Fedora Core 3 ja HomePNA

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Dragon
  • Aloitettu Aloitettu

Dragon

VIP
Ikä
46
Kaupunki
Turku
Laitoin Fedora Core kolmosen koneelle, kun tuo Suse tuntui jotenkin vajaalta distrolta mun käyttöön ja se pakettien hallinta oli suht syvältä.

Nyt on kuitenkin ongelmana, että Fedora kiukuttelee internetin kanssa. Eli se ei ilmeisesti osaa käyttää HomePNA verkkokorttia. Tunnistaa ja käynnistää sen kyllä mutta siihen se jää - ei yhteyttä internettiin. :confused:

Suse tunnisti kortin ongelmitta ja nouti netistä päivityksetkin kesken asennuksen.

Mandrake 10.1:n kanssa oli sama pulma kuin tän Fedoran kanssa.

Osaakos joku auttaa?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Saat netin toimimaan siten että lisäät /etc/modprobe.conf tiedostoon rivin:
options eth0 homepna=1 , siihen alias eth0 rivin alapuolelle ja käynnistät uudestaan. Pitäisi netin toimia. Ongelma on ilmeisesti, että fedora yrittää käyttää tuota HomePNA-korttia tavallisena ethernet-korttina.

Jos joku tietää kuinka gentoo:n asennuksessa saa HomePNA:n toimimaan siinä asennuksen alkuvaiheessa, voisi laittaa vastauksen tähän samaan threadiin.

En saa edelleenkään toimimaan.

DHCP asetuksilla, FC3 ei suostu edes käynnistämään korttia, ilmoittaa vain ettei kaapeli ole kiinni.

Jos laitan suorat IP-osoitteet, niin laite käynnistyy ja aktivoituu mutta yhteyttä ei vain saa.

Ideoita?

Niin ongelmana on siis edelleen se, että ilmeisesti tuo kortti käyttää modulia pcnet32 jonka default protokolla-arvo on ethernet, eikä HomePNA, ja yrittää ottaa yhteyttä sen RJ45 liittimen kautta johon sitä kaapelia ei ole kytketty kun HomePNA taas käyttää RJ11 liitintä. Tuon ylläolevan olisi pitänyt korjata tämä, ja minulla se kyllä sen tekikin. Vaihtoehtoisesti voit kokeilla riviä
'options pcnet32 homepna=1'
tuonne samaan tiedostoon. Sitten voit vielä kokeilla komentoa
"modprope pcnet32 pcnet32_homepna=1" Tämän jälkeen vielä "depmod -a" ja uudelleenkäynnistys. Jos ei ole apua, niin minun ideat on käytetty.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom