Farkkuvinkkejä?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja PMLats
  • Aloitettu Aloitettu
Heh, miten mukavaa että tällainen threadi nousi esiin, missä on meikäläisen mittoja viime talvelta. Ilokseni voin todeta, että kesän aikana vyötäröltä karisi 6cm, samoin lantiolta, ja reisistäkin 2,5cm per kinttu :kippis1: Mittasuhteita tuo ei tietenkään muuta miksikään. Yhdet housut kyllä sain muutama viikko sitten, ja heti ekat sopivat kuin nyrkki silmään :D Ja oli vielä koko 38, johon en ole mahtunut yli kahteen vuoteen. HYVÄ MINÄ!! :lol2:

Originally posted by PMLats
Heh, miten mukavaa että tällainen threadi nousi esiin, missä on meikäläisen mittoja viime talvelta. Ilokseni voin todeta, että kesän aikana vyötäröltä karisi 6cm, samoin lantiolta, ja reisistäkin 2,5cm per kinttu :kippis1: Mittasuhteita tuo ei tietenkään muuta miksikään. Yhdet housut kyllä sain muutama viikko sitten, ja heti ekat sopivat kuin nyrkki silmään :D Ja oli vielä koko 38, johon en ole mahtunut yli kahteen vuoteen. HYVÄ MINÄ!! :lol2:

Jee onnea hyvähyvä! :worship: Mulla on kanssa farkkuongelma, mut hiukan erilainen, kun vyötäröä ei juurikaan ole. Nyt on lähtenyt vähän tavaraa reisistä mut lantio ja perse (tai siis niiden yläosa) on edelleen kuin liian iso laatikko tungettuna liian heikkojen jalkojen päälle :curs: Olen suosinut Silakan mainitsemia Leviksen 501:iä, tosin joku lohkaisi, että tekevät minusta butch-lesbon näköisen mut enpä heteroudestani huolimatta ole kovinkaan naisellinen, joten f**k that.

Ihme on se, että miehille on ties mitä mallia ja tyyppiä (pitkä ja hoikka, lyhyt ja hoikka, tukeva ja pitkä, tukeva ja lyhyt) mutta meidän naisten pitäisi ahtautua niihin s**tanan samoihin teinifarkkuihin tai sitten joihinkin Vaatehuoneen viisikymppisille nuoruuttaan kaihoaville tehtyihin farkkuihin joita ei päälleen julkisesti laittaisi edes naamiaisissa...

Edit: typot

Edit2: mun ongelma farkuissa on vielä se, että olen armottoman lyhyt, eikä ns. pienten ihmisten vaatteet mahdu mulle päälle. Tuumakokoisia farkkujahan saa myös ns. lyhyellä lahkeella, 30 tuumaisella, mut sekin on joskus liian pitkä. Ja lyhennetyt farkunlahkeet näyttää musta tosi pöllöiltä, ellei sitten lyhennytä niitä ns. oikealla ompelijalla, mikä taas maksaa maltaita opiskelijalle *valivalivali*

Hienoa PMLats :thumbs: Lievästi sanottuna kateeksi käy teitä farkkuongelmasia :eek: Siis onhan minullakin ongelmani housukaupassa, mutta yleensä ne eivät todellakaan liity suureen reiden ympärykseen jne. Ongelmat ovat siis lähinnä riittävän pitkien lahkeiden löytämisessä ja farkuista niitä nyt periaatteessa helpoiten löytyy, muut housut ovatkin sitten aivan eri juttu.

Tuli mieleeni, että eikö teille löydy istuvia strech-farkkuja? Minä löydän oikeastaan ainoastaan sellaisista todella hyviä ja istuvia housuja.

:offtopic:
On kai meikäläiselläkin muuten jotain kehitystä tapahtunut tuolla jalkaosastolla, kokeilin nimittäin tuossa vanhoja tikkujalkaisena ostamiani nahkahousuja jalkaan ja reisistä todellakin otti kiinni :eek: Noh, onhan tuota fläsää tullut kerättyä jonkin verran, mutta ehkä kyykkytreeneistä on jotain muutakin jäänyt käteen. Kävin muuten ekaa kertaa moneen kuukauteen vaa'assa ja vaikka housukoko on sama kuin vuosi sitten ja muutenkin olo suht hoikka, painoa oli yli 3 kiloa enemmän. Olisikohan siinä edes muutama gramma lihasta, who knows...

