flunssa

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja JAH
  • Aloitettu Aloitettu

JAH

Taistelu flussaa vastaan/ennalta ehkäsy! Vai voiko tolta paskiaiselta suojautua mitenkään? se tulee jos tulee. Vai mitä mieltä olette?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Wiinasukat

Vähän aikaa sitten tuli telkkarista ohjelma, jossa ylistettiin tätä menetelmää. Eli lämmitä vettä (älä kiehauta, jos et ole masokisti) Lorauta n. 1/2 desiä viinaa veden sekaan ja kasta sukat drinkissä. Laita sukat jalkaan ja pidä jaloissa n: tunnin verran. Samalla voit hörppiä jäljelle jäänyttä nestettä ajan kuluksi. Kuulostaa karmealta alkoholin väärinkäytöltä, mutta väittävät että toimii.:kippis1:

Originally posted by Hemppa
Kuulemma kädet kannattaisi pestä usein. Ainakin jos on tekemisissä flunssaisten kanssa.

tfti.jpg

Re: Wiinasukat

Originally posted by miiccaa
Vähän aikaa sitten tuli telkkarista ohjelma, jossa ylistettiin tätä menetelmää. Eli lämmitä vettä (älä kiehauta, jos et ole masokisti) Lorauta n. 1/2 desiä viinaa veden sekaan ja kasta sukat drinkissä. Laita sukat jalkaan ja pidä jaloissa n: tunnin verran. Samalla voit hörppiä jäljelle jäänyttä nestettä ajan kuluksi. Kuulostaa karmealta alkoholin väärinkäytöltä, mutta väittävät että toimii.:kippis1:

no tota en kyl lähe kokeileen ensmäisenä!!!

Joo tuli noista "votkasukista" kymppiuutisten loppukevennyksessä. Sanottiin, että lääkäritkin määräävät noita ja on todettu tehoovan ainakin pikkulapsiin. Teho on kyllä varmaan siinä, että ne skidit imee niistä varpaistaan votkaa desin jokaisesta. Sitten kun noita käytetään muutama pari päivässä, niin flunssa kummasti unohtuu. Ite oon soveltanu noita votkasukkia menemällä baariin flunssassa. Ei vituta flunssa, ei vituta jälkeen päin toi lääkkeen juominen, desinfioi ja jos venäläiset kerran sanoo, että toimii niin... thOIMIII! :arvi:

Olen useasti selvinnyt flunssasta päivässä tai parissa, kun olen aamusta iltaan hörppinyt kuumaa viinimarjamehua. Loraus charmolis (Joo en muista miten kirjoitetaan, mut niitä missä on se munkin kuva) tippoja sekaan ja flunssa lähtee:thumbs:

Originally posted by MarkusH
Ennaltaehkäisyyn: valkosipuli ja riittävä pukeutuminen
Flunssan "hoito": greipinsiemenuute ja oliivinlehtiuute, toimivat varmasti (näitä en tosin käyttäisi ennaltaehkäisyyn, kun ovat niin kalliita toimivalla annostuksella)

Kylmyys tai pukeutuminen ei vaikuta mitenkään flunssan tuloon, virus tarttuu kosketuksella tai pisaratartunnalla ei kylmyyden välityksellä.

Ennaltaehkäisyyn käsipesun laita on vähän +-0. Paras keino ovat alkoholipitoiset käsidesifiointiaineet. Suosittelen lämpimästi.

Sinä päivänä, kun tuntuu, että on flunssa tulossa niin pullo kussua raakana. Toimii oikein hyvin ainakin mulla:thumbs:

Originally posted by Dragon
Kylmyys tai pukeutuminen ei vaikuta mitenkään flunssan tuloon, virus tarttuu kosketuksella tai pisaratartunnalla ei kylmyyden välityksellä.

En mäkään oo kertaakaan todistettavasti "vilustunut", mutta sellasta muistan lukeneeni että kylmyys alentaa vastustuskykyä hetkellisesti, ja sitä kautta tulis helposti kipeeks. Ei mikään mahdoton ajatus kun niin moni väittää tulevansa kipeeks jos saa paljon kylmää.

Originally posted by kgb
Sinä päivänä, kun tuntuu, että on flunssa tulossa niin pullo kussua raakana. Toimii oikein hyvin ainakin mulla:thumbs:

Eikös tää oman kussun juominen ole kanssa kovasti suosittua tuolla itäisemmillä mailla?

Originally posted by Powerhousu
En mäkään oo kertaakaan todistettavasti "vilustunut", mutta sellasta muistan lukeneeni että kylmyys alentaa vastustuskykyä hetkellisesti, ja sitä kautta tulis helposti kipeeks. Ei mikään mahdoton ajatus kun niin moni väittää tulevansa kipeeks jos saa paljon kylmää.

Kuulostaa järkeenkäyvältä. En minä ainakaan muista koska olisin ollut kesällä flunssassa eli joku tässä talvikelissä on sellaista joka saa kehon viruksille otolliselle mallille.

Kaikki luontaishörhellykset menevät meillä placebolaatikkoon eli henk.koht. en usko että taudin paranemista millään tropeilla saisi nopeutumaan sitten kun se on päällä - kunhan ottaa hissuksiin muutaman päivän, niin keho hoitaa homman kotiin.

kyllä toi flunssa herkkyys on aika yksilöllistä. Tietty elämäntavat vaikuttaa kanssa. Työpaikalla on kaikki vuorotellen kipeenä ja varsinkin kohta ku tulee uus influenssa. Itsellä ei tule mieleen milloin olisin viimeksi ollut kipeänä. Oliskohan jotain 5vuotta sitten, Taitaa periytyä tää tervakantomaisuus isältä. :thumbs:

Originally posted by Powerhousu

Kertoisitko minullekin, että millä tavalla kylmyys alentaa vastustuskykyä?

Kylmyys ja flunssa liitetään yhteen vaan siitä syystä, että yleensä se flunssakausi ajoittuu syksyyn ja talveen, kun ihmiset palaavat kesälomilta kouluihin, töihin ja harrastuksiin. Kun on suuri määrä ihmisiä pienellä alueella niin taudit leviävät helposti.

Originally posted by Dragon

Radiolääkärin suusta kuultua:
Käsien pesulla ja nenän kaivamisen lopettamisella pääsee jo aika pitkälle.
Mitäpä muuta sitä liikennevaloissa tehdään kun kaivetaan klyyvaa?

:piis:

Hygienian lisäksi pari kikkaa:

1) jos tuntuu että on flunssa tuloillaan niin hirmuinen frontloadi C-vitamiinia - ei oo tutkittua tehoa mutta lumevaikutus jyrää. Itse otan 2g kolmesti päivässä, normaalisti 1g aamuin illoin
2) mulla noi nuhat aiheuttaa helposti poskiontelontulehduksen minkä jälkeen on salihommat lepo parikin viikkoa joten keskityn samantien täyslaidallisella nuhan estoon. Nasacorttia nessuun ja antihistamiineja peliin ja johan lähtee räkätauti.
3) paljon lämmintä juotavaa pitkin päivää. Itse lipitän vihreää teetä
4) jätän suosiolla treenit väliin jos tuntuu kurkussa karheutta
5) omega-3:sia eli kalaöljykapseleita kehiin, niillä on tulehduksia ehkäisevä vaikutus

Originally posted by Dopey
1) jos tuntuu että on flunssa tuloillaan niin hirmuinen frontloadi C-vitamiinia - ei oo tutkittua tehoa mutta lumevaikutus jyrää. Itse otan 2g kolmesti päivässä, normaalisti 1g aamuin illoin
Alan muuten uskoa että tolla C-vitamiinilla on isokin vaikutus, tossa tais keskiviikkona loppua Cevitabsit eikä kerenny hakemaan uusia, noh, lauantaina aamulenkille, siinä matkalla törmäsin vielä Mikeen joka tunasi Ekkeriään amisviikset tuulessa lepattaen, mainitsi että eihän näin kylmällä rasva edes pala, höpöhöpö ja lenkille. Iltapäivällä napsahti sitten kurkkukipeeksi. Tänään ensimmäistä päivää töissä, alkuviikko saikulla. Näin. Ei enää taukoja C-vitskun käyttöön talvella.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom