Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Aivi sanoi:Juu menossa ollaan tulokkaiden Bodyfitnekseen. Mites on Emiliana treeni sujunu? Paljonko treeni vuosia takana? Koska dietti alkaa?
Itselläni tavoitteellista treeniä takana noin 3vuotta. Dietti ei varmaan ole kovin pitkä...
Annabel sanoi:Heips vaan! Minä olen myöskin tulossa bodyfitneksen tulokassarjaan keväällä. Tänään alkoi dietti, joten kasellaan nyt pikkuhiljaa mitä tuolta rasvan alta paljastuu....
Kuinka paljon muuten aiot emiliana pudottaa painoasi? Itse olen 168cm pitkä ja aamupaino tänään oli 62,8kg.
En epäile sun valmentajasi tietotaitoa, mutta tuo hiilaripäivä systeemisi kuulostaa aika erikoiselle siinä mielessä, että useimmiten tuo hiilaripäivä idea toteutetaan niin, että kalorit lasketaan viikko ja päivätasolla. Eli esimerkkinä noista sinun tän hetkisistä 2500 kcal/päivä kaloreista:emiliana sanoi:Mun dietti alkoi n3000kcal:stä,nyt 2500.Aerobista on kuusi aamulenkkiä viikossa ja parina punttipäivänä treenin jälkeen. Varsinaista herkkupäivää mulla ei ole, mutta toi hiilaripäivä mulla on kerran viikossa. Se tarkoittaajat käytännössä sitä, että kerran viikossa nostan hiilarit 60g korkeammalle kuin normaalisti ja takaisin tuo korotus oteetaan, kun kerran viikossa hiilarit on 60g alempana kuin normaalisti.
emiliana sanoi:Valmentaja sanoi, että se tulee oleen alle 60kg..kai 57..noin.Eli työtä on edessä talveksi aika paljon. Minkälaisilla kaloreilla aloitit diettis?Kuinka paljon aerobista sulla on tällä hetkellä?Onko sulla kerran viikossa "herkkupäivä,hiilaripäivä"?
Mun dietti alkoi n3000kcal:stä,nyt 2500.Aerobista on kuusi aamulenkkiä viikossa ja parina punttipäivänä treenin jälkeen. Varsinaista herkkupäivää mulla ei ole, mutta toi hiilaripäivä mulla on kerran viikossa. Se tarkoittaajat käytännössä sitä, että kerran viikossa nostan hiilarit 60g korkeammalle kuin normaalisti ja takaisin tuo korotus oteetaan, kun kerran viikossa hiilarit on 60g alempana kuin normaalisti.
Kuinkas kauan sä olet treenannut?
On tosi kiva kuulla miten kanssa kilpailijat valmistautuu kisoihin, joten ollaan yhteydessä. :whip:
Uskallan väittää, että tuo järkevä määrä voi vaihdella aika rajustikin. Sellaiselle, joka on luonnostaan aika nesteetön, semmoinen viitisen kiloa on ihan järkevä määrä. Silloin dietin ei tarvitse olla äärettömän pitkä, eikä raju, jotta saavutetaan tarvittava kisakireys ja ehditään karistamaan ylimääräiset rasvat.J-Ko sanoi:Mutta sanokaapa te jo kisanneet, että mikä on järkevä määrä pudottaa painoa dieetillä?
vilma-liina sanoi:Uskallan väittää, että tuo järkevä määrä voi vaihdella aika rajustikin. Sellaiselle, joka on luonnostaan aika nesteetön, semmoinen viitisen kiloa on ihan järkevä määrä. Silloin dietin ei tarvitse olla äärettömän pitkä, eikä raju, jotta saavutetaan tarvittava kisakireys ja ehditään karistamaan ylimääräiset rasvat...
No en kyllä näillä kisamäärillä itseäni konkariksi tituleeraisi, mutta mukava jos voin olla avuksi ja omalta osalta tsempata lavaa kohti.J-Ko sanoi:Kiitos vastauksesta vilma-liina. Se on kyllä hieno homma että täältä saa asiallisia vastauksia&vinkkejä teiltä konkareilta :D Tänks!!!
vilma-liina sanoi:En epäile sun valmentajasi tietotaitoa, mutta tuo hiilaripäivä systeemisi kuulostaa aika erikoiselle siinä mielessä, että useimmiten tuo hiilaripäivä idea toteutetaan niin, että kalorit lasketaan viikko ja päivätasolla. Eli esimerkkinä noista sinun tän hetkisistä 2500 kcal/päivä kaloreista:
6 päivänä kalorit olis 2200 ja sitten 7. päivänä kalorit olis 4300. Eli viikkotasolla kalorit pysyy samana, eli 17500 kcal. Ja se on sitten makuasia, ja tapauskohtaista, vetääkö nuo 4300 lähinnä pelkistä hiilareista, vai lisääkö normipäivään tuon ylityksen verran hiilareita.
Tuli varmaan taas selitettyä mahdollisimman monimutkaisesti.
vilma-liina sanoi:.
Emiliana: vielä jatkan sinun pommittamista, eli onko sinun valmentajasi perustellut, miksi teet jo tässä vaiheessa noin huikeita määriä aerobisia? (6+ aamuaerobiset ja muutama kerta treenin jälkeen). Yleensä loppua kohden kalorit vähenee ja aerobinen lisääntyy, mutta tuota aerobisen määrää on tuosta enää vaikea lisätä.
Annabel sanoi:Mä mietin kanssa tuota aerobisen määrää, sillä mulle annettujen neuvojen mukaan se kolme aamulenkkiä näin dietin _alkuun_ on järkevää, sillä jos ihan vaan maalaisjärjellä ajattelee niin, kovimmat paukut kannattaa säästää sinne loppudietille...Eli lisääntynyt aerobinen liikunta ja mahdolliset luonnon omat thermogeenit kuten vihreä tee ja vahvat mausteet.:
Annabel sanoi:Kävin tuossa äsken liiton sivuilla ja huomasin, että tulokkaiden fitness ja bodyfitness SM kisa ei olekaan 9.4.2005 vaan vasta 25.04.2005? Mistähän olinkaan napannut tuon 9.4. ajankohdan.....ihmettelen vaan..
Jos joku viisaampi osaa vahvistaa mikä nyt sitten on lopullinen päivämäärä niin olisin kiitollinen tiedosta!!