Feels Good Man

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Omskakas
  • Aloitettu Aloitettu
Ilmakiväärin kuula osuu lasiin.

hOQZqjj.gif

En tiedä onko tuolle virallista termiä, kutsun sitä itse optimointieuforiaksi. Sama esimerkiksi jos pitää vaihtaa bussia, ja vaihtopysäkillä ulos hypätessään jatkoyhteydet saapuukin saman tien. Tai jos vaikka nappaa kourallisen nauloja joka sattuu olemaan täsmälleen tarvittava määrä.

Onkohan tuo tunne myös kulttuurisidonnainen? Optimointimaissa (pohjoismaat, Saksa, Japani, jne.) voisi kuvitella palkitsevan tunteen olevan voimakkaampi kuin vaikkapa Välimeren maissa, Kaakkois-Aasiassa ja muissa 'manana' maissa.

Jälkimmäisissä maissa optimointi tarkoittaa eri asiaa:

The-Most-Crowded-Train-in-Pakistan.jpg

untitled-1_44.jpg

Itse saavutan tuon optimointieuforian myös tasaluvuista. Jos vaikka maksaa verkkopankissa jotain ja tilille jää tasasumma tai punnitsee kaupassa banaaneja ja niitä on tasan kilo. Joskus olen puskenut väkisin salilla yhden toiston että saan kympin, joka on aivan eri luokkaa kuin joku ysi :)

Ja sitten se fiilis kun opiskeluaikoina laskuharjoituksia tehdessä pyörittää sivutolkulla jotain monen rivin mittaisia lausekkeita, jossain vaiheessa alkaa hämärästi tajunnassa hahmottua miten jotkut termit tulevat kumoamaan toisensa ja jotkut toiset summautumaan hienosti yksinkertaiseen muotoon, ja sitten kun lopulta näkee siinä silmiensä edessä niin yksinkertaisen ja kauniin lausekkeen että tietää sen olevan oikein ilman että tarvitsee edes tarkistaa mallivastausta.:haart:

lzc6.gif
tähän aikaisempaan kun asiat vaan sopii täydellisesti

Mahtava sopivuus, mutta kyllä alko heti vituttaa että kuinka mukavaa toi on saada tuolta ulos rikkomatta laatikkoa.

Ai helevettiläinen!!! Mä olin ihan liekeissä ku kattelin noita perfect fit -kuvia ja painepesurigiffejä. :D Täydellistä. Se todellakin "feels good man", kun asiat ja esineet sopii yhteen. Samanlainen hyvä olo tulee myös, kun silittää semmosen tietynlaisen sohvakankaan pintanukan sileäksi.

Mulle kävi hauska sattuma, koskien tuota ekan sivun videota kolmesta random-hepusta lauleskelemassa!

Olin Nykissä nyt kesäkuussa ja siellä hotellissa tv:tä katellessani tuli joltain kanavalta (en kyllä muista mikä) talk show, johon nämä hemmot oli pyydetty esiintymään. Sinne stagelle he musiikin alkaessa ilmestyivät yks kerrallaan, kaikki pukeutuneet näihin videolla nähtyihin vaatteisiin ja asusteisiin. Hauska näky! [emoji1]

Back
Ylös Bottom