Floyd Mayweather vs. Conor McGregor 26.8.2017

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja AndyS
  • Aloitettu Aloitettu

Floyd Mayweather vs. Conor McGregor 26.8.2017, kumpi voittaa?

• Total voters
    265
  • Poll closed .
Itse en ole koskaan lyönyt vetoa mistään ja voi hyvin olla etten lyö tästäkään.

Mutta jos kerroin on pieni, niin en kyllä näe vedonlyönnissä pointtia, ellei ole sijoittaa todella paljon rahaa. Tällöinhän kyse on sijoittamisesta eikä niinkään huvin ja jännityksen vuoksi tehdystä vedosta.

Jos puhutaan tyyliin muutamien kymppien panoksista, niin sijoittaisin ne mieluummin jollekin Floydin tyrmäykselle erässä X, josta voitto olisi kuitenkin satasia mieluummin kuin vain Floydin voitolle, josta tienaisi ehkä kympin. Siinä alkaa jo tuntipalkkakin tulla huonoksi, jos laskee rekisteröitymiseen, panosten tallettamiseen jne. kuluvan ajan. Ja toki aina on riski hävitä.

Muutenkaan vedonlyönti ei mene ihan suoraan matemaattisesti sen suhteen, miten se vaikuttaa elintasoon. Lotto ei ole matemaattisesti mitenkään järkevää, mutta jos summalla jonka häviämistä et huomaa, saat mahdollisuuden voittoon joka mullistaa elämäsi, siinä on silti pointtia. Sen sijaan olisi hullua lotota "ammattimaisesti" tulonhankkimismielessä, koska se olisi lähtökohtaisesti tappiollista toimintaa.

Trumpin voitolla tuli aikoinaan tehtyä mukavasti rahaa, sain sijoitetun panoksen 6x takaisin ja tämä oli mielestäni räikeä ylikerroin. Toistaiseki en ole nähnyt tämän matsin suhteen mitään oikein herkullista kerrointa. Floydin tko-voittoon voisi kyllä 50 egellä panostaa, riittävän kertoimen löytyessä. Se olisi win-win tilanne kuitenkin, sen verran olen Conorin puolella.

Itse en ole koskaan lyönyt vetoa mistään ja voi hyvin olla etten lyö tästäkään.

Mutta jos kerroin on pieni, niin en kyllä näe vedonlyönnissä pointtia, ellei ole sijoittaa todella paljon rahaa. Tällöinhän kyse on sijoittamisesta eikä niinkään huvin ja jännityksen vuoksi tehdystä vedosta.

Jos puhutaan tyyliin muutamien kymppien panoksista, niin sijoittaisin ne mieluummin jollekin Floydin tyrmäykselle erässä X, josta voitto olisi kuitenkin satasia mieluummin kuin vain Floydin voitolle, josta tienaisi ehkä kympin. Siinä alkaa jo tuntipalkkakin tulla huonoksi, jos laskee rekisteröitymiseen, panosten tallettamiseen jne. kuluvan ajan. Ja toki aina on riski hävitä.

Muutenkaan vedonlyönti ei mene ihan suoraan matemaattisesti sen suhteen, miten se vaikuttaa elintasoon. Lotto ei ole matemaattisesti mitenkään järkevää, mutta jos summalla jonka häviämistä et huomaa, saat mahdollisuuden voittoon joka mullistaa elämäsi, siinä on silti pointtia. Sen sijaan olisi hullua lotota "ammattimaisesti" tulonhankkimismielessä, koska se olisi lähtökohtaisesti tappiollista toimintaa.
Näin toki jos ajatellaan että tämä pelaajaa aikoo tehdä vain yhden ainoan vedon eikä sen jälkeen enää koskaan veikata. Sillon ei ehkä ole vaivan arvoista käydä sijoittamassa sitä satasta 10% tuoton toivossa, vaikka teolla olisikin positiivinen odotusarvo.

Mutta jos muutenkin harrastaa veikkausta, ja on käytössä erillinen pelikassa tätä varten, niin kyllähän tähän kohteeseen ilman muuta kannattaa sijoittaa niin paljon kuin järkevä kassanhallinta mahdollistaa. Tätä tuottoisampaa veikkauskohdetta ei juuri koskaan tule vastaan. Jos tällaisia kohteita olisi usein löydettävissä, niin urheiluveikkaushan olisi ihan kelvollinen vaihtoehto esim osakesijoituksille.

Itse en juurikaan urheiluveikkausta harrasta, mutta pari riviä lottoa on vakiona, juurikin mainitsemasi järkeilyn perusteella. :D

Fiksu veto on fiksu veto ihan sama lyökö vetoa eurosta vai 200k. Oletko jo lyönyt vetoa Floydin puolesta, kun kerta saat hirvittävän ylikertoimen?

En ole, enkä myöskään aio lyödä. Omat tulot eivät ole sitä luokkaa että pystyisin pelaamaan varmoja kohteita. Jos mulla ois tonni vedonlyöntiä varten niin iskisin puolet siitä Floydille. Jos Brasilialla ois kotikentällään jalkapallossa sama kerroin Suomea vastaan, niin pelaisin myös kohdetta vaikka näkisin riskit hieman suurempana. Jos mä lyön vetoa, pelaan euron panoksella ja teen 10- 20 lappua valiten 4-5 kohdetta jotka heitän jokaiselle lapulle.

IMO 200k on liikaa sijoitettuna mihin tahansa vetoon, riskit ovat aina olemassa. USA:kin häviää välillä koripallossa. Jos sen 200k kuitenkin haluaa sijoittaa niin varmempaa kohdetta on hankala löytää yhtä hyvällä kertoimella.

Esimerkkitilanne: Nyrkkeilyottelu ottelijoiden A ja B välillä, joka voi päättyä ainoastaan toisen ottelijan voittoon (ei tasapeliä, no contestia yms.). Olet selvännäkijä ja tiedät tarkat voittotodennäköisyydet, jotka ovat A 80% ja B 20%. Kertoimet ottelijoille ovat A 1,25 ja B 5,00.

Kumman ottelijan puolesta löisitte mieluummin vetoa tässä tilanteessa? Olettaisin teidän lyövän mieluummin vetoa ottelijan B puolesta, koska lyödessänne vetoa haluatte saada mahdollisuuden ns. tuntuvaan voittoon ettekä vain pikkusummaa alkuperäiseen panokseen verrattuna.

Esimerkkitilanne: Nyrkkeilyottelu ottelijoiden A ja B välillä, joka voi päättyä ainoastaan toisen ottelijan voittoon (ei tasapeliä, no contestia yms.). Olet selvännäkijä ja tiedät tarkat voittotodennäköisyydet, jotka ovat A 80% ja B 20%. Kertoimet ottelijoille ovat A 1,25 ja B 5,00.

Kumman ottelijan puolesta löisitte mieluummin vetoa tässä tilanteessa? Olettaisin teidän lyövän mieluummin vetoa ottelijan B puolesta, koska lyödessänne vetoa haluatte saada mahdollisuuden ns. tuntuvaan voittoon ettekä vain pikkusummaa alkuperäiseen panokseen verrattuna.

Kai sä nyt itse sait kiinni siitä että noi kertoimet sun esimerkissäsi vastaavat tasan annettuja prosentuaalisia todennäköisyyksiä?

suomiurheilu.com oli juttua, et joku suomalainen on lyönyt floydin voitolle 200k€

Saman 200k Mayweatherille laittoi myös todennäköisyyksiä ammatikseen laskeva Jens Kyllönen. Kaikki hupipelaajat lapioivat rahojaan McGregorille niin vedonlyöntitoimistot ovat pakotettuja nostamaan Mayweatherin kerrointa.

Mä laitoin loput pelitililtä löytyneet reilun parikymppiä Mayweatherin voitolle eräryhmässä 1-4 kertoimella 4,75. Mieluummin olisin laittanut eräryhmälle 1-6 mut kerroin romahti liikaa mun mielestä.

Jos pelaisin tiukasti rahan vuoksi ni olisin betannu vaan Mayweather 1,25 kertoimella pienemmän varianssin vuoksi mut näin huvikseen paiskoessa ei oo niin väliä.

Kyllä on aikakin 4 vuorokautta enää ja sitten tiedetään syntyikö uudenajan Bruce Lee vai voittiko ennakkosuokki.
Harvoin tulee liikaa matskua ottelusta, mutta tämä on niistä yksi jossa 99% mediasta kirjoittaa vain Conor mcGregor uutisia
joka copypastetaan jokaiselle sivustolle.

Otteluun en ole odotusarvoja juuri laittanut, mutta innolla odotan tämän venailun päättymistä.

Ylläri Floydin käsi on murtunut (yyllätys) tämäkin. :D
AndyS tämänkin osasi sanoa tapahtuvaksi.

http://www.scrapdigest.com/bombshell-floyd-mayweather-injured-hand-conor-mcgregor-fight/22888/

"When I was in there with him, he manages the time. He looks up at the clock like four times during a round. He’ll move around, move around, look at the clock, move around, move around, look at the clock, grab you tight, look at the clock and then, ‘Bop! Bop!’ He’ll hit you two or three times, just enough to win the round." - Andre Berto.

https://www.foxsports.com.au/boxing...n/news-story/6ddafa6dc15454d752797029d5324b10

Viimeksi muokattu:
Maidana on tähän asti ollut oudoin tyyliltään Floydille ja lienee lähimpänä MMA-ottelijaa. Floyd-Maidana 1:ssä, Maidana yritti rikkoa Floydin oman pelin täysin. Tuli lähelle, oli agressiivinen, otteli likaisesti (löi munille, löi kellon jälk.) ja iskuja tuli joka kulmasta. Vei Floydin maahankin double leg tyylisellä ja tapaili jopa thai kneetä:) Maidanalla oli kuitenkin tuohon matsiin tultaessa 35-3 lista (31 KO) ja oli maailmanmestari. Niin vain Floyd selvitti tuonkin haasteen.

View: https://youtu.be/VGs2Bts7Rf4

Pakko osallistua tähän pähkäilyyn. Jännä nähdä miten käy. Mielestäni Conor ei ottele päättömästi huitoen. Yrittää joka lyönnillä osua. Itse uskon, että Conorin silmä ja ulottuvuus tulee aiheuttaan ongelmia. Floyd toisinaan väistää taakse päin nojaten. Conoria vastaan se voi olla ulottuvuuden vuoksi virhe. Mutta mun pähkäilyt voi mennä ihan metsään. ;)

Ainakin Jens Kyllönen (pokerinpelaaja, sijoittaja) löi 200k€ matsiin kiinni.

Edit: Jaa joku tiesikin jo sanoa.
Urheiluvedonlyönti on monelle ammattipokerinpelaajalle se kaikista pahin rahareikä :D

Back
Ylös Bottom