Evil Joe utelee syömisestä

Moi. Ohjatkaahan mua johonkin suuntaan ruokavaliossani. Mitat noin 170/75, treenaan punttia kolmesti viikossa ja ohjelma on ihan kunnossa. Välipäivinä käyn vale tudo -treeneissä ja lenkkeilen. Duunipäivä alkaa normaalisti klo 8 ja jos lähden suoraan salille, olen siellä noin klo 17. Esimerkkiruokailu (ehkä parempi kuin normaali):

7.00 aamupala kotona
- jugurttia 200-300 g
- mysliä 100 (?) g

10.00 välipalaa töissä
- pari ruisleipää, välissä margariinia, meetvurstia ja vähärasvaista juustoa

12.00 lounas töissä
- raejuustoa 200 g
- kaupan valmisruoka (esim. lasagne) 300 g
tai kotona tehtyä makaronilaatikkoa: jauhelihaa 200 g, makaronia 200 g, pari munaa

16.00 välipalaa ennen töistä lähtöä
- banaani
- Fast Muscle+ (olen vaihtamassa Whey3:een) 100 g

17.00 - 18.00 treeni
- treenin jälkeen Fast Muscle+ 100 g

19.00 päivällinen kotona
- jauhelihaa 200 g, makaronia 200 g
- tonnikalaa (vedessä) 185 g

22.00 iltapala kotona
- Ehrmann-rahkaa 1 prk
- ananasta 150-200 g

Tuon lisäksi juon vettä päivän aikana 2-3 litraa. Onko kaloreita liian vähän, pitääkö lisätä rypsiöljyä? Proteiinia ainakin tulee ihan ok ilmeisesti.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Vielä pikakysymys perään: mä en diggaa syödä perunaa, mutta mutsi väittää sen olevan suomalaiselle tärkeimpiä C-vitamiinin lähteitä. Riisissä ja pastassa ei kuulemma tätä vitamiinia ole. Mitään apteekin tabletteja en halua ostaa, korvaisin mieluummin vaikka jollain hedelmällä.

Marjoissa on ainakin paljon C-vitamiinia ja muutenkin hedelmissä ja kasviksissa sekä perunassa (sun mutsi ei siis kuseta). Vitamiinitabuissa on se hyvä puoli, että vitamiinien saaminen on ainakin varmaa ja tasaista, sillä joka päivä ei välttämättä tule syötyä tarpeeksi eri vitamiinien lähteitä.

Laita nyt ihmeessä aamupalallekin jotain proteiinia kuten heradrinksu tai ehrmanni. Pitää päivän tärkeimmälläkin aterialla saada proteiinia. Välipalalle kans proteiinia.

Muuten näyttää kyllä ihan hyvältä.

Heh, sitten laitoit jonkun pikakyssärin perään mutta missä itse kysymys?

Aamulle vaihda ainakin jugurtin tilalle purkki rahkaa ja töissä 10:00 välipalalla ruisleivän väliin kunnon läjä esim.kalkkunaleikettä tms.(n.100g). Iltapalalle ainakin voisit sitä rypsäriä heittää parikymmentä grammaa ja ananakset voi jättää pois tilalle ehkä jotain prode pitoista.

mxm sanoi:
sekä perunassa (sun mutsi ei siis kuseta).

No onhan se tärkeimpiä C-vitamiinin lähteitä, kun sitä syödään niin paljon. Mikään C-vitamiinipommi se ei kuitenkaan ole, esim. maksakin sisältää enemmän c-vitamiinia. Finelistä peruna löytyy sijalta 299 kun listataan c-vitamiinin lähteitä. Eli ilman perunaa voi, ihme kyllä, elää täysipainoista elämää.

Tuohon iltapalalle lisäisin kyllä oliiviöljyä, sekä kalanmaksaöljyä. Lisäksi ananakset pois iltapalalta. Kasviksien niukkuus pisti myöskin silmään, niitä olisi suotavaa lisätä.

Critter sanoi:
Kasviksien niukkuus pisti myöskin silmään, niitä olisi suotavaa lisätä.

Eli esimerkiksi jotain pakastevihanneksia tyyliin herne-maissi-paprika-porkkana, tai vaikka parsakaali? Mitenkäs hedelmät, niitä tulee syötyä muodoissa omena, appelsiini ja banaani?

Evil Joe sanoi:
Eli esimerkiksi jotain pakastevihanneksia tyyliin herne-maissi-paprika-porkkana, tai vaikka parsakaali? Mitenkäs hedelmät, niitä tulee syötyä muodoissa omena, appelsiini ja banaani?

Juurikin esimerkiksi pakastevihanneksia. Tähän aikaan vuotta kannattaa tosin suosia tuoreita, esim. kukkakaali maksaa euron kilo ja siitä saa maistuvaa muussia.

Hedlmien syönti on kyllä hyvä tapa, mutta vihanneksia ei kannata lähteä korvailemaan hedelmillä. Appelsiini ja omena ovat hyvää apetta, banaani sitten välipalana selvästi huonompi.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom