Faking popupit

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Naene
  • Aloitettu Aloitettu
Ikä
41
Ihan uskomaton määrä popuppeja. vähän väliä popsahtaa joku exploreri ikkuna auki. En jaksa sulkea konetta yön ajaksi niin aamulla on sellaiset 17 popuppia ruudulla yleensä.

Exploreria en edes käytä surffailuun vaan Firefoxia.

Koneessa on todella tehokkaat virusjutskat joiden pitäisi blokata popupit, sekä Adaware, sekä google popupblokkeri on explorerissa, ja vaikka mitä.... mutta en vaan saa popuppeja aisoihin!!

Asun opiskelija-asuntolassa yliopiston verkossa kiinni. Olisiko tällä jotain tekemistä popuppien määrän kanssa? Popupit ovat yleensä jotain kännykkä ringtone-aiheisia tai nettipelikoneita. Jos tällä mitään merkitystä on.

Mitä voin tehdä sekoaa kohta pää ellei nämä popupit lakkaa hyppimästä silmille???

Exploreria tuskin voin poistaa kokonaan koneelta? :evil:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mitä todennäköisimmin sulla on soittelija koneella, sillä jos et netissä pyöri, ei popuppeja pitäisi kyllä itestään ilmaantua. Jos olet ajanut Ad-Awaren uusimpine päivityksineen, on varmaan sulla ilmestynyt joku uutukainen, jota ohjelma ei viellä tunnista. Kauanko ongelma on ollut? Voi kai tuo koulusi verkkokin aiheuttaa jotain, sillä viruksienkin kulku on yleensä 30 askeleen luokkaa, ja yhteisössä jossa on paljon koneita, pääsevät ne helpommin leviämään.

JWO sanoi:
Mitä todennäköisimmin sulla on soittelija koneella, sillä jos et netissä pyöri, ei popuppeja pitäisi kyllä itestään ilmaantua. Ootko ajanut Ad-Awaren uusimpine päivityksineen? jos et, aja heti! ;) Vitusturvat eivät estä wormien tulemista koneellesi, jos rekisterimuutos pääsee tapahtumaan, virusturva ei välttämättä enää auta.

Hih kun tuli hepreaa :)
soittelija koneella? joo kone on ihan standbylla ja popuppeja pomppii yötä myöten.
Vein läppärin oikein liikkeeseen että laittakaa mulle nyt kunnon virustorjunnat ja niiden pitäisi päivittäytyä itsestään päivittäin, ja koneeni yhteys oltaisiin jo suljettu jos virus olisi koneesta löytynyt.
Rekisterimuutos?
Entä sitten kun kohta on muutos Suomeen edessä, voisiko verkon vaihtuessa Elisaan myös popupit vähetä kuin nyt, vai olisiko tässä verkosta ollenkaan kyse...

eli ohjelmat pitäisi olla kuosissa... mutten kyllä tiedä mistäpäin tätä konetta löydän ad awaren hmmm tiedot että voisin katsoa miten homma toimii siellä.
Hitto kun olen huono koneiden kanssa pitäs käydä joku kädetön ämmä-kurssi :D

No sitten viellä todennäköisimmin sulla on A: soittelija koneella, eli ohjelma joka istuu muistissa ja hakuammuntaa käyttäen räväyttää tietyin ajoin ruudullesi sponsoreidensa mainontaa. Ad-aware on kohtuullisen hyvä poistamaan näitä, kunhan muistat päivittää sen usein, ja poistaa kanssa kaiken mitä tuo löytää.

Toinen vaihtoehto on, ettei koneellasi ole palomuuria lainkaan. Onko "ammattilaiset" asentaneet koneellesi virusturvaksi F-securen? Tiedätkö onko sen palomuuri varmasti aktiivisessa tilassa? Olet tiedätkö jopa vointut vahingossa sallia soittelijan omalla luvallasi palomuurin yli. ;)

Naene sanoi:
mutten kyllä tiedä mistäpäin tätä konetta löydän ad awaren hmmm tiedot että voisin katsoa miten homma toimii siellä.
Hitto kun olen huono koneiden kanssa pitäs käydä joku kädetön ämmä-kurssi :D

Eli sun täytyy Start -> Programs -> Lavasoft Ad-Aware -> Ad-Aware

Sieltä: Check for updates now ja yessiä siihen, eli haluat päivittää, sitten klikkaat sitä start ja lopuksi kun on ajettu, pidät huolta että neliössä kaikkien löydettyjen juttujen edessä on RUKSI! ja jatkat alhaalta eteenpäin ja poistat kaiken!

Varmuuden vuoksi näin yksinkertaisesti, jos et tiennyt...sorry jos tuli liian rautalangasta :D

JWO sanoi:
No sitten viellä todennäköisimmin sulla on A: soittelija koneella, eli ohjelma joka istuu muistissa ja hakuammuntaa käyttäen räväyttää tietyin ajoin ruudullesi sponsoreidensa mainontaa. Ad-aware on kohtuullisen hyvä poistamaan näitä, kunhan muistat päivittää sen usein, ja poistaa kanssa kaiken mitä tuo löytää.

Toinen vaihtoehto on, ettei koneellasi ole palomuuria lainkaan. Onko "ammattilaiset" asentaneet koneellesi virusturvaksi F-securen? Tiedätkö onko sen palomuuri varmasti aktiivisessa tilassa? Olet tiedätkö jopa vointut vahingossa sallia soittelijan omalla luvallasi palomuurin yli. ;)

Hmmm... oli palomuuri mutta poistin sen koska se ei sallinut mesen käyttöä :D sitten tuli parisataa virusta jotka poistin siellä liikkeessä ja sain tilalle hmm ad Awaren ja olisko tuo sitten F-secure... ei ole koska F-secure mulla oli mutta se ei toiminut tarpeeksi hyvin. Se korvattiin sitten tällä jollain minkä ne koneeseeni asensi mutten oikein tiedä mikä se on... :D

jos mä nyt klikkailen tuolla ad Awarella jotain niin saattaisi vai popupit vähetä? olis tosi kiva... kokeillaan! :P

Palomuuri koneeseen HETI! ilman sitä uusiutuu kaikki taas pian. Asenna vaikka ilmanen, suomalainen NETTIKILPI (vaikka ei hyvä olekkaan, niin parempi kuin ei mitään) jonka löydät googlella. SIhen siis aina täytyy vain ohjelmakohtaisesti sallia, tai olla sallimatta ohjelman pääsy nettiin. Ihan helppoa :D

Jos haluat todella olla suojassa, hanki paras, eli NORTON INTERNET SECURITY 2005. :rock:

JWO sanoi:

Hmmm... oli palomuuri mutta poistin sen koska se ei sallinut mesen käyttöä :D sitten tuli parisataa virusta jotka poistin siellä liikkeessä ja sain tilalle hmm ad Awaren ja olisko tuo sitten F-secure... ei ole koska F-secure mulla oli mutta se ei toiminut tarpeeksi hyvin. Se korvattiin sitten tällä jollain minkä ne koneeseeni asensi mutten oikein tiedä mikä se on... :D

jos mä nyt klikkailen tuolla ad Awarella jotain niin saattaisi vai popupit vähetä? olis tosi kiva... kokeillaan! :P

JWO sanoi:
Palomuuri koneeseen HETI! ilman sitä uusiutuu kaikki taas pian. Asenna vaikka ilmanen, suomalainen NETTIKILPI (vaikka ei hyvä olekkaan, niin parempi kuin ei mitään) jonka löydät googlella. SIhen siis aina täytyy vain ohjelmakohtaisesti sallia, tai olla sallimatta ohjelman pääsy nettiin. Ihan helppoa :D

Jos haluat todella olla suojassa, hanki paras, eli NORTON INTERNET SECURITY 2005. :rock:

Ahaa, jes, kiitos vinkeistä!!! Katsellaan huomenna miten toimii. nyt vois vähitellen mennä goisaa :D Kiitoksia vain sinne!

JWO sanoi:
Eli sun täytyy Start -> Programs -> Lavasoft Ad-Aware -> Ad-Aware

Sieltä: Check for updates now ja yessiä siihen, eli haluat päivittää, sitten klikkaat sitä start ja lopuksi kun on ajettu, pidät huolta että neliössä kaikkien löydettyjen juttujen edessä on RUKSI! ja jatkat alhaalta eteenpäin ja poistat kaiken!

Varmuuden vuoksi näin yksinkertaisesti, jos et tiennyt...sorry jos tuli liian rautalangasta :D

ei todellakaan tullut liian rautalangasta btw, hienoa ohjeistusta! En olisi muuten älynnyt mitä tehdä ja missä *sormi suussa* :D

Naene sanoi:
Hmmm... oli palomuuri mutta poistin sen koska se ei sallinut mesen käyttöä :D sitten tuli parisataa virusta - -

Hahahahahahaha :lol2: :rock: Älä ikinä päästä naista tietokoneen ääreen yksin :D

Dragon sanoi:
Hahahahahahaha :lol2: :rock: Älä ikinä päästä naista tietokoneen ääreen yksin :D

joo ei kannata :lol2:

heh, multa poistettiin tuon episodin jälkeen nettiyhteys koska se oli vaaraksi muille samassa verkossa. :nolo: hups

Mulla tuo Ad-Aware ei poistanut mitään, etsi jotain "haittoja" aina mutta samat pop-upit siellä sitten oli. Spy Sweeper oli ainoa joka oikeasti toimi.

NP sanoi:
Mulla tuo Ad-Aware ei poistanut mitään, etsi jotain "haittoja" aina mutta samat pop-upit siellä sitten oli. Spy Sweeper oli ainoa joka oikeasti toimi.

Jaha? Kuulostaa sellaiselle mikä aiheuttaa nyt popuppeja :lol2: kokeillaan tota silti, jos ei adawaren runkkaaminen auta.

Almeida sanoi:
Free Surfer ohjelma voisi auttaa tähän ongelmaan,estää pop-upit.

Niin tuo ilmeisesti poistaa vaan oireet ei vikaa? Kylla tossa koneella on nyt kasa :kakka:. Puhdistusta kehiin ensin..

Ja laita se palomuuri paalle ja pyyda jotain puhkomaan siihen reijan messengerin portille, jos itse et osaa.

Mullakin on todella ärsyttävä ongelma popparien kanssa ja olis tosi hyvä jos joku osais jelppiä.

Eli homma on niin, että kun meen pelaa mitä tahansa peliä Steamin kautta, niin siinä latailukohdassa (tulee sen jälkeen ku oot painanu connect to server) hyppää keskelle ruutua pop-up, useimmiten joku vitun suomenkielinen rusketusvoidemainos. Jos mä klikkaan sitä pop-uppia niin tää siirtyy takas windowsiin, jossa sen pop-upin voi sulkea ja painaa sieltä tehtäväpaliksta sen Steamin takas. Ongelma tässä on se, että mulla jostain syystä (bugi vissiin?) aina kun poistuu steamista windowsiin ja takas, niin on 50% mahdollisuus että koko kone ottaaa ja kaatuu. Kyllä se aika vittumaista on.

Ne popparit aukeaa internet explorerissa. Sinäänsä outoa, sillä oon poistanu internet explorerin mun koneelta, ja internet exploreriin pääsee vaan kirjottamalla osotteen sinne Oma Tietokoneen osoteriville tai klikkaamalla linkkiä irkissä (mulla jostain syystä irkki avaa linkit explorerissa vaikka mulla on firefox oletusselain). Mulla on Ad-Aware, Spybot ja SpySweeper ja oon niillä poistanu kaiken spywaren koneelta.

Eniwei, koittakaa saada selvää ja jelppikää plz..

Deat sanoi:
A: Onko palomuuri päällä??? usein jos palomuuri ei ole päällä, saattaa koneelle tunkea tavaraa, mutta toi kuulostaa kyllä ihan steamin omalta kikkailulta, jos tota ei tapahdu minkään muun kanssa. Taitaa olla steamin järjestämää mainontaa. Itselläni on offline versio half-life 2:sta, enkä siksi ole koittanutkaan koskaan mennä steamiin :D

B: Pelaatko Half-Life2 netissä, vai yksinpelinä? jos pelaat yksinpelinä, steamin voi halvaannuttaa aika helposti niin ettei se enää ikinä kurki windowsin takana ja käynnistyksen yhteydessä ehdottele mitään. Tästä voin kirjoittaa ohjeet jos haluat. :thumbs:

Todella monet nettikäyttäjät eivät vielläkään ole tajunneet kuinka tärkeää on pitää palomuuri jatkuvasti päällä. Vaikka ei internetissä pyörisikään, liikkuu verkon kautta jatkuvasti paketteja, jotka tuottavat kyselyjä. On tutkittu että koneeseen jossa on tunnettu palomuuri päällä, ei yrityksiä tule edes 5% siihen verrattuna kuin koneeseen johon paketit pääsevät sisään.
Viellä naurettavempaa on tietysti se, että kuulemma yhä todella monilla käyttäjillä ei ole Administrator/Järjestelmänvalvoja salasanaa edes syötettynä, jolloin vaikka naapurin iivari pääsee kurkkimaan helposti koneellenne. :lol2:

Äskeiseen lisätäkseni, netissä tosin liikkuu huhuja että steamissä olisi jossain tapauksissa virus joka aiheuttaa tuollaisia juttuja, silloin ei sulla ole mitään kyllä varmaan tehtävissä, paitsi ehkä steamin uudelleen asennus voisi toimia, katoppa täältä keskustelua esimerkiksi mahdollisesta viruksesta:

http://ve3dboards.ign.com/Action/b10489/19488216/?23

Suositut

Back
Ylös Bottom