Error-ikkuna n. puolen tunnin välein

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Rock^
  • Aloitettu Aloitettu
Tällainen ikkuna ilmestyy tehdessä koneella ihan mitä vaan:

Otsikkona: Messenger Service

"Message from SYSTEM to ALERT.

Windows has encountered an Internal Error. Your Windows registry is corrupted. An Immediate system scan is recommended.

visit

http://scanregnow.com to repair."

Oon kokeillut imuttaa jonkun tollasen cleanerin tuolta osotteesta mutta ne on maksullisia ohjelmia. Mikäköhän neuvoksi?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kyseessä on windowsin Messenger Servicen kautta tapahtuva törkeä mainostus. Tämän pitäisi tietysti olla itsestään selvää, jos kerran mainostetaan jotakin maksullista ohjelmaa. Koneessasi ei ole oikeasti mitään vikaa.
Messenger Servicen saa pois päältä vaikkapa näillä ohjeilla ja google löytää tarvittaessa lisää.

Edit: voisihan kyseessä olla myös jokin virus tai spyware josta en ole kuullut, mutta todennäköisesti ei.

MiV sanoi:
Kannattaisi varmaan ottaa jokin palomuuriohjelma käyttöön, niin tuollaiset messenger-mainokset eivät pääse läpi. Samalla suojaisi koneensa monelta muultakin. Palomuurin käyttöönoton jälkeen on muuten hauska katsoa sen lokia ja miettiä miten ilman palomuuria on voinut tulla toimeen.

Palomuureista keskustelua: http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showthread.php?t=37723

No ei ollut ainakaan minulle palomuurista mitään apua. Kerio oli tuohon aikaan käytössä, kun noita mainoksia tuli.

Snoopie sanoi:
No ei ollut ainakaan minulle palomuurista mitään apua. Kerio oli tuohon aikaan käytössä, kun noita mainoksia tuli.

Nuo tulee joskus jos on tullakseen, ei siinä paljon muurit auta. On noita vastaavia itelläkin tullut ja aina niistä eroon pääsee jollakin konstilla.

Yleensäkin jos se "error-ilmoitus" sisältään jonkun www osoitteen, niin voi olla 100% varma että on mainoksesta kyse.

Ohjauspaneeli järjestelmätyökalut ja sieltä palvelut (kai) itellä englanninkielinen xp niin lukee services sit sieltä messenger, hiiren oikeella ominaisuudet ja disabled. Vähän sekava selostus kun ei muista tuota suomiversioo.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom