explorer;suorituksen aikainen virhe

Mistä johtuu kun selailee explorerilla niin tyrkkää ruutuun;

error

Suorituksen aikanen virhe
haluatko etsiä ja korjata virheet?

rivi; 2
jne jne...

kertokkee vastaus??:)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mulle ilmeni tuo sama ongelma muutama viikko sitten..
Harmittaa kun pikkuikkuna hyppii kokoajan silmille, voisiko kyseessä olla virus tmv joka on tehnyt tuhojaan?

:evil:

Joo, muakin kiinostais tietää. Riippuu vähän millä sivuilla on. Joku viisaampi kerkokoon....:(

On se tuollainenkin virhe nähty niiden lukemattomien muiden joukossa. En jaksanut ottaa selvää vaan vaihtui tuo exploreri netscapeen kun kävi muutenkin sekoilemaan liikaa. Paska kone kun on.

Originally posted by Supaman

error

rivi; 2
jne jne...

Saattaishan tuo virhesanoma olla varoitus www sivuston virheellisestä koodauksesta.

error

rivi; 2
jne jne...

Mulla ainakin noita rupesi ilmaantumaan sen jälkeen kun asensin Microsoftin Visual Studion. Muistaakseni se liittyy ActiveX-komponenttien debugaukseen. Itsellä jäin ongelma ratkaisematta, kun aloin käyttämään muuta selainta.

No nörttipä tulee esiin ;) Jeps, eli jos saat rivinumeron esiin, niin viittaisi kovasti siihen että sivulla oleva Javascript paukkuu kympillä. Voisitko täsmentää sen verran että missä sivustolla ongelma esiintyy ja mikä käyttöjärjestelmä-selain-yhdistelmä sinulla on käytössä. Oletko muokannut selaimen turva-asetuksia itse? Jos nimittäin skriptillä yritetään esim. luoda ActiveX-objekteja tai tehdä eri domaineissa olevien freimien välisiä viittauksia, niin virheilmoitustahan se pukkaa jos turva-asetukset ovat jotain muuta kuin oletuksena.

nyt sain ne virheilmoitukset pois kun palautin selaimen suoja-asetukset normaaliksi..mulla oli ennen ne pienenä ja jotain omia kikkailuja laitettu.
Nyt kuitenkin tulee niissä sivuissa jossa ennen pomppas se error ilmoitus tonne selaimen vasempaan alakulmaan sivun latauduttua; valmis, mutta sivulla voi olla virheitä.
ei kai tolla mitään käytännön merkitystä taida olla..??
harvoilla sivuilla se errorkin tuli näkyviin, joten johtuuko se kenties sivun tekijän ammattitaidottomuudesta..eli sivun rakenteessa on joku pikku homma pielessä??
explorer 6.0 on mulla siis käytössä...
heitä kommenttia sinä suuri ja mahtava painoja nosteleva nörtti..:D

Jos turva-asetukset ovat defaultit, on vika luultavimmin sivuntekijän Javascriptissä. Pienemmillä saiteilla tämä on hyvinkin yleistä, mutta olen viime aikoina törmännyt isoihin kaupallisiin palveluihin joissa Javascriptit on koodattu miten sattuu (esim. posti.fi). Jos kuitenkin saat virhettä joka ikiseltä sivulta jossa on vähänkään client-side -koodia, on mahdollista että selaimesi scripting engine on kosahtanut. Homman saa korjattua helpoiten uudelleen asentamalla selaimen. Kokeiles kirjoittaa osoiteriville vaikka: javascript: alert(document.body.outerHTML)

Jos tuo heitti sivun bodyn sisällön alerttina näytölle, niin engine luultavasti toimii (tai ainakin perustoiminnot). Jos tietäisin miltä saitilta saat virheitä ja näkisin virheilmoituksen niin voisin kertoa tarkemmin. Ongelma kun saattaa olla jossain yksittäisessa Windowsin dll-tiedostossakin.

jeps...eli toi osoiteriville kirjoitettu rimpsu heitti sen sivun bodyn näkyviin.eli taitaa oikeessa olla asetukset..

esim http://www.wallpaperbase.com/ ni siellä mulle pukkaa sitä erroria..

saatko jotain selkoa tosta sivusta et mistä johtuu...

tietokoneiden maailma on niin ihmeellinen mutta kovin kiehtova..;)

Expolder nyt bugaa ihan kympillä versiosta ja käyttiksestä riippumatta. Ainakin ESPN:n sivut saa selaimen kyykkyyn vähän väliä. Aika lailla urpoa alkaa etsimään vikaa noista sivuista, kyllä sen selaimen pitäis sen verran stabiili olla ettei vähän vinoonkaan koodattu saitti sitä kaada.

