Fitnessliitto: Classic bodybuilding naisille!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Anne P
  • Aloitettu Aloitettu
Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%
Mutta eikös tuolla ollut esimerkkinä: kilpailija, joka on yli 163 cm pitkä, voi painaa maksimissaan 57 kiloa mutta kaava sanoo aivan toista. Ei ymmärrä.

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
hahah, tosiaankin en huomannutkaan. Tuossa ensin selitetään sääntö, että yli 163 cm vähennetään 106. Sitten sanotaan esimerkkinä, että yli 163cm painava saa siis maksimissaan painaa 57? Jos on 163 cm, ni sillonhan tyyppi kuuluu lyhyempään sarjaan(alle ja tasan 163cm) jolloin vähennetään 110 ja saa tällöin painaa 53kg maksimissaan. jos on taas yli, ni eikös se mene sillon, että vähennetään pituudesta se 106.. huoh, mikähän tuo esimerkki kohta sitten on.. no oli mikä oli, kai noista tulee lisäinfoa ku tarvii.

Mutta maki, elä huoli:) mikäli mä oikein käsitin, niin sä saisit painaa sen 62 kg (siis jos olet 168 pitkä). Nämä painorajat ei oikeesti pelitä. Ylilyhyien pitää olla suunnilleen anorektikkoja, että mahtuvat sarjaansa. Ja pidemmät tytöt saa olla hirmuisia massamonstereita.. nooh. Miksipä mä tälläni päätä vaivaan :D

Annie Stark sanoi:
hahah, tosiaankin en huomannutkaan. Tuossa ensin selitetään sääntö, että yli 163 cm vähennetään 106. Sitten sanotaan esimerkkinä, että yli 163cm painava saa siis maksimissaan painaa 57?

Minä ihmettelin tuota myös. Ymmärsin sen toiveikkaasti niin, että alle 163 cm pituiset saavat kaikki painaa max. 53 kg. Ja yli 163 cm pituiset saavat kaikki painaa max 57 kg. Mutta eihän se varmasti niin voi olla kun miestenkin classicissa painorajat menevät oikean pituuden mukaan. Tähän kaivattaisiin vähän selvennystä... liiton olisi hyvä tehdä ihan taulukko esim. 150 cm saa painaa x kiloa. 151 cm saa painaa x kiloa jne.

Ihan hanuristahan nuo painorajat lyhkäisille tytöille on. Pitkät tytöt saavatkin sitten olla aikamoisia mörssäreitä lavalla!

No eihän se niin voi olla. Mitä järkeä olisi edes noilla laskusäännöillä, jos lyhyessä sarjassa kaikki saisivat painaa 53 ja pitkässä max 57..

Mietin tätä juttua. Se toimisi mun mielestä paremmin niin päin, että lyhyessä sarjassa eli tasan ja alle 163 tytöt saisivat vähentää sen 106 ja pidemmässä vaikka sen 108. Eli näin tulisi esimerkiksi:

kilpailija, joka on 153,5 cm pitkä, saisi painaa maksimissaan 47,5kg

kilpailija, joka on 160cm pitkä, saisi painaa maksimissaan 54kg

kilpailija, joka on 165cm pitkä, saisi painaa 57kg

kilpailija, joka on 174cm pitkä, saisi painaa 66kg

mutta tuo oli vaan mun ideointia. Toivottavasti liitto kuulee :D

Annie, ei pelkoa! Olen pesunkestävä beeäffkilpailija. Mitä sitä turhia vouhkaamaan sarjasta toiseen:D Saavutettavaa silläkin saralla niin pirusti.

On muuten joka tiedotteessa kauheita tulkinnanvaraisuuksia, teksti pitää aina lukea moneen kertaan ja siltikään ei mene jakeluun. Niinkun toi mustien bikinienkin standardointi homma :rolleyes:

Keksitäänköhän joku maksimi painoindeksi kohta kilpailijoille classicissa. Eikös se olis selkeä;)

Juu eli se menee niin että alle ja tasan 163 niin vähennetään 110 ja yli 163 ni vähennetään se 106.
Ihan perseestä sanon minä. Tuon pitäs mennä justiinsa toisin päin. Että lyhyemmät vähentää sen 106 ja pidemmät enemmän. No mutta se on liitto joka päättää, ja meidän on vaan tyytyminen siihen. Kyllä se eka kisa sitten opettaa..

Annie Stark sanoi:
Juu eli se menee niin että alle ja tasan 163 niin vähennetään 110 ja yli 163 ni vähennetään se 106.
Ihan perseestä sanon minä. Tuon pitäs mennä justiinsa toisin päin. Että lyhyemmät vähentää sen 106 ja pidemmät enemmän. No mutta se on liitto joka päättää, ja meidän on vaan tyytyminen siihen. Kyllä se eka kisa sitten opettaa..

Samaa mieltä.

Anorektikot huojuu sit lavalle. Terve. "urheilullisen ja terveen näköinen... kireys ei näytä suurelta painonpudotukselta..." auts. Mutta eihän sitä tiedä, kireyshän se luo joskus hurjiakin vaikutelmia... :rolleyes: vaikka koko ei olisikaan kovin monsterimainen.

Zone-sarja -42%

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Ilmaisin mielipiteeni liittoon. Tuntui, että olen ainoa joka on antanut negatiivista palautetta.. Ehkä se on sitten minä, jonka päässä viiraa. Mun makuun lajin pitäs olla sopiva kaikille; niin todella lyhyille, keskimittasille kuin pitkillekkin. mutta eipä siinä. Liitolle kiitokset uudesta hyvästä laji ideasta, toivottavasti korkeatasoisia kisaajia riittää kaikissa sarjoissa. Mielenkiinnolla odottelen ekaa kisaa:thumbs:

Tsekkasin asiaa liitosta.

Painorajat on säädetty yhteistyössä muutaman SM-naiskehonrakentajan kanssa. Eivät ole mistään tuulesta temmattu.

Ääritapauksista spekulointi on turhaa, suurin osa kisaan osallistuvista kun on kuitenkin ns. normaalimittaisia ja kilorajat eivät varmastikaan heille ole mikään este.
Kannattaa myös muistaa, että lavalle tullaan varsin kuivassa kunnossa - huomattavasti kireämpänä kuin BodyFitness-kisaajat. Tämän vuoksi Classic-kisaajien paino voi olla jopa alhaisempi kuin BF-kisaajilla, extralihaksista huolimatta.

Pitemmät kisaajat eivät sinänsä saa mitään etua isommasta painorajasta kun kireänä heidänkin pitää sinne lavalle tulla - todellinen kisapaino on yli 170 cm kisaajalla taatusti lähempänä 50 kg:tä kuin 60 kg:tä.

Liiton antamat esimerkkipainorajat:
150 cm - 40 kg
151 cm - 41 kg
152 cm - 42 kg
153 cm - 43 kg
-----
164 cm - 58 kg
165 cm - 59 kg
166 cm - 60 kg

Tämän perusteella voi sitten laskea puuttuvat painorajat.

Tosi upeeta, että tälläinen kisamuoto on tulossa. Ei vielä... mutta ehkä jonain päivänä kyllä!(= Ja superlyhyttä ollaan täälläkin päässä (153,5cm). On myönnettävä, että 43,5kg, ei kyllä ole paha paino, sitä olisi sitten tooosi kireessä kunnossa! Viime kisoissa kisapaino 46kg, ja kiristää olisi vielä voinut...että sillai!
Ja ÄRRÄ ehdottomasti sun juttusi tulevaisuudessa! (=

Heips,
painorajoista voidaan olla tosiaan montaa mieltä, mutta kilpailu tuo kuitenkin mukavaa ilmettä lavalle, kun on vapaaohjelma ja nuo poseeraukset. Uskon, että yleisöä ajatellen kisa on mukava idea. Totta on myös sekin, et saattaapa joku tytöistä huomata tiukoilla painorajoilla olevansa vaikka valmis kehonrakennuksen puolellekin..;)

Pia-Maria H sanoi:
...Totta on myös sekin, et saattaapa joku tytöistä huomata tiukoilla painorajoilla olevansa vaikka valmis kehonrakennuksen puolellekin..;)
Samaa ajattelin mäkin, toivotaan niin! :)

Katselin tuossa yhtenä päivänä vanhoja kehonrakennuskisoja jostain 90-luvulta ja naisia oli lavalla vaikka kuinkas, nyt on jostain syystä kynnys noussut vain mahdottoman korkealle. Tuntuu, että pitäisi olla ihan mielettömän kova heti ensi kisoissa, vaikka kyse on lajista missä mikään ei tule nopeasti tai helpolla (ja vain kilpailemalla oppii). Viime kädessä omaa parasta kuntoaanhan sinne mennään näyttämään, jos muiden kunto vielä parempi niin mitä siitä, seuraana vuonna uudestaan...ja kilpailujen myötä tutustuu kaiken lisäksi hurjan mukaviin ihmisiin ihan eri tavalla kuin siellä levypainojen takana piilottelemalla ikuisesti kuntoaan...sillä ainahan voisi olla isompi, kovempi ja kireämpi...OHO!..vähä lähti mopo käsistä ja paatoksen puolelle män ja ohi otsikon:hyper:

Pia-Maria H sanoi:
Katselin tuossa yhtenä päivänä vanhoja kehonrakennuskisoja jostain 90-luvulta ja naisia oli lavalla vaikka kuinkas, nyt on jostain syystä kynnys noussut vain mahdottoman korkealle. Tuntuu, että pitäisi olla ihan mielettömän kova heti ensi kisoissa, vaikka kyse on lajista missä mikään ei tule nopeasti tai helpolla (ja vain kilpailemalla oppii). Viime kädessä omaa parasta kuntoaanhan sinne mennään näyttämään, jos muiden kunto vielä parempi niin mitä siitä, seuraana vuonna uudestaan...j
Samaa mieltä tästäkin ja alkuun, kun kuulin tästä tulevasta classic-kisasta naisille (joka on ihan jees ideana) tuli mieleen, et miksei nämä classic kisaajat yhtä hyvin voisi osallistua suoraan kehonrakennuskisoihin?

Kehokisoihin lähtemisestä on monelle tullut ylitsepääsemättömän vaikeaa, johtuen ilm. ajatuksesta ettei lavalle voi mennä "jos ei heti lihaa ole aivan tolkuttomasti ja kireys maailman eliittien tasolla".. Harmi vaan , koska tuntuu että potentiaalia olisi monilla ja se jää käyttämättä. Samoin pistää ajattelemaan ne lahjakkaat urheilijat, jotka menevät bf-kisoihin ja joutuvat siksi kuihduttamaan lihansa eivätkä siltikään välttämättä juuri siinä lajissa pärjää.. ehkä mahdollisuudet olisivat muualla?

Itse vielä pähkäilen kumpaan osallistua (keho vai classic) vai osallistunko molempiin. Classiciin meneminen on omasta mielestä matalampi kynnys.

Hmm. Saako muka kahteen eri kisaan osallistua? Eikö tällä säännöllä bf-tyttösetkin voisi osallistua kehopuolelle, kuten Ruotsissa heidän näkee tekevän?

Kysyessäni voiko osallistua syksyn kisoissa molempiin lajeihin: body fitnesiin ja classic bodybuildingiin, KP:n vastaus oli seuraava,

"Teknisesti täysin mahdotonta, sillä sarjat saattavat olla melko lähellä aikataulullisesti toisiaan ja asujen vaihto yms.
Meillä on sellainen käytäntö ettei voi kilpailla kuin yhdessä sarjassa (yleinen, masters, nuoret... ). Tämä juuri sen takia, että kilpailija voi keskittyä YHTEEN lajiin ja olla siinä mahdollisimman hyvä. Tietysti voi keväällä olla CBB:ssä ja syksyllä BF:ssä. Sama lisenssi kuitenkin voimassa, joten sitä ei tarvitse uudestaan lunastaa"

Latest posts

Back
Ylös Bottom