fillarikysymys

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja eowyn
  • Aloitettu Aloitettu
BCAA-valmisjuoma -40%
aion ostaa kunnon maantiepyörän. onko siinä edes naistenmallia? en ole ikinä ns naistenrunkoista pyörää omistanut niin että en osa edes arvioida onko selläinen parempi tai ei...

Osaisiko joku kertoa, että onko miestenpyörät jostain syystä parempia? Mäkin olen haaveillut uudesta pyörästä tänä kesänä ja en ole ajatellutkaan, et miestenpyöränkin vois ostaa...

Niin mikä ero niissä on?

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -33%
Osaisiko joku kertoa, että onko miestenpyörät jostain syystä parempia? Mäkin olen haaveillut uudesta pyörästä tänä kesänä ja en ole ajatellutkaan, et miestenpyöränkin vois ostaa...

Niin mikä ero niissä on?

Mä ostin aikoinaan miesten pyörän pelkästään esteettistä syistä, musta ne on vaan paremman näköisiä. Eli ei mitään perehtymistä siihen, onko ne jotenkin parempia vai ei :nolo: Näin tiedän myös monen muun tehneen.

Miesten pyörissä menee monella merkillä myös runkojen koot eri tahtia kun naisten malleissa. Mun mielestä ei ole mitään väliä onko naisten vai miesten pyörä, pääasia että se tuntuu itselle oikeelta.

Hei aloittaja ja muut mimmit!

Oletteko jo ostaneet uuden pyörän ja mihin päädyitte? Maantiepyörään vai hybridiin?

Muutama tiedon murunen jonka omistan.
Mietsten rungot on hieman tukevanpia=kestävänpiä.
Ja rungoissa paljon enemmän koko vaihtoehtoja, pitkät naiset ostavat yleensä aina miesten rungon koska naisten rungosta ei löydy kokoa.
Ja kun ostaa kunnon pyörä liikestä pyörän, niin niihin tulee kunnon takuut, vaihtavat renkaan sileämmäksi tai ronskimaksi, jos satula ei ole pyllylle sopiva vaihtavat kapeanpaan, leveänpään, vaihtavat myös tangon jos ei pidä tangosta joka vakio varusteen. Joko pientä korvausta vastaan tai jos vaihto osat saman hintaiset ei välttis mitään rahaa vaihdoista.

miesten pyörä

Miesten pyörissä on siis kestävämpi runko, mutta en kyllä ole ihan varma, onko se nyt niin tärkeä asia, jos ei ole kovin painava. Miehet ovat naisia keskimäärin painavampia ja tästä syystä rungon pitääkin olla kestävämpi.

Itse olen kiinnittänyt huomiota siihen, että mun naistenpyörässäni on liian kevyet vaihteet. Vaikka vaihteita on 20, niin painavin ei ole kovin raskas. Se käy ihan hyvin lievässä ylämäessä metsäpolulla käytettäväksi. Eli olisi kiva, jos olisi sellainen vaide, joka olisi tarpeeksi raskas tasaisella asvaltilla pyöräilyyn. Olisikohan niin, että tätä ongelmaa ei miesten pyörissä ole.

Olisikohan niin, että tätä ongelmaa ei miesten pyörissä ole.

Ei se ole mitenkään riippuvainen siitä onko pyörä miesten vai naisten. Kun vaihtaa suurempaan rattaaseen niin saa välitystä suuremmaksi -> vaihteet tuntuu "raskaammilta" eli pääse kovempaa.

(Meniköhän se nyt noin päin.. :rolleyes: ) meni varmaan.

No, voisko se kuitenkin olla niin, että ne rattaat, jotka naisten pyörissä on valmiiksi asennettu, ovat pienempiä kuin miesten pyörissä.

PREZONE Stimulant free 625 g -40%
Itse olen kiinnittänyt huomiota siihen, että mun naistenpyörässäni on liian kevyet vaihteet.

Eikö niitä vaiheita saa säädettyä? Mulla tosin on ikivanha 3-vaihteinen, mutta sen saa oikein näpsäkästi säädettyä noin kolmessa sekunnissa vaihdevaijerin kireyttä säätämällä.

Anabolic Overdrive

2 kg, Orange

-30%
Osaako kukaan neuvoa, ku miun pitäsi myydä vanha maastopyörä (olisko 6-7-v vanha) bianchi merkkinen. Miesten malli, 21 vaihdetta. taitaapi olla shimanon vaihteet (rungon kokoa en tiedä) minkä verran tuollaisesta sais jos sen myis itse, noin edes?
pyörä on tosi hyvässä kunnossa ja ajettu kyl vähän (hävettää myöntääkin..)
haluis kesäksi uuden menopelin ja on jo kolme pyörää, jostakin pitää jo luopua!!

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom