F1 Malesia

Liittynyt
11.2.2004
Viestejä
330
Kukaan muu ei ollut vielä perustanut threadiä niin päätinpä perustaa.
Veikkauksia: lähtöjärjestys, ketkä pisteillä jne. Nyt vaan keskustelua! :whip:

Malesian GP MTV3-kanavalla:

pe 19.03. MTV3 17.50 - 18.15 vapaat harjoitukset (n)
la 20.03. MTV3 07.50 - 09.45 aika-ajot (s)
su 21.03. MTV3 08.30 - 08.50 F1-studio (s)
MTV3 08.50 - 10.45 GP (s)
MTV3 10.45 - 11.15 F1-studio (s)
ma 22.03. MTV3 10.00 - 11.45 GP (u)
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Malesian kuumuus voi olla etu McLarenille



McLaren-tallissa oltiin toiveikkaita formula ykkösten kauden toisen gp-viikonvaihteen aattona. Kimi Räikkönen keskeytti kauden avauskisassa Australiassa puolitoista viikkoa sitten ja David Coulthard oli kahdeksas.

Malesian Sepangin radalle talli tuo kuitenkin uusilla osilla terästetyn auton.
- Osat olivat valmiina jo ennen Australian kisaa, mutta Imolassa ajetussa viimeisessä testissä ei ollut sopivia oloja niiden testaamiseen, joten osat jäivät hyllyyn. Jos pystyisimme ajamaan Melbournen kisan uudelleen niillä osilla, olisimme nopeampia, Coulthard arvioi.

Ajokin hitaus Melbournessa johtui monesta tekijästä alkaen tallin muista poikenneesta kahden varikkopysähdyksen taktiikasta, ei yksin autosta, renkaista tai moottorista. Tilanteen korjaaminen ei onnistu käden käänteessä eikä tallin johto odota vielä Malesiasta voittoa.
- Formula ykkösissä on kyse 18 kilpailun sarjasta, ei yhdestä kilpailusta. Kaikki mahdollinen tehdään, että suorituskyky saadaan kuntoon, tallin toimitusjohtaja Martin Whitmarsh muotoilee.

Vuosi sitten Räikkönen ajoi Malesiassa voittoon. Hänen mukaansa se loi hyvän tunnelman myös valmistauduttaessa viikonvaihteen koitokseen.
- Hyvin menneen kilpailun jälkeen on vähän helpompi laittaa auton säädöt ja muut asiat kohdalleen. Silloin (2003) automme toimivat täällä hyvin ja tunnelma tallissa on parempi. Ei se kuitenkaan muuta mitään. Kisat ja kuviot ovat taas aivan uudet, Räikkönen muistutti Sepangin radalla torstaina.

"Kuin saunassa istuisi"

Siinä, kun McLarenin testiryhmä sai Australian ja Malesian kisojen välissä kasaan yli 1 000 ajokilometriä ja tukun lupaavia tuloksia, Räikkönen valmistautui Malesian helteeseen viettämällä aikaa kuntoillen ja lomaillen Thaimaan Phuketissa. Torstaina hän palasi töiden ääreen osallistumalla Sepangin radalla tallin tekniikkapalaveriin.

Radalla pääpuheenaihe oli helteinen sää, jonka arvellaan olevan etu Michelinin renkaita käyttäville talleille, kuten McLarenille. Jopa 60 plusasteen lämpötilat autojen ohjaamoissa pistävät myös kuljettajat koville.
- Ei kuumuus niin paljon haittaa, mutta ilman kosteus vaikuttaa. On kuin istuisi saunassa koko ajan. Ajaessa kuumuutta ja kosteutta ei sillä lailla tunne, mutta kun pysähtyy varikolle, on kahta kuumempi, Räikkönen tuumi.

Sepangin nopealla radalla hellesää pistää moottorien jäähdytyksen, jarrut ja renkaat ankaraan testiin. Kuluvalla F1-kaudella kuljettajien tulisi selviytyä koko gp-viikonvaihde yhdellä moottorilla, joten suorituskykyä ei voi hakea kestävyyttä uhraamalla.

Melbournessa kaksoisvoittoon ajaneet Ferrarin Michael Schumacher ja Rubens Barrichello lähtevät Renaultin Fernando Alonson kanssa suosikkeina Malesian kisaan. Jos lauantaille ja sunnuntaille ennustettu sateen mahdollisuus toteutuu, se voi kääntää pelin tyystin Bridgestonen renkaita käyttävän Ferrarin eduksi.

[mod]Missä on lähdeviittaus? Vai teitkö tämän haastattelun itse? -JohnnyB[/mod]
 
On sellanen tutina persiissä, että ferrari leipoo poikkeuksellisesti kiinni ja nimenomaan Schumin kärry.. -- Rubinho taas tunaroi kun itse :david: . Kisan voittaa Montoya, kakkosena Alonso ja kolmantena yllätys yllätys! KIMI!
Ja se on varma ;)
 
Lainaan tähän italialaisen tuttavani ja McLaren-kannattajan kommenttia kun oli käynyt Imolan testejä katsomassa: Year 2004, McLaren, big disaster! Että silleen, toivottavasti ei ole oikeassa... :jahas:
 
Paljonko voi odottaa tallilta jolla jäi viikaudella esittelemättä auto sille kaudelle...
Ilmorin tietotaito ja Mersun voimavarat eivät nekään ole oikeataan poikineet mitään hyvää, moottorien kilpailukyky näyttää vaan laskevan tasaisesti. McLarenin onneksi Ron Dennis näyttää huomanneen itsekkin että F1 tallipäällikön työ pitää olla se pääduunin jos haluaa menestystä. Ehkä jo parin vuoden päästä nähdään kilpailukykyinen Mäkki, en oikein usko että uusi päällikkö kerkiäisi vielä ensi kaudeksi nostamaan tallia huipulle.
 
Veikkaan ,että jatketaan siitä mihin päästiin Schumin voittaessa ja Barrichellon tullessa perässä. Toinen veikkaukseni on Mersu menee :kakka::s kierroksella 26.
 
Ootteko muuten huomannu että Kimin auto posahtaa paljon useammin kuin :david: in.Ehkäpä Iceman ajaa autoaan jotenkin väärin, joka sitten rasittaa moottoria :evil:
 
harde20 sanoi:
Ootteko muuten huomannu että Kimin auto posahtaa paljon useammin kuin :david: in.Ehkäpä Iceman ajaa autoaan jotenkin väärin, joka sitten rasittaa moottoria :evil:

Eiköhän ne kaikki siellä aja kaasu pohjassa... myös :david:




Mun veikkaus: Toinen Laareni ei selviä edes ekaa kierrosta, saattaa jopa jäädä lähtöruudukkoon ja toinen hyytyy kierrokselle 4.
 
Kuumuus vaikuttaa McLareniin negatiivisesti, näin uskon, veikkaan että McLarenin kausi synkkenee entisestään ja kummatkin johtotähdet sammuvat kun saunanlyhdyt.

Schumi tämän vie, Alonso toivottavasti mahdollisimman korkealla.
Tylsää katseltavaa varmasti, lehdessä oli että sadetta olisi luvassa, se muuttaa sitten tietysti meininkiä..
 
Ainut keino millä Malesiaan saadaan säpinää on sade. Järjestys ei kyllä sateella muutu mutta ainakin saataisiin nättejä ulos ajoja.
 
harde20 sanoi:
Ootteko muuten huomannu että Kimin auto posahtaa paljon useammin kuin :david: in.Ehkäpä Iceman ajaa autoaan jotenkin väärin, joka sitten rasittaa moottoria :evil:
Onhan Kismetillä paljon agressiivisempi ajotyyli, kuin Davidilla. Kyllähän se osaltaan vaikuttaa varmasti laitteiston kestävyyteen. Kyllä mäkin veikkaan että Kimppe kutittaa autoaan hiukan enemmän kuin David. Se on sitä kokemusta jota Davidilla on enemmän. Saada auto maaliin ehjänä oli sitten kilpailukykyinen kalusto tai ei. :)
 
Räkä yllätti harjoituksissa. Ja väittää etteivät edes ajaneet kevyellä autolla.


Malesian GP:n perjantain 2. harjoitusjakson tulokset:

1. Räikkönen McLaren Mercedes 1.34,395 (17 kierrosta)
2. R.Schumacher Williams BMW + 0,298 (24)
3. Webber Jaguar Cosworth + 0,659 (20)
4. M.Schumacher Ferrari + 0,699 (22)
5. Montoya Williams BMW + 0,705 (23)
6. Trulli Renault + 0,720 (20)
7. Massa Sauber Petronas + 0,893 (21)
8. Alonso Renault + 0,905 (20)
9. Coulthard McLaren Mercedes + 0,906 (13)
10. Barrichello Ferrari + 0,978 (19)
11. Button BAR Honda + 1,012 (19)
12. Panis Toyota + 1,129 (19)
13. Zonta Toyota + 1,455 (27) *
14. Klien Jaguar Cosworth + 1,601 (19)
15. Sato BAR Honda + 1,897 (6)
16. Fisichella Sauber Petronas + 1,958 (28)
17. Davidson BAR Honda + 2,313 (5) *
18. Wirdheim Jaguar Cosworth + 2,488 (21) *
19. Da Matta Toyota + 2,512 (7)
20. Heidfeld Jordan Ford + 3,330 (19)
21. Bruni Minardi Cosworth + 3,423 (19)
22. Baumgartner Minardi Cosworth + 4,193 (10)
23. Glock Jordan Ford + 4,401 (27) *
24. Pantano Jordan Ford + 4,929 (16)
25. Leinders Minardi Cosworth + 7,090 (23) *
 
Harjoituksilla ei ole mitään väliä. Aika-ajossa ja kilpailussa pitää olla hyvä, luotettava ja nopea, mitä McLaren ei ole. Olis hyvä jos Kimi ja McLaren yllättäis ja olis ekassa rivissä startissa, mutta epäilen vahvasti niiden tämän hetkistä suorituskykyä.
 
jeppe82 sanoi:
Harjoituksilla ei ole mitään väliä. Aika-ajossa ja kilpailussa pitää olla hyvä, luotettava ja nopea, mitä McLaren ei ole. Olis hyvä jos Kimi ja McLaren yllättäis ja olis ekassa rivissä startissa, mutta epäilen vahvasti niiden tämän hetkistä suorituskykyä.

Harjoituksilla on siinä mielessä väliä, että autoa ei saa rasittaa liikaa ennen kilpailua, onhan käytössä vain tuo yksi moottori. Harjoitusten ja lämmittelyiden kierrosmäärät kertovat paljon tallin luottamuksesta moottorin kestoon.

Täytyy vain toivoa että Kimi ei ole revittänyt autosta p*skoja pihalle harjoituksissa. Muuten tule taas :itku: .
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom