Fi tai Com päätteen rekisteröinti ja nimipalvelin

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Joze86
  • Aloitettu Aloitettu
Elikkäs olen tehnyt yhdelle yritykselle omat www sivut, mitä tarvitsen että saan sivut yrityksenimi.fi päätteisiksi?.
Tiedän jo että tarvitsen kotisivu tilan ja rekisteröinnin ficorassa, sekä nimipalvelimen, Miten tämmöinen nimipalvelin käytännössä toimii ja miten semmoisen saa hommattua?, toimiiko tälläinen kombo että sivut ovat esim soneran kotisivupalvelimella, ja nimipalvelin siinä se kysymys sitten onkin, pitääkö se nimipalvelin vuokrata jostakin vai onko niitä ilmaisia?, Tuo on jäänyt vähän mietityttämään. Sonera tarjoaa jotakin pakettia missä saa domain nimipalvelimen ja fi päätteen rekisteröinnin hintaan 16,50e olikohan kuussa ja 50e maksaa fi pääte vuodelta.
Onkos teillä alan gurut neuvoja miten toteutan tämän käytännössä, oon nimittäin nyt ihan sekaisin näistä :lol2: .
Kiitoksia neuvojille!

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
http://register4less.com/

tuolla on mulla regattu .com pääte noin 15 usd per vuosi.
esim jos sivusi ovat osoittteessa www.sonera.fi/kotisivut/jaska32822

niin tuolla netissä ko saitilla ilmoitat että ohjaa kaikki kutsut yllä olevaan osoitteeseen kun henkilö kirjoitaa nettiosoitteeksei esim www.jaskakaippa.com
ja siellä voi maskata osoite jolloin url osoitteena näkyy vain tuo www.jaskakaippa.com
eikä se pitkä sonera osoite.

samoiten systeemissä ohjataan meilit minne halutaan esim

info@jaskakaippa.com ohjataan joo@yahoo.com
webmaste@jaskakaippa.com ohjataan jos34@hotmail.com

jne,,,,

selkiskö.

eli riittää elisa/sonera kotisivu tila ja ohjataan liikenne sinne domain osoitteen kautta suoraan ....

http://register4less.com/

tuolla on mulla regattu .com pääte noin 15 usd per vuosi.
esim jos sivusi ovat osoittteessa www.sonera.fi/kotisivut/jaska32822

niin tuolla netissä ko saitilla ilmoitat että ohjaa kaikki kutsut yllä olevaan osoitteeseen kun henkilö kirjoitaa nettiosoitteeksei esim www.jaskakaippa.com
ja siellä voi maskata osoite jolloin url osoitteena näkyy vain tuo www.jaskakaippa.com
eikä se pitkä sonera osoite.

samoiten systeemissä ohjataan meilit minne halutaan esim

info@jaskakaippa.com ohjataan joo@yahoo.com
webmaste@jaskakaippa.com ohjataan jos34@hotmail.com

jne,,,,

selkiskö.

eli riittää elisa/sonera kotisivu tila ja ohjataan liikenne sinne domain osoitteen kautta suoraan ....

Kiitoksia, Eli erillistä Ns, nimipalvelinta ei tarvita?, rekisteröin ficorassa vain Fi päätteen ja ohjaan sieltä sivustoni.fi kautta soneran puolelle?

Kiitoksia, Eli erillistä Ns, nimipalvelinta ei tarvita?, rekisteröin ficorassa vain Fi päätteen ja ohjaan sieltä sivustoni.fi kautta soneran puolelle?

=>sitä en tiedä mitenkä se tuolla tehdään, sanoin vain että kuinka se tehdään tuolla paikasta jossa minä olen .com päätteen hankkinut,

tuo mainitsemani paikka on siinämielessä hyvä, että asiakas itse määrittelee kaikki email/url kotisivun ohjaus osoitteen....

riippuu tietenkin että kummonen yritykselle meinaat systeemin rakentaa,jos tarvitset yritykselle monta sähköpostia niin sitten tuo minun paikkani ei ole hyvä.....jos tarkoitus laittaa alle esim 5 henkilön firmalle myös email systeemi niiin sitten tuo ehdotukseni voisi olla hyvä.?

taikka kysy myvision firmasta tarjousta, missä pakkis ym pyörivät?

Jeps, pitää tosiaan katella vielä vähä noita, Miten oli tuon maksunlaita noissa ja saiko heti käyttöön?, Onnistuuko maksu Nordean soolon kautta?

=>sitä en tiedä mitenkä se tuolla tehdään, sanoin vain että kuinka se tehdään tuolla paikasta jossa minä olen .com päätteen hankkinut,

tuo mainitsemani paikka on siinämielessä hyvä, että asiakas itse määrittelee kaikki email/url kotisivun ohjaus osoitteen....

riippuu tietenkin että kummonen yritykselle meinaat systeemin rakentaa,jos tarvitset yritykselle monta sähköpostia niin sitten tuo minun paikkani ei ole hyvä.....jos tarkoitus laittaa alle esim 5 henkilön firmalle myös email systeemi niiin sitten tuo ehdotukseni voisi olla hyvä.?

taikka kysy myvision firmasta tarjousta, missä pakkis ym pyörivät?

Yleensä domainin mukana tulee hallintapaneeli, esim cPanel, josta määritykset voidaan tehdä domainin ohjaukselle, alidomaineille sekä sähköpostien ohjaukselle. Googleen hakusanaksi cpanel domain ja tulokset suomalaisilta sivuilta niin löytyy palveluntarjoajia jo liuta, jotka tuon tarjoavat. N.10-15€ pitäisi .com/.net/.org irrota ihan kotomaastakin.

Mitä itse olen noita tilannut, niin verkkopankilla on onnistunut maksu. Muutamasta tunnista vuorokauteen menee, että uusi domain päivittyy kantapalvelimiin, jonka jälkeen se on käytettävissä. +tietysti se viive millä palveluntarjoaja sen kytkee käyttöön.

ficorastahan ne pitää kaikki fi-päätteiset tilata (ellet sitten maksa siitä että palveluntarjoaja hoitaa tilauksen).

vaikuttaa ehkä himpun monimutkaiselta, mutta tuo tilaus menee ihan täysin ohjeiden mukaan. pari osoitetta olen tuolta rekisteröinyt eikä mitään ongelmia ole. Tuonne pitää vain syöttää palveluntarjoajalta saadut nimipalvelimet ja homma pelaa.

Onkos kellään käytännön kokemusta tuolta ficorasta tilatuille .fi päätteille?

Jep. Ensin tilasin virtuaalihotellin Easylinehostilta. Tänne määrittelin haluamani domainin ja sen jälkeen tilasin sen Ficoralta. Ensimmäisellä kerralla piti hommaa vähän pyöritellä (tunnusten tulo Ficoralta kestää jonkun päivän), mutta kaikki meni kyllä ihan ok.

Tein jonkun verran vertailuja suomalaisten hotellipalvelujen välillä ja itse päädyin tuohon. Jos com/net/tjsp pääte kelpaa, saa koko homman hoidettua esim. tuon Easylinehostin kautta. Toki monia muitakin on. Itse olen tuohon ollut tyytyväinen.

Itse en sen enempää jaksanut noita eri palveluntarjoajia jaksanut tutkia, vaan otin webhotelli palvelun saunalahden kautta (koska myös netti ja känny liittymä on sitä kautta). Noh nyt oon jo vuoden käyttäny www.omanimi.fi nettiosoitetta ja etu@sukunimi.fi sähköpostiosoitetta, hyvin ovat toimineet.

Elikkä meikäläisellä on soneralla kotisivutilat ja sivut ovat siellä, enää ei tarvitse kuin rekisteröidä ficorassa yrityksennimi.fi pääte, ja määrittää että se hakee sivut sieltä soneralta?, Onkos nyt homma pulkassa :D?

Elikkä meikäläisellä on soneralla kotisivutilat ja sivut ovat siellä, enää ei tarvitse kuin rekisteröidä ficorassa yrityksennimi.fi pääte, ja määrittää että se hakee sivut sieltä soneralta?, Onkos nyt homma pulkassa :D?

Soita Soneralle. Ei todennäköisesti Soneran kanssa ole noin yksioikoista. Valitettavasti.

Domainille on aina määriteltävä vähintään kaksi toimivaa nimipalvelinta. Mikäli nimipalvelimia ei ole määritelty, ei domain toimi. Esim. ficora tarkistaa säännöllisesti ovatko domainille asetetut nimipalvelimet toiminnassa ja säädetty oikein domainille, mikäli eivät ole niin domainin haltijalle pistetään viestiä sähköpostiin ja annetaan muistaakseni 1kk aikaa laittaa toimivat nimipalvelimet domainille tai domainin sopimus purkautuu, eikä rahoja palauteta. Kannattaa siis tosiaan varmistaa, että ne nimipalvelimet ovat oikein.

Nimipalvelimien tarkoitushan on tosiaan ohjata domain oikeaan osoitteeseen. Nimipalvelimia voit vaikka pyörittää omalla koneella ja pistää omalta koneelta ohjauksen soneran sivuille, tähän tuskin taitosi kuitenkaan riittävät. Mikäli haluat sivusi soneralla pitää ja käyttää omaa .fi domainia niin soita sinne soneralle ja tiedustele saako heiltä nimipalvelimet oman .fi domainin käyttö varten. Luultavasti antavat nimipalvelimensa .fi domainin käyttöön. Itse muistaakseni aikojen alussa ensimmäistä .fi domainia hommatessani soittelin kanssa soneralle ja sieltä kertoivat nimipalvelimet kyllä, mutta eivätpä ne toimineet.. Luultavasti soneran täti ei älynnyt, että heidänkin pitää säätää nimipalvelimensa domainia varten. Noh, toivottavasti sulla onnistuu. :)

Yksi keino tietenkin on ostaa webhotelli joltain yritykseltä käyttäen tota omaa domainia. Mikäli ei rahaa halua uhrata, niin ilmaisia palveluntarjoajiakin löytyy: esim. lagaakympil.org , jossa itse olen ylläpitäjänä. :)

Juu, pitää tosiaan pistää mietintään. tais 15e sonera ottaa kuussa nimipalvelimesta jos oikein muistan.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom