Evira: Mahdollisesti vaarallista ainesosaa ravintolisässä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tinkie
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
On tää jännä miten myyntikieltoon joutuminen nostaa kiinnostuksen potenssiin kymmenen vaikka teho on täysin sama ku ennen kieltoa ja sillon ei kaikkia varmastikkaan innostanu moista ostaa :D Onhan sen pakko toimia paremmin nyt kun se on laitettu (pelkästään) Suomessa myyntibanniin?

Kokeilin itse tänään tuota DS Crazea ja kyllähän se potki aivan saatanasti, vaikkei tuota DMAA:ta sisälläkään. Ainoa asia, mistä kyseisen tuotteen kohdalla voin valittaa on helvetin karsea maku.

Kokeilin itse tänään tuota DS Crazea ja kyllähän se potki aivan saatanasti, vaikkei tuota DMAA:ta sisälläkään. Ainoa asia, mistä kyseisen tuotteen kohdalla voin valittaa on helvetin karsea maku.

on tullut uusi maku, joka on kuulemma todella hyvä.Mm. bodybuilding.comista saa ostettua ja viikon-parin päästä myös eräästä suomalaisesta nettikaupasta =)

Nii varmaa sama juttu kun noitten nikotiinillisten vapohöyryjen kans, ei saa myydä Suomessa mut EU:n alueelta jengi ainakin tilailee ja perille tulee.

Tuosta tilaamisesta ulkomailta on hieman sekavaa käytäntöä. Esim tuleehan viskitkin eu:n sisältä ihan suoraan vaikka niistä pitäisi maksaa tullit ja alvit. Samoin Eu:n sisältä tulee lisäravinteet jos olen oikein ymmärtänyt. Mutta jos niissä sattuu olemaan vaikkapa d-vitamiinia enempi kuin suomen suositukset niin saattaa jäädä tulliin. Ja eikös esim. pes:n anabetat ja alpha-t2 jääneet tulliin selvitykseen vaikka tulivat eu:n sisältä jos oikein muistan toisesta threadista.
Sitten taas jenkeistä kai lisäravinteetkin on suuremmassa syynissä ja just kyselin tuosta käytönnöstä niin esim tais olla 70€ tullauksen raja. . Mutta esim aseiden osat tulee joskus sieltä ihan suoraan kotia, mutta toisinaan taas menee tulliin. Siinäkin joskus tullut samalta toimittajalta suoraan Suomeen ja tulliin. Kun toisella kerralla valitsin Dhl:n toimittajaksi jolloin tulivat jenkeistä Saksaan ja sieltä sitten suoraan mulle. Eli ota nyt tästä vittu selvää.

Ei D-vitamiinit kyllä mihinkään Tulliin jää.

No ainakin näin toisessa threadissa sekä netistä poimittuja kokemuksia, minähän en tiedä mitään vaan kerron mitä isot pojat on netissä kirjoittaneet:
Loppujen lopuks asiassa kävi niin mun onneksi että sain kaikki muut tavarat ulos sieltä paitsi Animal Pak purnukat. Näissä vitamiinien pitoisuudet ylitti normaalin aikuisen päivän saantisuositukset aika hulppeasti, mulla ei siis ole lupaa tuoda maahan EU:n ulkopuolelta sellaista tavaraa. Toinen tuote mikä olis ehkä kuulunut jäädä myös sinne oli Optimumin ZMA jossa myös pitosuudet ylitti ne rajat mutta koska siinä ei oo kuin 3 aineosaa niin siinä se virkailija päätti tehdä poikkeuksen.

Soitin kerran tulliin ja kysyin että mitä käy jos tilaa c-vitamiinia jossa on 80mg pillerissä ku raja tais olla 75mg. Ne sano että se on lääke ja sitä ei saa tilata tai jää tulliin. Nii ja se on varmaa se lääkerkos kanssa ja pääset samaan kategoriaan ku steroidien tilaajat.

Tableteissa oli b6-vitamiinin pitoisuus 3-kertainen sallittuun verrattuna. Pääsääntöisesti jenkkien ravintovalmisteissa on aina joku vitamiini tai hivenaine, joka ylittää sallitut rajat. En suosittele kyseisten tuotteiden tilaamista EU:n ulkopuolisista maista.

Kysyin vielä tarkennusta tällaisten aineiden maahantuonnista, tuota b6-vitamiinia kuin myös kaikkia muitakin ainesosiahan saisin ostaa apteekista ja/tai luontaistuotekaupasta vaikka kilokaupalla ilman reseptiä. Ja näin minua valistettiin:

Matkustajan tuomisena saa tuoda mukanaan EU:n ulkopuolisista maista ja EU:sta omaan käyttöön. Postitse ei saa tuoda EU:sta postitsekaan jos luokitellaan lääkkeenomaiseksi valmisteeksi. Toisaalta Tulli ei pysty EU-postia aukottomasti valvomaan,joten kyllä niitä varmasti tavaravirrassa liikkuu. Yksityiskohtaisia tuotetietoja maahantuonnista saat Tullista www.tulli.fi tai puhelimitse.

Että tällainen tarina opiksi ja ojennukseksi moista operaatiota harkitseville. Kannattaa ensin ottaa selvää säännöistä ja määräyksistä ja tilata vasta sitten! :opetus

Tullin setä varoitteli, että lisäravinteita ulkomailta tilatessa pitää olla varovainen, sillä monet ulkomaan vitamiineista sisältävät kuulemma niin kovia pitoisuuksia, että ne luokitellaan Suomessa lääkkeiksi. "Voi käydä niinkin, että tilaamasi paketti menee tullilaboratorioon etkä saa sitä lainkaan", mies tokaisi. Kerroin ymmärtäväni eri vitamiinien pitoisuusrajat, joten hän lisäsi että "tämä oli vain tiedoksi".

Hyvin sieltä on ainakin 5000IU D3 tullut läpi ja tuo ylittää kaikki Suomen vitamiinisuoitukset kymmenkertaisesti.

edit. Animal Pak on muuten ainakin ihan Suomessakin myynnissä, joten kuulostaa aika mielenkiintoiselta jos se on jollain tulliin jäänyt. Niin ja C-vitamiinivalmisteita myydään pitoisuuksilla 500-1000mg myös Suomessa, joten tuo 80mg:n julistaminen kielletyksi vaikuttaa myös aika huvittavalta.

Niin eli siinähän se just on että tuurilla tulee ja sitten kun jää niin sitten jää. Ja jos tuot eu:n sisältä omaan tarpeeseen niin ei ongelmaa ja jos taas muualta niin pitää olla joku lupa? Ja jos se ylittää sen sallitun rajan niin jos tuot firman nimissä myyntiin niin saa tuoda mutta yksityishenkilönä on taas tuurista kiinni. Sitten jos jää kiinni tulliin niin Tatu lakiosiolta vastasi eräässä doping asiassa että esim mulla voi mennä aseluvatkin uudelleen tarkasteluun jos syylistyn lääkeaine tai doping rikkomukseen. Edelleen vai mitä olen netistä ja muualta lukenut tai kuullut. Muistaakseni just tehonlisääjät threadissa on juttua kuinka on jäänyt lisäravinteita tulliin ja olleet monta kuukautta tutkitavana.
Ja just tuolla edellä kerroin miten menee aseen osatkin. Voin kertoa OT:nä että kerran tilasin lippaita jenkeistä niin jäivät tulliin ja sain väitellä perkeleen kauan että virkailijat ymmärsivät että ne eivät tarvia lupia. Kun taas seuraavalla kerralla tuli kaikki osat ilman mitään tullia.

Oon tilannu iHerbistä varmaan kaikkea mahdollista laitonta, mitä sieltä voi tilaa ja yksikään paketti ei ole minkään aineen laittomuuden takia jäänyt tulliin. Tilauksia takana ainakin 150. Oon pyrkinyt pitämään tilaukset alle 43,5 € (joo tiedän, että saa tilaa 77 € asti ilman maksu, mutta en jaksa säätää). Yksi kalliimpi paketti jäi tulliin ja sitä en hakenut, koska siellä oli mm. gabaa. Paketti lähti takaisin jenkkeihin ja sain rahat takaisin. EU:n sisältä tilatessa ei ole ollut mitään ongelmia ikinä, vaikka tilaukset on ollut joskus ihan överi-isoja kimppatilauksia.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom