Floyd Mayweather vs. Conor McGregor 26.8.2017

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja AndyS
  • Aloitettu Aloitettu

Floyd Mayweather vs. Conor McGregor 26.8.2017, kumpi voittaa?

• Total voters
    265
  • Poll closed .
Näköjään toi sirkus jota jotkut kutsui "lehdistötilaisuudeksi" on purru tänki forumin käyttäjiin. Ennen kiertuetta gallupin mukaan 18 % uskoi Conorin voittoon ja nyt tuo lukema on 22 %. Kyl se Conor vaa osaa hommansa :D

– Hän riskeeraa elämäntyönsä ja voi menettää uskomattoman perintönsä, jos joku, joka ei ole edes nyrkkeilijä, lyö hänet. Kaikki hänen vihamiehensä – joita on paljon – voivat sanoa, ettei hän ollutkaan niin hyvä, jos vapaaottelija voittaa hänet.

Hayen mukaan yksi McGregorin onnistunut isku voi tehdä Mayweatherin meriiteille hallaa.

David Hayen mietteitä

Hmm. olen varmaan tavannut "veijarin" joskus? muistan, kun eräs herra selitti, olikohan nyt jonkun silloisen Fight-festivalin aikaan, että "Olis siinä nuo ihmeissään jos Asikainen tulisi vastaan tuolla kehässä" ja kyllä kyyti olisi kylmää noilla vapaaottelijoilla. Ja ei millää tajunnut vaikka moneen kertaan sanoin, että kyllä siellä turpaan tulisi Asikaiselle. Usko pois.

Mä laitan tähän yksinkertaisen esimerkin: veljeni on entinen sm tason nyrkkeilijä ja itse olen Judo/bjj harrastaja/kilpaillutkin joskus. ja ei se kyllä mahda mulle mitään, joskus kun toisiamme vastaan otamme.
eihän siinä tartte olla kuin matalana "apina asennossa" tai kontata ja ottaa jalasta kiinni ja kaataa maahan ja kuristaa yms tai mitä haluaakaan.

Alkaa muodostumaan kuva siitä, että conorin paras mahdollisuus on pysyä etäisyyden päässä ja käyttää ulottuvuutta hyväksi.

Tässä on yksi ongelma. Nimittäin se, että matsi käydään kehässä eikä UFC-häkissä. Täysikokoinen UFC-häkki on alaltaan lähes kaksinkertainen verrattuna nyrkkeilykehään. Ja lisäksi kehässä on kulmat, joihin vastustajan liikkeen voi leikkaamalla ajaa. Mayweather on tottunut koko uransa ottelemaan kehässä kun taas Conor häkissä.

Itseasiassa uskon, että Conorista ei olisi tuolla tyylillä edes tullut nykyisenkaltaista tähteä, jos UFC-matsit käytäisiin Pride-tyyliin kehässä. Sama koskee esim. Anderson Silvaa.

Tässä on yksi ongelma. Nimittäin se, että matsi käydään kehässä eikä UFC-häkissä. Täysikokoinen UFC-häkki on alaltaan lähes kaksinkertainen verrattuna nyrkkeilykehään. Ja lisäksi kehässä on kulmat, joihin vastustajan liikkeen voi leikkaamalla ajaa. Mayweather on tottunut koko uransa ottelemaan kehässä kun taas Conor häkissä.

Itseasiassa uskon, että Conorista ei olisi tuolla tyylillä edes tullut nykyisenkaltaista tähteä, jos UFC-matsit käytäisiin Pride-tyyliin kehässä. Sama koskee esim. Anderson Silvaa.

Sanoisin, että ongelma on vielä isompi. Conorista on niin vähän nyrkkeilyvideota että spekulaatiot joutuu repimään hihasta :)

Tuohon zimpanssin linkkaamaan videoon perustuen on jännitettävänä antaako floyd conorin määritellä otteluetäisyyden vai nähdäänkö agressiivinen ei niin counter puncher kehässä.

Onhan tuo lajin vaihdos onnistunu jollain esim.

Daniel cormierinkin kohdannut entinen vapaaottelija. Nyk. WBA liiton mestari lucas browne 25-0-0 on tehnyt kyllä hienon uran nyrkkeilijänä ammattilaiseksi vasta 30vuotiaana ja löi ruslan tsagajevin viime vuonna.

20023900_1504875786202092_2631928885137270766_o.jpg

Minusta tämä on kyllä ihan selvä asia, että nämä rahojenloppumispuheet samoin kuin Floydin kommentit siitä että hän tuntee itsensä vanhaksi ovat markkinontipuhetta, joiden tarkoitus on lisätä Conorin uskottavuutta haastajana. Tulivat vielä julki juuri samaan aikaan, kun pressikiertue alkoi.

En nyt ihmettelisi yhtään että käteinen raha on loppu ja kaikki jäljellä oleva pääoma on kiinni kiineistöissä, autoissa, lentokoneissa, etc. Jos nyt miettiin että tallista löytyy useampi Bugatti, Koenegseggi, Rolssi, Suihkukone,Helikopteri, jne. Rahat varmasti riitää niiden hankkimiseen, mutta jatkuva ylläpito on todella kallista. Ei sillä Tysonin Mikelläkkään kovin kauaa mennyt 400m$ tuhoamiseen, joten ei Maywheatherin 700m$ kovin paljoa pidemmälle pötkitä. Jos tämän vuoden net worth on 340$ niin puolet on jo kadonnut taivaan tuuliin. Saman näköistä hölmöilyä se touhu on kun itse Tysonilla.

Ei kuitenkaan ehkä Floydin törsäily ole Tysoniin verrattavissa, tuskin Floyd miljoonia huumeisiin on tuhlannut saatika heitellyt kultakoruja ja käteistä ihmiselle kotialueellansa niinkuin Tyson.

Back
Ylös Bottom