Erimerkkisten kuntosalilaitteiden hyvät ja huonot puolet?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Saunii
  • Aloitettu Aloitettu
Minkälaisia kokemuksia tai tietoja foorumin käyttäjillä on nykyisten Body Solid, GPF SmarFit, Gym80, Gymleco, Matrix, Normann, Omasali Delicate, Paramount, Steelflex tai muiden merkkisten kuntosalilaitteiden kestävyydestä, liikeradoista tai käyttömukavuudesta?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Eleikon ja Leokon kanssa ei juuri ongelmia, "käyttömukavuuden" voi itse määritellä ja liikeradan. Haasteita kuiten joka kerta. Ihan toimivaksi on havaittu.

Eräiden valmistajien, kuten Davidin, laitteissa häiritsee remmien käyttö teräsvaijerin sijaan taljoihin perustuvissa laitteissa. Remmeillä liikkuvat taljat ovat jotenkin jähmeitä, kun vaijerilla saa paljon napakamman tuntuman liikkeisiin.
Kestävyydeltään vaijereit eivät vaikuttaisi olevan ainakaan parempia kuin remmit, mutta tuntuman kannalta suosisin niitä laitteita valittaessa.

Frapp, aivan kauhiat paskat. Ja nyt meinaan näitä vanhempia laitteita. Tekisi mieli vaihtaa salia jo pelkästään sen takia, mutta ei köyhä pysty halvasta luopumaan.. Ainoa plussa on, että ne on vaijereilla eikä remmeillä viritettyjä..

Uudemmista frappin vehkeistä ei ole tietoa..

Kuntosalivehkeet olkoot mitä tahansa... Ihme hifistelyä ja aika jonnemaista haluta vaan uusinta uutta. Itse käyn kuntosalilla, jossa laitteet on jostain 70-luvulta, mutta kun on hyvin huollettu niin ne toimii ja on enemmän käyttäjästä kiinni kuin itse laitteesta tuleeko tulosta.

Jos on itse hankkimassa laitteita tai valitsemassa mieluisaa salia useasta eri vaihtoehdosta, niin eihän sitä nyt silloin kannata noin ajatella vaan valita tietysti ne parhaat sekä itselle mieluisimmat.

No jospa kysyjä on ostamassa itselleen kuntosalivehkeet kotiin tai vaihtoehtoisesti perustamassa kuntosalia työpaikalle/yleisölle ja kysyy vinkkejä.
Olisikin hauska tietää tämän kyselyn perimmäinen tarkoitus.

Frapp, aivan kauhiat paskat. Ja nyt meinaan näitä vanhempia laitteita. Tekisi mieli vaihtaa salia jo pelkästään sen takia, mutta ei köyhä pysty halvasta luopumaan.. Ainoa plussa on, että ne on vaijereilla eikä remmeillä viritettyjä..

Uudemmista frappin vehkeistä ei ole tietoa..

Tämä. Jopa Frappin leuanvetotelinekin on ihan perseestä.

Kuntosalivehkeet olkoot mitä tahansa... Ihme hifistelyä ja aika jonnemaista haluta vaan uusinta uutta. Itse käyn kuntosalilla, jossa laitteet on jostain 70-luvulta, mutta kun on hyvin huollettu niin ne toimii ja on enemmän käyttäjästä kiinni kuin itse laitteesta tuleeko tulosta.

Kyllä mulle ainakin on tarkeää millaiset laitteet on salilla. Nää uudet laitteet tuntuu olevan tosin huonompia kuin 80-luvulla markkinoille tulleet.
Esimerkiksi Davidillä oli vielä hyvia peruslaitteita 80-luvulla: prässit. hackit, penkit ja taljat.

Nykyisistä laitemerkeistä mun mielestä paras on Kraftwerk. On vielä markkinoiden edullisimmat hinnoiltaan (tukevan laitteet taitaa olla vielä halvempia). Nykyään saleille hommataan usein jotain Tecnogym-kamaa, jotka aivan paskoja ainakin vähän isommille ja vahvemmille kundeille.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom