foorumin perustamisesta...

tarkoituksena on siis perustaa pienimuotoinen keskustelufoorumi koska vieraskirja ei ihan tarkoitukseen riitä. täällä on varmasti useamman eri foorumin perustajia joten..

mikä ilmainen foorumi on helpoin asentaa? käytännön vinkkejä? itse tuota yabb 1.4:ää yritin asentaa mutta heikoin tuloksin. nopeutta en siis tarvitse vaan lähinnä yksinkertaisuutta. vinkkejä, ideoita?

ps. en ole mauri hoi! #2 :lol2:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
nevahood sanoi:
tarkoituksena on siis perustaa pienimuotoinen keskustelufoorumi koska vieraskirja ei ihan tarkoitukseen riitä. täällä on varmasti useamman eri foorumin perustajia joten..

mikä ilmainen foorumi on helpoin asentaa? käytännön vinkkejä? itse tuota yabb 1.4:ää yritin asentaa mutta heikoin tuloksin. nopeutta en siis tarvitse vaan lähinnä yksinkertaisuutta. vinkkejä, ideoita?

ps. en ole mauri hoi! #2 :lol2:
Mille alustalle, eli mikä serveri?
PHP, mySQL?

Edit: Ehkä kuitenkin "Tietotekniikka / pelit" olisi ollut se oikea alue, mutta joku varmaan siirtää tämän nanosekunnissa :)

Minkälaista saittia pyörität, bodifoorumi luvassa? Foorumeista ei sen enempää ole mulla tietoa, mutta sen voin kertoa että mikään ei ole kuitenkaan tylsempää kuin foorumi joihin tulee replyjä joka toinen viikko. Joistakin shoutbox jutuista sais rakennettua aika kivan vaihtoehtoisen kommentointisydeemin kuitenkin.

phpBB saa minun ääneni ilmaisista softista, jos alla pyörii php ja MySQL. Ainakin minun mielestä se oli helppo asentaa, ja toiminnallisuuttakin riittää isommankin foorumin pyörittämiseen.

keijo s sanoi:
Minkälaista saittia pyörität, bodifoorumi luvassa? Foorumeista ei sen enempää ole mulla tietoa, mutta sen voin kertoa että mikään ei ole kuitenkaan tylsempää kuin foorumi joihin tulee replyjä joka toinen viikko. Joistakin shoutbox jutuista sais rakennettua aika kivan vaihtoehtoisen kommentointisydeemin kuitenkin.
pienen porukan sisäiseksi informointitavaksi siis tulee tuo. mihinkäs me enää uusia bodifoorumeita tarvitsemme. phpBB:tä siis etsimään..

jep. väärälle osiollehan tämä kolahti. :zzzz:

joo phpBB on yleisesti käytetty ja hyväksi todettu ilimaanen foorumi. sen varassa pyörii käsittääkseni aika isojakin foorumeita.

Voin antaa vihjeen mistä löytyy, phpBB, ja kyllähän tuon varaan on rakennettu jos jokunen foorumi, esim. phpBB:n oma foorumi, jossa on viestejä noin 3 kertaa enemän kuin Pakkotoistossa. :)
Et vieläkään kertonut että minkäläinen serveri sinulla on, mutta tuohan sitten tarvitsee tuon mySQL:n, ja ei tuo SMTP pahaksikaan ole, jos tahtoo mailit ja privat toimimaan :)

Orfeus sanoi:
Et vieläkään kertonut että minkäläinen serveri sinulla on, mutta tuohan sitten tarvitsee tuon mySQL:n, ja ei tuo SMTP pahaksikaan ole, jos tahtoo mailit ja privat toimimaan :)
yritin tuota yliopiston palvelimelle mutta näköjään siellä ei ollut mySQL asennettuna. aiemmin koitin väsätä tota yabb:tä johon olisi tuo perl ollut asennettuna mutta itse ohjelmisto ei ottanut toimiakseen. millähän tuon mySQL:n voi tarkastaa?

onkos tämä vBulletin ilmanen? :P

nevahood sanoi:
yritin tuota yliopiston palvelimelle mutta näköjään siellä ei ollut mySQL asennettuna. aiemmin koitin väsätä tota yabb:tä johon olisi tuo perl ollut asennettuna mutta itse ohjelmisto ei ottanut toimiakseen. millähän tuon mySQL:n voi tarkastaa?

Yliopiston palvelimella ei ole mySQL:ää? Tjaa?? Meillä onnistui phpBB:n linstallointi koulun palvelimelle todella helposti. Käytämme sitä ihan ainejärjestön tiedotuskanavana.

nevahood sanoi:

Mitäs erroria se asennus antoi?

Itselläni on phpMyAdmin mySQL-hallintaohjelmana. Tosin sinulla ei taida olla resursseja tuon asennukseen :evil:

Pblang tarvitsee ainoastaan PHP:n toimiakseen, eikä tuota asennusta voi ryssiä ;)

Kokeilin joskus sitä, ja tuollainen se on: Pblang

Minulla on myös phpBB asennettuna omalla serverilläni, siitä tuli tuollainen: phpBB

vBulletin maksaa, oliko se nyt 160€, ja tarvitsee mySQL:n ;)

PBLang saa minunkin ääneni jos on tarkoitus pienelle piirille messulautaa pitää.

YaBB:n sain nyt jotenkuten toimimaan. ongelmahan on siinä että tuo on käytännössä ainoa toimiva pohja foorumille tuonne serverille. esim. mySQL puuttuu sieltä (varmistin ylläpidolta). perl siis on siellä ja vielä oikeaa versiota.

YaBB foorumi toimisi muuten oikein, mutta linkitykset menevät vikaan. ongelmaan ratkaisua en ole löytänyt millään.

foorumi on osoitteessa suurinpiirtein näin:
.../YaBB/cgi-bin/yabb/YaBB.cgi
kun taas kaikki toiminnot yrittävät osoitteeksi
.../YaBB/cgi-bin/yabb/YaBB. (pääte siis puuttu, käsin lisäämällä päätteen osoitteeseen se toimii) jos joku on asentanut k.o. foorumia niin heittäkääpä korjausvinkkiä mistä tuon linkin voisi korjata.

versiona siis YaBB 1 Gold - SP 1.4

nevahood sanoi:
YaBB:n sain nyt jotenkuten toimimaan. ongelmahan on siinä että tuo on käytännössä ainoa toimiva pohja foorumille tuonne serverille. esim. mySQL puuttuu sieltä (varmistin ylläpidolta). perl siis on siellä ja vielä oikeaa versiota.

YaBB foorumi toimisi muuten oikein, mutta linkitykset menevät vikaan. ongelmaan ratkaisua en ole löytänyt millään.

foorumi on osoitteessa suurinpiirtein näin:
.../YaBB/cgi-bin/yabb/YaBB.cgi
kun taas kaikki toiminnot yrittävät osoitteeksi
.../YaBB/cgi-bin/yabb/YaBB. (pääte siis puuttu, käsin lisäämällä päätteen osoitteeseen se toimii) jos joku on asentanut k.o. foorumia niin heittäkääpä korjausvinkkiä mistä tuon linkin voisi korjata.

versiona siis YaBB 1 Gold - SP 1.4

Itse juuri eilen laitoin tuon Yabb:in pystyyn edellisen foorumini tilalle. Sieltä Yabb kansiosta löytyy cgi-bin kansio ja sieltä yabb kansio ja sieltä tiedostot yabb.pl ja settings.pl(sun tapauksessa varmaan .cgi). Kokeile sieltä muuttaa vaikka notepadilla.

Oma ongelmani tuon YAbbin kanssa on siinä, että en ole saanut vielä tuota smtp hommaa toimimaan, jotta rekisteröityneet käyttäjät saisivat salasanansa mailiinsa.... Edellinen foorumini oli Snitz, mutta se vaati toimiakseen erään maksullisen ohjelman, jonka kokeiluaika loppui. Siksi vaihdoin tuohon.

Tuota pahasti vaiheessa olevaa foorumia voi käydä katsomassa osoitteessa http://pionauk.no-ip.com

phpBB:tä en valitsisi ainakaan tällä hetkellä foorumini softaksi, viime aikoina on noita phpBB boardeja hakkeroitu sellaisella vauhdilla alas, että ei voi kuin ihmetellä. Tuskin nyt parin käyttäjän foorumia kukaan vaivautuu hakkeroimaan, mutta silti pysyisin tästä softasta kaukana.

YaBB:n kanssa ollut ongelma oli väärässä suomennospaketissa. kielipakettiin piti lisätä yksi rivi. tuon foorumin ongelmiin löytyy helposti ratkaisut tuolta yabb:n keskustelufoorumin suomenkieliseltä osiolta. erittäin yksinkertainen käyttää kunhan on ensin saanut asennettua tuon.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom