bb23 sanoi:
Mä oon 175cm pitkä. Paljonko mun on mahdollista kyykätä?
hmm. mä olen aina kuvitellut, että isommat ihmiset pystyvät tekemään isompia tuloksia. olis kiva kuulla jos asia ei ole niin. ihan nyt siis vilpittömästi kyselen, en yritä väkisin väittää että asia olisi noin kuten sen sanoin.
perustan vaan oman kantani siihen tosiseikkaan, että jossain kulkee raja lihasmassan kasvulla. isomman kaverin on mahdollista saada isommat lihakset, joskin nostettava matka myös pitenee. kaiketi joku koko on esim. maastanostoon optimaalinen? kyykyssä varmaan vaikuttaa aika paljon reisiluun ja selän pituus? maastanostossa varmaan myös käsien pituus on melko oleellinen. olenko nyt ihan hakoteillä?
mitä nyt noita painonnostajien tuloksia olen katsellut, niin kevyiden painoluokkien kaverit ovat lyhyitä ja isojen painoluokkien kaverit pitkiä. ja kevyissä luokissa on myös pienemmät tulokset :P
ettei ihan offtopiciksi menisi, niin werneri jutteli salilla tuosta käsillä kävelystä. sanoi, että satku suussa oli hyvä treenata. ja niskaa heilutteli aikas isoilla painoilla päivittäin. autoja nosteli aina joko perästä tai nokasta eri asentoon. hampailla vedossa oli huomioitavaa, että suussa ei ollut mitään palloa vaan hampailla otettiin yksinkertaisesti helvetin lujaa köydestä kiinni. hevosenkenkiä väänteli sivusuunnassa, ei alhaalta ylös (kuulemma kuka vaan pystyi vääntämään alhaalta ylös kun sai selällä ja niskalla silloin tehdä).
oli se kuulemma kerran yrittänyt kävellä kilpisjärveltä hesaan, kun joku muukin oli niin tehnyt. lopetti 500 kilometrin kohdalla, kun reidet hiertyi. 50 kilsaa meni päivittäin. ja ilman treeniä, lähti vaan käveleen.
boardille werneri ei taida ihan heti tulla. kysyin, että onko susta internetissä paljon juttua. kaveri esitti vastakysymyksen: "jaa missä?"