ex-anorektikon(?) ruokavalio-ongelma

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja marion
  • Aloitettu Aloitettu
Itsellä myös taustalla syömishäiriöitä, joista olen salin tultua mukaan kuvioihin päässyt eroon siksi, että olen ymmärtänyt etteivät lihakset kasva ellen syö enemmän kuin kulutan. Jos tuo on todella tavoiteesi nro. 1, ja haluat sen saavuttaa, olen sitä mieltä että sinun todella kannattaa työskennellä mielesi kanssa sen eteen, että saisit pikku hiljaa lisättyä ravintoa ensin kulutuksesi verran ja sitten vielä hieman enemmän. Lihas ei kasva ilman rakennusainetta, kai ymmärrät että ei tiilitaloakaan rakenneta ilman tiiliä? :)

Tsemppiä sulle kovasti!

kiitos tosta vinkistä, tosiaan lihasten kasvuun tarvittais enemmän"rakennusainetta", joten yritän lisätä syömisiä ja kiitos paljon kommentistasi!:)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Itsellä myös taustalla syömishäiriöitä, joista olen salin tultua mukaan kuvioihin päässyt eroon siksi, että olen ymmärtänyt etteivät lihakset kasva ellen syö enemmän kuin kulutan. Jos tuo on todella tavoiteesi nro. 1, ja haluat sen saavuttaa, olen sitä mieltä että sinun todella kannattaa työskennellä mielesi kanssa sen eteen, että saisit pikku hiljaa lisättyä ravintoa ensin kulutuksesi verran ja sitten vielä hieman enemmän. Lihas ei kasva ilman rakennusainetta, kai ymmärrät että ei tiilitaloakaan rakenneta ilman tiiliä? :)

Tsemppiä sulle kovasti!

Näinhän se menee. Eli jotta saavutat tavoitteesi nro 1, sinun täytyy ensin keskittyä tavoitteisiin 4 ja 5. Kun ne ovat kohdillaan, voit alkaa keskittyä peruskunnon kohentamiseen sekä voiman ja lihasmassan kasvattamiseen.

Mielestäni kyllä paino-pituussuhteesi on edelleen hyvin alhainen, varsinkin jos rasvaprosenttisi on muka 4. Epäilen kyllä tuon lukeman todenmukaisuutta, vaikka taustalla olisi ties minkälaista syömishäiriökäyttäytymistä ja aliravitsemusta. Mutta sen pohtiminen on hieman :offtopic:

Jos kuitenkin olet sitä mieltä että jaksat treenata intensiivisesti, niin fyysisesti kuin henkisesti, niin muista nyt edes se, että treeni menee täysin harakoille, jos et anna kehollesi tarpeeksi ravintoa kehittyäkseen.

Haluan vielä painottaa, että tarkoitukseni ei ole kritisoida tai antaa tarpeettomasti vain negatiivista palautetta. Toivottavasti voit ottaa mielipiteeni vastaan rakentavana palautteena etkä suotta loukkaannu. :)

pakko kommentoida tätä.. ne viisi tavoitetta

1.saadalisää lihaksia
2.nostaa peruskuntoa
3.saada lisää voimaa
4.saada syömiset sujumaan ja tarpeeks energiaa ja prodee ettei paino laske
5.saada järki tunteiden sijaan "ohjaksiini"

...eli kuitenkin mun tavoitteet on terveet ja ainakin omasta mielestäni treenaus on terveellä pohjalla. oon nyt omassa normaalipainossani about, kun oon pieniluinen enkä oo koskaan, ennen sairauttakaan yli sitä 45kg painanut et sisätautilääkärikin on sen määritellyt joskus aikoinaan mulla normaalipainon alarajaksi.....

...Vuosi sitten olin heikos kunnossa n.36kg ja olin keskussairaalan sisätautiosastolla ja oli letkuruokinnat...

...Siksi kyselinkin syömisvinkkejä et treenaus ois terveellistä ja turvallista ja hyvin oon jaksanut (tosin nyt pitää pitää vähän lepoo, et lihakset palautuu)....

...Ei kiitos lisää negatiivista palautetta!!!!:)...
Kuten tuolla joku kirjoittikin niin kannattaa aloittaa tuosta tavoitteesta 4. ja 5., kuten myös tavoitteesta 2. Hyvän kunnon perusta on hyvä peruskunto ja sitäkään ei saavuta ilman hyvää ravitsemustilaa.

Jossain vaiheessa kirjoitit, että olit sairastunut sh:öön abaut kolmetoistavuotiaana (?), joten on normaalia,että ennen sairauttakaan et painanut yli 45 kg. Olit siis 13v ja 45kg niin sitä ei voi oikein verrata, että nyt on yli 20v. Lopputulokseenhan on vaikuttanut myös se että olet sairastanut kasvuvuosina tämän sh:n, mikä on omalta osaltaan varmasti vaikuttanut siihen, että sinusta ei koskaan tule kovin "suurta".

Olet ollut vielä vuosi sitten noin heikossa kunnossa, joten malttia nyt siihen treenaukseen. Mihinkään ei ole kiire, sinulla on loppu elämä aikaa noille tavoitteillesi. Jokainenhan meistä tietää, että esim. pysyvään laihdutus tulokseen ei pääse nopealla painon pudotuksella, joten varmasti sama pätee tässäkin. Rauhallisin askelin. :)

Lepo on tärkeää, siinähän ne lihakset vasta vahvistuu ja kasvaa. On hyvä, että pyrit turvalliseen treenaukseen ja ehkä tuosta viime kerrasta opit sen,että noin kova treeni ei ole terveellsitä, koska oksensit myöhemmin :eek:
Ei nuo "oikeat" puntti- ja fitnessmimmit varmastikaan oksentele treenin jälkeen. Kuuntele miestäsi, se on ilmeisen hyvä ja viisas mies :worship:

Jos olen loukannut niin tarkoitukseni ei ole ollut tehdä sitä, eikä mielestäni näitten muittenkaan kommenteilla ole sitä ajettu takaa. Yritämme vain hieman "toppuutella" sinua tuossa treeni-innossasi. :whip: Ja tämähän on vähän niin kuin "vertaistukea" ja mielestäni se on silloin antoisaa kun tulee myös vastakkaista näkökulmaa esille. Silloin saa ajattelemisen aihetta.

Itelläni kanssa takana ainakin omasta mielestä anoreksia, joka sai alkunsa laihduttamisesta. Olin kymmenisen vuotta sitten 175cm/97.5kg ja puolessatoista vuodessa tiputin painoa reilut 30 kiloa. Olihan se homma ja pirun tyytyväinen nyt, mutta ruokailusta on sen jälkeen tullut ongelma. Lähinnä se, että vieläkään ei uskalla/pysty syömään ilman lihomisen pelkoa. Harrastin kahdeksan vuotta juoksua, lähinnä maraton ja puolimaratonkisoja, nyttemmin pyöräilyä ihan kilpailumielessä. Huomasin, että kestävyysurheilu ei sovi oikein ex- ruokahäirikölle, koska siinä seuraan liian tarkkaan painoani ja jätän aterioita väliin. Olen nelisen kuukautta käynyt salilla aika ahkeraan ja opettanut itseäni syömään paljon. Nyt painan 69.5kiloa ja välillä hirvittää kun vaaka näyttää jopa NOIN SUURTA lukemaa. Silti uskottelen itselleni,että punttitreeni ja runsas ruokailu on tieni oppia jälleen "normaaliin" ruokarytmiin. Ja ei silti, yleiskuntoni on nyt parempi, ei päänsärkyä tai muita vaivoja. Onko muilla vastaavia?

Mielestäni kyllä paino-pituussuhteesi on edelleen hyvin alhainen, varsinkin jos rasvaprosenttisi on muka 4. Epäilen kyllä tuon lukeman todenmukaisuutta, vaikka taustalla olisi ties minkälaista syömishäiriökäyttäytymistä ja aliravitsemusta. Mutta sen pohtiminen on hieman :offtopic:

Jos kuitenkin olet sitä mieltä että jaksat treenata intensiivisesti, niin fyysisesti kuin henkisesti, niin muista nyt edes se, että treeni menee täysin harakoille, jos et anna kehollesi tarpeeksi ravintoa kehittyäkseen.

Haluan vielä painottaa, että tarkoitukseni ei ole kritisoida tai antaa tarpeettomasti vain negatiivista palautetta. Toivottavasti voit ottaa mielipiteeni vastaan rakentavana palautteena etkä suotta loukkaannu. :)[/QUOTE]

miksei rasvaprosenttini voisi olla muka 4???? se on mitattu hiljattain sellaisella puntarilla , joka lähettää sähköimpulssin ja on käsittääkseni tarkin mittari, koaka se ottaa huomioon kehon sisäisen (sisäelinten pääläolevan) rasvakerroksen...joten kyllä se vaan on...ei mulla oo ylimääräistä missään, kaikki massa mitä on nion luita, nestettä ja lihaksia ja jänteitä yms, ei läskiä... paino on nyt treenauksen myötä noussut jo kilon ja esim. käsivarret on nähtävästi paksuuntuneet, eli luulen et vaikka syön vähän ni elimistö ottaa nyt kaiken "talteen" ts. käyttää kaiken syömäni energian...mut ajan myötä kun keho tottuu siihen et ruokaa tulee ni varmaan täytyy lisätä energiamääriä...mut eipä täs muuta, kiitos palautteesta!:) jatketaan kaikki treenausta innolla!!!, sanoi pikku Tikru ja lähti pomppimaan k-klinikalle hakemaan metadoninsa ja sit treenaamaan, kunhan ensin saisi Ihaa-aasin herätettyä hyppäämällä tiikerinloikalla suoraan sen päälle ja kiskottua sen mukaansa päivän leikkeihin...!:hyper:

miksei rasvaprosenttini voisi olla muka 4???? se on mitattu hiljattain sellaisella puntarilla , joka lähettää sähköimpulssin ja on käsittääkseni tarkin mittari, koaka se ottaa huomioon kehon sisäisen (sisäelinten pääläolevan) rasvakerroksen...joten kyllä se vaan on...ei mulla oo ylimääräistä missään, kaikki massa mitä on nion luita, nestettä ja lihaksia ja jänteitä yms, ei läskiä...
Just noi fucking sähköimpulssivitkutinmittarit on niitä epätarkimpia. Noilla saa ihan legendaarisen huonoja rasva% arvioita jos on vähänkään normaalista poikkeava ruumiinrakenne. Ja kun vielä nainen olet, niin tuo 4% rasvat tarkoittaisi kai kutakuinkin jo kuolemaa...

Ja turhaan koitat selitellä ja valehella (ennen kaikkea itelles) että olet luonnostaan siro ja olet nyt ns normaalipainossasi. Peruskoulun 7-luokasta lähtien jos on anoreksiaa sairastanut niin mistä ko. henkilö voi tietää mikä hänen aikuisiän ns normaalipaino (jos sellaista onkaan) on. Yksinomaan se että jos sun rasva% on alkujaankaan tuon suuntainen kuin tuo mittari väittää (en kyllä ilman :kuvia: usko), kertoo että olet todella reippaasti terveellisen kehon rasvaprosentin alapuolella. Jos koittasit syödä ittes vaikka sellaseen 14+ rasvaprosenttiin niin alkasit näkeen mitä se sun "normaalipaino" voisi olla.

Just noi fucking sähköimpulssivitkutinmittarit on niitä epätarkimpia. Noilla saa ihan legendaarisen huonoja rasva% arvioita jos on vähänkään normaalista poikkeava ruumiinrakenne. Ja kun vielä nainen olet, niin tuo 4% rasvat tarkoittaisi kai kutakuinkin jo kuolemaa...

