Fedor vs. Silva Live !Spoilers!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Vilu
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Tosi hyvin kyllä Fedor puolusti matossa. Ei käpertyny kokoon vaan aktiivisesti liikku ja haki pakopaikkaa.
Uskomaton ottelija se on vaikka miten päin katsoisi. Jumalauta mitä pommeja se hirviö pisti tulemaan kuin tuulimylly ja Fedor taisteli epätoivoisessa tilanteessa viimeiseen saakka eikä lopettanut. Upea ottelija ja hieno mies ja toivon kovasti, ettei ura ole vielä tässä.

Kiitos Fedorille mahtavasta urasta. Hän tulee aina olemaan yksi parhaista, mutta kaikkien aika huipulla päättyy aikanaan. Toivon kuitenkin ettei hän lopettaisi tähän tappioon vaan ottaisi vaikka uusintaottelun Werdumia vastaan vielä.

Uskomaton ottelija se on vaikka miten päin katsoisi. Jumalauta mitä pommeja se hirviö pisti tulemaan kuin tuulimylly ja Fedor taisteli epätoivoisessa tilanteessa viimeiseen saakka eikä lopettanut. Upea ottelija ja hieno mies ja toivon kovasti, ettei ura ole vielä tässä.
Minkälaisiin matseihin Fedorin ujuttaisit? Reemiä vastaan ei ole ollut pariin vuoteen mitään asiaa. Jos Fedorilla ei ole enää asiaa kaikkein kovimpaan kärkeen niin onko järkeä lähteä tilille keräämään voittoja mitättömyyksiä tai toisaalta kehäraakiksi häviämään auttamatta isommille sekä teknisille hirviöille? Itsekin pidän Fedoria edelleen kovimpana raskassarjalaisena koskaan mutta nyt aika ja kehitys on ajanut ohitse:(

edit: Wilburin ehdottama Werdum matsi toki olisi Fedorille jopa helpohko voitto paremmalla gameplanilla kuin edellisessä kohtaamisessa mutta kuinka Fedorin kaltainen ottelija motivoituisi sellaiseen? Tottakai fanien silmissä olisi hienoa nähdä suuruus vielä kerran tositoimissa.

Coker ja Vadim kovasti vakuuttelevat että Fedor kyllä jatkaa ainakin sopparin loppuun, mutta saapa nähdä. Werdum-Overeem matsin häviäjää vastaan olisi kiva Fedor vielä nähdä jos aikoo jatkaa, ainakin tuon matsin häviäjä varmasti tahtoisi kyseistä ottelua.

Bigfoot oli isolla liikenteessä, ja nyt muutaman kerran ottelun katsoneena vei mielestäni ensimmäisenkin erän niukasti. Joutui hetkeksi alle, mutta sai parhaimmat osumat sisään ja kontrolloi Fedoria isomman osan erästä. Yllättävän hyvää pystyä Silvalta. Toisessa erässä Bigfootin massa ja mattopeli näytti sitten missä mennään. Keskeytys oli mielestäni ainoa oikea vaihtoehto, vaikka Fedor taistelijana olisi varmasti jatkanutkin. Vähän tuli ottelusta mieleen GSP-BJ 2.

Hieno ura Fedorilla ja jos se nyt loppui, niin jää kyllä historiaan yhtenä suurimmista ja oli lisäksi pioneeri nykyaikaisessa mma:ssa. Oli monipuolisena ottelijana aikaansa edellä. Fiksuna ja äärimmäisen sisukkaana soturina hallitsi pitkään. Lopulta jokainen kuitenkin kaatuu, silti hattua pitää nostaa, että tuon kokoinen kaveri rähisi noin kauan noissa karkeloissa.

Hieman ikävää tuo laskujohteisuus Fedorin urassa, mutta niin se tuppaa monilla legendoilla olemaan, esim. Mike Tyson ja Ali nyrkkeilyssä. Vaikea nousta legendaksi jos uran alkupuolella tulee tappioita.
Overeemillä on taas hyvä noususuhdanne päällä. Saa nähdä miten pitkälle se kestää.

Mun mielestä Antonio Silva kuului ehdottomasti raskaansarjan top 10:een jo ennen tätä matsia. Saatanan iso mies, musta vyö bjj:ssä, lyö saatanan kovaa ja vei Werdumiakin ennen kuin kunto loppui. Ihan varmaan veisi jotain Miriä sata nolla.

Fedor oli kyllä ilmiömäinen Pride aikoina ja mun mielestä kaikkien aikojen paras vapaaottelija. Hieman ihmetyttää kyllä mitä on tapahtunut kun meno on nyt hyytynyt. Fedorhan ei iänsä puolesta ole edes kovin vanha vielä. Voisiko olla tosiaan, että treenaamisesta on tullut liian "sisäsiittoista" kun ollaan treenattu Venäjällä mm. Kirilin ja muiden venäjän poikien kanssa, eikä muiden top ukkojen kanssa? Tietysti motivaaatiokin on varmasti hieman hiipunut elintason parantuessa.

Fedor liittyi myös Nogueiran ja Crocopin kanssa siihen kerhoon, missä Priden parhaat ovat hyytyneet. Voisiko kielletyillä aineilla olla jotain tekemistä tämän kanssa? Jostain syystä se räjähtävyys vain katosi kaikilta heiltä siirryttäessä Japanista USAan.

Ihan mielenkiinnosta, oletko nähnyt herrojen ekaa matsia?

Olen.
Oli melkoisen tasaväkistä mutta Werdum voitti lopulta käsilukolla.

Mun mielestä Antonio Silva kuului ehdottomasti raskaansarjan top 10:een jo ennen tätä matsia. Saatanan iso mies, musta vyö bjj:ssä, lyö saatanan kovaa ja vei Werdumiakin ennen kuin kunto loppui. Ihan varmaan veisi jotain Miriä sata nolla.

Fedor oli kyllä ilmiömäinen Pride aikoina ja mun mielestä kaikkien aikojen paras vapaaottelija. Hieman ihmetyttää kyllä mitä on tapahtunut kun meno on nyt hyytynyt. Fedorhan ei iänsä puolesta ole edes kovin vanha vielä. Voisiko olla tosiaan, että treenaamisesta on tullut liian "sisäsiittoista" kun ollaan treenattu Venäjällä mm. Kirilin ja muiden venäjän poikien kanssa, eikä muiden top ukkojen kanssa? Tietysti motivaaatiokin on varmasti hieman hiipunut elintason parantuessa.

Fedor liittyi myös Nogueiran ja Crocopin kanssa siihen kerhoon, missä Priden parhaat ovat hyytyneet. Voisiko kielletyillä aineilla olla jotain tekemistä tämän kanssa? Jostain syystä se räjähtävyys vain katosi kaikilta heiltä siirryttäessä Japanista USAan.

Enpä oikein usko että Fedor olisi kiellettyihin aineisiin missään vaiheessa sortunut. Luulenpa että suurin tekijä on ikä.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Werdum voitti alipainoisen Reemin juuri ja juuri, mitenhän käy rematchissa? Molemmat kyllä parantuneet, itse uskon(ja toivon) että Reemi vie helposti.

Uskon että Fedorilta on se kovin nälkä voittamiseen mennyt jo vuosia sitten. Taloudelliset syyt taisivat olla aikoinaan ratkaisevassa roolissa vaparin aloittamiseen. Tässä vaiheessa voisi olettaa että talous on jo turvattu. Uskon myös vahvasti ettei Fedoria ole muiden kavereiden toimesta haastettu siellä kotisalilla läheskään niin tiukasti kuin aikoinaan - kyse kuitenkin jonkinlaisesta legendasta.

Vaikka Fedor ei ole vielä mikään vanha, niin onhan se kiistämätön tosiasia, että 34 vuotta on kohtalainen ikä huippu-urheilijalle, etenkin kamppailulajeissa. Kun ottelee parikymmentä kiloa painavampia vastustajia vastaan niin siinä ei ole enää hirveästi marginaalia tinkiä omasta suorituskyvystä. En silti usko, et Fedorin ongelmat sinänsä johtuvat isommista vastustajista. Kyllä ne parhaat vuodet on vaan nyt takana ja sama kohtalo odottaa meistä jokaista.

Fedor on mulle selvästi kaikkien aikojen vapaaottelija. Vaikka sitä on haukuttu niin kauan kuin muistan huonosta pystystä ja matosta niin kummasti se pisti ukkoa pakettiin vuodesta toiseen. Luulen et poikkeava nyrkkeilytyyli ja judotyyliset mattoonviennit olivat keskeisessä osassa menestymisessä. Toisaalta miehessä on myös joku X -tekijä, jota on hyvin vaikea määritellä. Voi kuulostaa joidenkin punttijermujen korvaan kornilta, mutta uskon et hyvän kamppailijan vahvin ase on mieli. Fedorin kohdalla mentaalinen puoli on aina ollut se silmiinpistävin ero muihin ottelijoihin maailmassa. Tappionkin hetkellä mies osoittaa omaa suuruuttaan käyttäytymällä tyynen kunnioittavasti. Se vain sinetöi mun mielessä sen, että Fedor on kaikkien aikojen ottelija ja ennen kaikkea todellinen martial arts -esikuva.

Ei Fedor huonolle hävinnyt, olen sitä mieltä että bigfoot pystyy hyvänä päivänä voittamaan kenet tahansa. Tuollainen jättiläinen kenellä on mustavyö BJJ:ssä, Judossa ja karatessa on paha vastus kenelle vaan. Monet luulee että Ybereem suunnilleen kävelee näiden brassien yli, mutta ei se poijjaat nyt ihan niin mene :D.

Fedorilla on sellainen asenne ja elämänarvot, että siitä voisi moni ihminen ottaa mallia, maailma olisi aika paljon parempi paikka jos olisi enemmän hänen kaltaisiaan ihmisiä. Se joka ei kunnioita Fedoria, ei kunnioita elämää. Fedor on ihmisenä samassa sarjassa kuin Äiti Teresa ja Nelson Mandela, ja sen lisäksi vetää lättyyn ketä tahansa (tai ainakin veti), vaikee olla pitämättä :). En usko että tulee mun elinaikana toista ottelijaa jolle heruis yhtä paljon kunnioitusta. :worship:

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Iso ottleihan tuo Fedor on mutta ei kyllä mielestä ni todellakaan isoin.
Esim. Randy Couture vie kyllä Fedoria urallaan ja ihmisenäkin vähintään yhtä hieno mies.

Fedor!

Aika sanattomaksi vetää, mutta kuten Fedor sanoi kaikki häviää aikanaan.
Eka erässä jo näki ettei enää fedja ole kuten huippuvuosina,
toisessa olin 100% varma, että loppuu, mutta ei. No erätauolla se sitten päättyi.
Onneks vedin Silvaa. :p
Toivon, että Fedor vielä kerran palaisi ehkä turhaan.
Haikea on Fedor kuitenkin minulle oli eräs kovimmista ottelijoista. :worship:

Big Foot kyllä varmasti juhlii näki ja kova matsi tulee Sergein kanssa varmasti.

Kharitonov oli kova luu alussa Arlovskin liike oli ok mut eka kopin jälkeen näytti taas samalta kun ennen.
Mitä seuraavaksi Arlosvkille, lopetus vai matsia ketä vastaan?

Suhteellisen kova eventti ainakin shokeeraava omalla tavallaan kun ei tuommoista aiemmin ole nähty.

Ihan kiva tapahtuma ja Fedorin häviö kruunasi. Ei niinkään Silvan voitto, vaan nimenomaan Fedorin häviö. Koskaan en miehestä ole pitänyt ja Silvan pommituksen aikana oli aikamoinen hymy huulilla. Tämä lopun sormen heiluttelu kertoi oikeastaan kaiken matsista:
7499202.png

Nyt vain Overeem voittoon, niin kaikki on hyvin.

Ei se ikä yksin selitä Fedorin tappiota vrt. esim. Anderson Silva. Eilisellä matsi-ilmeellä Fedor olisi vienyt edelleen Priden mestaruuden rapiat viisi vuotta sitten. Syynä tappioon ei ole ikä, motivaation puute tai mikään selitys, että Fedor on kuin varjo menneestä ja huippuvuosistaan. Fedor näytti tasan niin hyvältä kuin 5-6 vuottakin sitten. Ongelma on vain, että lajin taso ei tuolloin ollut vielä sama mitä se on nykyään ja tunkua huipulle tulee laajalta rintamalta. Fedor on jäänyt paikalleen kun muut ovat ovat tulleet rinnalle ja ohi niin tekniikassa kuin fysiikassakin. Tosin edelleen sanon, että olisi ollut mukava nähdä vielä se kolmaskin erä.

Suositut

Back
Ylös Bottom