Fitness Classic 2005 Turku

GOOD MORNING

BCAA, EAA, MSM, GLUTAMIINI, VIHERJAUHEET

-40%
emiliana sanoi:
Kuinka kauan sä olet muuten vilma treenannut ja kisaillut?Minkälaisilla kaloreilla
elät tässä vaiheessa diettiä?
Kuten tuossa Domina ehtikin jo kommentoida, niin on tärkeää, että luottaa valmentajaansa. Ja kuten sanoin, en kyseenalaista valmentajasi tietotaitoa, vaan kyselen, että millä hän on perustellut moiset ratkaisut, kuten tuon "hiilaripäivän" ja noin kovan aerobisen määrän, kun ne eivät ole mitään perinteisiä ratkaisuja. Ja noihin kysymyksiin annoitkin jo vastauksia.

Oma punttitreenaus alkoi muiden lajien tukena jo yläasteella, ja pelkästään punttia olen veivannut jostakin vuodesta -97. Ensin muutama vuosi ihan perustreeniä, ja sitten pelkästään fitnesskisa näkökulmasta. Eli ihan kiitettävästi noita treenivuosia on jo siunaantunut. Pahemmilta loukkaantumisilta olen toistaiseksi säästynyt, ja ainoa pidempi (5kk) pakollinen treenitauko tuli tuossa noin vuosi sitten, johtuen raskaudesta ja siihen liittyneistä ongelmista.

Ja tuo minun tähänastinen "kisaura" ei todellakaan ole pitkä, kahdet kisat ja kahdet karsinnat, joissa sijoitukset 3., 4., 1., ja SM-2. Ja kun en ole kisannut, niin olen hääräillyt muutamien kisaajien taustalla ja sitä kautta ollut hengessä mukana.

Jostakin täältä mimmien palstalta löytyy threadi, mikä käsittelee kisadiettejä, ja siellä olen kertonut pääpiirteittäin, miten homma itselläni yleensä etenee. Voin yrittää etsiä sen ja linkittää tänne. Tosin tällä kertaa käytän itseäni koekaniinina, ja kokeilen "hieman" totutuista poikkeavia diettijuttuja. Ei ole mitään hävittävää, joten why not.

http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showthread.php?t=20479&highlight=kisadietti

emiliana sanoi:
Tuosta vihreästä teestä sen verran että mä juon sitä nyt jo joka päivä sekä käytän paljon paljon mausteita koska tykkään tulisesta ruuasta :rolleyes:
Meinaatko sä jättää ne vasta loppumetreille? Sanoit syöväsi 2000kcal..miten sulla jakautuu hiilarit,protskut,rasvat?Mulla hiilarit 310g,protskut 180g ja rasvat 60g. Pidätkö ravintopäiväkirjaa päivittäin vai onko sulla tehty esim viikoksi tai kuukaudeksi kerralla ruokaohjelma?Mä pidän ravintopäiväkirjaa,eli joka päivä uuden. Eikä tähän mennessä yksikään päivä samanlainen.Dietti alkoi18.10. Mulla kun työ on kolmivuorotyötä, niin hermoja vaatii syömisen vuoksi. Välillä päivät saattavat venyä jopa 20 tuntisiksi..Joten aterioita kertyy parhaimmillaan 8,eli niiden koot jäävät silloin pieniksi. :(

Mulla jakautuu tällä hetkellä arvot sillai, että pro 40%, hh 40% ja rasva 20%. Eli noin 200g, 200g ja 45g.

En pidä ravintopäiväkirjaa, vaan syön tehdyn ohjelman mukaisesti. Nyt mennään näiden ohjeiden mukaan ekat 3 viikkoa ja sitten taas vaihdetaan jotain ja lisätään aerobisen määrää.

Noista mausteista sen verran , että mäkin käytän aivan hulluna kaikkea tulista ruuassani, sillä pidän mausteisesta ruuasta! :rock: Vihreää teetä en litki ainakaan vielä, mutta jossain vaiheessa kyllä. Tulee varmasti mukaan aika pian, mutta yritän jättää ässiä hihaan loppudietin varalle...koska aika suurella todennäköisyydellä jossain vaiheessa tulee stoppi ja elimistöä pitää sitten voida herätellä jollakin :whip:

Mulla on kanssa vurotyö, joten tiedän just mistä puhutaan ja miten hankalaa diettiä on toteuttaa kun jotkin päivät venyvät aivan tähtitieteellisiin lukemiin...

Kuinka paljon olet nyt tiputtanut painoasi? 18.10.- 1.12. hmm, onhan siinä jo muutama päivä. Mulla ei näytä ainakaan vaaka vielä mitään muutosta, mutta eihän tässä hätää, ekaa viikkoa vasta vedellään :rolleyes:

Annabel sanoi:
Mulla jakautuu tällä hetkellä arvot sillai, että pro 40%, hh 40% ja rasva 20%. Eli noin 200g, 200g ja 45g.

En pidä ravintopäiväkirjaa, vaan syön tehdyn ohjelman mukaisesti. Nyt mennään näiden ohjeiden mukaan ekat 3 viikkoa ja sitten taas vaihdetaan jotain ja lisätään aerobisen määrää.

Mulla on kanssa vurotyö, joten tiedän just mistä puhutaan ja miten hankalaa diettiä on toteuttaa kun jotkin päivät venyvät aivan tähtitieteellisiin lukemiin...

Kuinka paljon olet nyt tiputtanut painoasi? 18.10.- 1.12. hmm, onhan siinä jo muutama päivä. Mulla ei näytä ainakaan vaaka vielä mitään muutosta, mutta eihän tässä hätää, ekaa viikkoa vasta vedellään :rolleyes:[/QUOTE

Paino on tippunu 2kg :hyper: Tänä aamuna huomasin taas painon tippuneen ja siitä sai kivasti lisäpotkua :) .Niin sulla dietti vasta alussa..Kyl se siitä. Minkälaisia ruokia sun ruokaohjelmasi sisältää?Kuinka paljon pystyt itse vaikuttaan päivän aterioihisi,vai onko ihan tarkat ruuat valittu siihen jo?Missä päin treenailet,siis kaupunki?Mä olen turusta.

Ajattelin nyt emilianan valmentajana vastailla eräisiin mielenkiintoa, jopa ehkä paheksuntaa (?) aiheuttaneisiin kohtiin hänen diettiohjelmassaan.

Hyvä että palstalla kyseenalaistetaan eikä niellä kaikkea pureksimatta, kuten ei urheilijan kuulukkaan.

emiliana ilmaisi kalorienvaihtelut väärin, eli hiilaripäivänä. Eli se mitä emiliana tällä hetkellä tekee +60g hiilareita, -60g hiilareita on ihan perus kalorienvaihtelua, ei siis hiilaripäivä. Varsinainen hiilaripäivä, jollaisen vilma-liinakin mainitsi, tulee mukaan diettiin potkimaan aineenvaihduntaa myöhemmin dietin edetessä.

Jokaisen ihmisen fysiologia ja aineenvaihdunta on hyvin yksilöllistä, toisilla toimii loistavasti tavallinen "ensin kalorit ylös, aerobiset alas, ja myöhemmin käännetään jakoa". Toisille se taas ei toimi. Jokaisen lähtökohta on myös erilainen dietille lähdettäessä, kuten tuli jo esille emilianan lähtöpaino dietille oli lähes 13kg korkeampi kuin samanpituisen annabelin, eli yksilöinä on urheilijat kisoihin valmennettava.
Ja emilianan tärkein lähtökohta, kireyden lisäksi, olisi säilyttää ja jopa kehittää lihasmassaa sekä lihasten pyöreyttä kisoihin mennessä. Ja emilianan kohdalla voin sanoa että pienillä kaloreilla se ei onnistu. Ja vaikka se kuinka hankalaa jonkun on uskoa, niin itse uskon aerobisen pitävän aineenvaihdunnan sekä rasvanpolton liikkeellä mutta samaan aikaan suht korkeiden kalorien, niin pitkälle kuin mahdollista, mahdollistavan myös lihasten kehittymisen dietin aikana.
Jos lähtökohdat eivät ole parhaat mahdolliset, radikaaleja ideoita ja teorioita tarvitaan. Ja nyt näyttää hyvältä:

-pienintäkään energianvajetta ei ole ollut
-pienintäkään ylikunnon poikasta ei ole näköpiirissä
-pienintäkään ongelmaa esim. penikoiden suhteen (paljon aerobista) ei ole
-tulokset nousseet salilla viikottain
-rasvaprosentti pienentynyt ja aineenvaihdunta käynnissä

Ymmärrän hyvin korkean aerobisen määrän kuulostavan hurjalta monille "perinteisiin keinoihin luottaville", mutta oman johtopäätökseni emilianan aineenvaihdunnasta tehtyäni, vakaan harkinnan jälkeen, olen vakuuttunut että kyseinen diettimalli toimii emilianalla. Ja turhahan tätä on kenenkään spekuloida ennenkuin kisat ovat ohi.
Tiede ei ole faktatietoa vaan se on muuttuvaa, tutkiskelevaa ja ennenkaikkea uudistusmielistä työtä, ja kyllä dietti aikamoista tiedettä ja taidetta on, sen jokainen kilpailija varmasti tietää :)

Hyvin on mahdollista että olen tehnyt dramaattisen virheen väärin arvioidessani emilianan lähtökunnon, mutta, on myös yhtä mahdollista että lavalla seisoo keväällä säteilevä, energinen, kireä, lihasten täyteläisyyden säilyttänyt ja onnellinen kilpailija.

Valmennuksessani on lähdössä muitakin kilpailijoita kevään kisoihin, erilaisella diettimetodeilla. Jos kaikki ovat kunnossa, työni on tehty. Eli otin jokaisen urheilijan lähtökohdat, tarpeet sekä puitteet huomioon suunnitellessani diettiä, yksilöllisesti kuten ihmiset tuleekin ottaa.

Tsemppiä, energiaa ja menestystä kaikille kevään kisoihin osallistuville! :thumbs:

Mickey M. sanoi:
Ajattelin nyt emilianan valmentajana vastailla eräisiin mielenkiintoa, jopa ehkä paheksuntaa (?) aiheuttaneisiin kohtiin hänen diettiohjelmassaan.

Hyvä että palstalla kyseenalaistetaan eikä niellä kaikkea pureksimatta, kuten ei urheilijan kuulukkaan.
Kuten palstan säännöissä lukee, punttimimmien palsta on tarkoitettu vain naisille, mutta annetaan tämän kerran tämä asiallinen vastine olla täällä.
Tuskimpa täällä kenenkään dietit sentään mitään paheksuntaa aiheuttavat. Tavoite on kaikilla kisaajilla sama, eli olla mahdollisimman hyvässä kunnossa kisapäivänä, ja siihen on olemassa monta eri tietä.

Täälläkii kevään kisat tähtäimessä ja sarja sama ku siskolla eli Vilmiksellä (ellei oo pituusluokkia).. :)

Ja mä en oo edelleenkään päättänyt mitä teen kevään kisan kanssa. Hitsit. Miten selvien tästä koulua vai kisailuja? Hirveet himot on lavalle, oikein tärinä päällä. Mutta sitten kun pitäs tota kouluakin käydä ja saada mahdollisimman paljon aikaan. En ikinä jaksais lukea ja diettailla yhtä aikaa ku tuntuu muutenki että kuolen tähän lukemiseen. Enkä haluais tehdä mitään hutasten vaan keskittyä tosissaan siihen mitä teen. Mites muut on sovittanu kisailut ja rankat opinnot?sujuuko yhtäaikaa vai käykö äärimmäisen raskaaksi?
Tuohon tulokkaiden tavan fitness kisaan olisin tulossa. jos tuun. Mites muuten onko kellään tarkempaa tietoa siitä pm stä ?

Emiliana, kyselit mun dietistäni. Se olis tarkoitus aloittaa vasta n.10vko:a ennen kisoja. pudotettavaa ei ole hirveästi arviolta 3-4kg.Tällä hetkellä syön 2000-2500kcl:n välillä. Ruokavalioni on tarkka ympäri vuoden. Aamulenkkejä tulee tehtyä myös ympäri vuoden. Tällä hetkellä teen n.4 aamulenkkiä 40-45min, yleensä kävellen tai kevyesti hölkäten.Dietillä ajattelin tehdä 6 lenkkiä 45-60min ja lisäksi punttitreenin jälkeen aerobista 20-30min.

Dietti alkaa varmasti 2000kcl:sta. Tarkoitus olisi nyt syödä hyvin ja riittävästi sekä treenata kovaa. Treenailen muuten Porissa.

Mites sun diettis etenee?Mites joulu vaikuttaa diettiin?

Annie Stark sanoi:
Ja mä en oo edelleenkään päättänyt mitä teen kevään kisan kanssa. Hitsit. Miten selvien tästä koulua vai kisailuja? Hirveet himot on lavalle, oikein tärinä päällä. Mutta sitten kun pitäs tota kouluakin käydä ja saada mahdollisimman paljon aikaan. En ikinä jaksais lukea ja diettailla yhtä aikaa ku tuntuu muutenki että kuolen tähän lukemiseen. Enkä haluais tehdä mitään hutasten vaan keskittyä tosissaan siihen mitä teen. Mites muut on sovittanu kisailut ja rankat opinnot?sujuuko yhtäaikaa vai käykö äärimmäisen raskaaksi?
Tuohon tulokkaiden tavan fitness kisaan olisin tulossa. jos tuun. Mites muuten onko kellään tarkempaa tietoa siitä pm stä ?

Se on totta, että koulun ja kisailun yhteensovittaminen vaatii pikkasen enemmän, mutta aina elämässä on kuitenkin jokin asia, joka "haittaa". On helppo aina siirtää kisaamista eteenpäin ja eteenpäin. Itselläni on koulu, duuni ja oma yritys alkaa pyörimään ensi vuoden alusta, joten hommia riittää, mutta silti tein päätöksen (aika nopesti kahdessa päivässä) että lähden taas mukaan kevään kisaan. Sitä pitää vaan osata tasapainoilla ja jättää kaiken ylimääräisen "härdellin" pois. Olisihan se ihanne tilanne, että ei olisi muuta kun kisaaminen, mutta toisaalta silloin helposti kaikki asiat pyörii kisojen ympärillä, mikä ei ole hyvä. Kun tästä touhusta nauttii, niin se oikeastaan tuo paljon sisältöä ja jännitystä arkeen. Niinkuin aina olen todennut, kisat on vain se pieni loppukruunaus pitkälle työnteolle. Pitää todella nauttia dieetistä, treeneistä ja itsensä ylittämisestä. Ei kannata liian kauan mietiskellä!Tsemppiä!

Anabolic Overdrive

2 kg, Orange

-30%
Aivi sanoi:
Emiliana, kyselit mun dietistäni. Se olis tarkoitus aloittaa vasta n.10vko:a ennen kisoja. pudotettavaa ei ole hirveästi arviolta 3-4kg.Tällä hetkellä syön 2000-2500kcl:n välillä. Ruokavalioni on tarkka ympäri vuoden. Aamulenkkejä tulee tehtyä myös ympäri vuoden. Tällä hetkellä teen n.4 aamulenkkiä 40-45min, yleensä kävellen tai kevyesti hölkäten.Dietillä ajattelin tehdä 6 lenkkiä 45-60min ja lisäksi punttitreenin jälkeen aerobista 20-30min.

Dietti alkaa varmasti 2000kcl:sta. Tarkoitus olisi nyt syödä hyvin ja riittävästi sekä treenata kovaa. Treenailen muuten Porissa.

Mites sun diettis etenee?Mites joulu vaikuttaa diettiin?

Sähän olet itsesi pitänyt siistissä kunnossa.. Toisin kuin eräät
:rolleyes: ei vaan saanut revittyä itseä säännöllisesti aamuisin ulos off:lla. Nyt on työtä edessä. Ehkä mäkin tajuun näiden kisojen jälkeen miksi aerobista pitää olla säännöllisesti ympäri vuoden. Mäkin vielä niin kauan kuin energiaa riittää niin treenaan kovaa ja yritän kasvattaa lihastakin vielä, vaikka olen jo dietillä. Mun diettini on edennyt ihan kivasti. Mitää ongelmia tai sairastumisia ei ole sen kummemmin ollut. Mitä nyt pientä flunssan poikasta on yrittänyt hyökkäillä, mutta sehän vain kuuluu tähän vuoden aikaan. tietysti kun teen ruuat itse aina niin joulu ei sen kummemmin diettiini vaikuta..Olen jo miettinyt miten teen itselleni joulupöydän. Kinkkua en ole ikinä syönytkään joten siitä ei ole nytkään vaikea olla erossa. Kalkkunan sisäfilettä,porkkana ja lanttulaatikkoo,lohta,perunaa,vihreää salaattia,luumurahkaa..siinä mun jouluruuat. Tietysti laatikot omilla "diettiresepteillä".
Jokos odottelet diettisi alkua?
Sähän tulet myös tulokas sarjaan? Meillä on sitten kova taistelu edessä.. :whip: :)

Kia sanoi:
Täälläkii kevään kisat tähtäimessä ja sarja sama ku siskolla eli Vilmiksellä (ellei oo pituusluokkia).. :)

Miten sulla meni ne viimekertaset kisat? Etkös ollutkin tulokkaissa? Ainakin kuvissa näytät aivan mahtavalta!!!!!!! :rock:

Kyllä Kia kisasi ihan yleisessä sarjassa nyt syksyllä, kun tulokkaita ei ollut.

( anteeksi että kommetoin vaikkein kia olekkaan )

Ovatko kisat Turussa vai Helsingissæ?

Kisat näyttäisivät nyt olevan Helsingissä, Kulttuuritalolla. Paikka on vaihtunut sen verran monesti tässä viime aikoina, että ihan menee sekaisin. Onneksi kisat ovat tulleet takaisin "kotiin". Kevätkisat kun on perinteisesti olleet Kultsalla. Sinne ne kuuluu vaikka muuta yritettäisiin!

Annabel sanoi:
Miten sulla meni ne viimekertaset kisat? Etkös ollutkin tulokkaissa? Ainakin kuvissa näytät aivan mahtavalta!!!!!!! :rock:
Joo yleisessä sarjassa olin niinku Viivi ehtikii jo kertoo vaikka tulokas olinkii. Sijotus oli 13.. Nyt on yritetty miettiä mitä kaikkea kevääksi pitäisi yrittää parantaa ja treenata armottomasti, toivottavast jotain muutoksia parempaa suuntaa saadaa kevääsee mennes aikaseks.

Juu Emiliana taistelut on edessä :) Tavallaan odottelen kyllä jo innokkaana sitä diettiä, vähän myös jännittää miten se sujuu. Yritän nyt kuitenkin vielä ottaa tästä "offista" kaiken irti ja syödä tosiaan kunnolla ja riittävästi. Tsemppiä sulle dietin etenemiseen!

Aivi sanoi:
Juu Emiliana taistelut on edessä :) Tavallaan odottelen kyllä jo innokkaana sitä diettiä, vähän myös jännittää miten se sujuu. Yritän nyt kuitenkin vielä ottaa tästä "offista" kaiken irti ja syödä tosiaan kunnolla ja riittävästi. Tsemppiä sulle dietin etenemiseen!

Tseppiä ja treeni-intoa sulle myös ihan hirveesti!! Yritä myös pysyä terveenä, jotta saat treenattua täysille diettiin asti! :) :)

Annie Stark sanoi:

Ekoihin kisoihin alkoi dieetti heti gradun valmistuttua. Parilla englannin kielen kurssilla kävin, hoitui lenkkeily siinä samassa (läsnäolopakko). Kirjatentteihin en todellakaan pystynyt lukemaan, aivot olivat kerta kaikkiaan aivan jäissä. Siihen kannattaa siis varautua.

Muuten on kyllä hyvä, että elämässä on kisadieetilläkin toimintaa, kaikkein pahinta on maata nälässä kotona vailla mitään tekemistä. Itselläni tuo perhe, pienet lapset etenkin, pitää huolen siitä että ainakin toinen jalka pysyy maan pinnalla. Työ ei ole välttämättä ongelma, sillä työtäkin on niin monenlaista ja se voi myös vaikuttaa dieetin onnistumiseen: miten järjestää syömiset, tuleeko liikuntaa työn puolesta, vuorotyö jne...

Totta kai elämäntilannetta kannattaa hieman tarkastella miettiä, milloin esim. rahaa ja aikaa riittää, mutta voihan silti asettaa jonkun tavoitteen, esim. saada gradu tehtyä siihen ja siihen mennessä ja sitten dieetille. Kyllä suunnitelmallisuus ja päätöksissään pysyminen on aika monen asian onnistumisen kannalta hyvä lähtökohta.

Tsemppiä kaikille kisaajille. Minä jään kotiin kasvamaan n. vuoteen 2006. :D

Suositut

Back
Ylös Bottom