Ja turhaan koitat selitellä ja valehella (ennen kaikkea itelles) että olet luonnostaan siro ja olet nyt ns normaalipainossasi. Peruskoulun 7-luokasta lähtien jos on anoreksiaa sairastanut niin mistä ko. henkilö voi tietää mikä hänen aikuisiän ns normaalipaino (jos sellaista onkaan) on. Yksinomaan se että jos sun rasva% on alkujaankaan tuon suuntainen kuin tuo mittari väittää (en kyllä ilman :kuvia: usko), kertoo että olet todella reippaasti terveellisen kehon rasvaprosentin alapuolella. Jos koittasit syödä ittes vaikka sellaseen 14+ rasvaprosenttiin niin alkasit näkeen mitä se sun "normaalipaino" voisi olla.

no jotain rasvaprosentin alhaisuudesta kertoo se, ettei mulla oo ollu minkäänlaista hormonitoimintaa tän yli 10v. ajan (paitsi joskus pillereillä) ja seurauksena siitä on tuo osteoporoosi...vaikka olenkin syönyt kalkkitabletteja koko tän ajan ja vitamiineja...ja rasvaprosentistani kertoo myös se, et mulla paistaa läpi kaikki rintakehän luut, myös kaulan alta, ja lonkka- ja olkapään luut, ja selkärangan nikamat ja kylkiluut kummaltakin puolen ja jotai kertoo myös se et mulle mahtuu 130-senttisten lasten alusvaatteet, myös topit, koska ei mulla juuri mitään naisellisia muotoja oo ehtinyt missään välissä tuleen...kuvia en (pervojen pettymykseks ...?) ittestäni tänne laita mut katotaan josko irc-galleriaan jotain kauhuluurankokuvia mies ottaisi...;) totta on et pitäis vaan alkaa syömään normaalisti kun keho on ollut vuodet säästöliekillä (600-800kcal dieetillä koko ajan ja liikunta päälle), ja salilla oon käynyt nyt sen 4X/vko..liikaa??? teen 4-jakoisella ohjelmalla mut voisin yhdistellä lihasryhmät 2-jakoiseks ja käydä sen 2X/vko salilla kun alkaa käydä rankaksi kropalle ja päälle, huomaan ylirasituksen oireita itessäni, ihan selkeitä fyysisiä ja psyykkisiä...punttimimmitkin pohtii ja kommentoi mun tilannetta ja usea kannatti treenitaukoa (esim.1/2 vuotta!), mihin tietenkään en haluis suostua...ilman lääkärin määräystä, mut sepä se kun en tonne anoreksia-polille pääse, vaik haluisin, koska sieltä osataan antaa ammattitaitoisimmat ohjeet...täytyy yrittää tk-lääkärin varassa pärjäillä...:jahas: mut laittakaa tosta aiheesta ihmeessä mielipiteenne!
vkl lepoa..aahh...:D (paitsi varmaan käyn vetään lenkin jossain välissä...)

Hyvä Marion!! Olen tätä ketjua seurannut ja juttujasi lukenut ja yrittänyt antaa vinkkejä ja neuvoja, hyviä ja huonoja (kuten muutkin). Missä nyt mättää??? :curs:

Olet kertonut kuinka haluat lihasta ja tervehtyä, kuinka haluat treenata kovaa, mutta järjen kanssa, kuinka haluat oppia syömään hyvin jne....Ja tuo kuvaus minkä annoit kropastasi niin ei vaikuta hyvältä, kuten ei tuo sinun treeni intosikaan. Elikäs....minkä ihmeen takia odottelet nyt erikseen lääkärin neuvoja kun täällä monet ovat ihan maalaisjärjen avulla kehoittaneet sinua hieman hillitsemään treeni intoasi!!! Huomaat itsekin jo ylirasituksen oireita itsessäsi niin ei siihen erikseen lääkäriä tarvita neuvomaan, että pidä tyttö taukoa. :whip: Ja kyllä se tk-lääkärikin osaa jollainlailla sinua neuvoa, hyvä juttu että edes joku lääkäri on lähettyvillä. En uskokaan et ne siellä anorexia-polilla antaisivat sinun jatkaa tuollalailla treenaamista tai sen erilaisempia neuvoja treenin suhteen antaisivat.

Kysyt itsekin tossa edellisessä tekstissäsi, et onkos liikaa kun nyt käyt salilla 4X/vko...ja ilmeisesti harrastat vielä aerobista päälle. No, on se liikaa jos tunnet kärsiväsi ylirasitusoireista. Tällä sivustolla monet harrastavat paljon punttia ja aerobista, älä edes pyri samaan, koska sinulla on se anorexia taustalla. Lisäksi ne paljon treenaavat syövät myös HUOMATTAVASTI enemmän kuin sinä.

Ja mikä tuo kommentti sitten on, että viikko lepoa, mutta lenkillä pitäisi kuitenkin käydä??!! Ja samaan aikaan kärsit ylirasituksesta!!! Missä järki Marion??? :curs: :curs: :itku:

Jätä nyt edes ne lenkit pois, et sinä niitä tarvi tähän hätään! Jos jotain tarvii tehdä niin sitten sitä salia mutta ihan vain rennosti ja kroppaa kuunnellen. Anoreksia ja alkoholismi on myös verrattavissa; tiedät varmasti miten käy jos kuiville haaveilevalle holistille antaa viinapullon?! Eli en sinuna laskisi liikaa niitä kaloreita tai pyrkisi liian täydelliseen ruokavalioon.

Hyvä Marion!! Olen tätä ketjua seurannut ja juttujasi lukenut ja yrittänyt antaa vinkkejä ja neuvoja, hyviä ja huonoja (kuten muutkin). Missä nyt mättää??? :curs:

Olet kertonut kuinka haluat lihasta ja tervehtyä, kuinka haluat treenata kovaa, mutta järjen kanssa, kuinka haluat oppia syömään hyvin jne....Ja tuo kuvaus minkä annoit kropastasi niin ei vaikuta hyvältä, kuten ei tuo sinun treeni intosikaan. Elikäs....minkä ihmeen takia odottelet nyt erikseen lääkärin neuvoja kun täällä monet ovat ihan maalaisjärjen avulla kehoittaneet sinua hieman hillitsemään treeni intoasi!!! Huomaat itsekin jo ylirasituksen oireita itsessäsi niin ei siihen erikseen lääkäriä tarvita neuvomaan, että pidä tyttö taukoa. :whip: Ja kyllä se tk-lääkärikin osaa jollainlailla sinua neuvoa, hyvä juttu että edes joku lääkäri on lähettyvillä. En uskokaan et ne siellä anorexia-polilla antaisivat sinun jatkaa tuollalailla treenaamista tai sen erilaisempia neuvoja treenin suhteen antaisivat.

Kysyt itsekin tossa edellisessä tekstissäsi, et onkos liikaa kun nyt käyt salilla 4X/vko...ja ilmeisesti harrastat vielä aerobista päälle. No, on se liikaa jos tunnet kärsiväsi ylirasitusoireista. Tällä sivustolla monet harrastavat paljon punttia ja aerobista, älä edes pyri samaan, koska sinulla on se anorexia taustalla. Lisäksi ne paljon treenaavat syövät myös HUOMATTAVASTI enemmän kuin sinä.

Ja mikä tuo kommentti sitten on, että viikko lepoa, mutta lenkillä pitäisi kuitenkin käydä??!! Ja samaan aikaan kärsit ylirasituksesta!!! Missä järki Marion??? :curs: :curs: :itku:

joo..taidan ottaa vihdoin neuvoista vaarin, kun "pineapple" antoi hyviä neuvja tuolla punttimimmien puolella (ravinto : mitä söit tänään/eilen) ja rauhoittua ja pitää nyt vähän taukoa treeneistä(/ vähentää treenien määrää?) ja syödä itteni parempaan kuntoon ja sit aloittaa treenauksen, kun tosiaan on aikaa vielä saada niitä lihaksia enkä halua tappaa itteäni ylenmääräisellä treenauksella, kun ei yleiskunto (sydän ja muut elimet mukaanlukien) oo hyvä ja toi flunssakaan ei tunnu loppuvan ikinä... lenkit vois jättää nyt vähäks aikaa ja sit kun tuntuu siltä ni kevyesti aloitella taas, kunhan on saanut elimistön siihen kuntoon et on energiaa muuhunkin kuin elintoimintojen ylläpitoon...:( en tiedä miten saisin kuvia laitettua tänne koneelta, kun just mies otti musta aika karseita otoksia...:eek: please somebody help! jos siis niitä haluatte nähdä... mut kiitos neuvoista, otan järjen käteen...;)

en tiedä miten saisin kuvia laitettua tänne koneelta, kun just mies otti musta aika karseita otoksia...:eek: please somebody help! jos siis niitä haluatte nähdä...
Ei taida kuvien laitto tänne onnistua jos ei ole VIP-jäsen. Mutta joku enempi asiaan perehtynyt varmaan keksii tähän ongelmaan piakkoin jonkun vippaskonstin, ollos huoleti :)

No ne kuvat voi ladata http://www.imagehosting.com/-sivulle ja sitten linkittaa sielta, jos niita haluat taalla esitella.

Mun mielesta hienointa on etta sanoit niiden olevan karseen nakoisia. Se on jo paljon. Toivottavasti vaan todella tarkoitat sita - epailen hieman...

Voimia sulle.:haart: Kuuntele muiden neuvoja, silla tuossa vaiheessa sun on vaikea arvioida omaa tilannetasi puolueettomasti. Ehka muutaman vuoden paasta sitten tervehdyttyasi tulet tanne kiittamaan kaikkia, jotka ovat sua neuvoneet. Mulla ei ole paljon muuta lisattavaa.

Syomishairioisten tuki -keskustelupalstalla on start-, advanced- ja professional ruokalistat, joihin mielestani voisit tutustua. Naiden mukaan syodaan mm. Lapinlahdella. Saat niista ehka jotain ideaa, miten syo normaali ihminen.

Tuolta palstalta voit muutenkin saada tukea, siella on liikuntakieltoisia ja tuota ruokavaliota seuraavia... Muista vaan, etta se on parantumismyonteinen, joten sinne ei saa sitten laittaa kiloja, ruokamaaria, tms. Lue ensin ohjeet, ettet saa tylya vastaanottoa. ;)

Esim. tassa on start -ruokavalio. Ei se ole bodarille suunnattu, jos joku nyt kay kyselemaan etta missa proteiinit jne. Se on monipuolinen, terveellinen, tavallinen ruokavalio, jonka kanssa paaset hyvaan alkuun. Sitten olisi aika siirtya seuraavaan ja kenties jopa advanced:n. Itse toivon, etta olisin alusta pitaen saanut jonkun tuon tapaisen ruokalistan kateen, johon olisi voinut turvautua.

Aamiainen:
2dl puuroa
1 viipale leipää
2dl maitoa/piimää/viiliä/jogurttia
3g margariinia
kasviksia

Lounas:
2perunaa/2dl sosetta/2dl riisiä/2dl makaronia
½dl lisäkekastiketta
4 jauhelihapyörykkää/2 pihviä/2kasvispihviä/100g kalaa/3 nakkia/100g broileria/2dl lihakastiketta/3dl kasviskastiketta
kasviksia
salaattia+10g salaattikastiketta
2dl maito/piimää
1 viipale leipää
3g margariinia

Välipala:
jäätelöpikari/makuviili/rahkavaahto/leivonnainen/vanukas

Päivällinen:
3dl keittoa tai 2dl laatikkoa
kasviksia
keiton kanssa 2 viipaletta leipää, laatikon kanssa 1 viipale leipää
6g margariinia
2dl maitoa/piimää
1½dl rahakaa tai vispipuuroa/2dl kiisseliä/jäätelöpikari/4 lettua+hilloa

Iltapala:
2 viipaletta leipää
1 viipale juustoa tai leikkelettä
6g margariinia
2dl maito/piimää/jogurttia/viiliä
kasviksia

lisäksi 3 hedelmää

Ja noita kuviasi kommentoin jo aiemmin; kiva, jos olet oikeasti itsekin huomannut olevasi karsean nakoinen. Tosin mulla on pieni epailys, etta nautit siita viela kuitenkin, vaikka toisaalta haluaisitkin parantua?

Nojoo, tuolla raamilla ei nyt vielä ihan salille vähään aikaan asiaa, mutta esim. uiminen antaisi varmaan hyvän dynaamisen lihasvastuksen sen jälkeen kun safkapuoli on reilassa. Voi jengi vähän hallissa katsella, mutta paskaakos siitä.

Rohkea olet kun uskalsit laittaa kuvat näytille. Oletko huomannut,että olette miehenne kanssa aika saman näköisiä....:rolleyes:

Jep...Noitten kuvien perusteella sinun liikuntaohjelmasi on liian rankka. Keskityt nyt vain syömään riittävästi, unohda se et onko se nyt "niin oikein", kunhan syöt. Vielä Voimaton laittoikin hyvän listan siitä mitä normaali ihmiset syö. Tän lisäksi käyt vaikka vaan punttiksella muutaman kerran viikossa eikä mitään juoksulenkkejä enää. Parasta olisi kuitenkin nyt ehkä se tauko liikunnasta.

Kävin muuten tuolla punttimimmien puolella lukemassa sitä "mitä söit tänään/eilen"-ketjua ja tiukkaa mielipiteiden vaihtoahan siellä oli :)

Hyväähän ne tytöt tarkoittaa ja mielestäni hyviä vinkkejä olet saanut. Mutta kuten tälläkin palstalla on tullut ilmi ja jo aikaisemminkin olen tainnut sanoa niin aika hurjalta tuo sinun meno kuulostaa.

Itse kovasti olen sen hiljentämisen kannalla. Tätä kannatan siksi, että olen itse kokenut jonkinlaisen ylikuntotilan eli ts. olin yliuupunut ja rapakunnossa. Alkuun tuntui siltä, että jaksaa vaikka mitä ja treeni sujuu (ihan kuin olisin ollut maaninen), mutta sitten alkoikin tulla kaiken näköistä oiretta uniongelmista alkaen. Samaan aikaan söin myös aivan liian vähän ja yksipuolisesti. Näistä kannattaa käydä lukemassa tuolla Treeni osiossa, löytyy hyvää juttua. Tuosta ylikunnostakaan ei sitten palauduta ihan hetkessä ja jos ei anneta keholle aikaa levätä ja toipua niin loputtomiinhan se ei jaksa vaan tiedossa voi olla sairaala reissu. Paikat pettää ja voi tulla mm. sydänpussintulehdus ja sille altistaa etenkin kipeänä treenaaminen.

Lepopäiviäkin olet pitänyt. Muista,että silloin on oikeasti hyvä levätä ja kattoa vaikka leffaa tms. Jos on ärtyneisyyttä, pahoinvointia, voimattomuutta ja muuta sellaista niin pelkkä viikonlopun lepo ei aina ole riittävä ja jos vielä palaa siihen kovaan treeniin niin kohta on samassa tilanteessa taas. Levossa keho voimistuu ja jaksaa taas ottaa kannettavakseen tulevat haasteet. :thumbs:

kiitos kommenteistanne taas...yritän nyt pitää viikon lepoa kun eilenkin oli pakko lähtee 5km:n lenkille (kävelyä, kun juoksu sattui akillesjänteeseen niin maan vietävästi, loppumatkasta juoksin kun se oli jo vertynyt vähän) ja tänään sali kutsuu...tuntuu pahalta jättää treenit väliin jos mies menee jne... mut katotaan onnistuuko..ajattelin vähän yhdistellä ohjelmia niin et kävisin 2-jakoisella 2X/vko, kun salia suositellaan anoreksiasta toipuville, kun se vahvistaa luustoa ja lihaksia...eli kumpi parempi; totaalilepo vai treenien vähennys (olettaen et syön hyvin)...???

joo, kyllä joku muukin on tuosta huomauttanut, et meissä on samaa näköä mieheni kanssa (ja oikean aarteen löysinkin, tavattiin 2005 keväällä ja jo kesällä mentiin naimisiin!), ja joku luullut sisaruksiksi...:D

Varo vaan sen akillesjänteen kanssa. Mulla tuli kanssa viime kesänä kipeäksi, kun juoksin liikaa. Lopulta se oli niin kipeä, että oli pakko olla 2 viikkoa totaalisesti juoksematta. Jos ei sitten siinäkään vaiheessa hiljennä voi jänne napsahtaa poikki. Sitten saattaakin olla jo leikkaus edessä. Mieti kuinka kauan sitten joutuu olemaan juoksematta.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom