Fiat, opel, hyundai - kokemuksia?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja mimu
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Fiat

Minulla on ollut yhteensä neljä Fiatia ja ne ovat olleet varsin huolettomia pelejä. Hankintahinnaltaan suhteellisen edullisia ja sisätiloiltaan aivan loistavia.

Corsa on aika lelun oloinen, joten noista kolmesta valitsisin ehdottomasti Punton.

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Ei ikinä Fiiattia. Alle 700km ajetusta 2006 Puntosta oli ikkunan tiivisteitä hapertunut tai katkeillut, vilkkuviiksi oli puoliksi irti, ilmastointi toimi oman päänsä mukaan ja takaovet teki mieli repiä irti kun molemmissa lukkomekanisti reistaili jatkuvasti.
Aivan toista maata oli ahvenanmaalla vuokraPololla. Kaikki toimi täsmällisesti ja laatuvaikutelma oli mykistävä Punton "melkein kohdallaan" asennuksiin. Ei se Polo silti mikään Bentley ole....

Zone-sarja -42%
Eli olen hakemassa uutta autoa itselleni ja olen katsonut seuraavia malleja: fiat punto, opel corsa, hyundai getz. Onko teillä kokemuksia näistä autoista? Hyviä + huonoja puolia?

Minun kriteerini:
1998 malli tai uudempi.
Max 130tkm ajettu.
Luotettavuus: jos ei tarvi rampata korjaamos koko ajan, niin olisin kiitollinen (plus tietty edulliset varaosat).

Onko liian paljon vaatimuksia? Vai parempia vaihtoehtoja automerkin suhteen? Hintaluokka 4-7000egee.

Ja ennen kuin tulee neuvoja että olisi parempi vaihtaa siihen ja siihen merkkiin, niin voin ilmoittaa että olen koeajanut toyota yariksen, joka muuten oli niin täydellinen, paitsi etten istunut hyvin autossa. Istuinpehmusteet kummalliset ja istuin liian lyhyt. Fordi on hyvä merkki, mutta on vaikeeta löytää vaihtoautoja. En huoli ranskalaisia autoja = huonoja kokemuksia.

Kiitos etukäteen vastauksista!

miksi pitää olla joku "ajettu alle xxx kilometriä" -vaatimus?

eikai sillä ajomäärällä ole muuta väliä kuin se, että vähemmän ajettu on todennäköisesti luotettavampi kuin paljon ajettu?

... mikä taas ei toimi eri merkkien välillä, 200tkm ajettu japsi on luotettavampi kuin 130tkm ajettu opel tai fiat.

ja fiattia tosiaankin kannattaa välttää vähintään yhtä innokkaasti kuin ranskalaisia.

Fiude on itsellänikin ollu (vm. 2000 bravo). Positiivista on ainakin halpa hankintahinta ja muutenkin suhteellisen mukavan oloinen ja näköinen (?) auto. Pieniä anturivikojahan siinä oli, mutta fiudethan on tunnettuja sähköongelmistaan..

Katseleppas vielä skoda fabia ja unohda vanhan porukan kanta skoda merkkiin. Fabia on oma kohtaisten osalta noista kaikista luotettavin. Itse olen taistellut fiat ja opelin kanssa vuokra-auto käytössä(eli normaali rujompaa kohtelua saavat). Corsa toimivat suht koht hyvin, mutta muutamissa tuli heti alkukilometreillä jotain häikkää moottoripuolelle. Tai siis sytyttivät moottorivaroitusvalon palamaan. Lisäksi uusimmat corsat ovat hyvin "karuja" laitteita. Kauhean meluisia, metallinen sointi kun oven lyö kiinni ja muutenkin hieman hontelo ajaa. Samoin kuin punto. Uusimmalla ja edellisellä korimallin faceliftillä en ole ajanut, mutta sitä aikaisemmalla kylläkin. Tähänkin pätee hyvin samat sanat kuin corsaankin. Fabiaa pidän parempana kuin saman vuotisia poloja . Poloissa on hyvin hätäset jarrut. Itse en pitänyt ollenkaan. Ja jos se mitään sinulle merkitsee, niin fabia tuli toiseksi TM:n testissä pari numeroa sitten. Hävisi ainoastaan ihan uudelle yariksen mallille.

Eli olen hakemassa uutta autoa itselleni ja olen katsonut seuraavia malleja: fiat punto, opel corsa, hyundai getz. Onko teillä kokemuksia näistä autoista? Hyviä + huonoja puolia?

Minun kriteerini:
1998 malli tai uudempi.
Max 130tkm ajettu.
Bensapihi. En tarvitse ralliautoa, vaan hyvin kulkeva menopeli. Toisin sanoen 1.0 moottori riittää.
Luotettavuus: jos ei tarvi rampata korjaamos koko ajan, niin olisin kiitollinen (plus tietty edulliset varaosat).
Tilava sisältä, varsinkin kuljettajan puolella kun olen pitkä...

Onko liian paljon vaatimuksia? Vai parempia vaihtoehtoja automerkin suhteen? Hintaluokka 4-7000egee.

Ja ennen kuin tulee neuvoja että olisi parempi vaihtaa siihen ja siihen merkkiin, niin voin ilmoittaa että olen koeajanut toyota yariksen, joka muuten oli niin täydellinen, paitsi etten istunut hyvin autossa. Istuinpehmusteet kummalliset ja istuin liian lyhyt. Fordi on hyvä merkki, mutta on vaikeeta löytää vaihtoautoja. En huoli ranskalaisia autoja = huonoja kokemuksia.

Kiitos etukäteen vastauksista!

Itsellä oli Opel Corsa 1999 mallinen ja voin sanoa, etten enää ikinä osta Opelia! Tietysti takuulla on huonon päivän malleja jne. mutta se, mitä kaikkea olen kuullut myös muilta ja itse kokenut, niin voin sanoa, että parempi jättää ostamatta!!! Tällä hetkellä tosiaan itsellä on tuo Toyota Yaris ja pelannut täydellisesti jo 3 vuotta ja oli yhtä vanha ostettaessa kuin tuo Opel, mikä alkoi hajoilemaan heti... Mutta niinkuin sanoit Yariksessa ei oikein todella pitkä ihminen pysty istumaan, mutta vaikea se on muistakaan pikkuautoista sellaista löytää :( Noista vaihtoehdoista itse suosisin Hyundaita, jos nyt joku pitää valita. Eurooppalaisiin en oikein luota, kun ne tahtoo jäätyä pakkasella ja reistailla, toisin kuin japsit, mutta tässäkin asiassa on jokaisella oma mielipiteensä ja kokemuksensa. Onnea auton hakuun!! :D

Turha kirjoitella jos itse ei ole kyseistä merkkiä omistanut, jos kumminkaimalla on vuonna 75 ollut maanantaipäivän malli niin ei se tarkoita sitä, että kaikki ovat paskoja. Osta vaan varmasti saat noista kaikista paljon autoa vähällä rahalla.

Turha kirjoitella jos itse ei ole kyseistä merkkiä omistanut, jos kumminkaimalla on vuonna 75 ollut maanantaipäivän malli niin ei se tarkoita sitä, että kaikki ovat paskoja. Osta vaan varmasti saat noista kaikista paljon autoa vähällä rahalla.

Ei oo kummin kaimalla ollut vaan itsellä, mutta myös sukulaisilla ja ystävillä...On mulla yks kaveri, jolla on opel ja ei oo ollu ongelmia, mutta tilastot taitavat mennä myös autolehdissä siihen, ettei opel ole se kaikkein luotettavin. Mutta jokaisella on omat kokemukset ja itsellä opelista huonot sellaiset...

Mulla on ollu 4 ooppelia eikä paljon teknista vikaa ole sattunut kohdalle. Pellit tosin tuppaa katoamaan kohtuu ajoissa. Huonoin näistä ooppeleista on ollut -98 g (?) astra jossa hajosi ilmastointilaite, muut huollot onkin ollut sitten kulutustavaran vaihtoa, kuten jarrukenkää yms.
Hyundain getsin varmaan ottaisin itse jos ihan pikku koppia etsisin. Pari viikkoa moisella ajelin, eikä ollut kuitenkaan niitä huonoimpia ajettavuudeltaankaan, mun mielestä...

Ota Opel.

Vanhemmilla on ollut kolme viimeistä autoa Opeleita ja kaikki ovat toimineet hyvin. Ja ajoa on ollut paljon.

Minulla on itsellani ollut kaksi "Obelixia".

1. -84 Kadetti (1,2), joka oli aivan loistava ensimmäiseksi autoksi ja aivan viaton. On nykyäänkin jollain ajossa.

2. -05 Astra GTC (1,6), joka ollut vasta vuoden, mutta todella mukava ajaa ja yllättävän nopea noin pienellä moottorilla. Ei ole mitään vikoja ollut.

Tuossa välissä oli Ford Focus(-04) ja Skoda Fabia(-04) työsuhdeautoina, joista Skoda oli kyllä aika huono. Fordi menetteli, mutta oli tosin aika vähän aikaa.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Fiat Puntosta löytyvät kokemukset on enemmän kuin hankintahinta niin meni rahaa korjauksiin :D. Leipo kiinni ynnä muuta kivaa. Getzistä ei ole oikeeastaan mitään huonoa sanottavaa, paitsi äärimmäisen laiska 1,1 koneella. 2vuotta on toiminut moitteetta ja nykyään vielä viiden vuoden takuu.

ja mua ei kiinnosta kun tänne nyt tulee joku powerhousu vaahtoaan että hänen opelinsa on toiminut loistavasti kun ei oo vaihettu kuin jouset,laatikko ja kone ;)
Wanha, mutta menkööt.

Eli jos mä nyt tulisin sun mieliks tänne vaahtoamaan. :D (Ja jos kertoisin samalla vaikka puolueetonta faktaakin)

Osia on tullut joo vaihdettua jonkin verran. Esim. tulpat, öljyt, vanteet, renkaat, pakoputki, jouset. Jaa, siinä ne taisi ollakin. Mitään ei tosin olle vaihdettu sen takia, että olis ollu paskana, vaan päivitetty parempiin.(Suomeksi sanottuna siis miedosti tuunattu) Ai niin, taakse on vaihdettu jarrulevyt, tiivistekumisarja, jarrupalat ja yksi jarrumäntä. Mikään näistäkään ei mene Opelin paskuuden piikkiin, vaan entisen omistajan tyhmyyden, kun oli saanut takajarrut totaalisen jumiin.

Tyyppivikojahan Opeleissa on, kuten muissakin autoissa. Näistä mainittakoon seuraavat: Nokka- ja kampiakselin asentotunnistimet, käsijarru, venttilinvarren kumit irtoilee, keskuslukituksen kaukosäätö reistailee. Siinä taisi olla Opelille tyypillisimmät ärsyttävät viat. Ilmamäärämittareitakin noista paukkuu, mutta sitä en tohon listaan laittaisi, koska harvassa on ne automerkit mistä ei pauku.

Ja mikään noista vioista ei ole edes paha eikä kallis korjata. Kaikki muut paitsi venttiilinvarren kumit voi korjata itse vaikka pihalla. Kätevältä kaverilta käy venttiilinvarren kumienkin vaihtaminen tietysti jos on hyvä paikka laittaa. Ihmiset vaan pelästyy äkkiä, kun vikavalo syttyy, eikä tiedä mikä on vikana. Siitä sitten tulee paha mieli, ja kohta koko auto on paska. Opel on siitä mukava, että noi pikkuviat ei ole pahoja, ja vikakooditkin voi lukea kotona ilman mitään laitetta, kunhan perehtyy asiaan. Edit: Yksi vika tuli mieleen, mitä on paha lähteä itse korjaamaan. Nimittäin tosta monitoiminäytöstä palaa pikseleitä, eikä siitä meinaa saada selvää. Se on yleinen vika, mutta sitäkään ei ole kaikissa.

Täytyy muuten lisätä vielä yksi Vectran vika, kun Vectrasta on kokemusta. Eli A-Vectra ruostuu käsiin, B-Vectrasta ruostuu takakaaret, uudemmissa ei käsittääkseni olekaan enää ruosteongelmaa. Omasta B-Vectrasta on myös noi takakaaret ruostuneet, mutta niitäkin on paljon joissa ei tota ongelmaa ole. Riippuu paljon siitä miten autoa on pidetty.

Mutta kyllä pitää loppuun silti sanoa puolueellisesti, että on se osoittautunut mainettaan paremmaksi.

Suositut

Back
Ylös Bottom