ja mua ei kiinnosta kun tänne nyt tulee joku powerhousu vaahtoaan että hänen opelinsa on toiminut loistavasti kun ei oo vaihettu kuin jouset,laatikko ja kone ;)
Wanha, mutta menkööt.
Eli jos mä nyt tulisin sun mieliks tänne vaahtoamaan. :D (Ja jos kertoisin samalla vaikka puolueetonta faktaakin)
Osia on tullut joo vaihdettua jonkin verran. Esim. tulpat, öljyt, vanteet, renkaat, pakoputki, jouset. Jaa, siinä ne taisi ollakin. Mitään ei tosin olle vaihdettu sen takia, että olis ollu paskana, vaan päivitetty parempiin.(Suomeksi sanottuna siis miedosti tuunattu) Ai niin, taakse on vaihdettu jarrulevyt, tiivistekumisarja, jarrupalat ja yksi jarrumäntä. Mikään näistäkään ei mene Opelin paskuuden piikkiin, vaan entisen omistajan tyhmyyden, kun oli saanut takajarrut totaalisen jumiin.
Tyyppivikojahan Opeleissa on, kuten muissakin autoissa. Näistä mainittakoon seuraavat: Nokka- ja kampiakselin asentotunnistimet, käsijarru, venttilinvarren kumit irtoilee, keskuslukituksen kaukosäätö reistailee. Siinä taisi olla Opelille tyypillisimmät ärsyttävät viat. Ilmamäärämittareitakin noista paukkuu, mutta sitä en tohon listaan laittaisi, koska harvassa on ne automerkit mistä ei pauku.
Ja mikään noista vioista ei ole edes paha eikä kallis korjata. Kaikki muut paitsi venttiilinvarren kumit voi korjata itse vaikka pihalla. Kätevältä kaverilta käy venttiilinvarren kumienkin vaihtaminen tietysti jos on hyvä paikka laittaa. Ihmiset vaan pelästyy äkkiä, kun vikavalo syttyy, eikä tiedä mikä on vikana. Siitä sitten tulee paha mieli, ja kohta koko auto on paska. Opel on siitä mukava, että noi pikkuviat ei ole pahoja, ja vikakooditkin voi lukea kotona ilman mitään laitetta, kunhan perehtyy asiaan. Edit: Yksi vika tuli mieleen, mitä on paha lähteä itse korjaamaan. Nimittäin tosta monitoiminäytöstä palaa pikseleitä, eikä siitä meinaa saada selvää. Se on yleinen vika, mutta sitäkään ei ole kaikissa.
Täytyy muuten lisätä vielä yksi Vectran vika, kun Vectrasta on kokemusta. Eli A-Vectra ruostuu käsiin, B-Vectrasta ruostuu takakaaret, uudemmissa ei käsittääkseni olekaan enää ruosteongelmaa. Omasta B-Vectrasta on myös noi takakaaret ruostuneet, mutta niitäkin on paljon joissa ei tota ongelmaa ole. Riippuu paljon siitä miten autoa on pidetty.
Mutta kyllä pitää loppuun silti sanoa puolueellisesti, että on se osoittautunut mainettaan paremmaksi.