FM-lähetin mp3-soittimelle?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Timo
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Tuollainen pitäisi hommata iPod nanon (2. generaatio) kaveriksi, notta saisi soitettua musaa autostereoihin, josta puuttuu line-in-liitäntä.

Laitteita tuntuu olevan todella monenlaisia, joten kaipaisin hieman käyttäjien kokemuksia noista. Mitkä laitteet ovat äänenlaadultaan hyviä? Mikrobitin testissä moitittiin ainakin tämän Belkinin äänenlaatua:
http://www.mbnet.fi/viikonkokeiltu/tuote/belkin_tunecast_ii.aspx

Verkkokaupan valikoimaa selailin ( http://tinyurl.com/yxcvhr ), sieltä pisti silmään tämä iPod nanolle suunniteltu lähetin:
http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=6525

Kokemuksia tästä? Ainoa haittapuoli tuossa ainakin speksien mukaan olisi ettei sitä voine käyttää muiden kuin iPod nanon kanssa..

Halvin mp3-lähetin verkkokaupassa olis tää MediaLounge FD-003L: http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=16686

Tiedä sitten tuon laadusta...

Ilmeisesti lähettimen käyttämä taajuus pitää itse valita? Sisältyykö mihinkään laitteisiin myös FM-vastaanotin? Mietin että autokäytössä ku ajaa pitkää matkaa, niin välillä tullaan uusien mastojen alueelle, joiden lähettämät taajuudet voivat mennä päällekäin oman FM-lähettimen kanssa. Jos laite osaisi kuunnella taajuuksia ja valita aina sopivan vapaan niin olisi kyl hyvä ominaisuus. :)

Kiitoksia vastauksista jo etukäteen.

Ilmeisesti lähettimen käyttämä taajuus pitää itse valita? Sisältyykö mihinkään laitteisiin myös FM-vastaanotin? Mietin että autokäytössä ku ajaa pitkää matkaa, niin välillä tullaan uusien mastojen alueelle, joiden lähettämät taajuudet voivat mennä päällekäin oman FM-lähettimen kanssa. Jos laite osaisi kuunnella taajuuksia ja valita aina sopivan vapaan niin olisi kyl hyvä ominaisuus. :)

Kiitoksia vastauksista jo etukäteen.

Verkkokaupan tuoteinfoja ku tarkemmin selailin, niin tällainen skannausominaisuus on muutamissa Griffinin tuotteissa:

"Nyt uutena ominaisuutena SmartScan, joka automaattisesti etsii häiriöttömän, vapaan taajuuden ja virittäytyy siihen!"

Noi mitkä menee siihen nanon dokkiin kiinni on siitä huonoja että se kiinnityssysteemi ei ole kovin kestävä ja alkaa helposti rätistä jonkin ajan kuluttua. Itse vaihdoin sellasen toisenlaiseen malliin joka kiinnitetään 3,5mm plugiin. Ei kannata myöskään halvinta ostaa, saa vaan rätinää ja hermot menee.

Mikrobitin testissä moitittiin ainakin tämän Belkinin äänenlaatua:
http://www.mbnet.fi/viikonkokeiltu/tuote/belkin_tunecast_ii.aspx

Itselläni ollut samanlainen, mutta eri merkkinen käytössä muutaman kuukauden ja olen ollut suht tyytyväinen. Välillä tulee käytettyä tupakansytkän kautta ja välillä paristoilla jos sytkäpaikka varattu ja hyvin on pelannut. MP3 soittimen volumen joutuu tosiaan pistämään maksimiin (2:lla eri soittimella kokeiltu) jos meinaa saada äänen kuulumaan kunnolla. Ei ollut tyyris hankinta kun maksoi 19,90€ eli kyllä on ollut hintansa väärti.

Itselläni ollut samanlainen, mutta eri merkkinen käytössä muutaman kuukauden ja olen ollut suht tyytyväinen. Välillä tulee käytettyä tupakansytkän kautta ja välillä paristoilla jos sytkäpaikka varattu ja hyvin on pelannut. MP3 soittimen volumen joutuu tosiaan pistämään maksimiin (2:lla eri soittimella kokeiltu) jos meinaa saada äänen kuulumaan kunnolla. Ei ollut tyyris hankinta kun maksoi 19,90€ eli kyllä on ollut hintansa väärti.

Voitko kertoa laitteen merkin, ja mistä ostit?

Tuollainen monikäyttöinen laite kiinnostaisi, eli laite ottaisi virran joko auton tupakansytyttimestä tai paristoista. Voisi käyttää sit muuallakin kuin autossa.

Halvin mp3-lähetin verkkokaupassa olis tää MediaLounge FD-003L: http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=16686

Tiedä sitten tuon laadusta...

Minä tiedän.

Saapastelin tässä Verkkokaupassa ja ostin tuon kun sain halvalla. Kyllähän se toimii, mutta kun todellista käyttöä ei vielä ole ollut, päätin äsken käydä testaamassa. Testiasetelma oli oheisen kuvan mukainen eli mp3-soittimena toimi nokialainen. Äänessä kuului hiljaisuuden kohdalla kyllä tuolla etäisyydellä jonkin verran sirinöitä ja vinkunoita (verrannollisia lähettimen etäisyyteen vastaanottimesta), mutta kyllä ne jäivät taka-alalle kun iskelmäorkesteri Manowar alkoi soida. Ääni on ihan stereota ja muuten kutakuinkin kelvollista, mutta taitaa ainakin bassopää vaimentua. Lisäksi vehje osoittaa epäilyttävyyttä siinä suhteessa, että jos paristot pitää sisässä niin saattaa mennä virta itsekseen päälle. Mökkikäyttöön aivan kelpo ja halpa vehje, mutta Ipodin kaveriksi hieman epäilyttävä.

Liitteet

• CIMG2425.webp
    CIMG2425.webp
    20,3 KB · Katsottu: 1 867
Mulla on aivan sama laite mitä viltterillä. Ottaa virtansa patterista/tupakkisytkäristä. Aivan perseestä koko laite. Oman Creativen soittimen kanssa volymi on aivan liian pieni. En tiedä minne tehot katoavat. Ja hirveät suhinat ja pöhinät äänessä. Sen lisäksi bassot ja diskantit puuttuu täysin. Ei kannata ostaa.

Nyt käytössä on 15v vanha kasettiadapteri. Diskantti on perseellään ja keskiäänet hakee. Mutta silti parempi mitä tuo FM lähetin. Eikä tarvitse ylimääräisiä laturin piuhoja ym.

Ihme juttu, että 2000-luvun autossa on 70-luvun radio. Eikä vaihtaa voi, kun on integroidut laitteet ym.

Hahaa, eli niinkuin sanoin: mökille ihan hyvä. Meillä on nimittäin mökillä vanha kaapin kulmaan integroitu Pioneerin autostereo, josta yleensä Finnhitsejä kuunnellaan. Tuota vehjettä käytettäessä ei huomaa mitään eroa äänenlaadussa. Mutta jos ei hifiä kaipaa, niin voi löytyä kuitennii se fiilis.

Voitko kertoa laitteen merkin, ja mistä ostit?

Laitteessa lukee vain Wireless FM Transmitter ja paketin viskasin roskiin, joten merkistä ei tietoa ja ostin Prismasta. Taitaa olla ihan sama laite mitä viltteri ja kodari76 kehuvat :)

Ite mitä autolla vähät ajot ajan niin olen ollut laitteeseen tyytyväinen, en ole mikään hifikorva, joten en vaadi liikoja.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Ois tarkotus hommata autoon fm-lähetin. Mitään johtoviidakkoa ei kiinnosta hommata eli pitäs olla suoraan tupakansytyttimeen tökättävä malli. Suosituksia?

Kannattaa suoraan vaihtaa soitin. Saa päheet vilkkuvat valot ja USB paikan. Eikä tarvi ihmetellä kun suhisee, paukkuu ja pattereita kuluu.

Varoittelen, soundi on aivan paska noissa verrattuna auxiin. Ja esim stadissa noi ei pelaa laisinkaan, ei vain ole tyhjää kaistaa tarpeeksi. Eli jos yhtään soundia arvostaa, niin kannattaa pysyä noista todella kaukana.

No tottahan tuo on. Itse käytin aikaisemmin kasettiadapteria ja ääni oli vähän mitä oli. Nyt kuitenki autossa on cd-soitin (ilman aux yms.) niin mielummin kuuntelen lähettimen avulla kuin poltan miljoona cd:tä. Vanhempien autolla ajelen, enkä viitsi käydä siihen mitään 100-200€ soitinta ostamaan, kun netistä saa 5,5€:lla FM lähettimen :D

Suositut

Back
Ylös Bottom