Sen sijaan että koittaa apinan raivolla saada IE:tä toimimaan on todellakin hyvä vaihtoehto katsella muita selaimia (Mozilla, Opera, jne.). Samalla voi vähän vastustaa isoa pahaa kapitalistisikaa.

Originally posted by Dopey
Expolder nyt bugaa ihan kympillä versiosta ja käyttiksestä riippumatta. Ainakin ESPN:n sivut saa selaimen kyykkyyn vähän väliä. Aika lailla urpoa alkaa etsimään vikaa noista sivuista, kyllä sen selaimen pitäis sen verran stabiili olla ettei vähän vinoonkaan koodattu saitti sitä kaada.

Siis jos selain antaa virheilmoituksen viallisesta skriptistä, niin se on kyllä sivuntekijän moka. Jos selain ei kaadu vaan antaa virheilmoituksen, niin silloinhan se on toiminut aivan oikein. Voit kirjoittaa sitä viallista skriptiä niin Operalle, Mozillalle kuin Netscapellekin. Itse kun räplään selaimien kanssa ihan työni puolesta, voin sanoa että päivitetty IE6 on varsin vakaa vempele eikä ihan heti heitä selälleen. Sen verran eksoottisia virityksiä tulee päivittäin kokeiltua.

Yleensä jos IE alkaa käyttäytymään omituisesti, johtuu se siitä että jokin käyttöjärjestelmä dll on korvaantunut uutta softaa asentaessa väärällä versiolla (väärä Windows-versio, väärän kielinen, liian vanha/uusi versio jne.). Ja vielä mitä tulee vinoon koodaamiseen, niin kokeileppa tehdä skriptillä ikuinen looppi ja testaa sitä eri selaimilla. IE6 osaa havaita tällaiset tilanteet ja osaa ehdottaa suorituksen katkaisemista. Suurin osa selaimista jumahtaa siihen paikkaan.

esim http://www.wallpaperbase.com/ ni siellä mulle pukkaa sitä erroria..

saatko jotain selkoa tosta sivusta et mistä johtuu...

Katsoin sorsaa nopsasti läpi ja yleissilmäyksellä homma on tehty kaikkien taiteen sääntöjen vastaisesti. Koodi oli sellaista pullamössöä etten viitsi alkaa sitä sen enempää purkamaan. Sieltä kuitenkin näki selvästi sen että kaikki oli tehty virheiden maksimoiseksi. Missään ei tarkisteltu objektien olemassaoloa, koodi oli kirjoitettu pitkin html-sivua (ajoitusongelmia), en nähnyt yhtään try-catch-rakennetta ja sivulle oli inkluudattu kryptisiä js-tiedostoja toisista domaineista. Koodiakaan ei oltu kommentoitu joten kyseessä on melkoinen sillisalaatti. Älä anna virheilmoitusten häiritä ;)

Itsellänikin hävisi tuo ongelma kun pistin turva-asetukset defaulltiin. Kiitos vinkeistä

Ongelma #2

Miksi koneelle tulee mainos pop uppeja IE ikkunoissa pitkin öitä ja päiviä vaikka Palomuuri , virustutka ja Spywaresuoja on päällä?

Suljin Messengerin (Viestinvälityksen [Ei Aol Messenger] ) mutta asia ei korjautunut, yön aikana saattaa tulla kymmenenkin ikkunaa koneelle.
Adware tai kumppanit eivät löydä sitä

mulla on palomuurina zone alarm pro ja sillä saa ainakin asetuksista säädettyä että pop-up ikkunat ei hypi silmille enää!!

Jotenkin hämärästi muistan pop-upit. Ainakin sen verran että olivat kovin ärsyttäviä.

Mozilla ja edit >> preferences >> advanced >> privacy & security >> pop-up windows ja rasti ruutuun kohtaan block unrequested windows.

Ei ole fuck-up ikkunoita näkynyt kohta vuoteen.

Originally posted by KovisSR
Siis jos selain antaa virheilmoituksen viallisesta skriptistä, niin se on kyllä sivuntekijän moka.
Just näin. Exploder sen sijaan duunikoneella ei anna mitään virheilmoa sivun parsimisesta vaan tilttaa täysin ja antaa mahkut lähettää vikapostia mikkisoftalle. Tää tapahtuu noin 3-5 kertaa päivässä.

Originally posted by Dopey
Just näin. Exploder sen sijaan duunikoneella ei anna mitään virheilmoa sivun parsimisesta vaan tilttaa täysin ja antaa mahkut lähettää vikapostia mikkisoftalle. Tää tapahtuu noin 3-5 kertaa päivässä.

Suosittelen selaimen uudelleenasennusta. Sulla on luultavimmin joku dll korvaantunut väärällä versiolla. Ei IE6 patchattuna ole noin epävakaa. Itse käytän IE5-6:sta viikossa kymmeniä tunteja enkä saa IE:tä kaatumaan edes joka viikko vaikka testailenkin melkoisia virityksiä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom