Fighterin Ravinto

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja P_etri
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
:arvi:

.. Asiaan, tälläinen asia tälläkertaa että kuinka Kamppailijan tulisi syödä oikeaoppisesti? Mennäänkö samoilla linjailla kun bodarit? rypsärit?

Ehkä monien mielestä turha kysymys, mutta miten paljon ninjojen tulee syödä proteiineja ja hiilareita, paljoko kcaloreita ja vettä.

Jos on esim. Nyrkkeilyä, Potkimista, mattopainia, aerooppista ja satunnaista punttien nostelua.. muutenki ottelu mielessä mennään ja matkalla tähtiin

Voimaa vääntämisessäkin tulee, joten prodeakin pitää olla.. ja ei sitä syömättäkään voi olla. ite en tarkkaan katso mitä syön, mitä kaapista löytyy.. esim, mikropitsat ja hampurilaiset on osa elämääni.. Ei me mitään bodareita olla you know :D

No ku sä vedät paljon aeroobista ni kannattaa vetää aika paljon hiilareita että kroppa palautuu. Ei kyllä väännöstä mitään voimia oikeen saa, kestävyyttä enemmänki. Mutta ei kai siinä mitään haittaa ole jos vähä protskuuki heittää naamaan, mutta useimmissa palauttavissa pulvereissa on n. 1/3 protskuu... Kokeilemallahan se selvii. Puntin jälkeen aina protskut naamaan, tai joku "palauttava" missä on enemmän protskuu ku tavallisessa palauttavassa. Toi riippuu ihan sun kropasta ja siitä kuinka kovaa treenaat.

PS. En todellakaan oo mikään ekspertti, joten korjatkaa jos oon väärässä.

Itse olen kuullut että sellainen 2-3 gr protskua per rasvaton painokilo olisi tarvittava määrä kamppailijalle. Itse otan protskua 200-250 gr päivässä, joka tekee 3-4 gr per rasvaton painokilo. Varmistan ettei katabolia iske, joten otan oikean painon mukaan protskuja.

Ruokaahan saa mättää melko paljon, eikä paino nouse. Syö terveellisesti(monipuolisesti) eikä liikaa rasvaisia ruokia niin pitäisi ihan hyvä ruokavalio olla. Itse en kyllä kasviksiin kovin mielelläni koske, mutta hengissä olen yhä:) Hedelmiä menee jonkin verran.

EDIT:
Kaloreista, ilmeisesti 4000-4200 kaloria on tarvittava energiamäärä jos vetää kilpaurheilutahtia treenejä. Siten jos tiputtaa painoa niin ottaa tuosta pois sen 500-1000 kaloria ja alkaa rasvat häviämään kropasta melko tehokkaasti.

Kysy Jarkolta ens kerralla kun se käy Kjoella, neuvoo varmasti.

Mä en ole koskaan jaksanut laskea kaloreita tai muuten hifistellä. Proteiinipitosta ruokaa, rajusti rehuja, palautusjuomia yms. Ennen kisoja sit dieetillä pienempiä aterioita ja turhat hiilarit pois. Kannattaa hommata kunnollinen vaaka, pitää treeni/ruoka/paino -päiväkirjaa niin näkee vähän missä mennään eikä tule kisapainojen kanssa niin paniikkia.

aidan sanoi:
Kysy Jarkolta ens kerralla kun se käy Kjoella, neuvoo varmasti.
Itse asiassa jarkko on kauhajoella nyt ja pitää treenejä mutta kaikki ne sanoo että syökää mitä löytyy... Hyvä muuten kun tein tredin, itse oon vetänyt aivan liian vähän hiilihydraatteja, tietää nyt senkin..että kiitoksia.
Kertokaa vaan lisää :D

Fastin sivuilla on ravintoesimerkki mm. kamppailulajien harrastajille. Näytti mun silmiin ihan hyvältä.

Joo, katoin kans juuri, mutta se on niin mömmöillä leikkimistä... Laadin eilen tämmöisen. Metetteleekö?

7.00 - 9.00 Aamiainen. Kupillinen jogurttimyslisekoitusta, 2 ruisleipää ja 250g maitorahkapirtelö marjoilla, ½d malto + multitaps + magnesium

10.00 Banaani+vichyä

11.00-12.00 Kouluruoka. Lautasellinen kouluruokaa, 4-6d maitoa, 1 vaalea/näkkileipä

15.00-16.00 Kotiruoka. Makaronia/Pastaa/Perunaa/Riisiä + lihaa. Vettä joku litra + 2rkl rypsiöljyä

Treenit n.18.00-21.00 Treenin jälkeen 2d maltoa + ½d heraa
Treeneissä 1l Vichy

22.00 Maitorahka pirtelö 250g ja 200g raejuustoa. Ruisleipä + 1rkl rypsiöjy
0,5 litraa vettä/vichyä

Onko tarpeeksi nestettä, hiilihydraatteja ja proteiineja?

Rawson sanoi:
Fastin sivuilla on ravintoesimerkki mm. kamppailulajien harrastajille. Näytti mun silmiin ihan hyvältä.

Itse asiassa niin hyvältä että piti itelle kopsia ja ottaa käyttöön.:)

P_etri sanoi:
7.00 - 9.00 Aamiainen. Kupillinen jogurttimyslisekoitusta, 2 ruisleipää ja 250g maitorahkapirtelö marjoilla, ½d malto + multitaps + magnesium

Tuota maltoa en tuolta tajua, miks vetää sitä aamusta? Yleinen suositus on et magnesium tulis ottaa illalla, mut ei sillä niin väliä.

P_etri sanoi:
10.00 Banaani+vichyä

Protskua vois jonkun verran tässä yhteydessä ottaa.

P_etri sanoi:
11.00-12.00 Kouluruoka. Lautasellinen kouluruokaa, 4-6d maitoa, 1 vaalea/näkkileipä

Jos koulussa saa salaattia niin ota sitäkin.

P_etri sanoi:
15.00-16.00 Kotiruoka. Makaronia/Pastaa/Perunaa/Riisiä + lihaa. Vettä joku litra + 2rkl rypsiöljyä

Treenit n.18.00-21.00 Treenin jälkeen 2d maltoa + ½d heraa
Treeneissä 1l Vichy

22.00 Maitorahka pirtelö 250g ja 200g raejuustoa. Ruisleipä + 1rkl rypsiöjy
0,5 litraa vettä/vichyä

Onko tarpeeksi nestettä, hiilihydraatteja ja proteiineja?

Tuon kotiruoan ja reenin jälkeisen ruoan paikan vaihtasin. Tai no ois paree jos kouluruoan ja reenin välillä ois 2 välipalaa, reenin jälkee sit tuo kotiruoka. Reenin jälkeen tarvisit niitä hiilareita, joita sun iltapala ei paljoa sisällä. Iltapalassa muutenkin älytön läjä protskua ton rahkan ja raejuuston myötä. Turha sitä on hirveitä määriä kerralla ylimääräsiä vedellä. Jaottele mielummin pitkin päivää.

B- ja C- vitamiinia vois illalla ottaa. Samoin kalaöljyä.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Lisäravinteista saattais olla extra omega3 ja joku "nivelmömmö" aika kova tilaus ninjoille, kun ne auttavat mm. niveliä, jotka tunnetusti joutuvat kovalle rasitukselle. Myös prode on välttämätöntä rakennusainetta, vaikkei bodareita ollakaan.

P_etri sanoi:
Joo, katoin kans juuri, mutta se on niin mömmöillä leikkimistä
Kannattaa olla termien kanssa tarkkana. Lisäravinteet eivät ole ns. mömmöjä, vaan tiivistettyä ruokaa, eivät sen kummempaa, verrattavissa vaikkapa c-vitskunappiin tai rypsiöljyyn. Esim. heraproteiinijauhossa on vain maidosta eristetty se hera ja kuivatettu jauhoksi. Jos mitään muutakaan marketista ostettavaa maitotuotetta ei mömmöksi kutsuta, niin miksi sitten heraproteiinijauhoa pitäisi niin nimittää?

Sanan "mömmö" oikeampaa käyttöä on viitata sillä mustasta pörssistä, eli kadulta eli Iigorin takapaksista ostettuihin lääkeaineisiin. Niissä on ainakin oletettavasti kyse reseptilääkeaineista, eli täysin eri asia, kuin lailliset ja reseptivapaat lisäravinteet, jotka eivät ole sen kummempia taika-aineita, kuin marketista saatavat ruisleipä ja maitorahkakaan, eri muodossa vain ja kovasti kätevöittävät fiksun ruokavalion laatimista.

Anteeksi pilkunnussinta, mutta toi asia aiheuttaa vieläkin liikaa väärinkäsityksiä, vaikka proteiinijauhoja, patukoita, maltoa yms. peruslisäravinteita on jo vuosia saanut kaikista luontaistuotekaupoista, Prismoista ja nykyään vissiin myös CM:stä.

Mitä aiheeseen tulee, niin protua noin 1,5-2g/painokilo/vrk, hiilaria protun grammamäärään nähden noin tuplat ja rasvaa noin 1g/painokilo per vrk voisi olla passeli. Raanavettä noin 2L/vrk (muiden juomisten lisäksi, limut hiiteen sit, niillä et tee mitään, kahvi ja tee hillittyinä määrinä ok), joku monivitskunappi, rehua noin 0,5kg/vrk, magnesiumia noin 300-700mg/vrk napeista ja kalaöljyt siihen päälle, niin eiköhän pärjää. Sitten, jos pitää mahtua johonkin painoluokkaan, voi olla tarkempaa ennen kisoja. Nesteenpoiston varaan ei kannata ihan hirveen montaa kiloa IMO laskea, voipi iskeä heikotus. Joku 2-3kg lienee sen suhteen ok. Ainiin, suolan suhteen ei mun mielestä kande säästellä. Hikoilu kuluttaa niin paljon suoloja ja mineraaleja, siksi.

Tuota maltoa en tuolta tajua, miks vetää sitä aamusta
ajattelin että jos noista ei saa tarpeeksi hiilihydraatteja, mutta otetaan se pois
Kannattaa olla termien kanssa tarkkana. Lisäravinteet eivät ole ns. mömmöjä
mömmö=lisäravinteet=jauhoruoka
Jos koulussa saa salaattia niin ota sitäkin.
joo, koulu ruoka on varmaan sitte ainut ateria jossa rehuja syön..

ja muut oon sitte laittanut ylhäälle..
Mömmöistä, anteeksi.. siis Lisäravinteista käytän Heraa ja Maltoa palautumiseen.
Sopiiko tota kalaöljyä aamulla ottaa vai meneekö kaikki öljyt illalle? Ja mitä "suoloja" olisi hyvä syödä? Merisuola, Ruokasuola? ja siis millä suolaa saa syötyä, hyi saakeli?

P_etri sanoi:
ajattelin että jos noista ei saa tarpeeksi hiilihydraatteja, mutta otetaan se pois

Tuo malto on niin nopeeta hiilaria et suosittelisin jotain hitaampaa ottamaan aamusella. Ruisleipä, mysli, puuro, hedelmät jne.

P_etri sanoi:
Sopiiko tota kalaöljyä aamulla ottaa vai meneekö kaikki öljyt illalle? Ja mitä "suoloja" olisi hyvä syödä? Merisuola, Ruokasuola? ja siis millä suolaa saa syötyä, hyi saakeli?

Voi sitä aamullakin ottaa. Niitä taidetaan myydä kapseleinakin jos ei halua pullosta vetää. itellä ei tuon suolan kans oo niin tarkkaa. En sitä erikseen mihinkään lisää, tulee sen verran kun tulee ruoan ja mausteiden mukana. Eikö vichyssä oo vähä kaiken maailman mineraaleja ja näemmä tykkäät sitä lipittää.

P_etri sanoi:
Joo 1,5litraa menee päivässä.. Mutta eihän se suolaa korvaa?

Ei, mut luulen kuitenkin et saat sitä suolaa ruoan mukana ihan riittävästi. Voithan nä lisätä ruokaan suolaa jos siltä tuntuu.

Joni.K sanoi:
B- ja C- vitamiinia vois illalla ottaa.

Ei välttämättä jos on vähänkin univaikeuksia. Itellä vaikutti aikanaan unensaantiin.

Muuten oli p_etrin ruokailu aika hyvä, ja hyviä vinkkejä tullut. Kyllä tolla safkalla vielä Fedorit muksitaan:thumbs:

Kyllähän c-vitamiinin pitäis vähän piristää. Itellä vaikutus on vaan kyllä aika huomaamaton..

jko sanoi:
Kyllähän c-vitamiinin pitäis vähän piristää. Itellä vaikutus on vaan kyllä aika huomaamaton..

Mutta eikös b-vitamiinin puolestaan pitäisi ennemminkin rentouttaa..? Njoo, tosin ei kai näiden vaikutus kovin suuri ole yleensäkään. Placeboako Joni tarkotit tolla joku-muu-ihme-vaikutuksella? En tiiä, joku ainakin on väittäny että Berocca piristäisi.

Suositut

Back
Ylös Bottom