Fitness Expon tunnelmia

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Nate
  • Aloitettu Aloitettu
Huomenta!
Perustinpa oman threadin tänne mimmien puolelle, jossa voi kommentoida sekä messuja että kisoja. Itse olin vain eilen muutaman tunnin paikan päällä, seurasin kisoja vain pieniä pätkiä ja kotiinkin piti lähteä ennen kolmatta kierrosta. Mielenkiintoista oli nähdä fitnessin "suuret nimet" ihan livenä, ja näytti kyllä tuloslista ihan odotusten mukaiselta.
Mites, uskaltaako joku mimmeista "paljastaa" itsensä ja kertoa kuka oli? Tämä sama kysymys heitetään kyllä joka kisojen jälkeen, mutta toistaiseksi se ei ole saanut vastakaikua... Kunnioitan tietenkin jokaisen yksityisyyttä, ja voihan se olla mukavampaa liikkua netissä anonyyminä.
Messuosastolta tarttui mukaan pari ennakko-joululahjaa, Taluksen kirja ja sykemittari, sekä vähän vaatteita. Kivaa oli, pitää tulla ensi vuonnakin.

Messuilin Lahdessa koko viikonlopun ja kävin katsomas keho, sekä fitness kisat! Kisat oli hyvät ja after partyt vieläkin paremmat :D

Fitneksen yleisen sarjan kilpailijat olivat kovassa kunnossa ja vaparit myös tasokkaita!

Body Fitneksen Aino-Maija oli loistava lavalla, upea kunto! Onnea Amille ammattilaiskisoihin :thumbs: Myös Katariina Tunturi ja Heidi Sorsa näyttivät todella hyviltä!

Molempien sarjojen tulokkaissa oli hyvin vaihteleva taso! Kynnys lavalle nousemiseen on selvästi madaltunut!

ja sitten vähän risuja järjestäjille...uskomatonta, että musiikkilaitteiden kanssa oli niin paljon ongelmia molempina päivinä! Itselleni levyn hyppiminen vaparin aikana olisi täysi katastrofi!!! Kävi sääliksi muutamaa kilpailijaa, joilla sattui käymään huono tuuri esiintyessä :eek:

Vielä Lahden messukeskuksesta sen verran, että en tykännyt paikasta yhtään. B-katsomo oli surkea ja jos istui melko takana, niin puolet vaparien lattiatasossa tapahtuvista liikkeistä jäi näkemättä! Kisat Kultsalle tai Helsingin messukeskukseen!!!!

Anyway tosi kiva viikonloppu oli ja nyt pitää vaan yrittää toipua siitä...menee varmaan pari päivää :D

Itse olin katsomossa lauantaina body-kisoja katsomassa. Naisia saisi vaan enemmän olla. Neljä on aika vähän kolmessa sarjassa...

Taluksen kirja ja ihka uusi sykemittari olivat messujen parasta antia. Näytteilleasettajia olisi todellakin voinut olla enemmän. Ja karkkikojua ei niin hirveästi kaivattaisi tälläisille messuille.

Kokonaisuutena ajatellen ihan mukava tapahtuma. Ensi vuonna aivan varmasti mukana (ei ehkä vieläkään lavalla ;) ).

kisat...

Voi elämä mitä kämmäilyä oli järjestäjien osalta koko lauantain keho-kisat, väärät biisit/kilpailioiden nimet ym. Itsekkin hommasin liput hyvissä ajoin kaverin kanssa molemmille päiville katsomosta b, että varmasti saa hyvät paikat ja näkee jotain, eikä mitään. La ei nähnyt kun yläkorppia sieltä riviltä ? eli kaukaa. Su sitten viisaampana kärppänä varaamassa istumapaikkoja heti kun vaan pääsi :evil: sisään alueelle.

Body fitness & fitness classic-tulokkaiden taso oli kirjava .
Anu Mäkisen vapaaohjelmassa oli ruutia ja Krishi oli myös loistava, waude. Vapaa ohjelmia on kyllä kiva seurata.Taluksen kirja tarttui myös matkaan mukaan : )
Kokonaisuudessaan kiva viikonloppu , motivaatiota omaan treeniin iso kasa lisää.
täytyy vähän sulatella näitä kisoja :)

Mulla on kuvia, mutta kun ovat vähän liian isoja, että pitäisi eka niitä vähän käsitellä.

Järjestelyt oli tosiaankin aivan veemäiset.

Ja ruokapuoli oli vielä veemäisempi, kun siinä kilpailusession välillä vain alle tunnin mittanen tauko ni eihän siinä ehdi monta sataa ihmistä ehdi syömään jossain kälysessä pikku messuraflassa. Ja se kun oli ainoa vaihtoehto lisäravinneruoalle.

