fillarikysymys

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja eowyn
  • Aloitettu Aloitettu
BCAA-valmisjuoma -40%
Liittynyt
19.7.2006
Viestejä
739
suunnitelmissa ostaa kohta uusi fillari ja erityisesti on harkinnan alla kaksi mallia: Nishikin ultrapro
hybrid-hybrid-ultrapro.jpg


tai sitten Bianchin maantiepyörä
bianchi.jpg


(kuvat nishikin ja bianchin kotisivuilta
jos ei ole luvattu käyttää sit modet poistakoon)

itseäni miellyttää toi bianchi enemmän kun on sitä on kokeiltu mutta se tanko on selläinen että kaupungissa liikenteessä voi olla hankala käyttää jarrua jos tulee eteen tilanne että kädet on yläasennossa mutt on pakko jarruttaa nopeasti. tai onko selläinen turha huoli??
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -33%
itseäni miellyttää toi bianchi enemmän kun on sitä on kokeiltu mutta se tanko on selläinen että kaupungissa liikenteessä voi olla hankala käyttää jarrua jos tulee eteen tilanne että kädet on yläasennossa mutt on pakko jarruttaa nopeasti. tai onko selläinen turha huoli??

Mulla on kans käyrätankoinen, ja mun käsijarruissa on kaksi vipua. Toista voi käyttää kun ajaa ylhäällä ja toinen tuo jota käytetään kun ajaa alhaalla. (Käytännössä oon ruuvannut koko etujarrun irti kaikkinensa koska käytän vain jalkajarrua...) Ehkä sen vivun voi vaihtaa? Mä ainakin kannatan käyrätankoista, sillä on tosi rentoa ajaa matkan pituudesta riippumatta. Mutta kyllä yläasennossakin pitää pystyä jarruttamaan, itse nousen pystyyn aina risteysalueella.
 
Voi kun olis itelläkin rahaa ostaa kunnon fillari ja uudet rullaluistimet. Pakko vaan jyystää noilla ikivanhoilla romuilla eteenpäin....KÖYHÄ:itku:

Ps. musta toi eka näyttäis kivemmalta noista
 
ei sitä rahaa missään puussa kasvaa siksi maksankin varmaan parissa-kolmessa erässä mutta minusta se vain on hyvä sijoitus :) tähän asti n 10 v vanhalla maastofillarilla ajeltu karvainen maku suussa maanteillä .... hyvä aika vaihtaa!
 
Itse ostin viime kesänä Konan Hoss -merkkisen maastopyörän. Kesällä tulee ajettua tosi paljon maastossa, joten siks kunnon menopeli ja kyllähän toi kulkee asfaltillakin, kun vaan pistää jalkaa toisen eteen.. Tykkään ihan valtavasti :)
 
Jos jaksaa nähdä vähän vaivaa niin Saksasta netin kautta tilaamalla saa pyörän yleensä n. 20-40 % edullisimmin (siis kuljetuskin huomioituna). Poikaystävä tilasi sieltä just Canyonin maastopyörän (leikkimieliseen) kilpakäyttöön, ja asiointi ja toimitus sujuivat tosi näppärästi.

edittiä: tuo bianchi näyttää tosi makeelta ja kuolailinkin niitä just viime viikonloppuna pyörämessuilla
 
ei sitä rahaa missään puussa kasvaa siksi maksankin varmaan parissa-kolmessa erässä mutta minusta se vain on hyvä sijoitus :) tähän asti n 10 v vanhalla maastofillarilla ajeltu karvainen maku suussa maanteillä .... hyvä aika vaihtaa!

Hyvä pyörä ON hyvä sijoitus! Nimim. 20v vanha polkupyörä - vain runko, jarrut ja vaihteet jäljellä alkuperäisestä kokoonpanosta. :D Tosin runko on suomalaista hyvää työtä, yhtään ruostetahraa ei ole ja maalikin on alkuperäinen (ja kyllä, tätä pyörää on säilytetty vesisateessa ja kerran se talvehti pihalla).

Jos ajaa lähinnä asfaltilla, kapearenkainen pyörä on ihan kuningas. Liikuntaa ei tietysti paljon tule kun pyörä kulkee aikalailla itsekseen paitsi ylämäissä pitää polkea pari kertaa... Mutta polkemalla pääsee sitten sitäkin lujempaa! Talvisin sillä ei tee mitään, mutta silloin nöyrryn leveämpiin renkaisiin joissa on nastat. Ja pyöräilystä tulee liikuntaa. :evil:
 
PREZONE Stimulant free 625 g -40%
kyllä sitä liikuntaakin tulee kapeapyöräiselläkin, miehen nishiki maantiepyörällä parit työmatkat ajeltu linjalla pähkinärinne-laru-pähkinärinne ja syke on pysyny sen 140tienoilla tasasellä. kiva vaan kun meno on vauhdikasta ja pähkiksestä lauttasaareen pääse nopeammin kuin ruuhkaaikana autolla (40 min)
 

Anabolic Overdrive

2 kg, Orange

-30%
Ööhh... tyhmä ja arvatenkin irrelevantti kysymys, mutta aiotko ostaa miesten pyörän?
aion ostaa kunnon maantiepyörän. onko siinä edes naistenmallia? en ole ikinä ns naistenrunkoista pyörää omistanut niin että en osa edes arvioida onko selläinen parempi tai ei...
 
