Flunssa ja ravinto

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja tanjaxxx
  • Aloitettu Aloitettu
Anteeksi jo etukäteen (asettuu teloituslinjalle), jos tämä on käsitely asia. Laittakaa vaiks linkki jos sellainen on ..Löysin haulla flunssa niin monta thrediä, ettei tässä olotilassa jaksa alkaa kahlaamaan läpi.
Oon siis sairastunut pahanlaatuiseen flunssaan ja pohdin tota ravintoasiaa. Ruokahan ei juuri maistu, mutta pitäskö sitä väkisten yrittää syödä ne normaalit kalorit (mulla n. 1500 lepopäivänä). Vai sitten mahd.vähentää koska vaan makaa (mut hidastaako paranemista). Vai mahdollisesti lisätä (edistääkseen paranemista). Siis tarkotan esim. proteiinia enemmän tai jotain semmosta.Tyhmiä kysymyksiä varmaan, just shoot me ..;)
Vitamiinit (twinlabin c-vitsku, multivita, magnesium, sinkki,omegat) sekä valkosipuli käytössä.Jossain joku mainitsi glutamiinin flunssan yhteydessä?
Tässä tarkotus on pikkuhiljaa kiristellä niin ei tahtos sit liikaakaan tankata, kun makaa vaan ..
Kiitos kaunis ja syvä niiaus kaikille vastauksensa uhranneille:worship: :D
nti ..niisku

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Normaalit safkat vaan koneeseen! Itse suosin sellaista fiiliksen mukaista syömistä sairaana =) Ei silloin jaksa, eikä tarvi panostaa, että kaikki makroravinteet on just kohillaan.

Aloitin oman diettini ja jo kolmantena päivänä tulin kipeeksi (hieno aloitus dietille =). Diettirehut nurkkaan ja perussafkaa tilalle + rutosti kuumaa mehua, vitamiinit + valkosipulia läjä...

Kyllä mä veikkaisin, että nopeemmin kroppa paranee pienellä plussalla, kuin miinus kaloreilla.

En kuitenkaan tarkoita, että vedetään homma läskiksi ja syödään ihan mitä sattuu, vaan ihan niitä normi safkoja mitä muulloinkin. Mulle normisafka = Bodysafka

Tietty sillonku on oikeesti kunnolla sairas ja kuumetta, niin ei paljon ruoka maita. Silloin vetelen hera+maito+öljy -drinkkejä, kun ei safka uppoa. Ei noikaan kyllä uppoa, mutta pakko sitä on jostain kalorit saada.

Edellä tuli jo hyvää vinkkiä. Eli kroppa tarttee ravintoa jotta se jaksaa taistella tautia vastaan. Pienet plussakalorit tai vähintään ylläpitokalorit olisi ihan suositeltavaa. Ei se ruoka välttämättä maistu, mutta joku protujuoma uppoaa ihan hyvin kipeenäkin kun sen voin juoda eikä tartte mättää lusikalla alas.

Vitamiinit ihan hyvä myös, mutta tuskin niistä mitään apua on enää jos muutenkin niitä syö reilusti. Toimii käsittääkseni enemmän ennaltaehkäisevänä kuin itse taudin parantajana.

Kiitos vastauksistanne :worship: , jotain tämän suuntaisita vähän itsekkin arvelin. Nestettä, rahkaa ja protskua sitten naamariin :D .Toivottavasti tuo ruokakin alkaisi maittaa jossain vaiheessa, nyt ei mitään saumaa :urjo:

Suositut

Back
Ylös Bottom