Eurovaalit

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Oguman
  • Aloitettu Aloitettu
Oguman sanoi:
Isä on ehdolla. Koko maa on vaalipiirinä, joten kaikki vaan äänestämään sitä :). Vihreät on pieni puolue, joten ääniä tarvitaan hyvin paljon, jotta pääsisi.
www.jussikauhanen.net

edit: ei mitään

-

Äänestän jos hinnasta sovitaan.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kiitos vaan kaikille asiallisista viesteistä :thumbs:

Äänestettiin sinne kuka hyvänsä, toivon että Viivit ja muut turhat ehdokkaat eivät tule valituksi. Pitäisi saada mieluummin korkeasti koulutettuja monen alan asiantuntijoita.

Kyllä noilla julkkisehdokkaillakin on varmasti ihan omiakin mielipiteitä siinä missä kellä tahansa tällä palstalla, että ei nyt ihan maanrakoon niitä lytätä.

Ja on myös ihan turha mussuttaa siitä miten ovat ehdokkaiksi päässeet. Jos ovat hoitaneet itsensä sellaiseen asemaan, että joku heidät huolii, niin silloin ovat hoitaneet asiansa paremmin kuin ne joita ei ehdokkaiksi huolita. Politiikkaan ei tarvita muodollista pätevyyttä. Jos et tykkää julkkisehdokkaista, niin älä äänestä niitä, ei niitä ehdokkaiksi otettaisi jos kukaan ei niitä äänestäisi.

Ja mitä tuohon Viiviin tulee niin eihän niissä sen teeseissä sinänsä mitään vikaa ole, ihan fiksuja ajatuksia. Tosin olivat "hieman" yleisluontoisia :rolleyes:. Ei olisi Viiviltä paljoa vaadittu, että saisi vähän enemmän tekstiä aikaiseksi.

En jaksa alottaa tästä uutta threadia, niin kysyn tässä eli eikö kukaan alottanut threadiä tosta rosa meriläisen pilvenpoltosta/pyörtyilystä vai alottiko ja homma lähti ns. lapasesta--> ketju roskiin?

ps. olin varma, että aiheesta on keskusteltu täällä väh. 10 sivun verran..

Oguman sanoi:
Pitäisi saada mieluummin korkeasti koulutettuja monen alan asiantuntijoita.

Voihan koirakin olla korkeasti koulutettu. Mielummin Viivi kuin kuka tahansa vihreä :)

Pitäisiköhän nostaa threadiä ylös kun vaalit lähestyy. Itse katselin tänään noita ehdokkaita kun töissä oli tylsää. Olihan tuolla muutamia ihan hyviä ehdokkaita ja muutama täysi vitsi.

Äänestysperusteena mulla on se että henkilö tietää oikeasti mitä siellä brysselissä tapahtuu ja on perillä tärkeistä asioista ja tuntee ihmisiä. Yksi erittäin varteenotettava ehdokas löytyi jo.
Kun Suomi on pieni maa ja meillä on vain 13 paikkaa niin jokainen ehdokas on tosi tärkeä että en oikein tajua miksi sinne pitäisi äänestää jotain mitään tietämätöntä pelleä sotkemaan asioita.

Mutta jokos muilla on löytyny oma ehdokas.

Pitäisiköhän nostaa threadiä ylös kun vaalit lähestyy. Itse katselin tänään noita ehdokkaita kun töissä oli tylsää. Olihan tuolla muutamia ihan hyviä ehdokkaita ja muutama täysi vitsi.

Äänestysperusteena mulla on se että henkilö tietää oikeasti mitä siellä brysselissä tapahtuu ja on perillä tärkeistä asioista ja tuntee ihmisiä. Yksi erittäin varteenotettava ehdokas löytyi jo.
Kun Suomi on pieni maa ja meillä on vain 13 paikkaa niin jokainen ehdokas on tosi tärkeä että en oikein tajua miksi sinne pitäisi äänestää jotain mitään tietämätöntä pelleä sotkemaan asioita.

Mutta jokos muilla on löytyny oma ehdokas.

Ei ole omaa ehdokasta kyllä vielä löytynyt. Olen kylläkin hoitamassa tuota käytännön puolta tossa ennakkoäänestyksen aikana - eli istun siellä pöydän vastapuolella ottamassa lippusia ja lappusia vastaan! Mites - ei varmaan toi duuni sentään omaa äänestystä mitenkään rajoita?

Jaa kait se täytyy Timo Soinia äänestää, kuulemma se on ehdokkaana.

Ei vaan taida Timppa olla enää sama mies kuin millaisena hänet on opittu tuntemaan aikoinaan.
Jos hän jo yhdessä suuressa asiassa kääntää takkiaan niin miksei sitten myös muissa asioissa jos vielä sattuisi pääsemään EU parlamenttiin.

http://www.uusisuomi.fi/kotimaa/59728-timo-soini-suututti-maatalouspuheillaan-%E2%80%93-%E2%80%9Dtietamattomyytta-tai-kaksinaamaisuutta%E2%80%9D
http://www.verkkouutiset.fi/index.php?option=com_content&view=article&id=3999:qperussuomalaiset-valehtelevat-aeaenestaejilleq&catid=1:politiikka&Itemid=3

Ehdokkaita selatessa pisti silmään Härmälän Esa. Minusta tuntuu että siinä vois olla hyvä edustaja Suomelle.

Nostetaan vanha aihe pinnalle kun eurovaalit lähestyvät.

Mitäs mieltä porukka on vaaleista ja onko innokkutta äänestää? Itse odotan näiltä vaaleilta muutosta. Useassa maassa eurokriittisille puolueille povataan lisäpaikkoja tai jopa suurimman puolueen asemaa vaaleissa. Toivon että liittovaltiokehitykselle lyödään jarrua ja esim yhteinen pakolaispolitiikka painetaan unholaan mahdollisimman äkkiä.

Itse olen kohtuullisen varma kenelle ääni menee. Tahdon poliitikon joka ajaa oman maan etua eikä pelasta saksalaisen pankkiirin bonuksia. Haluan edustajan joka ajaa vähemmän EU:ta ja sanoo ei liittovaltiolle ja eurobondeille. Lisäksi haluan edustajan joka ymmärtää että eurooppa ei ratkaise Afrikan ongelmia siirtämällä sen väestön tänne.

Aiheeseen liittyen kannattaa kuunnella tämä pätkä:
28.4.2014 13:00-17:00 2.käsittely – Lilli Earl ja Aki Pulli | Radio Rapu

Hyvää juttua liittyen nykymuotoiseen euroon ja miksi se on hyvä Saksalle ja paha kaikille muille. Libera julkaisee kirjan 7.5 jossa pohditaan vaihtoehtoja nykymenolle.

"Ajatuspaja Libera julkaisee 7.5. suomalaisen asiantuntijaryhmän professori Vesa Kanniaisen johdolla kirjoittaman kirjan Euron tulevaisuus – Suomen vaihtoehdot. Kirja avaa kansantajuisesti rahaliitossa yhä piileviä valuvikoja, jotka tekevät rahaliitosta kriisialttiin. Niistä osa voi korjaantua liittovaltiokehityksessä, mutta silloinkin vasta pitkän ajan kuluessa. Asiantuntijoiden tekemien laskelmien mukaan rahaliitto on aiheuttanut jäsenmaille tähän asti keskimäärin 10 prosentin hyvinvointitappion. Julkaisutilaisuudessa kirjaa ovat kommentoimassa kirjan kirjoittajiin kuuluvien Kanniaisen ja Lepomäen lisäksi hallituksen puheenjohtaja Björn Wahlroos, ulkoministeri Erkki Tuomioja ja valtiovarainvaliokunnan puheenjohtaja Kimmo Sasi".

Suomalaiset: Poliitikkojen ilmoitettava kantansa Suomen eurossa pysymisestä ja sen ehdoista | Ajatuspaja Libera

Ei hirveästi näytä kyseinen aihe keskustelua herättävän :D Itse olen hyvin paljon samaa mieltä kuin mitä Jerico kirjoitti. EU-kriittiset puolueet ovat vahvoilla monessa maassa. Suomessa äänet puolueittain menevät hyvin pitkälti samoin kuin joka vaaleissa viime vuosina. Kokoomus, Keskusta sekä Perussuomalaiset taistelevat sijoista 1-3. Itse pienoisena EU kriitikkona kallistun Perussuomalaiseen linjaan näissä(kin) vaaleissa.

nää eurovaalit on vaan myös puoluevaalit.. eli myös puolueen saamat äänet lasketaan yhteen...

Eli ei kannata rynnätä äänestämään jotain ehdokasta suinpäin, jos muuten puolue ei mieltäsi lämmitä :D

hyviä ehdokkaita löytyy kaikista puolueista... (okei IPU on vähän tyhjä arpa)

Todellinen voittaja oli suomenruotsalaiset. Ruotsinkielisillä alueilla äänestysvilkkaus oli paljon korkeempi ku maassa keskinmäärin. Vaikka miten pitäs RKPn kielipolitiikkaa törkeenä, niin on pakko ihailla yrittämishenkeä ja aktiivisuutta! Hyvä, että RKP sai paikan.

Äänestysvilkkaudessa valtavat erot ? tässä kotikuntasi tilanne | Yle Uutiset | yle.fi

Heija Sverige den glider in. Muuta en saa ruotsiksi sanoo, enkä jaksa googlata.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom