Heitetäänpäs pienet veikkaukset kehiin. Näille voi sitten jokainen huomenna naureskella.
Juho Valamaa vs. Anton Radko (TKO R1)
Valamaa on Suomen ehdottomia kärkiukkoja ja toiveissa olisi, että tämä jäisi hänen viimeiseksi ottelukseen Suomen häkeissä. Todella mukavahan Juhoa on livenä katsella, mutta vielä mukavampaa olisi nähdä hänet UFC-häkissä. Nopean vilkaisun perusteella Radko on aika sähäkkä kaveri potkimaan, mutta muuten ei taida kyllä vapaaottelijana olla Turun miehen tasoa. Eiköhän Valamaa anna kaverin tehdä pienet alkurynnistelyt pystyssä ja sitten kun aika aika on oikea, niin kaveri tonttiin ja sitten se onkin täysin Juhon peli. Veikataan, että kuristus ei kuitenkaan osu tällä kertaa kohdalleen, vaan Valamaa "joutuu" takomaan voiton lyönneillä.
Jani Salmi vs. Sergei Grecicho (UD)
Jani Salmi on hemmetin kova ottelija ja lopettanutkin lähes kaikki voittonsa ennen täyttä aikaa, mutta silti hän on jäänyt itselleni hieman etäiseksi ottelijaksi. En edes oikein osaa sanoa mistä se johtuu. Ehkä olen vain hieman pölö. Mutta toiveissa olisi siis räväkkä esitys Salmelta. Jokin näyttävä lopetus olisi aika kova juttu. Grecicho on kuitenkin hyvin vaikeasti lopetettava kaveri ja heitetään veikkauksensa, että täyteen aikaan menee. Mutta toivottavasti olen väärässä.
Patrik Pietilä vs. Ville Yrjölä (TKO R3)
Tämähän se onkin varsin mielenkiintoinen ottelupari! Ei ihan heti uskoisi, että kaverit ovat saman painoluokan miehiä. Sehän ei tietenkään tarkoita vielä yhtään mitään matsin lopputuloksen kannalta. Se kuitenkin saattaa jo jotain tarkoittaa, että Yrjölällä on vain yksi oteltu matsi sinä aikana, kun Pietilä on ottanut kaikki uransa 11 ammattilaisottelua. Yrjölällä on kuitenkin takataskussaan varmasti kaikenlaisia old school-temppuja, joiden toimivuutta huomenna pääsee tarkastelemaan. Oma veikkaukseni on, että matsi käydään hyvin pitkälti pystyssä. Yrjölä yrittää saada Pietilää tonttiin, mutta lahtelaisen etäisyydenhallinta ja alasvientipuolustus toimivat hyvin. Pietilä naputtelee pystyssä hyviä osumia ja lopulta kolmannessa erässä lopetuksen arvoisesti, kenties Yrjölän yrittäen jo riskillä alasvientiä.
Marcus Peltonen vs.
Jyri Mikkilä (TKO R2)
Vaikka olen jo semikauan suomalaista vapaaottelua seurannut, niin Marcus Peltosen edellinen matsi on tapahtunut ennen minun ensimmäistä suomivaparikokemusta. Hetki jos toinenkin on siis vierähtänyt. YouTubesta tai mistään muualtakaan ei Peltosesta näytä juurikaan materiaalia löytyvän, joten on kyllä todella mielenkiintoista nähdä millainen ukko häkkiin astelee. BJJ:n saralla Peltosella on musta vyö, joten vahvuudet varmaankin löytyvät siltä osastolta. Mikkilästäkään minulla ei ole oikein minkäänlaista kuvaa, joten aika mielenkiintoinen matsi luvassa, kun ei tiedä mitä odottaa! Veikkaus menee aikalailla randomina.
Minna Grusander vs Tiia Kohtamäki (Armbar R2)
Nyt onkin aika harvinaista herkkua tarjolla! Suomalaisten naisten välisiä ammattilaisotteluita ei aivan joka tapahtumassa näe. Tämä tosin saattaa kertoa myös siitä, että sopivan ulkomaisen vastustajan löytäminen pienille naisille on aika hankalaa. Mutta joka tapauksessa, itse ainakin tykkään kovasti tästä otteluparista! Edellisellä kerralla Grusander vei voiton ja oma veikkaukseni on, että Brutsku on näistä kahdesta tuon kohtaamisen jälkeen mennyt enemmän eteenpäin, joten eiköhän voitto jälleen mene Turun suunnalle. Ratkaisu tapahtunee maton puolella.
Markus Rytöhonka vs
Ville Kyllönen (UD)
Ville Kyllönen on todella mielenkiintoinen debytantti ammattilaiskehissä! Näin häneltä joskus jonkun amatöörimatsin ja teki samantien suuren vaikutuksen. Rytöhongasta ei ole juurikaan tietoa, vaikka näköjään olen joskus jonkun matsin häneltä ihan livenäkin nähnyt. Veikataan, että Kyllönen dominoi vahvalla painilla kaikki erät, mutta ei kuitenkaan saa lopetusta kaivettua.
Toni Lampinen vs. Janne Sinersaari (KO R1)
Toni Lampisesta tulee heti kaksi asiaa mieleen - hän tyrmäsi Zanko Eliassin ja jäi viime kerralla Turussa ilman matsia, kun silloinen vastustaja mokaili painojensa kanssa. Matsin peruuntumista ei varmasti nähdä, mutta uusi tyrmäys kelpaisi heti ammattilaisotteluiden aluksi! Sinersaari haluaa varmasti viedä ottelun mattoon, mutta mahtaakohan onnistua? Oma veikkaus on, että pystyäijä vie tällä kertaa.
IMMAF
77.1 kg
Tomi Sormunen Finnfightersgym vs Lari Lindeman REvolution Fight
TKO R1
+93 kg
Juuso Toivonen Turun urheilijat vs Aleksi Virta Sankukai
KO R1
77.1kg
Matti Hirvonen FFG Jami Kuparinen FGFC
Armbar R3
77.1 kg
Jussi Lehto Eura Fight Brothers vs Antti Teräs Sankukai
UD
FNF:n tapahtumat ovat aina olleet hyvin järjestettyjä ja muutenkin kaikinpuolin ehdottomasti Suomen parhaimmistoa kamppailulajien saralla. Suosittelen ehdottomasti kaikkia tulemaan paikalle!