultavasti pitkään tulevaisuudessakin. Ei pelkästään se raha, vaan se koko jengi siellä. Puol sekuntia nopeemmat varikkostopit, arvostetuimmat teknikot/insinöörit, fiksu tallipäällikkö jne. Ens kaudeks tuo moottori kun vaihtuu, voisin veikata, että rb, ferrari ja mclaren vetää alkukaudesta pisimmän korren.

puoli sekuntia nopeammat varikkostopit=koska työntekijät saavat paaljon palkaa:)
 
Räkä vei ainakin auton finaaliin asti, kun ei liikkunut kauas maalisuoralta ruutulipun jälkeen. Kova suoritus Räkältä taas, ja hyvää taistelua viimeiset pari kierrosta.
 
Todella komeesti sai Räikkönen pidettyä Vettelin takanaan, vaikka renkaat oli niin paljon heikommassa kunnossa kilpailijaan nähden. Perkeleen vaikee vaan saada Vetteliä MM-pisteissä kiinni, kun se suorittaa ittensä niin tasasen varmasti pallille.
 

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Mitenhän nuo F1-tallien varikon mekaanikot on päässyt noihin hommiin? Ja minkähänlaista liksaa mahtaa saada? Tuskin suoraan amiksen penkiltä pääsee tuonne renkaita ruuvaileen :)
 
Liksa ei ilmeisesti ole kovin kummoinen. Suomesta varmaan autoamis/inssilinja voisi olla hyvä koulutus. Avensisten rassaaminen merkkihuollossa ei ehkä olisi paras kokemuspohja, vaan kotimaan kartingradoilta kannattaisi varmaan pyrkiä rassaamaan rataohjuksia euroopan eri pikkuformulasarjoihin ja koettaa nousta luokissa ylemmäs niinkuin kuskitkin. F1 tiimeillä on alasarjoissa "farmi"tiimejä, joista voi yrittää kiivetä pääluokan organisaatioon.
 
Minkälaiset kierteet lie noissa formuloiden renkaan pulteissa? Siinä ei kärsi lähtee väärälle jengalle pyörähtään... ja varmaan pitää joku nylokki olla ettei kesken ajon pyöri auki.
 
Liksa ei ilmeisesti ole kovin kummoinen. Suomesta varmaan autoamis/inssilinja voisi olla hyvä koulutus. Avensisten rassaaminen merkkihuollossa ei ehkä olisi paras kokemuspohja, vaan kotimaan kartingradoilta kannattaisi varmaan pyrkiä rassaamaan rataohjuksia euroopan eri pikkuformulasarjoihin ja koettaa nousta luokissa ylemmäs niinkuin kuskitkin. F1 tiimeillä on alasarjoissa "farmi"tiimejä, joista voi yrittää kiivetä pääluokan organisaatioon.

Juu, palkka ei todella ole mikään erikoinen. F1 on kuskien sarja ja mekaanikot eivät ole oikeastaan mitään. Jos et ole insinööri (jotka nekään ei mahdottomia tienaa, poislukien sitten ne muutama) vaan mekaanikko, niin olet oikeastaan enemmän työharjoittelussa, kuin töissä. Mitä tulee palkanmaksuun. Kuultu suoraan tuoreen missin isältä, joka tuolla on pyörinyt pidempään.
 
Ainakin ferrarilla on jonkinmoinen tekniikan yliopisto, josta rekrytoivat porukkaa tiimiin. Inssejä suurin osa.. No nyt päivän epistolaan, onhan se Räikkönen rattimies, kyllä se pitäs Crashjeanille jo ojentaa 2 viulun soittovuoro loppuakaudeks!:rock:
 
kerranki voi sanoo että romujanne ajo ihan hyvin ja nuo rangaistukset oli ihan perseilyä. Lonso ei saanu mitää vaikka ajeli takasiipi auki millon missäki.
 
Jep aika kova laaki lätkästä varikon läpiajorangaisuts mut tietty romujanne olsi voinu päästää buttonin hetkeks takasi ohi.. Paras uutistärppi oli ku Alonsoa jo leivotaan Vettelin pariks :D

kerranki voi sanoo että romujanne ajo ihan hyvin ja nuo rangaistukset oli ihan perseilyä. Lonso ei saanu mitää vaikka ajeli takasiipi auki millon missäki.
 
kerranki voi sanoo että romujanne ajo ihan hyvin ja nuo rangaistukset oli ihan perseilyä. Lonso ei saanu mitää vaikka ajeli takasiipi auki millon missäki.
Ajohan se joo ihan hyvin, mutta kyllä siinä vielä on eroa esim. kimin taitoihin. En muista ketä se yritti ohittaa ekassa ja tokassa mutkassa, mutta omasta mielestä kusin homman koittamalla kummassakin mutkassa ulkokautta. Olis malttanu ajaa ekan mutkan mahd. lähellä ja sit lyhkäsellä suoralla kuitannut kunnolla toiseen mutkaan tultaessa. Toki tilanteet tulee äkkiä, mutta ihmettelin tuota yritystä ääneen katsoessani kisaa. En muista kummasta hän sai rangaistuksen, mutta omasta mielestä tuo buttonin ohituksen olisi voinut tehdä ilman törmäystä buttoniin ja shikaanin oikasua. Ohitus massasta oli taas tosi hieno liike valitettavaa vaan jos pyörät oli radan ulkopuolella niin sääntöjen mukaan kai annettava rangaistus. Tosin epäilen, että penaltya annettiin koska kummatkin tilanteet oli sääntöjen rajamailla.
 
Mutta kyllä tuo Vettel sai hiukan karvoja pystyyn viimeisillä kierroksilla, kun siitä kolmosmutkasta sai pirusti vauhtia. Kahden mutkan ja yhden suoran aikana nappas Räikköstä 0.8 sekuntia kiinni. Hyvin ajoivaat kummatkin.
 
Minkälaiset kierteet lie noissa formuloiden renkaan pulteissa? Siinä ei kärsi lähtee väärälle jengalle pyörähtään... ja varmaan pitää joku nylokki olla ettei kesken ajon pyöri auki.

Youtubesta löyty tällainen lyhyt pätkä koskien vanteen kiinnitystä. Pulttipyssyt on ilmeisesti hieman tehokkaampia verrattuna motonetistä saatavaan peruspyssyyn. :D

 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom