Fifa vai Pes?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tombba
  • Aloitettu Aloitettu
Oon mietiskelly, jotta hommaisin xboxille potkupallipelin.
Taitaa olla vaihtoehtona joko Fifa tai Pes.

Pallon potkinnan ja joukkueen manageroinnin lisäksi saisi olla esim. harjoitustilojen, yms yms managerointia.
Eli tämä ns. kasvata joukkueesi ala-asteen kentältä huippustadionille.

Kumpaa osaisitte suositella? Hyvät ja huonot puolet?

Syödäkö pihvi vai piikkilankaa?

PES3 taisi olla viimeinen hyvä PES, kukaan ei ole pelannut muuta kuin FIFA vuosikausiin.

Managerointia varten FM. Siinä voit sitten hieroa suurinpiirtein pallon paineista asti kaikkea.

Eikös se niin mennyt, että EA aikoinaan osti kovimmat koodarit Konamilta, jotka olivat aikoinaan PES:in kultavuosina peliä koodanneet. Tämä selittänee, että miksi yhtäkkiä EA:n Fifa pelisarja otti niin suuren askeleen eteenpäin ja PES jäi jumittamaan pahasti.

Pessin demo vaikuttaa yosi lupaavalta. Itse sen perusteella valitsisin pessin. Peli ilmestyy vasta marraskuussa, joten nyt painetaan siiheb asti fifaa.

Pessin demo oli kyllä posotiivinen yllätys. FIFA 15 on myös pirun paljon kovempi, kuin edeltäjänsä.

Itsellä tulee lähinnä Pro Clubsia pelattua ja siinä ollaan jo ydinporukalla oltu kasassa EASHL:n alusta alkaen. Nyt kun ei sitä enää PS4:lle saatu niin ollaan keskitytty Fifaan ja onhan tuo hyvällä porukalla melkoista nannaa. Sen takia oma valintani on Fifa ainakin nyt alkuun. PES yleensä irtoaa aika hyvillä alennuksilla jo jouluna, joten jos sen silloin vaikka ostaisi.

Pientä maalikoostettakin omista pro club peleistä tulee koostettua ihan tekemisen ilosta ja jotta olisi tuolle share namiskalle jotain käyttöäkin.

PART I PART II

Fifa 15 hakattu jonkun verran ps3:lla, eka futispeli ikinä. Oon kyllä tykännyt, netissä vaan ei pärjää vielä yhtään. Tasasia matseja, tasureita ja yhen maalin tappioita vaan jatkuvasti :D puolustaminen aika vaikeeta, tosin hyökkääminenkään ei aina mee ihan nappiin. Ostin fifan koska kuulin ettei nhl 15:sta kannatta ostaa jos omistaa 14 ja oikeassa olin, hyvin pärjää näillä peleillä taas vuoden eteenpäin eikä tarvitse ps4 hankkia. Ainoo miinus ps3ssa että ohjaimien tattien kumit lähtenyt irti.

Fifaa on tullut pelattua jo vuosia. PES jäi jossain vaiheessa pahasti jalkoihin.

Itseäni ei online pelaaminen kiinnosta, koska se on päätöntä juoksemista. Eniten pelistä nauttii pelaamalla full manual control ja käyttämällä esim. Orionin slider asetuksia Orion523 FIFA 15 Full Manual Sim Slider Set - Operation Sports Forums Voi olla aluksi hankalaa, jos ei ole aiempaa kokemusta. Fiilis on aivan eri luokkaa, kun täysmanuaaleilla kihauttaa komean uunin.

Tulipahan kokeiltua näitä orionin slidereitä full manualeilla. Tähän asti semi-assistedeilla pelannu ja täytyy sanoa että on kyllä vaikiaa. Fifa ragetki saa aivan uudet sfäärit näillä setupeilla.. Jostain syystä silti himottaa pelata lisää näillä, siistiä.

Onko Fifa 2015-versiossa mahdollisuutta pelata jokin liigakausi suosikkijoukkueella konetta vastaan? Uudessa Nhl:ssä sitä mahdollisuutta ei ilmeisesti ole joten kun pukki toi uuden Ps4:sen niin siihen hommasin sitten Fifan kaveriksi. Eniten minua kiinnostaa juuri omat pelit erilaisissa liigoissa ei niinkäään nettipelaaminen. En vain ole vielä Fifan menu:sta löytänyt Full season-modea.

Onko Fifa 2015-versiossa mahdollisuutta pelata jokin liigakausi suosikkijoukkueella konetta vastaan? Uudessa Nhl:ssä sitä mahdollisuutta ei ilmeisesti ole joten kun pukki toi uuden Ps4:sen niin siihen hommasin sitten Fifan kaveriksi. Eniten minua kiinnostaa juuri omat pelit erilaisissa liigoissa ei niinkäään nettipelaaminen. En vain ole vielä Fifan menu:sta löytänyt Full season-modea.

Manager modessa nyt ainakin. Löytyi vissiin "New Career" kohdasta tai tms. Ei muista tarkkaan kun niin kauan, kun on viimeksi pelannut. NHL:ssäkin kyllä Be a gm löytyy, mutta sitä ihan yksinkertaista kausimoodia ei taida olla Fifassakaan.

kyllä on mahollisuus pelata kautta, oliko muistaakseni ku menet siihen career kohtaan ja oikealla tatilla sit sivulle. se oli itellekki hankala löytää :D

Ok. Kiitos vastuksista! Mä vaan tykkään pelata esim.Valioliigaa jollain joukkueella koko kauden kaikki ottelut. Jotenkin siinä ikäänkuin elää oman joukkueen mukana tuli menestystä tai ei. Näin olen aina tehnyt 90-luvun ensimmäisistä Nhl/Fifa-versioista lähtien. On muuten molemmat kehittyneet jonkinverran Sega Megadrive-versioista! ☺

Siis korjataan että oma Fifa on mallia 2014 ja siitä en kyllä hakemallakaan löydä kausi-modea muutakuin nettipelaamalla. Career-modessa pääsee pelaamaan koko kauden mutta se vain manageroinnin kautta. Konkreettisesti pelaamalla itse ottelut ei. Tai a7nakaan en sitä löydä.

Siis korjataan että oma Fifa on mallia 2014 ja siitä en kyllä hakemallakaan löydä kausi-modea muutakuin nettipelaamalla. Career-modessa pääsee pelaamaan koko kauden mutta se vain manageroinnin kautta. Konkreettisesti pelaamalla itse ottelut ei. Tai a7nakaan en sitä löydä.

Kyllä ne ottelut saa myös itse pelata siinä manager modessa.

Ok. Kiitos vastuksista! Mä vaan tykkään pelata esim.Valioliigaa jollain joukkueella koko kauden kaikki ottelut. Jotenkin siinä ikäänkuin elää oman joukkueen mukana tuli menestystä tai ei. Näin olen aina tehnyt 90-luvun ensimmäisistä Nhl/Fifa-versioista lähtien. On muuten molemmat kehittyneet jonkinverran Sega Megadrive-versioista! ☺

tätä harrastan myös itse, paitsi et simoloin kyllä myös. netissä en oo ikinä pelannu ja se yksittäisen pelaajan kausiki tuntuu siltää, että ei oo mun juttu.

Nyt on oma career-mode aloitettu Fifassa ja muutama ottelukin takana. Ongelma on nyt vaan se ettei oman "Valioliigan" pistetaulukko päivity. Kaikilla riveillä näkyy vain nollaa. Typerää pelata jos sarjataulukko ei ole ajan tasalla. Miten sen mahtaisi saada toimimaan? Asetuksista?

Nyt on oma career-mode aloitettu Fifassa ja muutama ottelukin takana. Ongelma on nyt vaan se ettei oman "Valioliigan" pistetaulukko päivity. Kaikilla riveillä näkyy vain nollaa. Typerää pelata jos sarjataulukko ei ole ajan tasalla. Miten sen mahtaisi saada toimimaan? Asetuksista?

Luulen, että olet pelannut vasta kauden alussa olevia harjoitusotteluita tai sitten jotain euroliigojen karsintoja. Koko liiga siis tuskin on edes alkanut vielä.

Luulen, että olet pelannut vasta kauden alussa olevia harjoitusotteluita tai sitten jotain euroliigojen karsintoja. Koko liiga siis tuskin on edes alkanut vielä.

Ei kyllä ennen ottelun alkua peli ilmoittaa että Barclays Premier League-ottelu on kyseessä ja erikseen vielä ilmoittaa milloin on kyseessä hyväntekeväisyys/ystävyysottelu.

Back
Ylös Bottom