yks kyssäri teille paljon fillaroiville naikkosille. Oon ostamassa uutta pyörää ja mietin tuossa just, et minkä merkkinen kannattais ostaa (kotona jo perus mummiska, miesten bianchi maasturi ja kick bike). oon katsellu tietty tunturin pyöriä, hybridi maastopyörää (tulee ihan nk. normaaliin ajoon) ja sit gary fischer, kirjoitetaanko edes noin....pyöriä. onko kokemusta jälkimmäisestä merkistä ja onko toi hybridi hyvä ja mitä eroo sillä on nk. normaaliin pyörään? tyhmä ku ei tiedä:nolo:
 
yks kyssäri teille paljon fillaroiville naikkosille. Oon ostamassa uutta pyörää ja mietin tuossa just, et minkä merkkinen kannattais ostaa (kotona jo perus mummiska, miesten bianchi maasturi ja kick bike). oon katsellu tietty tunturin pyöriä, hybridi maastopyörää (tulee ihan nk. normaaliin ajoon) ja sit gary fischer, kirjoitetaanko edes noin....pyöriä. onko kokemusta jälkimmäisestä merkistä ja onko toi hybridi hyvä ja mitä eroo sillä on nk. normaaliin pyörään? tyhmä ku ei tiedä:nolo:


Itselläni on Trek.(3vuotta kohta ollu, ennen ajoin perusmaastopyörällä). ostin erikoisliikkeestä, hyvin on pelannut, samoin kun perushuollot. ajan työmatkat päivittäin ympäri vuoden, (pakkasraja -13), matkaa kertyy päivässä reilut 30-35km. malliltaan hybridi, 28tuuman rengas, lisäksi sulan/lämpimän aikaan käytän pyöräilykenkiä ja lukkopolkimia, pitkässä matkassa tekee polkemisesta huomattavasti mielekkäämpää ja tasapuolisemmin kuormittavaa. talvella en niitä uskalla käyttää. isompi ja hieman kapeampi rengas toimii hyvin matka-ajossa, mutta en suosittele pikkumatkoille/kaupunkiin, ainakin minusta (pienikokoinen kun oon) on vähän kömpelö. suoralla tangolla + nousukahvoilla olen pärjännyt. jos ajelisin alle 5km matkoja, hankkisin mummomallin. kevään tullessa taas haaveilen kevyemmästä pelistä, mutta ei nyt talous salli. kiinnitä ostaessasi huomiota, että rungon koko on sopiva, mulla vähän siinä ja siinä että onko liika iso, mutta pärjään.

näin siis mulla, itsekin mielelläni kuulen muitten kokemuksia. Iloisia ja turvallisia fillarointi päiviä kaikille innokkaille :thumbs:
 
aion ostaa kunnon maantiepyörän.

Taisit tuossa jo itse vastata kysymykseesi.
Mulla oli aikasemmin tommonen bianchin harjotuskilpapyörä, tosi hyvä ajella ja harrastaa. Myöhemmin vaihdoin sen käytönnöllisempään konan maastopyörään (sliksimmillä renkailla) kun ajot alkoivat olemaan paikasta A paikkaan B, farkut jalassa menemistä. Ei ollut enää käyttöä kilpurille. Tosin myöhemmin kun miettii niin olishan sen bianchin voinut jättää sisäpyöräksi rullien päälle :D

Jos nyt ostaisin uutta pyörää, harkitsisin vakavasti bigfoottia tai muuta vastaavaa välimallia, johon ostaisin kahdet eri renkaat. Käy eowyn fillari-lehden keskustelupalstalla, saat varmasti vastauksia kysymykseesi.
 
käytiin sit eilen bikeplanetissa ja kokeilin vielä kaikenlaisia vaihtoehtoja mutta voittaja on bianchi :) huomenna kilahtaa taas palkka tilille ja heti kauppaan takaisin mars!
 
lisäksi sulan/lämpimän aikaan käytän pyöräilykenkiä ja lukkopolkimia, pitkässä matkassa tekee polkemisesta huomattavasti mielekkäämpää ja tasapuolisemmin kuormittavaa. talvella en niitä uskalla käyttää.

Oppiiko noihin lukkopolkimiin kaupunkiajossa? Siis osittain työmatka on kaupungin keskustassa sukkulointia, jolloin jalat pitäs saada irti ettei kaatuile.. mutta suurin osa taas pitkää suoraa - Eli kenkät ja polkimet houkuttais, mutta aika kallis investointi jos niitä ei pystykkään käyttämään.. Eli kokemuksia lukkopolkimista kaupungissa kaipailen!
 
Oppiiko noihin lukkopolkimiin kaupunkiajossa? kokemuksia lukkopolkimista kaupungissa kaipailen!
Oppii niihin. Klossitkin voi säätää vähän löysemmäksi, niin lähtee kenkä helpommin irti polkimesta. Kannattaa myös opetella se liikennemerkkeihin ja muihin pylväisiin nojailu, jos tarvitsee esim. ennen tienylitystä pysähtyä.
 
Oppiiko noihin lukkopolkimiin kaupunkiajossa?

Oppii kyllä. Ekan viikon/pari ekaa viikkoa voi halutessaan ajaa toinen jalka "irti" (mikäli on kakspuoliset polkimet) kaupungin puolella. Sitten pikkuhiljaa opettelee sitä irrottelua. Kohta huomaat ettet edes ajattele irrottavasi.

Itte irrottelen jalat (tai siis toisen) ennakoivasti eli kun esim edessä on punaset valot. Mä jostain todella kummallisesta syystä kammoan tota pylväisiin nojailua. Sitten tulee tilanteita kun vasen jalka on irti ja horjahtaa oikealle, lähes kun hidastetussa filmissä seuraa itseään, että ehtiikö toisenkin jalan irti:D

Mikäli spinningiä harrastaa niin kenkiähän voi sitten käyttää sielläkin. Suottelen ehdottoman lämpimästi lukkopolkimien hankintaa! Maksavat varmasti itsensä miellyttävyydessä takaisin.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom