Fitness Classic 2005 Turku

GOOD MORNING

BCAA, EAA, MSM, GLUTAMIINI, VIHERJAUHEET

-40%
Onko täällä foorumissa mimmejä, jotka aikovat kisata keväällä? Missä sarjassa kisaatte? Itse olen menossa bodyfitneksen tulokas sarjaan. ;)

Täällä valmistaudutaan kevään kisoihin myöskin, mutta yleiseen sarjaan, eli EM-karsintoihin.

Ja samassa yhteydessähän pidetään kenties myös PM-kisat, mutta minulla ei ole vielä tietoa siitä, ketkä ja millä perusteella siihen kisaan pääsevät mukaan.

Juu menossa ollaan tulokkaiden Bodyfitnekseen. Mites on Emiliana treeni sujunu? Paljonko treeni vuosia takana? Koska dietti alkaa?

Itselläni tavoitteellista treeniä takana noin 3vuotta. Dietti ei varmaan ole kovin pitkä...

Aivi sanoi:
Juu menossa ollaan tulokkaiden Bodyfitnekseen. Mites on Emiliana treeni sujunu? Paljonko treeni vuosia takana? Koska dietti alkaa?

Itselläni tavoitteellista treeniä takana noin 3vuotta. Dietti ei varmaan ole kovin pitkä...

Olen treenannut vasta noin 2,5 vuotta. Alusta asti olen ottanut treenaamisen tosisssaan. Viime keväänä löytyi huippu valmentaja, jonka valmennuksella tuloksia on oikeasti syntynyt. Iältäni olen muuten yhtä vanha kuin sä.
Dietin aloitin lokakuussa. On sitten hyvää aikaa saada hyvä kisa kunto. Vielä on kalorit korkealla, joten punttitreeniä maksimi painoilla.

Milloin sun dietti alkaa? Minkä kokoinen olet dietille lähtiessä? Itse olen 170cm ja aloitus paino dietille oli 75kg nyt pari kiloo vähemmän. Missä päin muuten treenaat?

Heips vaan! Minä olen myöskin tulossa bodyfitneksen tulokassarjaan keväällä. Tänään alkoi dietti, joten kasellaan nyt pikkuhiljaa mitä tuolta rasvan alta paljastuu....

Kuinka paljon muuten aiot emiliana pudottaa painoasi? Itse olen 168cm pitkä ja aamupaino tänään oli 62,8kg.

Annabel sanoi:
Heips vaan! Minä olen myöskin tulossa bodyfitneksen tulokassarjaan keväällä. Tänään alkoi dietti, joten kasellaan nyt pikkuhiljaa mitä tuolta rasvan alta paljastuu....

Kuinka paljon muuten aiot emiliana pudottaa painoasi? Itse olen 168cm pitkä ja aamupaino tänään oli 62,8kg.

Valmentaja sanoi, että se tulee oleen alle 60kg..kai 57..noin.Eli työtä on edessä talveksi aika paljon. :rock: Minkälaisilla kaloreilla aloitit diettis?Kuinka paljon aerobista sulla on tällä hetkellä?Onko sulla kerran viikossa "herkkupäivä,hiilaripäivä"?
Mun dietti alkoi n3000kcal:stä,nyt 2500.Aerobista on kuusi aamulenkkiä viikossa ja parina punttipäivänä treenin jälkeen. Varsinaista herkkupäivää mulla ei ole, mutta toi hiilaripäivä mulla on kerran viikossa. Se tarkoittaajat käytännössä sitä, että kerran viikossa nostan hiilarit 60g korkeammalle kuin normaalisti ja takaisin tuo korotus oteetaan, kun kerran viikossa hiilarit on 60g alempana kuin normaalisti.
Kuinkas kauan sä olet treenannut?
On tosi kiva kuulla miten kanssa kilpailijat valmistautuu kisoihin, joten ollaan yhteydessä. :whip:

emiliana sanoi:
Mun dietti alkoi n3000kcal:stä,nyt 2500.Aerobista on kuusi aamulenkkiä viikossa ja parina punttipäivänä treenin jälkeen. Varsinaista herkkupäivää mulla ei ole, mutta toi hiilaripäivä mulla on kerran viikossa. Se tarkoittaajat käytännössä sitä, että kerran viikossa nostan hiilarit 60g korkeammalle kuin normaalisti ja takaisin tuo korotus oteetaan, kun kerran viikossa hiilarit on 60g alempana kuin normaalisti.
En epäile sun valmentajasi tietotaitoa, mutta tuo hiilaripäivä systeemisi kuulostaa aika erikoiselle siinä mielessä, että useimmiten tuo hiilaripäivä idea toteutetaan niin, että kalorit lasketaan viikko ja päivätasolla. Eli esimerkkinä noista sinun tän hetkisistä 2500 kcal/päivä kaloreista:

6 päivänä kalorit olis 2200 ja sitten 7. päivänä kalorit olis 4300. Eli viikkotasolla kalorit pysyy samana, eli 17500 kcal. Ja se on sitten makuasia, ja tapauskohtaista, vetääkö nuo 4300 lähinnä pelkistä hiilareista, vai lisääkö normipäivään tuon ylityksen verran hiilareita.

Tuli varmaan taas selitettyä mahdollisimman monimutkaisesti.

Empä oo mäkään aiemmin törmännyt tuonlaiseen hiilaripäivä-systeemiin... Tuo vilma-liinan malli kuulostaa paljo tutummalta.... Mutta sanokaapa te jo kisanneet, että mikä on järkevä määrä pudottaa painoa dieetillä?

emiliana sanoi:
Valmentaja sanoi, että se tulee oleen alle 60kg..kai 57..noin.Eli työtä on edessä talveksi aika paljon. :rock: Minkälaisilla kaloreilla aloitit diettis?Kuinka paljon aerobista sulla on tällä hetkellä?Onko sulla kerran viikossa "herkkupäivä,hiilaripäivä"?
Kuinkas kauan sä olet treenannut?
On tosi kiva kuulla miten kanssa kilpailijat valmistautuu kisoihin, joten ollaan yhteydessä. :whip:

Mun dietti alkoi 2000kcal:sta ja tällä seuraavat 3 viikkoa pysynee samana. Aamuaerobista teen kolmena päivänä viikossa noin 40minuuttia ja sitten jokaisen punttitreenin päälle 15 minuuttia. Määrät lisääntyvät kun dietti etenee :whip:

mitään mässypäivää en aio pitää, mutta näiden ekan 3 viikon jälkeen olis tarkotus pitää sellane päivä jolloin hiilarit nostetaan korkeammalle ja proteiinin määrä jää alhasemmaksi..Eli tällanen "tankkauspäivä" tulee siis jonkun ajan kuluttua mukaan.

Oon treenannut tosissani punttia kolmisen vuotta, joten aika vihreä olen vielä :rolleyes:

Kuinka monta viikkoa olet jo ollut dietillä? Miten paino lähti putoamaan?

J-Ko sanoi:
Mutta sanokaapa te jo kisanneet, että mikä on järkevä määrä pudottaa painoa dieetillä?
Uskallan väittää, että tuo järkevä määrä voi vaihdella aika rajustikin. Sellaiselle, joka on luonnostaan aika nesteetön, semmoinen viitisen kiloa on ihan järkevä määrä. Silloin dietin ei tarvitse olla äärettömän pitkä, eikä raju, jotta saavutetaan tarvittava kisakireys ja ehditään karistamaan ylimääräiset rasvat.

Toisaalta, jos keho on aina kovin nesteinen, niin lähtöpaino voi olla jopa 10-13kg yli kisapainon, ja siltikään ei tarvitse vetää mitään ylipitkää ja äärimmäisen rankkaa diettiä, koska tuosta ylimääräisestä painosta jopa
kuutisen kiloa voi olla pelkkää nestettä, joka tippuu pois viimeistelyissä.

Jollekin tuon 5 kilon tiputtaminenkin voi olla työn ja tuskan takana, ja toiselta häviää samoilla kaloreilla ja aerobisilla 10 kiloa samassa ajassa, eli voitais varmaan sanoa, että joku voi olla lahjakas myös diettaamisessa :)

Ja kannattaa miettiä asiaa myös niinpäin, että missä painossa on hyvä olla offilla, eli etenkin naisilla rasvaprosentti ei voi olla jatkuvasti alipainoisen indekseillä, jotta kroppa toimisi normaalisti, ja kehitystä voi tapahtua.

Emiliana: vielä jatkan sinun pommittamista, eli onko sinun valmentajasi perustellut, miksi teet jo tässä vaiheessa noin huikeita määriä aerobisia? (6+ aamuaerobiset ja muutama kerta treenin jälkeen). Yleensä loppua kohden kalorit vähenee ja aerobinen lisääntyy, mutta tuota aerobisen määrää on tuosta enää vaikea lisätä.

Anabolic Overdrive

2 kg, Orange

-30%
vilma-liina sanoi:
Uskallan väittää, että tuo järkevä määrä voi vaihdella aika rajustikin. Sellaiselle, joka on luonnostaan aika nesteetön, semmoinen viitisen kiloa on ihan järkevä määrä. Silloin dietin ei tarvitse olla äärettömän pitkä, eikä raju, jotta saavutetaan tarvittava kisakireys ja ehditään karistamaan ylimääräiset rasvat...

Kiitos vastauksesta vilma-liina. Se on kyllä hieno homma että täältä saa asiallisia vastauksia&vinkkejä teiltä konkareilta :D Tänks!!!

J-Ko sanoi:
Kiitos vastauksesta vilma-liina. Se on kyllä hieno homma että täältä saa asiallisia vastauksia&vinkkejä teiltä konkareilta :D Tänks!!!
No en kyllä näillä kisamäärillä itseäni konkariksi tituleeraisi, mutta mukava jos voin olla avuksi ja omalta osalta tsempata lavaa kohti.

Mä mietin kanssa tuota aerobisen määrää, sillä mulle annettujen neuvojen mukaan se kolme aamulenkkiä näin dietin _alkuun_ on järkevää, sillä jos ihan vaan maalaisjärjellä ajattelee niin, kovimmat paukut kannattaa säästää sinne loppudietille...Eli lisääntynyt aerobinen liikunta ja mahdolliset luonnon omat thermogeenit kuten vihreä tee ja vahvat mausteet.

BTW, miten sulla Vilma-Liina on menneet nuo kisat joihin olet osallistunut? En jaksaisi tehdä salapoliisityötä ja etsiä kropalle päätä, joten kysynpä siis ihan suoraan. Ainakin mahtavalta näytät noissa kuvissasi!!!!!! :drool:

Kävin tuossa äsken liiton sivuilla ja huomasin, että tulokkaiden fitness ja bodyfitness SM kisa ei olekaan 9.4.2005 vaan vasta 25.04.2005? Mistähän olinkaan napannut tuon 9.4. ajankohdan.....ihmettelen vaan..

Jos joku viisaampi osaa vahvistaa mikä nyt sitten on lopullinen päivämäärä niin olisin kiitollinen tiedosta!! :hyper:

Korjaan ....23.04.2005.

vilma-liina sanoi:
En epäile sun valmentajasi tietotaitoa, mutta tuo hiilaripäivä systeemisi kuulostaa aika erikoiselle siinä mielessä, että useimmiten tuo hiilaripäivä idea toteutetaan niin, että kalorit lasketaan viikko ja päivätasolla. Eli esimerkkinä noista sinun tän hetkisistä 2500 kcal/päivä kaloreista:

6 päivänä kalorit olis 2200 ja sitten 7. päivänä kalorit olis 4300. Eli viikkotasolla kalorit pysyy samana, eli 17500 kcal. Ja se on sitten makuasia, ja tapauskohtaista, vetääkö nuo 4300 lähinnä pelkistä hiilareista, vai lisääkö normipäivään tuon ylityksen verran hiilareita.

Tuli varmaan taas selitettyä mahdollisimman monimutkaisesti.

Ei se mun mielestä ole outo. .En kyllä tajunnut sinun systeemiäsi.sory!
:) Voi olla että itse selitin asiani vaikeesti. Eli tällä hetkellä normaalipvä:n hiilarit 310g,hiilaripäivänä 370g ja yhtenä päivänä 250g. Ei kannatakaan epäillä hänen taitojansa sillä työ jonka hän tekee valmennuksen eteen on ihailtavaa. Hän opiskelee itsenäisesti ja käy luennoilla saadakseen koko ajan uutta tietoa kaikkeen joka liittyy vähänkin lajiimme.
:) Käyppä katsomassa tämän vuoden nuorten alle 80kg kehonrakennuksen voittaja.On mahtavassa kunnossa.Kireä ja lihaa on. Meillä on sama valmentaja,joten tietää mitä tekee..
En halua kehuilla tai olla töykeä.. :rolleyes:

vilma-liina sanoi:
.
Emiliana: vielä jatkan sinun pommittamista, eli onko sinun valmentajasi perustellut, miksi teet jo tässä vaiheessa noin huikeita määriä aerobisia? (6+ aamuaerobiset ja muutama kerta treenin jälkeen). Yleensä loppua kohden kalorit vähenee ja aerobinen lisääntyy, mutta tuota aerobisen määrää on tuosta enää vaikea lisätä.

Selvennystä sen verran että aerobiset aamulla 130-140 sykkeellä tunnin verran ja 2:n punttitreenin jälkeen 30 minuuttia samalla 130-140 sykkeellä. Syön paljon,joten liikun paljon. Mielummin teen niin kuin se että saisin syödä tässä vaiheessa jotain 2000kcal ja vaikka 3*1tunti..Olen tottunut tässä viimisen puolen vuoden aika syömään vähän liikaakin, joten siksi pitkä dietti, jotta saadaan kaikki ylimääränen hävitettyy.Niin ja paljon aerobista. Tietysti venyttelyt joka ilta ja hierontaa 1kerta viikossa.
Jos ei ajattele koko ajan olevansa dietillä niin ei tämää niin rankalta tunnu.Mä tykkään muutenkin pistää itseni koville,joten nautin rääkistä.

Kuinka kauan sä olet muuten vilma treenannut ja kisaillut?Minkälaisilla kaloreilla
elät tässä vaiheessa diettiä?

Annabel sanoi:
Mä mietin kanssa tuota aerobisen määrää, sillä mulle annettujen neuvojen mukaan se kolme aamulenkkiä näin dietin _alkuun_ on järkevää, sillä jos ihan vaan maalaisjärjellä ajattelee niin, kovimmat paukut kannattaa säästää sinne loppudietille...Eli lisääntynyt aerobinen liikunta ja mahdolliset luonnon omat thermogeenit kuten vihreä tee ja vahvat mausteet.:

Ei voi olla millään yhtä ainoaa oikeaa vaihtoehtoa dietin toteuttamiseen,aerobisen määrään yms..Jokaisen kroppa on tietysti yksilöllinen ja dietti pitää suunnitella sen mukaan.Diettejä varmaan yhtämonta erilaista kuin kilpailijoitakin. Mulla tuota ylimäärästä on aika paljon ja hidas aineenvaihdunta, joten tuo 6 lenkkiä siksi, että olen kunnossa keväällä. :rolleyes:
Tuosta vihreästä teestä sen verran että mä juon sitä nyt jo joka päivä sekä käytän paljon paljon mausteita koska tykkään tulisesta ruuasta :rolleyes:
Meinaatko sä jättää ne vasta loppumetreille? Sanoit syöväsi 2000kcal..miten sulla jakautuu hiilarit,protskut,rasvat?Mulla hiilarit 310g,protskut 180g ja rasvat 60g. Pidätkö ravintopäiväkirjaa päivittäin vai onko sulla tehty esim viikoksi tai kuukaudeksi kerralla ruokaohjelma?Mä pidän ravintopäiväkirjaa,eli joka päivä uuden. Eikä tähän mennessä yksikään päivä samanlainen.Dietti alkoi18.10. Mulla kun työ on kolmivuorotyötä, niin hermoja vaatii syömisen vuoksi. Välillä päivät saattavat venyä jopa 20 tuntisiksi..Joten aterioita kertyy parhaimmillaan 8,eli niiden koot jäävät silloin pieniksi. :(

Annabel sanoi:
Kävin tuossa äsken liiton sivuilla ja huomasin, että tulokkaiden fitness ja bodyfitness SM kisa ei olekaan 9.4.2005 vaan vasta 25.04.2005? Mistähän olinkaan napannut tuon 9.4. ajankohdan.....ihmettelen vaan..

Jos joku viisaampi osaa vahvistaa mikä nyt sitten on lopullinen päivämäärä niin olisin kiitollinen tiedosta!! :hyper:

Muistaakseni b&k-lehdessä oli tuo 9.4 päivä.Ihan hyvä että siirtyi.Tuli pariviikkoo lisäaikaa. Paikan vaihto vain harmittaa. Turku olisi mulle ollut lähempänä. En oikeen tiä voiko tuohon päivään vielä luottaa..

Ihailtavaa tuo miten sä, Emiliana, luotat ja uskot valmentajasi kykyihin ja ammattitaitoon...niin se pitääkin olla!!!

Nyt kuitenkin luettuani sun alkaneesta dieetistä (+katsoin Nikon kuvat netistä), niin ehkä voisi olla ihan syytä tarkastaa se dieetin kulku. Pelkään vaan, että ootte menossa metsään ja pahasti...eksyttyänne, toivottavasti vielä löydätte takaisin:)

En halua mitenkään mollata ja Nikohan näytti ihan hyvältä ottaen huomioon iän ja vielä vähälukuiset treenivuodet, mutta pieni kyseenalaistaminen ei ole aina välttämättä lainkaan pahasta. Ja totta on, että mikä sopii toiselle ei todellakaan sovi välttämättä toiselle, olemme kaikki yksilöitä.

Toivon koko sydämestä, että dieetti sujuu muitta mutkitta hyvin kisalavalle saakka ja näytät siellä hyvälle eli TSEMPPIÄ sulle roppa kaupalla! ...mutta kisavalmisteluistasi uskallan olla hiukan epäilevällä kannalla...?

Suositut

Back
Ylös Bottom