Paikoilta ei tosiaan paljoakaan nähnyt ja lava oli kamalan alhaalla.

Itse olen sitä mieltä, että se body sm:n kakkonen ei ansainnut sijaansa. Se Sorsa oli paremmassa kunnossa.

Monet on perustellut, että se sija tuli X vartalosta, mutta olen sitä mieltä, että noi ei ole missikisat, jossa vartalon senttien suhde ratkaisee voittajan.

Ikävä kyllä tuo body fitness on menossa missimäisempään suuntaan, mikä ei ole mun mielestä kovinkaan hyvä juttu. Mulle se on aina tarkoittanut sitä, että siellä saa olla kireämmässä kunnossa kuin tavallisessa fitneksessä.

Tämä on siis mun mielikuva ja mielipide.

Jep

:)

Se oli muistaakseni jossain BK:ssa tms mediassa, että Body Fitnessissä haetaan nimenomaan kevyempää fysiikkaa kuin perusfitnessissä, pienempää lihasmäärää ja jo geneettisesti hyvää rakennetta/mallia. Musta se on ihan ok linjaveto: jos haluaa olla tosissaan urheilija niin opettelee sitten sen vaparin. Body fitnessiinhän alkoi keväällä tippua jo noita (ei-minkään-näköisiä)-enemmän tai vähemmän bodareita, joten sikäli hyvä linjaus lajilta. Fitnessissä tulee arvostella myös osuus kaulasta ylöspäin.

Itse tosin arvostan huomattavasti enemmän perusfitnessiä: on se ihan eri luokkaa riskeiltään ja työmäärältään - ja viihdyttävyydeltään.

Takatilat oli rock Lahdessa (vaikka vessaan saikin jonottaa yhdessä messuvieraiden kanssa!), mutta musapuolen pätkimisen lisäksi törkeää oli se, että ensiapu oli niin lapsenkengissä. Tulokkaiden (perus)fitnessin kakkoselta meni vissiin takareisi tehdessään toista kertaa vaparia finaalissa. Lääkäriä ei näkynyt ja jäiden tulossa kesti kuulemani mukaan ikuisuuden. On se jännä, kun perusasiat on hoitamatta, vaikka näin monta vuotta on harjoiteltu kisojen järjestämistä.

Jäitä tuli kyllä heti kun tämä kova ääninen 'manageri' kantoi takareitensä reväyttäneen tytön takatiloihin, joten se 'ikuisuus' on aika suhteellista.

Muutoin kilpailijoiden 'pukuhuone'tilat olivat onnettomat. Katsomo tosiaan liian alhaalla, joten suurin osa ei nähnyt paljon mitään, vain yksi uloskäynti katsomoista joka tukkeutui heti. Melkoinen opettelu KP:llä vielä ennenkuin taas voi hehkuttaa omaa osaamistaan kisojen järjestäjänä, nämä kun toivat mieleen ennemminkin joulumarkkinat. Muutenkin toivoisi samanlaista kohtelua kilpailjoille; muiden huoltajat eivät saanet olla takana avustamassa paitsi näiden vanhojen 'starojen'. Mielestäni reilu peli siinäkin olisi parempi...ja samat säännöt kaikille.

Olin molempina päivinä paikalla, ja täytyy sanoa että olin hieman pettynyt järjestelyihin minäkin.
Lava tosiaan liian alhaalla näkyvyys oli aika huono.
Musiikin pätkiminen saattoi aiheuttaa katastrofaalisia tunteita itsekullekkin.

Mitä itse kisoista jäi mieleen oli se että varsinkin bodyfitneksen puolella varsinkin häntäpään sijoituksilla taso oli varsin kirjava, ja kuten joku jo mainitsikin kynnys lavalle nousuun on tosiaan laskenut jonkin verran edellisvuosista.
Toisaalta nostan hattua jokaiselle joka lavalle kiipeää, sillä tiedän että valmistautuminen ja treenaus edes jonkinmoiseen kuntoon saati sitten lavakondikseen ei ole helppoa.

Minulla oli muutama kaveri lauantain kisoissa joiden valmistautumista sivusta seurasin ja juttuja kuuntelin on se kovan rääkin takana.

Saa nähdä nyt kun bodyfitness menee minun mielestäni hieman "misseilyn" puolelle, mikä sinäänsä kansainvälisiin kisoihin verrattuna hieman ihmetyttää.
Siirtyykö osa bodyfitneksen porukasta galagsyyn.

Harmi, kun ei saatu järkättyä mitään mimmi-miittiä! Toki tais itse kullakin olla jo kiire kotia, koska kisat loppuivat vasta niin myöhään illalla!

Ihmettelen kyllä etten edes bongannut esim. Hippaa! Hippa näitkös sä minua?

Sekalaisia kuvia sunnuntain kilpailuista Fitness-messuilta löytyy osoitteesta www.inertia-anturi.tk

Valitettavasti akku loppui juuri ennen palkintojenjakoa!

Suuret kiitokset kuvista, oli tosi kiva nähdä itsensä lavalla!
Aina se kuitenkin mietityttää, että miltäköhän oikeasti on näyttänyt vaikka tulokset tässä vaiheessa tietääkin.

Originally posted by fitnesspimu

Ihmettelen kyllä etten edes bongannut esim. Hippaa! Hippa näitkös sä minua?

Kyllä mä taisin nähdä, mutta sitten mua rupes pelottaa enkä uskaltanut sanoa mitään.. Olen ihan luuska :down:

Tulihan sielä pyörittyä, hieman pettyneenä kenties...
Sama tarjonta vuodesta toiseen messujen osalta, tosin USA PRO kuteet oli miellyttävä yllätys ja niitähän tietysti sitten kassillinen kannettiin kotiin.
Varmaan moni Pakkislainen tuli vastaan, mutta ainoa jonka luulen tunnistaneeni (en siis ole ollut miitingeissä) oli Vilma-Liina valtavan masun kanssa =) Good luck!
Ei tällä alalla taida mitään mullistavaa kovin tapahtua, joten ymmärrettävää sinänsä tuo messujen anti.

:evil:

Jep jep, ja tunnisti varmaan muutama muukin vastaantulija, eihän tätä masua saa minnekään taiottua :D

Takana yksi vuoden ehdottomista kohokohdista, ja nyt eikun kaikille kilpailijoille hetken hengähdystauko, niin pääkopalle kuin kropallekin, ja sitten taas kohti uusia haasteita :thumbs:

Harmi etten itse päässyt mukaan pällistelemään lihapeijaisiin mutta kuulin parilta tutulta että kisajärjestelyt ontuivat pahasti. No ensi vuonna tätä kokemusta rikkaampana järjestäjät toivottavasti pistää tämän vuoden mokat ja puutteet järjestykseen.
Mitä katselin kisoista otettuja kuvia, niin täytyy sen verran kommentoida että fitneksen puolella Nora Yrjölä oli kehittynyt ihan älyttömästi sitten viime näkemän.Erittäin positiivinen ja kaunis tyttönen.Go for it beibe, vielä lisää työtä ni pistää aivan kärkinimetkin tiukille. Muuten jo tuolla yleisen puolen keskustelussa oli puututtu häntäpään huonoon tasoon. Kaikkia kunnioittaen kovasta kisaurakasta olen kuitenkin sitä mieltä, että suuri kilpailijamäärä merkkaa yleensä huonompaa kokonaistasoa. Eli kiinteät kilpailijamäärät sm iin ja katsastukset toimis karsintoina.Muuten onnea kaikille kisansa selvittäneille tuloksesta huolimatta. Ensi vuonna uusin kujein.

Originally posted by Koala
Se oli muistaakseni jossain BK:ssa tms mediassa, että Body Fitnessissä haetaan nimenomaan kevyempää fysiikkaa kuin perusfitnessissä, pienempää lihasmäärää ja jo geneettisesti hyvää rakennetta/mallia. Musta se on ihan ok linjaveto: jos haluaa olla tosissaan urheilija niin opettelee sitten sen vaparin. Body fitnessiinhän alkoi keväällä tippua jo noita (ei-minkään-näköisiä)-enemmän tai vähemmän bodareita, joten sikäli hyvä linjaus lajilta. Fitnessissä tulee arvostella myös osuus kaulasta ylöspäin.

Tässä herää sitten se kysymys, miksi muut top 5 oli sitten kireitä ja lihaksikkaita? Erityisesti voittaja Aino-Maija Kare, joka oli tosi lihaksikkaassa ja kireässä kunnossa. Jos linjana on pienempi lihasmäärä ja kevyempi fysiikka ei tuo voittaja vaikuta kovin loogiselta valinnalta. Paitsi olisi ollut noloa antaa MM 2. hävitä.

Aino-Maija todellakin ansaitsi voittonsa sillä mielikuvalla mikä mulla tuosta body fitneksestä on. Siksi tuo kokonaisuus tökkiikin, kun kakkosena on ei kovin kireä ja tyyppi. Ja kolmosesta eteenpäin taas lihaksia ja kireyttä.

Mutta ei se vapaaohjelma fitnesskilpailijaa urheilijaksi tee. Eiköhän molemmissa lajeissa vaadita kisailemisessa paljon.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom