Esitelmä..

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja HaRzA
  • Aloitettu Aloitettu
Jumalauta! Tuolla asenteellahan sitä oppii, kehittyy ja pääsee elämässä pitkälle.
Mahtanee olla mukavaa yrittää yliopistossa tolla asenteella
Todennäköisesti hartza on seuraava ulkomaankauppaministerimme. :rolleyes:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Originally posted by PattiPete
Ihan perkeleen sama asenne. Jos voi jotenkin välttää jonkun hikisen esitelmän tekemisen niin tottakai se vältetään. Tosin itse rupean nyt tässä väsäämään enkun ainetta pakon edessä ja vitutuksessa. Vitutus kun ei mitään auta niin pitää suggeroida itselleen joku fucking positiivinen asenne.

Omituista :confused:

Mun mielestä se on joka kerta helvetin hauskaa päästä meuhkaamaan luokan eteen. Kun sen esitelmän saa tehdä lähes mistä asiasta haluaa, niin sinne voi heittää ihan mitä vaan. Hauskinta on kun saa luokkakaverit ihan => :confused: :eek: :worship:

Originally posted by Dragon
Omituista :confused:

Mun mielestä se on joka kerta helvetin hauskaa päästä meuhkaamaan luokan eteen. Kun sen esitelmän saa tehdä lähes mistä asiasta haluaa, niin sinne voi heittää ihan mitä vaan. Hauskinta on kun saa luokkakaverit ihan => :confused: :eek: :worship:

Joo, meikä oli taas vähän jäässä. Käsitin, että esitelmä tehdään vain opettajalle tarkistettavaksi. Jos esitelmä pitää esittää luokalle niin tottahan se silloin tehdään itse ja se on jopa hauskaa päästä esittämään sitä. Huomenna pitäisi esittää luokalle kahden kaverin kanssa romantiikan ajan kauhunäytelmä minkä olemme itse suurella työllä kehittäneet. Veikkaan, että porukka repeilee aika pahasti. Toivottavasti itsellä pitää pokka. :)

Originally posted by hkaroliina
Itse kierrätin saman esitelmän useita kertoja yläasteen ja lukion aikoina.

Noinkin voi aivan hyvin tehdä ja olen itsekin tehnyt monta kertaa. Pikkusen muuntelee aikaisempaa esitelmää uuteen tilanteeseen sopivaksi, niin hyvin menee läpi.

En tosiaankaan ole sitä mieltä, että joka ikisen pikku haistapaska tehtävän takia pitäisi repiä ressiä ja laittaa ittensä kympillä likoon. Siitä ei tuu kuin korkeeta verenpainetta, vatsahaava ja ainainen huono omatunto, niinkuin tuhansilla ns. Kilteillä Tytöillä (ja joillakin pojillakin) on joka päivä ympäri Suomen, jotka tärräävät hulluna joka asiasta, varsinkin kouluhjutuista. Kyllä niitä kouluhommia saa ja pitää vähän laittaa tärkeysjärjestykseen. Enempi näkee vaivaa ja tekee hommia semmosten kurssien ja aineiden eteen, joista on oikeasti tulevassa työssä hyötyä, muut ottaa rennommin. Ei joka asiassa kannata lusmuta ja mennä sieltä, mistä aita on matalin, mutta ei joka asian takia kannata hermoillakaan.

Mutta myöskin olen sitä mieltä, että jos esitelmän aiheen saa valita vapaasti ja pituus olisi esim. 15min, niin kyseessä on tod. helppo tehtävä ja jopa kiva (riippuen luonteesta -> ei kiva, jos pelkää esiintymistä). Siinä voi sitten pitää hauskaa ja siinä sivussa oppia esiintymisestäkin jotakin.

Purkautuminen

Suomen koulujärjestelmä on varmasti Japanin jälkeen toiseksi kovin,varmasti on yhteys kummankin maan tiukan koulujärjestelmän ja korkeitten itsemurha tilastojen kanssa. Niin ei sillä niin hirveetä väliä ole jos aineen silloin tällöin netistä hakee. Kyllä itekki otan kavereitten aineita ja haen netistä jos sattuu eteen. Lukion on kohta käytynä ja kokeisiin en ole monestikkaan lukenu. Minä ainakin otan rennommin ja saan ihan minulle riittävät arvosanat tekemättä paskaakaan,muuta kuin sen että istun pitkää päivää laput korvilla koulussa kun kursseissa on liikaa tunteja,ainakin eräissä oppiaineissa. Lukiossa on muutenkin 30% tiedosta täyttä paskaa,jonka tietää jo etukäteen tai sitten tieto ei käy edes yleissivistyksestä ja ylessivistävä oppilaitoshan lukion pitäisi olla.

Niin ja mun mielestä amis pitäisi olla paljon lukiota vaativampi oppilaitos siksi kun ne valmistuvat ammattiin,jossa tarvitaan ammattitaitoa,valitettavasti lukiot ovat paljon amiksia vaativampia oppilaitoksia,vaikka lukiolaiset lähtevät yleensä yliopistoon,ammattikouluun, ammattikorkeaan tai ei mihinkään,jossa sitten opiskellaan ammattiin tarvittava tieto. Ruotsissa lukiossa ei tarvitse edes kirjottaa vaan kaikki kouluun menevät pääsevät ylioppilaiksi kun kouluun tulevat ja Ruotsin yliopistoihin on paljon helpompi päästä sisään mitä Suomen.

Vittu se elämä mitää opiskelua ole,ainakaan mulla.:lol2:

Originally posted by hkaroliina
Itse kierrätin saman esitelmän useita kertoja yläasteen ja lukion aikoina.

Koitin siskon kanssa samaa juttua. Pidin lukiossa puolustuspuheen liikunnanharrastamisesta ja 10- räpsähti. Siskolla oli samaan aikaan täysin vastaava homma yläasteella ja hän lainasi puhettani... sai 7+. Että näin. :)

Sen vielä sanon, että jos aina noita nettiesitelmiä käyttää niin on ylppärikokeissa kusessa ja pahasti. Noi sopii sopivasti täyttään "turhien" esitelmien virkaa,joita lukiossakin on ihan tarpeeksi.

Originally posted by MuayThai
Sen vielä sanon, että jos aina noita nettiesitelmiä käyttää niin on ylppärikokeissa kusessa ja pahasti. Noi sopii sopivasti täyttään "turhien" esitelmien virkaa,joita lukiossakin on ihan tarpeeksi.

Ehkäpä se turhakin esitelmä kannattaisi tehdä itse, vaikka sitten juosten kusten? Oppiipa ainakin esim. turhanpäiväisen höpötyksen kirjoittamisen jalon taidon, mistä minulla oli yliopistossa huomattavan paljon hyötyä. ;)

Originally posted by Antijape
http://koti.mbnet.fi/mvnet/tutkielmat.php

Tuolta löytyy 91kpl esitelmiä ja tutkielmia pääosin suomeksi. Vaatii rekisteröitymisen, mutta ilmainen. Eihän sitä aina voi jaksaa kaikkea itse tehdä... ;)

Voi olla ikävämpi homma sitten jos opekin sattuu löytämään tuon saman sivuston ja huomaa että täällähän on tuttua tekstiä.

Originally posted by seppo-x
Voi olla ikävämpi homma sitten jos opekin sattuu löytämään tuon saman sivuston ja huomaa että täällähän on tuttua tekstiä.

Tuttu kerto et niitten lukiossa oli joku palauttanu jonku aineen,maikka oli ollu netissä 2 minuuttia ja löytäny saman referaatin :D Eipä tainnu seurata herkkua siitä :D

Originally posted by HaRzA
Tietääkös kukaan osotetta jollekkin sivulle missä olisi valmiita esitelmiä kouluun ? :D Googlella yritin mutta....

Vinkki: luultavasti opettajasi on fiksumpi kuin sinä, joten kiinnijääminen on lähes 100% varmaa.

Tunnen yhden opettajan joka kertoi kahden kollin yhtäkkiä väsänneen erinomaiset aineet kasaan. Googlea peliin ja heti löytyivät "lähteet". Pojille sitten opetettiin copyright-rikkomusten seuraukset ns. kovemman kautta, samat seuraukset kuin jos olisivat pöllineet jotain kamaa lunttauksen lisäksi.

Originally posted by AKV
Ehkäpä se turhakin esitelmä kannattaisi tehdä itse, vaikka sitten juosten kusten? Oppiipa ainakin esim. turhanpäiväisen höpötyksen kirjoittamisen jalon taidon, mistä minulla oli yliopistossa huomattavan paljon hyötyä. ;)

Errrittäin hyvin sanottu! Harmi, ettei ole olemassakaan oikein nimeltään sellaista kurssia kuin "Opi suoltamaan sivutolkulla 100% diibadaabaa". :D Käytännössä hyvinkin monella kurssilla sitä kumminkin opetellaan.

Originally posted by Iivili
Errrittäin hyvin sanottu! Harmi, ettei ole olemassakaan oikein nimeltään sellaista kurssia kuin "Opi suoltamaan sivutolkulla 100% diibadaabaa". :D Käytännössä hyvinkin monella kurssilla sitä kumminkin opetellaan.

Missäs pojjaat on opiskelleet (Iivilin taidan tietääkin)? Nk. "kovissa aineissa" kuten luonnon- ja insinööritieteet ei paskanjauhannalla pitkälle pääse. Muistan opinnoistani yhden kurssin (1 ov) jossa runosuonen avaamalla irtosi arvosana, loput 179 ovaria olikin sitten ihan oikean opiskelun takana.

Tuo diibadaaban suoltaminen ja sillä pärjääminen on muuten melko iso syy sille että osa insinöörikunnasta suhtautuu hieman epäilevästi pehmeisiin tieteenaloihin.

Originally posted by HooEee
Mahtanee olla mukavaa yrittää yliopistossa tolla asenteella :lol2: :david:
Myös yliopistossa tuosta asenteesta on apua. Historiaa opiskeleva kaverini kertoi palauttaneensa saman tutkielman kolmelle kurssille ja keränneensä näin kivasti opintoviikkoja. Täällä teekkarilassa puolestaan olisi lähes mahdotonta löytää tyyppi, joka ei olisi yhtäkään harkkatyötä kaverilta vipannut. Välillä kyllä itteäkin vähän harmittaa, kun ei aikoinaan alkuvaiheessa tullut luotua tänne kunnon verkostoja :( Enää kun en oikein jaksa uskoa opetushenkilöstön löpinöihin, miten se oikea työnteko kuitenkin jossain vaiheessa kannattaa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom