fillarointi aerobisena?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja turilas
  • Aloitettu Aloitettu
Joka päivä tulee pyöräiltyä työmatkoja 16 km. Ja aikamoista haipakkaa, olisiko tuossa pitkällä tähtäimellä riittävästi aerobista, vai onko 20-25 min x 2 per päivä liian lyhyitä runttauksia?

Aika kovaa vauhtia saat painella tota matkaa, sillä itse poljen saman matkan 40 min, ja mulla mittari näyttää keskinopeudeks 23 km/h.

Sulla toi keskinopeus ois kevyet 46-48 km/h. Jos toi aika ja km määrä on oikeet niin :worship:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
50-60km on nykyään sopiva lenkki maantiepyörällä. Se menee mukavasti 1.5-2h lenkkinä. Yleensä ajan hyvin vaihtelevasti rassaten maitohappoja ylos ja alas (välillä 30km/h - 60km/h) Lenkki koostuu erinlaisista kilpapyöräilyissä tehtävistä harjoitteista.. vetoja, ittervalleja, tempoa, mäkiajo yms. Nykyään tosin otan aika lunkisti kun 8 vuoden pyöräilijä uran loppui jo vuosia sitten. Silloin harjoitus määrät olivat hirveitä, 6-12 harjoitusta viikossa (30h) ja matkat 60-150km. Enimmäkseen ajoin maantiekisoja, tempoja ja ratakilpailuja.

Esimerkkejä ammattilaisen harjoittelusta löytyy täältä..

Joona Laukka:

http://www.fillari-lehti.fi/perus/racing/joona/index_4.asp
http://www.fillari-lehti.fi/perus/racing/joona/index_4_1.asp

Aika kovaa vauhtia saat painella tota matkaa, sillä itse poljen saman matkan 40 min, ja mulla mittari näyttää keskinopeudeks 23 km/h.

Sulla toi keskinopeus ois kevyet 46-48 km/h. Jos toi aika ja km määrä on oikeet niin :worship:

Ei, kyllä me poljetaan samaa vauhtia. :)

Eli siis 2 x 20-25 minuuttia päivässä yhteensä 16 km. Eli 8 km suuntaansa.

Taisi olla epäselvästi ilmaistu aiemmin :david:

Saattais olla töissä hiukan hiki jos tota vauhtia polkis...

Itse pyöräilen päivittäin yhteensä semmoisen vähän alta tunnin, kun kuljen keskustan ja kodin välillä (matka on yht. noin 12 km ees taas). Sen ajattelen ihan peruskunnon kannalta, suht haipakka meno, että tulee pieni hiki.

Noin muutoin, jos lähden vartavasten konkeloimaan, niin pyrin tekemään 1-3 tunnin yhtäjaksoisen pyöräilyn, valiten reitin, jossa on mahdollisimman paljon vaihtelua. Enää en kilsoja tai tuntivauhtia tiedä, kun joku perhana katkaisi mittarin piuhat tossa mennä päivinä...

Itse ajelen pari-kolme kertaa viikossa tuollaisia 20km lenkkejä, joihin aikaa kuluu noin 40-45min riippuen lenkistä. Pyöränä on tällainen Scottin markettipyörä (pirun painava), jossa kaikenlisäksi ei edes kaikki vaihteet toimi. Huolto siis edessä ja joskus hamaassa tulevaisuudessa tarkoitus olisi ostaa ihan kunnon pyörä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom