Etymotic Research kuulokkeet?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Pain
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Sattuisko kukaan pakkislainen tietämään, josko noita Etymotic Researchin kovin kehuttuja ER-4P nappikuulokkeita sais jostain Suomesta? Tai edes Ruotsista? Onko kukaan kokeillut?

Mua on nyt himottanut noi kuulokkeet viimeset 3 vuotta...

Originally posted by Pain
Sattuisko kukaan pakkislainen tietämään, josko noita Etymotic Researchin kovin kehuttuja ER-4P nappikuulokkeita sais jostain Suomesta? Tai edes Ruotsista? Onko kukaan kokeillut?

Mua on nyt himottanut noi kuulokkeet viimeset 3 vuotta...

Tilaa netistä. Mä meinasin neuvoa sut saksalaiseen nettiliikkeeseen http://www.musicians-gear.com/, mutta ei siellä ollutkaan Etymoticia. Shurea ja Sennheiseria kyllä löytyy. Tilasin sieltä Sennheiserin HD-600 -luurit ongelmitta vuosi sitten.

Kokeile jotain jenkkikauppaa.

<a href="http://www.hifilehti.fi/keskustelu" target="_blank">Hifilehden</a> keskustelu-palstalla on ollut juttua. Muistaakseni udeltiin mistä niitä saisi.

Mitäs ihmeellistä noissa napeissa sit on? Itellä taitaa oll jotenki oudot korvat ku ei perus napit oikee istu. Oiskohan noi sit paremmat?

Originally posted by Jep
Mitäs ihmeellistä noissa napeissa sit on? Itellä taitaa oll jotenki oudot korvat ku ei perus napit oikee istu. Oiskohan noi sit paremmat?

No, ensinnäkin ne maksaa 330 dollaria. :D

En ole koskaan Etymoticeja päässyt testaamaan, mutta aika yleisesti niitä pidetään yksinkertaisesti maailman parhaina kuulokkeina whatsoever. Kyseessä ei varsinaisesti ole nappikuulokkeet, vaan korvakäytäväkuulokeet. Ne myös eristää kaikki ulkopuoliset äänet lähes kokonaan. Musiikki kuulemma tavallaan vaan soi pään sisällä ja erottelunkin pitäis olla aivan omaa luokkaansa.

Oon tässä laskeskellut, että kuuntelen musiikkia ipodilta vähintään yhtä paljon kuin stereoista, joten jos kajareihin voi sijoittaa satoja euroja, niin miksi ei sitten kuulokkeisiin.

Tietysti ehkä hiukan vituttaa kun noi häviää...:rolleyes:

Vituttiko hieman kun Grado SR-125, imo parhaimmat kuulokkeet ever jäi autoon viikoks -30 asteen pakkaseen. En tiedä mikä kavi mut toinen lakkas soimasta kokonaan. Hintaa oli markkoina aikoinaan joku 1500, korjaaminen maksais jonku 100+ euroo mut eipä oo tullu korjautettua

Miksei muuten ole olemassa langattomia nappikuulokkeita? Kaiken maailman handsfree bluetooth-tsydeemit ja vastaavat kännyköihin on mikkeineen päivineen, muttei pelkkiä kuulokkeita.. himoitsisin sellaisia. :(

Päädyin sitten tilaamaan nämä: Shure e2c ... Postikuluiks tuli 35 dollaria, eli kolmannes kokonaishinnasta... on se niin väärin....

Toivottavasti noilla nyt pärjää jonkin aikaa. Pakkohan ne Etymoticit on kuitenkin joskus saada. :D

Laitappas infoa mimmoset ko. kuulekkeet on kun kusti toimittaa ne. Jos vaikka itekki sitten vois moisia ajatella.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Juu pistäs pieni arvostelu. Jos tommoset ostais lenkkipolulle tai jos joku osaa suositella suomesta saatavia kuulokkeita jotka ois lenkkipolulle kova sana.

Tilannetietoa sen verran, että soittivat FedExistä ja kehottivat maksamaan päälle pamahtaneen alvin, 24 euroa!:itku:

Tähän mennessä kustannukset siis yhteensä 124 egee, josta postikuluja ja veroja 59egee....on se niin väärin....muutenkin fedexin toiminta täällä suomen päässä on ollut jotain aivan järkyttävää. Napit tilasin tiistaina jenkkilästä ja ovat olleet torstaista asti suomessa, mutta käteen tuovat vasta huomenna. Alviakaan ei tietenkään voinut maksaa toimituksen yhteydessä, vaan etukäteet tilisiirrolla ja sitten faksata kuitti fedexille!

:confused:

Toivottavasti on edes lähes hintansa väärtit.

Originally posted by Phat
Miksei muuten ole olemassa langattomia nappikuulokkeita? Kaiken maailman handsfree bluetooth-tsydeemit ja vastaavat kännyköihin on mikkeineen päivineen, muttei pelkkiä kuulokkeita.. himoitsisin sellaisia. :(

Kyllähän semmoset voisi tehdä mutta.

1. Äänenlaatu olisi sitten jotain gsm-tasoa
2. Jos ne haluttaisiin pieniksi niin sitten niillä ei pitkään kuunneltaisi.
3. Jos taas haluttaisiin pidempikestoista kuuntelua niin niistä tulisi niin isot että ei voitaisi puhua enää nappikuulokkeista
4. Jos kolme yllä olevaa ratkaisua saataisiin korvattua niin hintaa olisi sitten ehkä 1000€

Review

Tässä oma arvioni Shuren E2 kuulokkeista:

Sain napit viikko sitten ja olen kuunnellut niitä lähes taukoamatta siitä asti. Napit on mulla olleet kiinni Ipodissa ja musiikki vaihdellut välillä Didosta Iron Maideniin.

Käyttömukavuus.

Kuulokkeiden mukana toimitetaan kolmet erikokoset "eartyyppiset" kärjet sekä kolmet erikokoset silikonikärjet. Itse olen käyttänyt pääosin pehmeämpiä earkärkiä. Asettelu vie näillä hieman enemmän aikaa, mutta ovat mukavammat ja eristävät hieman paremmin. Myös basso on eristyksen myötä aavistuksen parempi.
Kuullokkeet pitää asettaa syvälle korvakäytävään ja suunnata oikein, jotta äänenlaadusta saa kaiken irsti. Tämä vaatii hieman opettelua, mutta kun kuulokkeet saa paikalleen ne ei lähde irti millään ja on mielestäni normaaleja nappeja huomattavasti mukavammat. Ainoa miinus tulee siitä, että pehmeämmät kärjet likaantuvat helposti eikä niitä voi pestä. Toisaalta normaaleista eareista saa varmaan aika helposti askarreltua vastaavat kärjet. Silikonikärjet taasen voi pestä ja kuten sanottu, myös ne toimivat hyvin.

Äänenlaatu.

Koko kuulokkeiden äänenlaadun pointti on nimenomaan niiden eristyksessä. On aika upea tunne kävellä ruuhka-aikana kadulla ja kuulla ainoastaan hiljainen pianon sointi. Tällä aasinsillalla päästäänkin toiseen loistavaan ominaisuuteen, eli kuulokkeiden mielestäni lähes ylimaalliseen erotteluun. Levyltä kuuluu aivan kaikki, pienimmätkin yksityiskohdat. Viikon kuuntelussa olen löytänyt lähes kaikilta kuuntelemiltani levyiltä yksityiskohtia ja vivahteita, mistä ei normaaleilla hifikajareilla ole tietoakaan. Esim. monella levyllä kuule, kun vokalisti vetää henkeä säkeiden välissä. Joku voi kokea tämän myös miinuksena, sillä ainakin vanhemmilla mp3silla alkaa oikeasti tulla pakkauksalgoritmin rajat vastaan, ts. eron CD-laatuun oikeasti kuulee.

Eri äänialueita voisi luonnehtia seuraavasti.

Diskantti:
-Mielestäni nappien heikoin alue, mutta silti erittäin hyvä. Aivan korkeimmat äänet ovat ehkä hieman latteat ja kirkkaus voisi olla vielä parempi.

Keskialue:
-Nappien ehdottomasti vahvin alue. Erottelu keskialueella on todella tarkka ja tämän takia napit ovat varsinkin vokaalipainotteiseen tai akustiseen musiikkiin aivan ehdoton valinta. Tämän takia itse ihastuin kuulokkeisiin lähtemättömästi. Dido ja Nick Cave ei yksinkertaisesti VOI enää soida kauniimmin.

Basso:
-Basson toimivuus riippuu kaikkein eniten nappien asennosta korvakäytävässä. Jos kuulokkeet ovat hyvin paikoillaan, bassokin on hyvä. Bassoalueen soundia on aika vaikea kuvailla; basso ei oikeastaan "kumise" hirveän voimakkaasti vaan on enemmänkin hyvin tarkka ja yksityiskohtainen. Kaikki bassokuviot erottaa selkeästi, mutta mitään tärinöitä korvakäytävässä ei synny. Tämän paremmin en asiaa osaa selittää.

Loppuun on hyvä sanoa, että ylläesitetty "kritiikki" on siis todella hienosäätöä. Shuret ovat aivan varmasti paremmat kuin mitkään normaalit nappikuulokkeet. Omalla kohdallani pidän Shureja äänenlaadultaan ja käyttömukavuudeltaan parhaimpina koskaan kokeileminani kuulokkeina.

Arvosanaksi tulee minulta 9,5/10!

Vahvuudet:
-Erottelu
-Eristys
-Keskialue
-Pysyy paikallaan kovemmasakin treenissä
-Äänenlaatu yleensä

Heikkoudet:
-Pehmeämmät kärjet likaantuu nopeasti
-Ei saa tilattua Euroopasta ja postikulut jenkeistä kohtuuttomat
-Aivan ylin diskantti saisi olla kirkkaampi

:thumbs:

P.S Tämä oli siis tällainen kuuromykän ei-hifistin OMA MIELIPIDE.

Re: Review

Kiitos paljon! Paljon oli lopullinen hinta? Miten muut pakkislaiset kiinnostaisiko kimppatilaus?

Lopullinen hinta oli seuraavanlainen:

Hinta Microphonesolutions.comissa

79 dollaria

Postikulut

35 dollaria

Suomessa lisätty alv

23,90 euroa

Elikkäs lopulliseksi hinnaksi tuli n. 124 euroa.

Kuinka paljon kyseiset napit tulevat korvakäytävän ulkopuolelle?

Olen miettinyt mopoilukäyttöön jotain vaimentavia nappeja, normaaleista kun ei kuulu enää mitään 100km/h vauhdin jälkeen. Kuuteenkymppiin kuuluu jotenkin, siinä ~80 pelkkä basso ja 100+ ei käytännössä mitään, vaikka vekotin huutaisi täysillä. Tämä varmaan selittää miksi korvatulpat ovat tuossa touhussa pop ja niiden kanssahan ei paljon luukutella.

Probleema vaan on se että suurin osa tavallisistakin napeista tulee senverran korvan ulkopuolelle että potta painaa niitä ikävästi ja korvat kipeytyvät jo vartin jälkeen..

Eli ei muuta kun ensin lähikuva korvasta niin nähdään minkälainen kraateri sulla siellä on mihin nappi kotiutuu ja sitten kuva korvasta kun kuuloke on sullottu sisään. Tack :)

Re: Review

Originally posted by Pain

1. Koko kuulokkeiden äänenlaadun pointti on nimenomaan niiden eristyksessä. On aika upea tunne kävellä ruuhka-aikana kadulla ja kuulla ainoastaan hiljainen pianon sointi.

2. Levyltä kuuluu aivan kaikki, pienimmätkin yksityiskohdat. Viikon kuuntelussa olen löytänyt lähes kaikilta kuuntelemiltani levyiltä yksityiskohtia ja vivahteita, mistä ei normaaleilla hifikajareilla ole tietoakaan. Esim. monella levyllä kuule, kun vokalisti vetää henkeä säkeiden välissä.

3. basso ei oikeastaan "kumise" hirveän voimakkaasti vaan on enemmänkin hyvin tarkka ja yksityiskohtainen. Kaikki bassokuviot erottaa selkeästi, mutta mitään tärinöitä korvakäytävässä ei synny. Tämän paremmin en asiaa osaa selittää.

Alkoi vähän kiinnostamaan.

1. Osaatko arvioida eristyseroa verrattuna tavallisiin nappikuulokkeisiin? IMO jo bussin taustamelu riittää syömään kuuntelunautinnon tavallisista napeista.

2. Huomaa ettet ole paljon hyviä kuulokkeita kuunnellut. Tervetuloa hifin ihmelliseen maailmaan.:)

3. Korvakäytävään ei mahdu "seisovia aaltoja" alle n. 1-2 kHz:n taajuuksilla, kuten huoneessa kaiuttimilla mahtuu -> tarkka basso.

Etymoticeja myyviä tahoja löytyy täältä .
Itse olen haeskellut myös sopivia korvakäytäväkuulokkeita sporttiseen menoon. Normaalit napit ei pysy korvassa sitten millään. Yksi mahdollisuus olisi tilata sopivat sovittimet täältä. Tuohon sitten erinomainen kuuloke kiinni, niin johan on kivaa. Tosin itselle riittäisi lenkillä vaatimattomampikin äänenlaatu, kunhan vain pysyisivät tiukasti päässä ja eivät olisi ihan yhtä naurettavan näköiset kuin sankakuulokkeet.

Kiitos helvetisti! :worship: Saksasta toivon mukaan saa ilman veroja ja pienemmällä postimaksulla. Jos vain yritys lähettää noita.
Tai sitten pelkät kuulokkeet 129€ ja siihen päälle postikulut.

Back
Ylös Bottom