Ilokseni voin todeta, että kesän aikana vyötäröltä karisi 6cm, samoin lantiolta, ja reisistäkin 2,5cm per kinttu

Byääääyyyäää-äääää... Kerrankin olin löytävinäni kohtalontoverin, niin jokos se sitten saikin asiansa kuntoon. Eikun tosissaan, hieno homma PMLATS! :kippis1:

Olipas hyvä, että tämäkin thread kaivettiin uudelleen ylös. Kipaisin tuossa "strategiset mitat" -viestiketjussa kurkkimassa, mitä mittoja olin ilmoittanut noin vuosi sitten. Nyt kiepun hyrränä ilosta, koskapa vyötärölleni on tullut peräti neljä lisäsenttiä. Juu, on siinä fläsää, mutta kyllä siinä täytyy olla tulosta ryppyotsaisen totisesta selkä- ja vatsatreenistäkin. Ilmankos olenkin alkanut löytää sopivia housuja hieman entistä helpommin. :lol2:

Onpahan kiva huomata, ettei tämäkään sukkapuikko käy salilla ihan turhaan. Ehkä tämä iloinen havainto antaa uutta puhtia erityisesti koipitreeniin - jalkani nimittäin kaipaisivat reilusti lisää lihasta. :whip:

Originally posted by Milotta
Byääääyyyäää-äääää... Kerrankin olin löytävinäni kohtalontoverin, niin jokos se sitten saikin asiansa kuntoon. Eikun tosissaan, hieno homma PMLATS! :kippis1:

Täällä sulle kuitenkin yksi kohtalontoveri, jonka asiat ei vielä kunnossa. :thumbs:

Mitä, kuinkas nyt noin on käynyt? Siis oletko ollut varta vasten dieetillä? Ihmettelen lähinnä siksi, että eihän sulla mitään fläsäongelmaa oo (kaiketi) koskaan ollutkaan?!? No joo, onnea siis joka tapauksessa, mahdat olla nykyään upeassa kunnossa!!! .... Ja sitä kovempihan se työ on jos ei oikeastaan tarvii mitään pudottaa vaan lähinnä kiristää.

Mutta alkuperäiseen farkku-ongelmaan mennäkseni: kiva kuulla, että muillakin on mahdottomia vaikeuksia löytää sopivia farkkuja. Mä oon huomannu, et yleensä parhaiten lykästää jos löytää stretch-tyylistä kangasta olevat farkut. Ne saa useimmiten istumaan vyötäröstä ja sit vielä menee lahkeistakin jalkaan ku kangas joustaa vähän. Mitään "yhtä ja oikeaa" merkkiä en oo vielä koskaan onnistunut löytämään, vaan oman farkkuvaraston merkkivariaatio on vähintäänkin laaja.

Originally posted by RautaHellu
Täällä sulle kuitenkin yksi kohtalontoveri, jonka asiat ei vielä kunnossa. :thumbs:

No "kiva" :). Mun ongelmana on, että paino on hyvä ja miinuskalorit eivät nappaa, mutta pepusta ja reisistä löytyy hurjasti "löysää", yäk! Tällä hetkellä kuntosaleilu on ainoa liikuntamuoto, jota viitsin tehdä, aerobiset ovat nyt vähän jääneet... Valitettavasti tuosta löysästä ei pääse eroon kuin miinustelemalla :(

Juu mun reisistä kyllä löytyy tuota tavaraa ihan kiitettävästi. Lihasta ja fläsää. Ja lantio on iso. Mutta ei se menoa haittaa. Kaipa se voi miehissä herättää jotain mielikuvia hedelmällisyydestä. Ainakin olen saanut kahdelta eri mieheltä kuulla kommentteja tyyliin "tuolla lantiolla synnyttäminen sujuu". Ihan kohteliasuutena otin. Farkkuostokset ovat kyllä aika tuskaa aina, mutta nämä muodikkaat lannefarkut tuovat helpotusta ongelmaan varsinkin strechiversiot. Vaikka miinuspuolena se, että puolipersettä on paljaana esim. fillaroidessa.

RAUTAHELLU: Minä olen saanut isosta takamuksestani ihan mukavaa kommenttia ns. peppumiehiltä :D. Vaatteet päällä saattaa tulla sellainen valheellinen vaikutelma, että pepa ois jopa kiinteä. Mutta ilman vaatteita takamus näyttää.. yyyööks.. :urjo:

Heh, ja tähänhän sopii sitten lisätä, että "Rakasta nainen itseäsi" :lol2:

Originally posted by tiinuli
Edit2: mun ongelma farkuissa on vielä se, että olen armottoman lyhyt, eikä ns. pienten ihmisten vaatteet mahdu mulle päälle. Tuumakokoisia farkkujahan saa myös ns. lyhyellä lahkeella, 30 tuumaisella, mut sekin on joskus liian pitkä. Ja lyhennetyt farkunlahkeet näyttää musta tosi pöllöiltä, ellei sitten lyhennytä niitä ns. oikealla ompelijalla, mikä taas maksaa maltaita opiskelijalle *valivalivali*
Tässä kans yks stumppi, jolla on myös stumpit jalat ja käsivarret. Joskus olen onnistunut löytämään muuten sopivat housut, mutta se lahkeiden pituus!:curs: Voihan ne kääriä, mitä olen tehnytkin. Ja onhan ompelijoita. Niitäkin olen käyttänyt. Maksavat vaan. Ja ite ompelin viimeksi valovuosia sitten, ei onnistu miulta. Puseroita ja paitoja ostaessa sitten ovat hihat liian pitkät, jos hartioilta, kainalosta tai olkavarresta sopii. Aika helposti mie onnistun saamaan esim. habani aika näyttäväksi lyhyine jäsenineni, mutta on siinä totisesti kääntöpuolensakin.

Onnea PMLats! :kippis1: Muistelisin, että miun eka postaukseni koko Pakkikselle käsitteli vatsapömppöä, joka voi ihan pulskasti vieläkin. Taitaa syy olla yksinkertaisesti vähäisessä aerobisessa. Tekosyitähän aina löytyy. No, pian pääsen sähläämään muiden akkojen kanssa, uintikausi (hallissa) alkaa, avovesiuinti jatkuu ja mitä pientä vielä keksii. Ei se näillä eväin ainakaan kasva.

Niin, Milotta ja RautaHellu, kohtalotoverit, miinustelu plus aerobinen ne panevat ylimääräiset kamat sulamaan. Mie vaan en ole ikuna laskenut kaloreita (enkä rupea), joten miinustelu ei oikein luonnistu. Perstuntumalla olen joskus vähennellyt syömisiäni. Jos vaan malttais mennä hiukan nälkäisenä nukkumaan. Opiskeluaikoinani huomasin sen tepsivän, vaikka en mitenkään tietoisesti pudottanut silloin painoani. Mutta olin kyllä hoikka tyttönen. Jos en kestänyt nälkää, popsaisin puolikkaan tai koko appelsiinin. Vei nälän, mutta ei tuonut haitallisia rasvoja tai hiilareita. Aerobiseksi taasen kelpaa esim. kävely (yäk!), juoksu (läählääh!), pyöräily (paranoo), rullailu (ei välineitä miulla) tai talvella hiihtely (ihan jees!)

HOUSUJA MEILLE!

No vielä lisään pikkuisen kaikkien muiden perään, että itselläni on AINA ollut toi sama ongelma, ja on yhä edelleen. No, ei hätää, emmä edes vaivaudu mitään farkkuja enää edes etsimään, vaan ne olen korvannut farkkuhameilla. Farkut ei edes ois mun tyyliä, mutta nuo muut housut. Vero Modan ONLY-mallisto, kuten joku jo aiemmin mainitsikin, on aina tehnyt noita kapeavyötäröisiä housuja tällasille alapäästä vähän kurvikkaammille naisille. Mä ja pari mun sporttiystävääni olemme yhdessä todenneet, et ne on ihan UPEEN näkösiä. Mulla on itselläni ties kuin monet. Ne siis ovat aika tyköistuvia vyötärön kohdilta ja lantion yläosista ja sitten niis on leveet lahkeet. Sitten kun laittaa yläosaks jonkun tiukahkon topin, niin ai että!!! Kyllä ovat treenatut leidit niissä pöksyissä edukseen. :worship:

Suosittelen edes käymään testaamassa, vaikkei tyyliin muuten ois kuulunutkaan. Saattavat yllättää iloisesti! :D

Originally posted by Metri
Joskus olen onnistunut löytämään muuten sopivat housut, mutta se lahkeiden pituus!:curs:

Aivan! Mutta kyllä se lyhentäminen on helpompaa kuin pidentäminen, väitän siis, että minulla on vaikeampaa :D Muuten, huomasin tuossa hoikempina aikoina, että riittävän pitkien housujen löytäminen oli helpompaa kuin nyt paksumpana! "Teinikaupoista" löytyi kapoisille pitkille tytöille tarkoitettuja housuja pilvin pimein. Nyt onkin sitten hiukan vaikeampaa :confused:

Farkkuongelmaan olen hakenut helpotusta hommamalla pari farkkuhametta, joista sitten päästäänkin uuteen ongelmaan: hameisiin sopivia saappaita isopohkeiselle hyvin vaikea löytää. Yhteen nauhalliseen sopivaan vähän matalampaan malliin olen törmännyt, mutta noita perinteisempiä malleja ei meinaa minun pohkeilleni löytyä.

Heh...valitettavan tuttua. Viime talvena löysin elämäni saappaat, niiiiiin ihanat etten oo ikinä nähnyt. Mutta mahtuiko ne pohkeiden yli...ööö...NOT! Pikkusen tuskastuneena menin jo myyjältäkin kysymään, että eikö niille mitään ois voinu tehdä, tyyliin suurentaa jostain vetskarin kohdalta tai jotain. Se katto mua silmät pyöreenä, että mitä hemmettiä, eikö ne MAHDU sulle?! Että kyllä ne on kaikille muille mahtuneet....jep, täänks vaan :jahas:

Ja jäi sitten ostamatta nekin :itku: eikä ollut eka kerta...tollanen ottaa niiii-in päähän. Nekin oli kumminkin siis tosi kalliit laatukengät, luulis että jotain ois voinut tehdä....byäääh!

Bizz ja muutkin saapasongelmista kärsivät: käsittääkseni ammattitaitoinen suutari pystyy tekemään ainakin pienimuotoisia ihmeitä saapikkaille. Jos vaikka onnistuisi saamaan saappaat avokaupalla mukaan, ja menee suutarille näyttämään ja kysymään, että onko varren laajennus mahdollista (tai kustannuksiltaan kohtuullista).

Onnekkaasti löysin itselleni viime talvena suomalaiset saapikkaat kunnon koroilla :D Kaupassa harkitsin muutaman kerran, uskallanko ostaa, kun vetskarin kiinni saaminen oli tosi taistelun takana, mutta luotin siihen, että nahka antaa periksi - ja antoihan se.

Olettekos muuten kokeilleet Leviksen 584-mallin farkkuja? Todella hyvin istuvat, stretchiä, tilaa reisille ja perseelle, alaspäin levenevä bootcut ja normaali vyötärö. Mulle tosi loistavat! :haart:

Heinäkuussa löysin itselleni todella hyvin istuvat farkut, Levi's 544! Mallissa on hyvin tilaa reisille ja takapuolelle :D Hyvin matala vyötärö ja levenevät lahkeet! Hyviä värivaihtoehtoja! Hintaa tosin oli 84 €, mut kannatti maksaa!

p.s näissä housuissa ei oo sitä "limpparipullo" ongelmaa, joten farkut istuu hyvin!:thumbs:

hui ku jänskättää kirjottaa tänne toista kertaa :rolleyes:
kannattaa koittaa jiggyn strech farkkuja niillä on aika paljon hyviä malleja . pyytäkää myyjä avuksi ja sanokaa mistä "reidestä puristaa" :thumbs:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom