Flunssassa salille?

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Urheilun harrastaminen ja sen vaikutus terveyteen (myös sairasteluun) on J kirjaimen muotoinen; liian vähän tai liikaa liikuntaa niin sairastelu ym lieveilmiöt kasvavat.

Clarise: jokunen vuosi sitten ihmettelin kun lämpöilin vähän useita viikkoja ja joinakin päivinä saattoi lämpö nousta jopa 37.3 asteeseen ja tuntui kun olisi kipeäksi tulossa. Muutaman tunnin levänneenä oireet helpottuivat. Mielestäni nämä olivat alkavan ylikunnon oireita (omalla kohdallani), koska se oli syksyä ja sitten keväällä olikin pakko pitää taukoa liikunnasta, ylikunnon vuoksi. En ole ikinä ollut edes mikään himotreenaaja. Niin, ja hengästyinkin silloin helposti.

Itse suosittelisin et AINA kun tuntuu OIKEASTI olo sairaalta silloin kannatta treeni jättää välistä. Omakohtaisia kokemuksia on ja vittumaisia sellaisia(viitseliäimmät voi lukea sydänlihastulehdus topicista). Itsellähän oli vain kurkkukipeä ja äänikäheä > en treenannut silloin MUTTA menin enolle kaveriksi tekeen polttopuita ja seuraavana aamuna kuume nousi yli 39. Ajattelin et joo perus flunssakuumetta. No tätä jatkui viisi päivää ja viimein oli silleen et kun aamulla heräsi(no heräsin ja heräsin :) ) oli kuumetta yli 40 ja silloin lähdettiin lääkärille. No terveyskeskuksessa mitattiin jo tasan 41 kuumetta ja olo oli TODELLA heikko(en edes juuri muista mitään). Ja siitä sitte homma lähti > vks(veksi armeijassa) > teho-osasto jne.

ELI ELÄ KOSKAAN TREENAA JOS VÄHÄKÄÄN TUNTUU OLO FLUNSSAISELTA

Tosin tämä ei saa olla syy jättää treenejä välistä vaan jos oikeasti on olo heikko ja tuntuu että voisi tulla sairaaksi ;)

Joo tänää erehyin pikku flunssas salille ja eihä siit mitää tullu, hikos iha älyttömän helposti ja ei oikee jaksanu mitään... kokeiltu tässäki taudis ja toista kertaa en kyllä mene flunssas...

jos on just tulossa, mutta ei ole vielä kipeä niin kannattaa mennä salille.
Esimerkiksi ohjelmalla 5x5 pystypunnerrus, kyykky, leuanvedot.
Sillon kroppa käy kovilla kierroksilla ja hormonitasot ovat korkealla ja voimantuotto on suurta.
Jos miettii tarkkaan niin huomaa että sillon ku on semmonen olo että maksas vaikka 500 ettei tarvii mennä mut menee kuitenkin niin tulee yleensä todella hyviä treenejä..

Tossa tilanteessa oon huomannu, treenin väliin jättämisen usein pelastavan flunssalta. Ei tietenkään aina.

Se vasta vittumaista on, kun kun on tehnyt kovat treenit edellisenä päivänä ja saa flunssan.

Esimerkiksi ohjelmalla 5x5 pystypunnerrus, kyykky, leuanvedot.
Sillon kroppa käy kovilla kierroksilla ja hormonitasot ovat korkealla ja voimantuotto on suurta.
Jos miettii tarkkaan niin huomaa että sillon ku on semmonen olo että maksas vaikka 500 ettei tarvii mennä mut menee kuitenkin niin tulee yleensä todella hyviä treenejä..

Joo ei todellakaan kannata mennä salille eikä rasittaa muutenkaan kehoa, jos tuntuu tauti olevan tulossa. Etenkään harrastelijoiden, mukavampi se on treenata mahdollisesti jo viikon päästä kuin kärsiä 3 viikkoa taudista. Urheilijoillekin treenaaminen sairaana on aika siinä ja siinä, noin hyödyn kannalta. Henkisesti on helpompaa, jos pääsee tekemään edes jotain.

sydänlihastulehdus on todella epätodennäköinen perusterveellä ihmisellä
Itelläni on aika epätodennäköinen sattuma käynyt kun makaan nyt sairaalassa ja minulla on sydänlihastulehdus nyt toista kertaa. Ekan kerran se oli vuonna 2005. Eihän tuota oikein itsekään aluksi uskonut että nyt taas sama tulehdus mutta niin se vain on..

Eilen alkoi kurkkukipu ja tänään se on vähän pahempi + hengitystiet tuntuu "karheilta". Olin vielä aamulla sitä mieltä, että menisin tänään kokeilemaan miten treeni kulkee. Viime viikko oli kevyviikko ja tänään olis vuorossa kova selkätreeni, sisältäen mm. maastavetoa. Oon niin kovasti oottanut tätä päivää, kun tarkoitus tehdä enkat mavessa ja tykkään siitä. Eilisestä asti oon kuitenkin ollut vähän epäileväinen sen suhteen, miten jaksan siellä salilla. Onneksi luin tän threadin, avasi silmät. Siinä ottaa aina jonkunlaisen riskin, jos menee salille siitä huolimatta, että on "vähän" kurkku kipeä. Siinä ei käy välttämättä kuinkaan, mutta näköjään voi käydä huonostikkin (esim. Rauta Reiskan kohtalo). Mieluummin mä skippaan treenit yhtenä päivänä tai viikkona kuin otan riskin sairastua pahemmin ja missata treenit pidemmältä ajalta.

^ Noniin, kurkkukipua kesti jopa 4 päivää ennenkuin varsinainen räkätauti alkoi. Viime yönä meni röörit ihan tukkoon ja korviakin särkee... ihan hyvä etten mennyt salille silloin kurkkukivun alettua, kun se kerran enteili flunssan alkua. Ei olisi hyvää tehnyt varmasti!

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
mulla oli kans joku aika sit toi korvasärky flunssan yhteydes kannattaa ehdottomasti mennä lääkärille!

Ei se korvakipu sit kestänytkään kun sen yhden päivän. Luulen että se johtui vaan siitä kun olin niin tukkoinen, että korvissa oli "painetta" tai jotain :rolleyes: Nyt koitetaan parannella tästä räkätaudista kotirohtojen avulla...

^ Oon parikin kertaa käynyt flunssan yhteydessä esiintyneen korvakivun takia terkkarilla. On ollut puhtaat korvat. Terkkari sanoi, että usein flunssa säteilee korviin.

En tiedä, mitä kotirohtoja sulla angelo on, mutta kotirohdoista suosittelen (yleisesti ottaen kaikille flunssaisille) valkosipulin syömistä raakana, auringonhattu-uutetta ja yleensäkin ruuat, jossa on valkosipulia ja timjamia. Itse olen flunssaisena syönyt ruisleipiä, joiden välissä on tofua ja valkosipulia tai papulevitettä, jossa on hullun lailla valkosipulia. Alkuviikosta tuli pilkottua valkosipulin kynsi kolmeen osaan ja rouskuteltua.

En tiedä, mitä kotirohtoja sulla angelo on, mutta kotirohdoista suosittelen (yleisesti ottaen kaikille flunssaisille) valkosipulin syömistä raakana, auringonhattu-uutetta ja yleensäkin ruuat, jossa on valkosipulia ja timjamia. Itse olen flunssaisena syönyt ruisleipiä, joiden välissä on tofua ja valkosipulia tai papulevitettä, jossa on hullun lailla valkosipulia. Alkuviikosta tuli pilkottua valkosipulin kynsi kolmeen osaan ja rouskuteltua.

Joo valkosipuli on aika pro, en oo vaan kehdannut syödä sitä nyt kun oon kuitenkin kykeneväinen käymään töissä (ei kuumetta, olo muuten ihan ok) :D Auringonhattu-uute pitäis olla aina kaapissa pahan päivän varalle! Ikävä kyllä sitä ei nyt löydy (pitänee käydä huomenna hakemassa).

Oon koittanut syödä nyt hyvin ja monipuolisesti ja huolehtia nesteytyksestä (vaikka juon kyllä liian vähän). Glutamiinia oon ottanut 5g aamulla ja saman verran illalla. Sit oon imeskellyt kurkkupastilleja ja kurlaillut mummin antamaa tujua yskänlääkettä :D Vihreä tee -uutetta oon myös juonut samoin kuin muutenkin ja marjoja lapannut joka aterialle. Toivon vaan ettei tää venyis kovin pitkälle ensviikkoon... pää hajoaa nääs :rolleyes:

Kävin tänään lääkärin juttusilla kun keuhkoputkentulehdus on vaivana. Kysyin liikunnasta sairastelun aikana niin suositteli sopivasti rasittavaa liikuntaa, eli esim. pyöräilyä tai vastaavaa. Se edesauttaa taudin parantumista ja poistaa limaa tehokkaasti keuhkoista (tuli huomattua tuo itsekin kun menin eilen salille niin sain köhiä peukalonpään kokosia klönttejä pois).

Tänään siis sain diagnoosin, eli en eilen vielä tiennyt olevani NÄIN kipeä. Täytyy ainakin pari päivää huilata ja sitten vasta miettisi tuota liikuntaa.

kaks kertaa on käyny niin ku ollu joku vajaa 2 viikkoo flunssa ja sit ruvennu treenaamaan,ni heti iskeny uuden päälle ja taas uudet 2 viikkoo kipeenä.toisella kerralla jäi joku ihme ahistus vielä päälle.

Latest posts

Back
Ylös Bottom